Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 2014 TEKNOLOJİ TRENDLERİ Web 3.0 Konferansı, 22 Mayıs 2014 Fulya Durmuş, Genel Müdür Feb-March 2014 launch.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 2014 TEKNOLOJİ TRENDLERİ Web 3.0 Konferansı, 22 Mayıs 2014 Fulya Durmuş, Genel Müdür Feb-March 2014 launch."— Sunum transkripti:

1 TEKNOLOJİ TRENDLERİ Web 3.0 Konferansı, 22 Mayıs 2014 Fulya Durmuş, Genel Müdür Feb-March 2014 launch

2 2 M2M platformları -Karmaşık süreçleri yönetiyor -iş dünyasının pazarlama stratejilerine odaklanmalarını sağlıyor. Tüketici içgörüsü, tüketici ihtiyaç ve kazançlarını ortaya çıkararak M2M yatırımlarını uzun vadede haklı kılıyor ve verinin kazanca dönüşmesini sağlıyor. M2M platformları Şimdi büyük hayaller kurma zamanı Source: GfK TECH TALK, 2013 ISSUE

3 3 TECH TRENDS GfK Teknoloji Birimi 2014 teknoloji gündemi sizi nasıl etkileyecek?

4 4 GELECEK Yazılım, giderek kullanıcı ve teknoloji arasındaki çizgiyi bulanıklaştıracak. BUGÜN Tüketici deneyimlerini öngörerek kodlama yapılabilmesi var olan durumsal dataya bağlı. Bu durum yapılan aramaların (önerme ve bulma) doğasını da değiştiriyor Algoritmik öneriler, aranılan içeriğin bulunmasını sağlıyor Ancak, arkadaş önerileri hala algoritmik önerilere kıyasla daha çok tercih ediliyor. Yazılımın evrimi: akıllı ve sosyal kullanıcı deneyimi Yazılım giderek daha sezgisel bir hale dönüşüyor – ne işe yaraması gerektiğini anlamaya çalışıyor GEÇMİŞ Sayısal işlemler etrafında yapılandırılıyordu. Yazılım sayesinde gerçekleştirilebilenlerin çerçevesi giderek genişledi.

5 5 Data Gündemi: Big Data ve gizlilik birlikte var olabilir mi? Enformasyon çağının temel yaşam kaynağını kişisel bilgiler oluşturuyor… ancak bu bilgilerin nasıl kullanılması gerektiği hala tartışma konusu GELECEK İki potansiyel görüş hakim: 1. Şeffaflık artacak daha akıllı teknolojiler daha kişisel deneyim 2. Data güvenliği ve gizlilik öncelikli hale gelecek BUGÜN Big Data’ya olan ilgi 2011 yılında dijital kişisel bilgilerin bir kaynak olarak algılanmaya başlamasıyla arttı. Dataya kimin sahip olduğu ve gizlilik kurallarında gelinen kırılma noktası hakkında endişeler artıyor. Bugün, tüketiciler her zamankinden daha az güveniyor. GEÇMİŞ Web öncesinde var olan bir miktar datadan yy’ın çok yüksek oranlardaki web datasına geldik..

6 6 Network çağı: Dijital çağın değişen ilişkileri Network teknolojileri değişimi sağlıyor ancak sürecin hala çok başında GEÇMİŞ Kapitalist sistemler (toplu üretim, ölçek ekonomisi, hiyerarşi) beraberinde inovasyon ve gelişmeyi getirdi. BUGÜN Webin hayatımıza girmesiyle network teknolojileri iş modellerimizi değiştirdi. Tedarikçi ve peer-to-peer (bilgisayarlar arası) networklerinden faydalanarak daha fazla müşteriye ulaşmak mümkün. Kapitalizmin esaslarından olan ücret mekanizması giderek ortadan kalkıyor. Örn. Müzik ve eKitapların ücretlendirilmesi giderek daha zor hale geliyor. GELECEK Network teknolojileri yeni iş modellerine olanak tanıyacak. Kişisel datanın ulaşılabilir olması kişiye özel ürün tasarımlarına öncülük edecek.

7 7 Bilgisayar donanımlarının yeniden yapılandırılması: network dünyasına geçiş Yeni jenerasyon donanımların temelini bağlanılabilirlik oluşturuyor GEÇMİŞ Bilgisayar donanımlarının performansları giderek artarken, boyutları küçülüyor Yeni kategoriler ortaya çıkarken (tabletler) bazıları da kullanımdan kalkıyor (MP3 çalarlar) BUGÜN Son çıkan giyilebilir teknolojileri, iletişimi kolay yapılabilecek az sayıda özellik başarıya ulaştıracak Yeni ürünlerin faydalarının tüketicilere anlatılmasında perakende hala çok kritik bir rol oynuyor GELECEK Mobil cihazlar birbirleri ile bağlantılı ürün ve hizmetler networkünün bir parçası ve gerekiliklerinden biri olacak. Giyilebilir bilgisayarlar sayesinde cihazların birbirleriyle konuştuğu evreni yöneteceğiz «Internet of Things»

8 8 Mobil tüketiciyi anlayarak geleceğe dokunuyoruz Araştırmayı akıllı iş kararlarına dönüştürüyoruz

9 Yaklaşık her bireye bir mobil telefon milyar mobil telefon kullanıcısı 2015: 7.1 milyarın üzerinde, yaklaşık dünya nüfusuyla (7.2 milyar) aynı oranda birbiriyle bağlantı halinde mobil cihaz (M2M modüller de dahil). [CISCO Visual Networking Index: Global Mobile Data Traffic Forecast Update, ] ** Kaynak: Cisco, IDC, Forrester, Gartner, InMobi, Foresee/Mobify, GfK, Deloitte

10 10 Dijitalin günlük yaşantımız için önemi! source: iab future trends Neredeydin? ‘Evde – hangi odada olduğunu belirtebilir misin?’

11 11 Tüm dijital ürünlerinizin performansını takip edebildiğimiz dünyanın en büyük örneklemine sahibiz Orta Amerika ve Kafkas bölgelerinin yanı sıra Kosta Rika, Guatemala, El Salvador ve Honduras’ta da perakende panelleri kuruyoruz 2014 ürünü, 90’dan fazla ülkede takip ediyoruz (dijital, ev ve yaşam ürünleri de dahil) 4,500,000 Perakende satış noktasından düzenli olarak raporlama alıyoruz 370,000 Veritabanımıza kayıtlı 60’ın üzerinde teknik özelliğe sahip 26,800 telefon bulunuyor 26,800 Hangi ürünler, ne zaman, nerelerde, hangi fiyatlara satılıyor?

12 12 Geniş bilgi ağımızla perakendenin nabzını tutuyoruz, mobil dünyayı yakından takip ediyoruz 100’den fazla ülkede perakende paneli takibi Perakende satış noktasından her ay düzenli olarak bilgi akışı Senesinden beri düzenli cep telefonu perakende satış ölçümü yılı toplamında dakikada satılan akıllı telefon sayısı 17

13 13 % yeni teknolojiye yaklaşımı en iyi açıklayan ifade % katılanlar (Top-2 box: 7’li skalada 6 / 7 diyenler) Global (25) %Türkiye % Global (25) Türkiye Fikrim yok Hiçbiri Yeni teknoloji beni korkutuyor Yeni teknoloji beni aşıyor Yeni teknolojinin çağın yakalanabilmesi için öğrenilmesi gerekiyor Yeni teknolojiyi heyecan verici buluyorum ve mümkün olduğu kadar çok kullanıyorum. Haberleri ve manşetleri takip etmenin önemli olduğunu düşünüyorum Her yerde ulaşılabilir olmamın önemli olduğunu düşünüyorum Eğlence amaçlıdan ziyade işleri me yardımcı teknolojiler satın alıyorum Güncellenebilir teknoloji ürünleri satın almaya çalışıyorum Video/audio içeriğe kablosuz olarak evin her noktasından erişebilmek istiyorum Teknolojinin görüntüsü/stili hangi ürünü alacağıma karar vermemde çok etkili Arkadaşlarımın kullandıkları kadar güncel ürünler istiyorum Eğer teknoloji kolay kullanılamıyorsa İlgimi kaybediyorum Mobil cihazlarımdan ürün / hizmet satın alırken kendimi güvende hissediyorum 5765 p 4963 p 4156 p 3655 p 3663 p 3552 p 3151 p 3042 p 2943 p Roper Reports Worldwide 2013 (yılda bir, 25 ana ülke), QO1-2 p / q = Ülke sonuçları >5% (büyükse/küçükse global ortalamaya kıyasla 46 © GfK 2013 | Roper Reports® Worldwide Market Brief Türkiye’de tüketicilerin çoğunluğu teknolojik yeniliklere yakın durma eğiliminde ve teknolojiyi çağı yakalamanın gerekliliği olarak görüyor.

14 14 Global Satış Rakamları % 2013/2014 öngörülen Global tüketici elektroniği cihazları satış gelirleri (USD - top tier products) Kaynak: GfK, Aralık 2013 Mobil internet cihazları tüketici teknolojileri harcamalarının çoğunluğunu oluşturuyor Akıllı telefon Tablet PC Laptop Cep telefonu LCD TV Masa üstü PC Dijital Kamera Akıllı telefonlar, tabletler, ve laptoplar global harcamanın %50’sinden fazlasını oluşturuyor Akıllı telefon ve tablet harcamalarının payı giderek artıyor

15 15 Kaynak: GfK, Türkiye Tüketici Teknolojisi Panel Verileri | Y ekseni milyon birimi gösterir Mobil dünya daha akıllı Türkiye Mobil Pazarı 2013 sonunda toplam cep telefonları içinde akıllı telefon oranı %84’ken 2014 sonunda bu oran %94’e çıkabilir. Şu anda da Türkiye bölgeler arasında en yüksek akıllı telefon oranlarından birine sahip. Türkiye’de akıllı telefonlar kadar tabletler de hızla paylarını arttırıyorlar. Mobil pazar 2014 senelik toplamda 14milyon adedi aşan satışlar yakalanabilir.

16 16 Akıllı telefonlar: pazarı dönüştürüyor Tarayıcı Müzik ÇalarGPS Video Oynatıcı Kamera Mikrofon Hoparlör Akıllı telefonlar giderek daha büyük & daha ince daha hızlı & daha iyi bağlantılı Tüketici ihtiyaçlarını karşılayan tek adrese dönüşüyor..

17 17 Giyilebilir Teknolojiler: mobil cihazlar moda oluyor Akıllı telefonlar Gözlük ve saat formatında Giyilebilir İletişim Cihazları Akıllı saat ve akıllı gözlükler Sağlık ve Fitness Araçları Mobil Kulaklıklar Giyilebilir Spor Bilgisayarları Aksiyon Kamerası © GfK 2014 | Mobile World Congress 2014 Giyilebilir cihazları da takip etmeye başlıyoruz (marka, dizayn vb ayrıntıları ile birlikte) …ve yakın bir gelecekte akıllı kontak lensleri de takip etmeye başlayacağız

18 18 Raporlama Organizasyonun farklı aşamalarında Facebook ile çalışıldı Amerika ve İngiltere’de bir PR kampanyası başlatıldı Müşteri iletişimlerinde kullanılabilecek bir video hazırlandı Sonuçların konferanslarda paylaşılacak Rapor iç stratejilerin oluşturulmasında kılavuz görevi gördü Hayata geçen aksiyonlar 4 Entegrasyon şart Dijitalin kullanımı, araştırma açısından zorunluluk oluşturmasa da müşterimizin beyana dayalı yanıtların güvenilirliği konusundaki endişelerini gidermemizi sağladı. GfK çözümü 2 İş problemi Günlük yaşantılarında akıllı telefon, tablet, laptop ve masa üstü bilgisayar kullanan insanların davranışlarını anlamak Kapsam İngiltere ve Amerika’da kantitatif yöntemler kullanılarak 4000 kişiden bilgi toplandı. 40 katılımcının davranışları tüm cihazlarda takip edildi En ilgi çekici 20 katılımcı ile ev görüşmeleri Müşterinin İhtiyacı 1 Facebook | 2013 Başarı Hikayesi Yaklaşım Dijital davranışlar takip edilerek güvenilirlik sağlandı Etkin kalitatif yöntemlerle birleştirerek davranış hikayeleri desteklendi Kantitatif yöntemlerle içerik ve çerçeve belirlendi Ana müşteri kazançları 3

19 19 Teşekkürler…


"1 2014 TEKNOLOJİ TRENDLERİ Web 3.0 Konferansı, 22 Mayıs 2014 Fulya Durmuş, Genel Müdür Feb-March 2014 launch." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları