Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AVM MÜŞTERİSİ BÜYÜTEÇ ALTINDA -Müşteri Algısında AVM’ler- Kalitatif/Kantitatif Araştırma 09 Aralık 2009 | İstanbul.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AVM MÜŞTERİSİ BÜYÜTEÇ ALTINDA -Müşteri Algısında AVM’ler- Kalitatif/Kantitatif Araştırma 09 Aralık 2009 | İstanbul."— Sunum transkripti:

1 AVM MÜŞTERİSİ BÜYÜTEÇ ALTINDA -Müşteri Algısında AVM’ler- Kalitatif/Kantitatif Araştırma 09 Aralık 2009 | İstanbul

2 Akademetre Research & Strategic Planning: Türkiye Araştırmacılar Derneği, ESOMAR European Society for Opinion and Marketing Research üyesidir Akademetre Research & Strategic Planning: Araştırmalarını ve hizmetlerini GAB|BVQI Güvenilir Araştırma Belgesi standartlarına uygun olarak gerçekleştirir Akademetre Research & Strategic Planning: Pazarlama araştırmalarında ve sosyal araştırmalarda belirlenen uluslararası bilimsel ve etik kuralları ve sektörde yer alan ulusal ve uluslararası kurumların ve mesleki derneklerin belirlediği standartları uygulamaktadır

3 Genel Çerçeve Araştırma Amacı ve Araştırmanın Yaklaşımı

4 3 Genel Çerçeve Araştırmanın Gerekçesi AVM sektörüne ilişkin müşteri davranışı ve algısını ortaya koymak. AVM müşterilerinin sektöre bakışı anlamında bir ilki gerçekleştirmek. AVM Endeksi çalışmasından sonra, Müşteri davranış ve algısını da "ölçülebilir" hale getirmek ve trendleri takip etmek Sektöre “hesap verebilir“ anlayışını kazandırmak ARAŞTIRMANIN AMACI Müşteri algısına ilişkin “Sübjektif” bakışı, “Objektif” yapıya çevirebilmek. AVM sektörünün “gelişimini ve trendleri” ortaya koymak. Sektörel kararlarda müşteri istek ve beklentilerinin de dikkate alınmasını sağlamak.

5 4 Metodoloji Özeti KAPSAM YÖNTEM ÖRNEKLEM TAKVİM Araştırma Amacı:Müşteri davranışlarını ortaya koymak. Kantatif araştırmaya zemin oluşturmak Araştırma Evreni:İstanbul ve Anadolu Haftada en az bir kere AVM ziyareti bulunan kitle Araştırma Yöntemi:Kalitatif Araştırma Veri Toplama Tekniği:Focus Grup Tartışmaları İlller:İstanbul-Ankara-İzmir-Eskişehir Grup Sayısı:11 SES:A-B-C1-C2 Yaş:18-48 Cinsiyet:Kadın ve Erkekler Focus Gruplar:24 Eylül – 3 Ekim 2009 Sunum:9 Kasım 2009 KANTİTATİFKALİTATİF

6 5 CinsiyetKarma Yaş18-23 SESB-C1 EğitimYÜKSEK/ORTA Sayı 6+2 GRUP -05 Cinsiyet Karma Yaş SES A-B-C1-C2 Eğitim YÜKSEK/ORTA Sayı 6+2 GRUP – 02 Araştırmanın Kapsamı Evren ve Örneklem CinsiyetKarma Yaş25-35 SESA-B EğitimYÜKSEK Sayı 6+2 GRUP -01 CinsiyetKarma Yaş36-45 SESA-B EğitimYÜKSEK Sayı 6+2 GRUP -02 CinsiyetKarma Yaş25-35 SESC1-C2 EğitimORTA Sayı 6+2 GRUP – 03 CinsiyetKarma Yaş36-45 SESC1-C2 EğitimORTA Sayı 6+2 GRUP -04 İSTANBUL (5 OTURUM) Cinsiyet Karma Yaş SES A-B-C1-C2 Eğitim YÜKSEK/ORTA Sayı 6+2 GRUP -01 KANTİTATİFKALİTATİF ANADOLU (6 OTURUM) ANKARA (2), İZMİR(2), ESKİŞEHİR(2) İSTANBUL DIŞINDAKİ HER İLDE GRUP SAYISI VE NİTELİKLERİ BENZERDİR.

7 6 Metodoloji Özeti KAPSAM YÖNTEM ÖRNEKLEM TAKVİM Araştırma Amacı:Müşteri davranışlarını ortaya koymak. Sektörel kararlarda müşteri odaklılığı sağlamak. Araştırma Evreni Ve Kapsamı :Türkiye geneli m²+ 1+ yıldır aktif AVM’lerin bulunduğu 17 ilde yaş arası A, B, C1 ve C2 SES grubu haftada en az bir kez AVM’ye giden hedef kitle Araştırma Yöntemi:Kantitatif Araştırma Veri Toplama Tekniği:Soru formuna bağlı yüz yüze görüşme tekniği Örnekleme Yöntemi:Rastlantısal örnekleme Örneklem:1.200 kişi Hata Payı:±2,8 Güven Düzeyi:%95 Saha Çalışması:16 Ekim 2009 – 28 Ekim 2009 Veri Kontrol ve Analizleri :17 Ekim 2009 – 29 Ekim 2009 Raporlama:30 Ekim 2009– 02 Kasım 2009 KANTİTATİFKALİTATİF

8 7 ARAŞTIRMANIN EVRENİ Araştırma 17 ilde gerçekleştirilmiştir. İl seçiminde, araştırma kapsamına alınan ilde ki AVM’ nin m² üzerinde ve en az 1 yıl açık olması dikkate alınmıştır. Genel Çerçeve Araştırmanın Evreni ANKARA İSTANBUL İZMİR ANTALYA ADANA BURSA G.ANTEP KAYSERİ KONYA KOCAELİ DİYARBAKIR TEKİRDAĞ DENİZLİ ESKİŞEHİR MERSİN AYDIN TRABZON KANTİTATİFKALİTATİF ARAŞTIRMANIN ÖRNEKLEMİ Araştırma kapsamına alınan illerde yaş arası, A, B, C1, C2 sosyo ekonomik statüde, haftada en az bir kere AVM’ye giden müşteriler ile hanelerde gerçekleştirilmiştir.

9 Alışveriş Noktaları Farkındalığı

10 99 Alışveriş Gerekçeleri KANTİTATİFKALİTATİF Alışveriş yapmanın çok çeşitli gerekçeleri olsa da yapılan analizlerde bu gerekçelerin 5 grup altında toplandığı görülmektedir. 1.Monotonluktan kurtulma isteği ve heyecan arama 2.Moda ve trendleri takip etme 3.Sosyalleşme 4.İhtiyaçları karşılama 5.Ailece bir arada olma Diğer yandan bu gerekçelerin insanları farklı alışveriş noktalarına yönelttiği gözleniyor.

11 10 Motivasyon Unsurları KANTİTATİFKALİTATİF ALIŞVERİŞ GEREKÇELERİ ALIŞVERİŞ NOKTALARI Değişik insanlar görme isteği AVM MOTİVASYON UNSURLARI Sinerji ve hareketlilik Kendini yansıtma Çocuklarlara yönelik aktiviteler CADDE MAĞAZALARI PAZAR Zaman geçirme yaklaşımı GELENEKSEL ÇARŞILAR Her şey bir arada bulma Bir klübe ait olma isteği Eğlenme Yorulmama isteği Özel İlgi beklentisi Mevcut alışkanlıklar Huzurlu alışveriş Sosyalleşme Moda ve Trendleri Takip Etme İhtiyaçları Karşılama Monotonluktan Kurtulma İsteği – Heyecan Arama Ailece Bir Arada Olma Tarzını bulma Zaman kazançlı yaklaşım Ürün çeşitliliği Yeni deneyimler Geleneksel CRM uygulamaları Fiyata duyarlılık Elektronik Eşin ilgi alanı (Erkek)

12 11 AVM Ziyaret Alışkanlıkları AVM’yi Tercih Etme Nedenleri KANTİTATİFKALİTATİF Alışverişi Destekleyen Unsurlar Erkekler Ailesini ve özellikle çocuklarını mutlu etme isteği, onların ihtiyaçlarını karşılayarak erkeklik egolarını tatmin etme. Kadınlar Kısıtlı sürelerde ihtiyaçları karşılama isteği. Organize perakendenin standardını olumlu bulma, bunu modern alışverişin bir parçası olarak görme ve AVM’lere atfetme. Gençler Çağdaş bir modelin içinde bulunmak. Bir tarzın parçası olma, tarzını yansıtmaya yardımcı olma. Modeli koruma ve sürekliliğini sağlama isteği.

13 12 AVM Ziyaret Alışkanlıkları AVM’yi Tercih Etme Nedenleri KANTİTATİFKALİTATİF Alışverişi Engelleyen Unsurlar Erkekler Gelenekselcilik. Alışverişin kurallarına hakim olamamak. Pazarlık yapamamak, tanınmamak, yabancılık hissetmek. Kadınlar Eski alışkanlıklar. Güçlü lokal marka/mağazalara karşı gönül bağı. Gürültünün, kalabalığın yorucu etkisi. Gençler Vakit geçirme olgusunu karşılaması, eğlence amacının ön planda alışverişin geri planda olması.

14 Alışveriş Davranışları Bilgi… Bu bölümde çeşitli gruplara bağlı olarak temel ihtiyaç alışverişlerinin çoğunlukla nerelerden yapıldığı sorgulanmıştır. Daha sonra ürün gruplarına göre, yapılan alışverişlerde genellikle hangi ödeme şekillerinin kullanıldığı sorgulanmış ve bu alışverişlerin ne sıklıkta yapıldığı sorgulanmıştır. Ayrıca ürün gruplarına bağlı olarak bu alışverişlerde son 3 ay içerisinde yapılan ortalama harcama miktarı da hesaplanmıştır. Son olarak dışarıda yemek yeme alışkanlıkları sorgulanmıştır.

15 14 Alışveriş Davranışları Nereden Alıyorlar? Baz : 1200 Anadolu’da cadde mağazalarından yapılan alışveriş daha fazladır. KANTİTATİFKALİTATİF Giyim/kuşam /aksesuar Ayakkabı Parfüm, krem, kişisel bakım / kozmetik Ürün Gruplarına Göre Alışveriş Yapılan Yerler

16 15 Bölgelere ve Ürün Gruplarına Göre Alışveriş Yapılan Yerler Alışveriş Davranışları Nereden Alıyorlar? Baz : 1200 Anadolu’da cadde mağazalarından yapılan alışveriş daha fazladır. KANTİTATİFKALİTATİF Elektronik ürünler Kırtasiye, kitap, dergi, CD vb. Ev tekstili/ dekorasyon Oyuncak

17 16 Alışveriş Davranışları Nereden Alıyorlar? Baz : 1200 KANTİTATİFKALİTATİF Giyim/kuşam/ aksesuar Ayakkabı Parfüm, krem, kişisel bakım / kozmetik Yaşa Göre Alışveriş Yapılan Yerler

18 17 Yaşa Göre Alışveriş Yapılan Yerler Alışveriş Davranışları Nereden Alıyorlar? Baz : 1200 KANTİTATİFKALİTATİF Elektronik ürünler Kırtasiye, kitap, dergi, CD vb. Ev tekstili/ dekorasyon Oyuncak Her ürün grubu için yaş ilerledikçe AVM’den alışveriş yapma oranı azalırken, genel olarak “Cadde Mağazacılığı”na olan ilgi artıyor.

19 18 Alışveriş Davranışları Ne Sıklıkta Alıyorlar? Ürün Grupları Bazında Ayda Ortalama Alışveriş Yapma Sıklığı 3,2 kez 1,3 kez 0,9 kez 0,7 kez Baz : 1200 KANTİTATİFKALİTATİF 2,1 kez 3,7 kez 1,1 kez 1,4 kez 1,0 kez 0,9 kez 0,6 kez 0,7 kez Toplu Gıda Ürünleri Kırtasiye, Kitap, Dergi, CD vb Parfüm, Krem Kişisel Bakım / Kozmetik Giyim / Kuşam / Aksesuar

20 19 Alışveriş Davranışları Ne Sıklıkta Alıyorlar? 0,4 kez 0,3 kez 0,2 kez Baz : 1200 KANTİTATİFKALİTATİF 0,5 kez Ürün Grupları Bazında Ayda Ortalama Alışveriş Yapma Sıklığı 0,4 kez 0,6 kez 0,4 kez 0,4 kez 0,2 kez 0,3 kez 0,2 kez 0,3 kez OyuncakAyakkabıEv Tekstili / Dekorasyon Elektronik Ürünler

21 20 Ürün Grupları Bazında Ayda Ortalama Harcama Tutarı (TL) Alışveriş Davranışları Harcama Miktarları 110,277,469,860,7 Baz : 1200 Toplu gıda ürünlerinde bir seferde satın alınan miktar (sepet ortalaması) 34,4 TL’dir. KANTİTATİFKALİTATİF 105,3112,498,767,563,472,791,945,6 Toplu Gıda Ürünleri Elektronik Ürünler Giyim / Kuşam /Aksesuar Ev Tekstili / Dekorasyon

22 21 Alışveriş Davranışları Harcama Miktarları 46,529,324,014,7 Baz : 1200 KANTİTATİFKALİTATİF 45,247,127,830,122,124,913,815,1 AyakkabıParfüm, Krem Kişisel Bakım / Kozmetik Kırtasiye, Kitap, Dergi, CD vb. Oyuncak Ürün Grupları Bazında Ayda Ortalama Harcama Tutarı (TL)

23 22 Alışveriş Davranışları POTANSİYEL ANADOLUDA MI? Anadolu, İstanbul’a göre –elektronik ve ev tekstili kategorileri hariç- tüm ürün gruplarında daha yüksek harcama yapmaktadır. Anadolu, harcamalarının çoğunu -İstanbul müşterilerinin aksine- cadde mağazalarından gerçekleştiriyor. Buna rağmen Anadolu’da, AVM içinde m² başı düşen “kişi başı harcama” İstanbul’a göre daha yüksektir. Ancak İstanbul’da m² başı düşen kişi sayısı daha fazladır. AVM Endeksi verileri de bu bulguya paraleldir. KANTİTATİFKALİTATİF Kaynak: AVM Endeksi Bölgelere Göre Müşteri Verimliliği Bölgelere Göre, Ayda AVM’de Kalma Süresi

24 23 Alışveriş Davranışları Anadolu’daki AVM Müşterisi’nin “müşteri değeri” İstanbul’dan daha yüksektir. Anadolu Müşterisi AVM’ye daha sık gitmekte AVM’de daha az kalmakta, Bununla birlikte harcamalarının büyük bir kısmını AVM dışında gerçekleştirmektedir. KANTİTATİFKALİTATİF POTANSİYEL ANADOLUDA MI? Sonuç olarak; Anadolu müşterisini İyi analiz ederek Etkin bir pazarlama stratejisi ile Doğru lokasyonda Doğru mağaza ve marka karması oluşturularak konumlanan AVM’ler için Anadolu, büyük bir potansiyele sahiptir.

25 24 Alışveriş Davranışları Harcama Miktarları KANTİTATİFKALİTATİF Alışveriş Yapılan Noktalara Göre Ortalama Harcama Miktarı (TL) Cadde mağazalarından alışveriş yapanların sayısı AVM’lerden alışveriş yapanlara göre daha fazla iken, AVM’lerde kişi başı harcama miktarı daha yüksektir. Toplu gıda ürünleri Giyim / kuşam / aksesuar AyakkabıParfüm, krem, kişisel bakım/ kozmetik Elektronik ürünler Kırtasiye, kitap, dergi, CD vb. OyuncakEv tekstili/ dekorasyon

26 25 Alışveriş Davranışları Dışarıda Yemek Yeme Sıklığı Ayda 6,2 keredir. *Ortalama yemek yemek sıklığı dışarıda yemek yiyenler üzerinden hesaplanmıştır. Baz : 1200 *Yemek yeme sıklığı yılda 1’den az olanların düzenli olarak dışarıda yemek yemedikleri kabul edilmektedir. KANTİTATİFKALİTATİF Kişi Başı Ortalama Yemek Harcaması 18,1 TL’dir.

27 AVM Tercih Kriterleri ve Ziyaret Alışkanlıkları

28 27 AVM’ler Arası Tercihte Öne Çıkan Unsurlar KANTİTATİFKALİTATİF Lokasyon Mağaza Çeşitliliği Marka Çeşitliliği Inlet veya Outlet Konsepti – Benzer Statüdeki Kişiler Alametifarika Kolay ulaşım Her ihtiyacı karşılama Her kesime hitap etme, bol seçenek Inlet: Rahat alışveriş imkanı Outlet: Fiyat avantajı Kendini doğru ifade etme, bir zümreye ait hissetme, orta SES segmenti için kendini kötü hissetmeme Gençler için önemli bir unsur: farklı olması, farklılaşması, konuşulacak bir konusunun olması Tercih KriteriTüketici Faydası

29 28 AVM Ziyaret Alışkanlıkları Çoğunlukla Gidilen AVM Türü* C2 SES Grubu’ndakilerde outlet’e gitme oranı daha yüksektir. Baz : 1200 *Ziyaret sıklığından bağımsızdır. KANTİTATİFKALİTATİF 6,4 kez Aylık Ort. 6,0 kez6,5 kez AVM Ziyaret Sıklığı Araştırma haftada en az bir kere AVM’ye gidenler arasında yapılmıştır Deneklerin son gittikleri AVM baz alınarak sonuca ulaşılmıştır.

30 29 AVM Ziyaret Alışkanlıkları Baz : 1200 AVM’lere Çoğunlukla Gelme Biçimi AVM’lere Kiminle Gidiliyor? Birden çok cevap verildiği için toplam %100’ü geçmektedir. %47,3’ü AVM’ye ailesi ile birlikte gelmektedir. AVM’ye Gitme Sıklığı 6,0 7,5 5,8 4,5 6,5 7,0 KANTİTATİFKALİTATİF

31 30 AVM Ziyaret Alışkanlıkları AVM’lere Çoğunlukla Gidilen Günler Baz : 1200 Müşterilerin %73,8’i AVM’ye haftasonu gitmektedir. İstanbul’da bu oran %71,2’ye düşerken Anadolu’da %74,9’a çıkmaktadır. KANTİTATİFKALİTATİF

32 31 Alışveriş Merkezleri Davranış Boyutu Haftaiçi-Haftasonu AVM’ye Çoğunlukla Gidilen Saatler Haftaiçi Baz : 315 Haftasonu Baz : 885 Haftasonu saatleri arasında AVM’lere daha fazla gidilmektedir. KANTİTATİFKALİTATİF

33 32 AVM Ziyaret Alışkanlıkları AVM’lerde Ortalama Kalınan Süre 1 saat 53 dakika AVM’lerde ; kadınlar ortalama 115 erkekler 109 dakika kalmaktadır. Yaş ilerledikçe AVM’lerde kalma süresi giderek azalmaktadır. A (140 dakika) ve B (122 dakika) SES Grupları AVM’lerde C1 (106 dakika) ve C2 (110 dakika) SES Gruplarına göre daha fazla vakit geçirmektedir. AVM’lerde ortalama kalma süresi; İstanbul’ da 149 Anadolu’ da 97 dakikadır. Baz : 1200 KANTİTATİFKALİTATİF Kadınlar AVM’de daha fazla kalıyor

34 33 AVM Ziyaret Alışkanlıkları AVM’ye Gitme Amacı Baz : 1200 Birden çok cevap verildiği için toplam %100’ü geçmektedir. A SES Grubu diğer SES Gruplarına göre alışveriş yapmak ve yemek yemek için daha çok AVM’ye gitmektedir. C2 SES Grubu ise diğer SES Gruplarına göre daha çok gezmek, vakit geçirmek ve çocuğunu / çocuklarını eğlendirmek için AVM’ye gitmektedir. AVM’ye birincil amaç olarak yemek yemek için gitmeseler de AVM’ye gittiklerinde bir ihtiyaç, bir gereklilik olarak yemek yemektedirler. KANTİTATİFKALİTATİF

35 34 AVM Ziyaret Alışkanlıkları Baz : 1200 AVM’de Gerçekleştirilen Etkinlikler KANTİTATİFKALİTATİF AVM’lerde sinemaya gidenlerin %6,5’i A, %41,2’si B SES Grubu’dur.

36 35 AVM Ziyaret Alışkanlıkları AVM’lerde Harcanan Miktar 75,7 TL Baz : 1137 Ziyaret başına ortalama Sosyo-Ekonomik Statüye Göre AVM’lerde Harcanan Miktar A ve B SES Grubu ortalamanın üstünde harcama yapmaktadır. KANTİTATİFKALİTATİF AVM’lere Geliş Şekline Göre AVM’lerde Harcanan Miktar

37 AVM Algısı

38 37 AVM Algısı AVM Denince İlk Akla Gelenler Baz : 1200 %1,0’in altındaki değerler grafiğe dahil edilmemiştir. KANTİTATİFKALİTATİF AVM’ler müşterilerinin zihninde çok geniş bir yere sahip Vazgeçilmezler Moda ve trendlerin takip merkezi. Her türlü ihtiyacın karşılandığı yerler- bu yönüyle minyatür kentler adıyla anılıyorlar Yeni ihtiyaçlar belirliyor Bu yönüyle olumsuz bulunuyor Sosyalleşmenin önemli araçlarından birisi Hem yalnızken hem topluluk halinde gidildiğinde müşterilerine kendini sosyal hissettiriyor

39 38 ALTERNATİF TANIDIK TEKDÜZE 38 AVM Algısı Değer Eşleştirme AVM müşterileri gözünde AVM’lerin kavramsal karşılığı büyük oranda ortaklık gösteriyor; AVM’lere atfedilen değerler çoğunlukla olumlu. GÜVENİLİR MODERN YENİLİKÇİ POPÜLER SOSYAL SAYGIN PRESTİJLİ AVRUPAİ KENTLİ RENKLİ PRATİK KARMAŞIK KEYİFLİ FIRSATÇI KANTİTATİFKALİTATİF Olumsuz ifadeleri gösterirOlumlu ifadeleri gösterir

40 39 AVM Algısı AVM’lere Genel Yaklaşım AVM’ler hem hayatı etkiliyor Kültürden ve çevre koşullarından etkileniyor: AVM’ler yaşıyor… AVM müşterileri kendilerini akıllı hissediyor: Ürün ve hizmetleri karşılaştırma imkanı bulunuyor. Aşırı tüketime yönlendirdiği düşünülen AVM’ler bir kesim tarafından kapitalizmin aracı olarak adlandırılıyor. Müşterileri nezdinde AVM’lerin en belirgin olumsuz özelliği yorucu olmaları. Bu durum AVM’lerde ki fazla elektrik yükü ile açıklanıyor. Betonlaşmaya sağlanan bir katkı mı modern mimarinin eseri mi? Bölgelere göre farklı algılar söz konusu. KANTİTATİFKALİTATİF

41 40 AVM Algısı AVM’lerin Olumlu Yönleri Baz : 1200 %5,0’in altındaki değerler grafiğe dahil edilmemiştir. Birden çok cevap verildiği için toplam %100’ü geçmektedir. AVM’lerin olumlu yönü olmadığını belirten bulunmamaktadır. KANTİTATİFKALİTATİF AVM’lerin Olumsuz Yönleri %9,8’i AVM’lerde alışveriş yapmanın olumsuz bir yönü olmadığını belirtmektedir.

42 AVM’lerin Bireysel ve Toplumsal Hayata Etkileri

43 42 AVM Algısı AVM’lerin Bireysel Hayata Etkileri Baz : 1200 %84,4 %83,4 %80,8 %79,4 %77,9 %73,0 %69,2 %64,9 Pozitif Katılım Toplamı KANTİTATİFKALİTATİF

44 43 AVM Algısı AVM’lerin Toplumsal Hayata Etkileri Baz : 1200 Pozitif Katılım Toplamı %76,9 %76,2 %75,8 %71,5 %71,4 %70,5 %70,1 KANTİTATİFKALİTATİF

45 AVM Genel Konsept Sorgulaması

46 45 AVM Genel Konsept Sorgulaması Baz : 1200 Alışveriş Noktalarının Eşit Uzaklıkta Olması Durumunda Alışveriş Yapmak İçin İlk Tercih Edilecek Alışveriş Noktası KANTİTATİFKALİTATİF Anadolu’da Outlet AVM’leri tercih etme durumu %48,4 iken İstanbul’da bu oran %66,9’a yükselmektedir. Mevcut durumda Outlet AVM’lere gidilme oranı ile karşılaştırıldığında Outlet AVM’ler için potansiyelin halen var olduğu görülmektedir. %77,1’ i konseptten bağımsız olarak AVM’ leri tercih etmektedirler.

47 46 En çok tercih edilen AVM konsepti Outletler. Peki ama neden? Outlet AVM’lerin tüketici faydası çok somut: uygun fiyat (En önemli fayda) Fabrika satış mağazaları ile birlikte bir mağazacılık terimi olarak zihinlere yerleşmiş durumda. Eski sezona ait belli bir modelin yalnızca outlet mağazalarda olması Ulaşılamayan markalara ulaşma imkanı ile bir kulübün üyesi olma şansının verilmesi Düşük SES mensubu kişilerin mağaza içerisinde rahat hareket edebilmesi Outletden uzak duranlar neden uzak duruyor? Outlet kavramı net bir biçimde biliniyor fakat bir kesimi rahatsız ediyor. Nedenleri; Ürünlerin kalitesinin düşük bulunması Defolu ürünler Mağazaların fazla talep nedeniyle kalabalık olması, mağaza düzenlerinin olmaması Beden ve model çeşitliliğinin az olması 46 AVM Türlerine Yaklaşım Inlet&Outlet KANTİTATİFKALİTATİF

48 AVM Kampanyaları ve Etkinlikleri

49 48 AVM Kampanyaları AVM Kampanyalarından Haberdar Olma ve Yararlanma Durumu Baz : 488 AVM Kampanyalarından Haberdar Olunan Bilgi Kaynakları %3,3’ün altındaki değerler grafiğe dahil edilmemiştir. Birden çok cevap verildiği için toplam %100’ü geçmektedir. KANTİTATİFKALİTATİF En çok yararlanılan AVM Kampanyaları % 70,6 Araba Çekilişi % 29,4 Mağazaların yaptığı kampanyalar Baz : 1200

50 49 %1,3’ün altındaki değerler grafiğe dahil edilmemiştir. Birden çok cevap verildiği için toplam %100’ü geçmektedir. AVM Kampanyaları AVM’lerin Düzenlediği Etkinliklerden Haberdar Olma ve Katılma Durumu Baz : 239 AVM’lerin Düzenlediği Etkinliklerden Haberdar Olunan Bilgi Kaynakları Baz : 1200 KANTİTATİFKALİTATİF En çok katılınan etkinlikler %33,3 Konser %29,6 Özel Gün aktiviteleri %18,5 İmza Günleri

51 İstek ve Beklentiler

52 51 İstek ve Beklentiler AVM’lerden beklentiler, tüm şehirler, SES düzeyi, yaş ve çocuk sahipliği göz önünde bulundurulduğunda üç başlık altında toplanıyor; AVM’ler ile kurulan bağ ne kadar güçlü ise beklentiler de o kadar büyük. Kurulan bağın güçlü olduğu kesim için – İstanbul-Ankara – hayata dair ne varsa, AVM içinde yer almalı… Doğal yaşam alanları buna verilen en büyük örnek – akvaryum, yeşil alan, ahşap zemin, botanik bahçesi gibi… Üstü açık yapılar Ulaşılabilir yerde olmasıUlaşılabilir yerde olması AVM servis seferleri AVM içinde sigara içilebilen alanların bulunması Etkin bir güvenlikEtkin bir güvenlik Daha fazla ve nitelikli etkinlikler KANTİTATİFKALİTATİF 1- FİZİKSEL BEKLENTİLER

53 52 İstek ve Beklentiler Orta SES mensubuna uygun promosyon ve kampanyalar Eğlence konsepti Otopark sahipliği, otoparktan AVM içine kolay ulaşım ve İstanbul için ücretsiz otopark Uzun vakit geçirebilecek ve özel yemek yenilebilecek restoranlar Statü sağlaması Benzer statüdeki kişileri bir araya getirmesi Orta SES segment mensuplarının, outlet veya ‘uygun fiyat’ beklentisi, önem sıralamasında üst sıralarda yer alıyor. KANTİTATİFKALİTATİF 2- DUYGUSAL BEKLENTİLER 3- FİYATA DAYALI BEKLENTİLER 1- FİZİKSEL ÖZELLİKLER (ÖNCEKİ SAYFANIN DEVAMIDIR)

54 53 İstek ve Beklentiler AVM’lerden Genel Olarak Beklentiler Baz : 1200 Birden çok cevap verildiği için toplam %100’ü geçmektedir. Beklentisi olmayanlar : %66,6 %0,5’in altındaki değerler grafiğe dahil edilmemiştir. KANTİTATİFKALİTATİF

55 Müşteri Segmentasyonu

56 55 Mevcut Müşteri Segmentasyonu Baz : 1200 KANTİTATİFKALİTATİF %25,4 %17,3 %19,2 %38,2 UCUZCU HIZLILAR DEĞERE DUYARLI HIZLILAR KEYFİNE DÜŞKÜNLER FIRSATÇILAR Değer Arayanlar Fiyata Duyarlılar Zaman Kazananlar Zaman Geçirenler

57 56 Müşteri Segmentlerine Göre Motivasyon Unsurları KANTİTATİFKALİTATİF ALIŞVERİŞ GEREKÇELERİ ALIŞVERİŞ NOKTALARI Değişik insanlar görme isteği AVM MOTİVASYON UNSURLARI Sinerji ve hareketlilik Kendini yansıtma Çocuklarlara yönelik aktiviteler CADDE MAĞAZALARI PAZAR Zaman geçirme yaklaşımı ÇARŞI Fiyata duyarlılık Eşin ilgi alanı (Erkek) Her şey bir arada bulma Bir klübe ait olma isteği Eğlenme Yorulmama isteği Elektronik Özel İlgi beklentisi Mevcut alışkanlıklar Huzurlu Alışveriş Tarzını bulma Zaman kazançlı yaklaşım Ürün çeşitliliği Yeni deneyimler Geleneksel CRM uygulamaları KEYFİNE DÜŞKÜNLER DEĞERE DUYARLI HIZLILAR UCUZCU HIZLILAR / FIRSATÇILAR KEYFİNE DÜŞKÜNLER Sosyalleşme Moda ve Trendleri Takip Etme İhtiyaçları Karşılama Monotonluktan Kurtulma İsteği – Heyecan Arama Ailece Bir Arada Olma

58 Akademetre, araştırmaya verdiğiniz değerden dolayı teşekkür eder… Akademetre Araştırma ve Stratejik Planlama Piyalepaşa, Famas B, K:4, Şişli, İstanbul Tel: +90 (212) Faks: +90 (212) |


"AVM MÜŞTERİSİ BÜYÜTEÇ ALTINDA -Müşteri Algısında AVM’ler- Kalitatif/Kantitatif Araştırma 09 Aralık 2009 | İstanbul." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları