Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Nüfus-üniversite sayısı-kişi başı gelir Ülke Nüfus milyon Ünivers. sayısı 1 üniver./ kişi Kişi başı GSYİH 2010 ($) Ort. yaşam (2009) ABD3102.890107.00046.38078,3.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Nüfus-üniversite sayısı-kişi başı gelir Ülke Nüfus milyon Ünivers. sayısı 1 üniver./ kişi Kişi başı GSYİH 2010 ($) Ort. yaşam (2009) ABD3102.890107.00046.38078,3."— Sunum transkripti:

1

2 Nüfus-üniversite sayısı-kişi başı gelir Ülke Nüfus milyon Ünivers. sayısı 1 üniver./ kişi Kişi başı GSYİH 2010 ($) Ort. yaşam (2009) ABD ,3 Japonya ,2 Fransa64, ,3 İsrail7, G. Kore48, ,6 Türkiye ,3 G. Afrika49, ,7 Çin1, ,8 Pakistan

3 1000 Çalışan kişi başına bilim insanı sayısı ÜlkeBilim insanı sayısı Türkiye1.1 OECD Ülkeleri6.4 AB5.8 ABD8.6 POLONYA3.7 KORE5.2 YUNANİSTAN3.8 JAPONYA9.7 İSPANYA4.9

4 Teknoparkların sayı ve etkinliğini artırmak, onları amacına uygun çalışır hale getirmek gerekir. ABD: AB : Almanya: 270 bilim parkı Türkiye: 39 Teknopark (1.515 firma/2010)

5

6 Neden Ar-Ge?

7 Teknolojik katma değeri yüksek ürünlerin üretilmesi (translasyonel) Ar-Ge çalışmaları ile gerçekleştirilir. Ar-Ge ve inovasyon (yenilikçi) kaynaklı yüksek ve sürdürülebilir verimlilik artışı ülkelerin rekabet gücünü belirler.

8 Turkey is in danger of not to keep up with the medical norms in near future! Ranked 33 rd ! For comparison: Italy: 5 th Spain: 8 th (2.6%) Israel: 20 th (0.8%) Greece: 20 th (0.8%) Russia: 30 th S. Africa: 35 th SCI-Publications on Translational Science (since 2000)

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21 Kurumlararası koordinasyon ortamı akademisyenlerin aile hekimleriyle kronik hastalıkların erken tanı ve tedavisine katkıları ile sağlanabilir.

22 NEDEN YURT DIŞI YERİNE TUSENT?

23

24 Kimin faydalandığına bakmaksızın yaptıkların son derece önemlidir.

25

26 -Zeka - Gayret - Organizasyon - İmkan

27 Merkezin İşlevsel Şekli Rotasyon sistemi spontan (U.S.A.) veya zorunlu olarak (Almanya) da uygulanmaktadır. Akademisyenlerierken kariyer döneminde AR- GE’ye yönlendirmek için Doçent olmadan 6 ay TUSENT’de araştırma zorunlu olacaktır. Araştırmacı pozisyonları oluşturulacak ve 4 yıl arayla 2 farklı Üniversitede görev almak zorunlu hale getirilecektir.

28 Avrupa Komisyonu Raporu (2005): Portekiz %40 İsrail %50 Türkiye %32 (60m €) fon temin edebilmiştir. %70’i üniversiteler (Bilkent, Boğaziçi, Ege, İTÜ, Koç, ODTÜ, Sabancı Üniversitesi) %30’u diğer Ar-Ge kuruluşları FP6 ülkemize düşen bütçe (60m € /190m € )

29 Vizyon Sağlık araştırma ve hizmetlerinde geleceğin standartlarının belirlenmesi (Bu merkez dışında buluş ve patent üretmemiz zor görünmektedir.) Yüksek kalitede yayın ve patentlerle uluslararası prestij Araştırmalarda Üniv.deki yardımcı personel açığının kompanse edilmesi Tersine Beyin Göçü

30 İyi hazırlanmış yüksek kaliteli bir sağlık araştırma merkezi yurtdışında Dünyaca tanınan Türk Bilimadamlarımızın gelecekteki beklentilerini de karşılayacaktır.

31 Bu milli bakış açısının merkeze uzak bölgelerin gelişmesine yapacağı katkı yanında TUSENT Orta Doğu ve Arap ülkelerini de etkileyebilir ve onlara da model bir merkez olabilir. Bu oluşum ayrıca profesyonel düzeyde Avrupa ve Amerika zemininde ülkemizin tanıtımını sağlayacaktır.

32

33

34 “Uygulamaya dönüşmeyen bilim doğru ile yanlış arasındadır” El Cezeri (13. yy)

35 Bu yaklaşımla 4 yıl sonra aşağıdakilerin gerçekleşmesi hedeflenmektedir. Saydam vizyonla veri tabanı oluşturulacak ve analiz sonuçlarına göre ulusal bilim ve teknoloji politikamız ve bilimsel hedeflerimiz objektif olarak belirlenecektir. Kurumlararası rotasyon uygulaması ile yeni yatırımlar gerekmeksizin mevcut potansiyel aktive edilerek üst düzey ve kaliteli bilimsel üretkenlik sağlanmış olacaktır. Kaynakların translasyonel araştırmaya kanalize edilmesi buluş ve patente ulaşılmasını sağlayarak israfı önleyecek ve kaynakların optimal kullanımı sağlanacaktır.


"Nüfus-üniversite sayısı-kişi başı gelir Ülke Nüfus milyon Ünivers. sayısı 1 üniver./ kişi Kişi başı GSYİH 2010 ($) Ort. yaşam (2009) ABD3102.890107.00046.38078,3." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları