Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Pazarlama-3 İşletme Bölümü ÜRÜN KARARLARI. Tüketici ne satın alıyor?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Pazarlama-3 İşletme Bölümü ÜRÜN KARARLARI. Tüketici ne satın alıyor?"— Sunum transkripti:

1 Pazarlama-3 İşletme Bölümü ÜRÜN KARARLARI

2 Tüketici ne satın alıyor?

3 Ürün Düzeyleri Öz ürün Somut ürün Genişletilmiş ürün

4 Asıl Yarar Ambalaj Kalite Stil Marka Tasarım Montaj Teslim Satış Sonrası Servis Garanti Kullanma Talimatı Etiket Firma İmajı Ödeme Kolaylıkları

5 Ürün Sınıfları Dayanıklı ürünler Dayanıksız ürünler

6 Satın Alanlar Bakımından Tüketici ürünleri Endüstriyel ürünler

7 Tüketici ürünleri Kolayda ürünler Beğenmeli ürünler Özelliği olan ürünler Aranmayan ürünler

8 Fazla bir karşılaştırma ve satın alma çabası harcamadan, sık sık ve hemen satın alınan ürünler Seçim ve satın alma aşamasında uygunluk, kalite, fiyat ve stil bakımından karşılaştırmalar yapılarak alınan ürünler Önemli bir alıcı grubunun özel bir satın alma çabası göstermeye hazır olduğu, kendine özgü karakteristikleri ve marka kimliği olan, tüketicinin ismen ya da marka olarak ısrarla istediği, ikameleri kabul etmediği ve hatta sunulursa kızdığı ürünler Alıcıların varlıklarını bilmedikleri veya bilseler de normal olarak satın almayı düşünmedikleri, nereden alabileceklerini bilmedikleri, en sona erteledikleri ürünler

9 Bu ürünler hangi sınıfta? OtomobilYangın tüpü MobilyaDeprem sigortası SakızBerber Rıfkı ŞemsiyeTuz KolaMutfak robotu ParfümBuzdolabı AnsiklopediEkmek PilMum Hayat sigortasıMezar yeri Banka HizmetleriKar zinciri

10 Mal Karması Bir işletmenin pazara sunduğu tüm mal dizilerinden ve birimlerinden oluşur. Eni, boyu, genişliği, derinliği, uyumluluğu

11 Arçelik Mal Karması Buzdolabı Tek Kapılı İki Kapılı Üç Kapılı W120 W121 U1244 U1245 U1246 S1900 Çam. Makinesi Bul. Makinesi X Derinlik / Boy Genişlik /En …………… X Ürün Dizisi

12 Ürün Politikaları Tek Pazar BölümüBirden Fazla Pazar Bölümü Tek ÜrünPazarın Geliştirilmesi Ürün Farklılaştırılması Birden Fazla Ürün Ürün Bileşiminin Çeşitlendirilmesi Ürün Bileşiminin Farklılaştırılması

13 ÜRÜN KARMASININ İYİLEŞTİRİLME YOLLARI VAR OLAN ÜRÜNDE DEĞİŞİKLİK YAPMAK ÜRÜNÜ KARMADAN ÇIKARMAK YENİ ÜRÜN GELİŞTİRMEK

14 Bir Üründe Değişiklik Yapmanın Yolları Kalite Değişikliği Kullanım değişikliği Öteki niteliklerinde değişiklik

15 Yeni Ürün İcat anlamında yeni ürün Pazar için yeni ürün İşletme için yeni ürün

16 ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ  Tanıtma  Gelişme  Olgunluk  Gerileme

17 Ürünün farkına varılsın, denettir Pazar Payını Arttır Pazar Payını Koru Giderleri Azalt Yeni Ürün Planları Yap GİRİŞGELİŞMEOLGUNLUKGERİLEMEÖLÜM

18 Tanıtma Aşaması Satışlar yavaş yavaş yükselir. Doğrudan rakip yoktur. Malın nitelikleri sık sık değiştirilir. Üretim maliyetleri yüksektir. Pazarlama maliyeti yüksektir. Malın satış fiyatı yüksektir. Kar elde edilmez.

19 Ürünün farkına varılsın, denettir Gelişme Aşaması Pazar hızla büyür. Doğrudan rekabet artar. Üretim yöntemleri belirlenir. Fiyat değişiklikleri yapılır. Malın dağıtımı yaygınlaşır. Satış çabaları giderek yoğunlaşır. Kar en üst düzeye ulaşır.

20 Ürünün farkına varılsın, denettir Olgunluk Aşaması Pazarın büyüme hızı düşer. Mala bağlı hizmetlerin önemi artar. Kar azalır. Aracıların ve tüketicilerin satın alma davranışları değişir. Rekabet çok şiddetlidir.

21 Ürünün farkına varılsın, denettir Gerileme Aşaması Pazarda ve malda değişmeler olur. Birincil talebin geliştirilmesine dönülür. Fiyatlarda düzeltmeler yapılır. Rekabet azalır.

22 Ürünün farkına varılsın, denettir Ölüm Aşaması Tofaş, Kaset-Çalar

23 Her malın kesinlikle bu aşamalardan geçtiği söylenemez. Pazarın Yapısı Aşamalar Arasındaki Süre Ne Kadar? Mickey Mouse

24 Mutfak Aletleri İlaçlar Plastik Cep Telefonu Modelleri

25 StilModa Heves Farklılaştırma, Topluma Uyma

26 Gameboy Kay Kay Bol Paçalı Pantalonlar Siyah-Beyaz TV Büyük Sim Kartlı Telefonlar Benzin Otomobil Mobilya Dondurulmuş Gıda (Amerika-Türkiye)

27 Yeni Ürün Geliştirme Süreci Fikir Yaratma Fikirlerin Ayıklanması Ekonomik İnceleme Malı Geliştirme Pazar Testi Pazara Sürme

28 Yeni ürünlerin % 80’i başarısız olmaktadır. Örnekler

29 Hem teneke hem de soğutucu

30 Bu en ince MONİTÖR

31

32

33 Bu ödül alan bir ÇAMAŞIR MAKİNESİ-su ve deterjan kullanmadan negatif iyon ve basınçlı hava ile çamaşırlarınızı temizliyor

34 Melodi, titreşim ve sonunda koku. Bu şey telefon çaldığında etrafa koku yayıyor

35 Dükkanızın önünde pinekleyen gençleri uzaklaştıran ses cihazı

36

37

38 Bu saat uykunuzun derinliğine göre sizi uyandırıyor.derin uykudaysanız bekliyor,hafif uykuya gelince uyandırıyor

39 Bunlardan çok daha iyi yeni ürünler

40 Ürün Konumlandırma Fazla enerji tüketmez. Fazla enerji tüketmez. Yeşil ürün Yeşil ürün Diş dostu Diş dostu Hesaplı Alışverişin Adresi Hesaplı Alışverişin Adresi Aradığınız her şeyi bulabileceğiniz tek yer Aradığınız her şeyi bulabileceğiniz tek yer Güvenli yolculuk Güvenli yolculuk Kendinizi Evinizde Hissedin. Kendinizi Evinizde Hissedin.

41 Alkol oranı en yüksek bira Alkol oranı en yüksek bira En dayanıklı cihaz En dayanıklı cihaz En yaygın servise sahip beyazeşya En yaygın servise sahip beyazeşya En düşük kalorili yoğurt En düşük kalorili yoğurt Dürüst haberciliğin adresi Dürüst haberciliğin adresi En iyi kokan şampuan En iyi kokan şampuan En doğal sabun En doğal sabun

42 Ürün Nitelikleri Kalite Kalite Marka Marka Etiket Etiket Ambalaj Ambalaj İmaj İmaj

43 Kalite Kalitenin Tanımı Kalitenin Tanımı Toplam Kalite Yönetimi (İçMimari nitelik) Toplam Kalite Yönetimi (İçMimari nitelik) Standartlaştırma Standartlaştırma TSE, ISO Kalite Belgeleri TSE, ISO Kalite Belgeleri

44 Etiketleme Etiket Türleri Etiket Türleri Marka Etiketi Marka Etiketi Tanımlayıcı Etiket Tanımlayıcı Etiket Dereceleme Etiketi Dereceleme Etiketi

45 Ambalajlama Gül, adı başka bir şey de olsa aynı tatlılıkla kokardı…” Romeo-Juliet Shakespeare. Gül, adı başka bir şey de olsa aynı tatlılıkla kokardı…” Romeo-Juliet Shakespeare. Gerçekten de öyle mi? Gerçekten de öyle mi?

46 Ambalajlamanın Fonksiyonları Koruyuculuk Koruyuculuk Kolaylık Kolaylık Motivasyon Motivasyon

47 İmaj Kayseri pastırması Kayseri pastırması Antep baklavası Antep baklavası Fransız şarabı Fransız şarabı Türk lokumu Türk lokumu Japon arabaları Japon arabaları Alman malı Alman malı


"Pazarlama-3 İşletme Bölümü ÜRÜN KARARLARI. Tüketici ne satın alıyor?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları