Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

“DERS ÇALIŞMAK: Bir şey öğrenme etkinliği ya da süreci olarak tanımlanabilir.” der Öğretmen. Biz öğrencilerinse ders çalışma kavramından anladığımız:

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "“DERS ÇALIŞMAK: Bir şey öğrenme etkinliği ya da süreci olarak tanımlanabilir.” der Öğretmen. Biz öğrencilerinse ders çalışma kavramından anladığımız:"— Sunum transkripti:

1

2

3 “DERS ÇALIŞMAK: Bir şey öğrenme etkinliği ya da süreci olarak tanımlanabilir.” der Öğretmen. Biz öğrencilerinse ders çalışma kavramından anladığımız: Eğer öğretmen ödev vermişse, O akşam dersimiz vardır ve ödev bitince ders de biter. Ödev (ders) yoksa, O akşam çalışmamız ya da öğrenmemiz gerekmez. O halde evde ders çalışmak için iki şey gereklidir: Ödev ve Sınav. Bunlar yoksa ders çalışmak gerekmez !!! ??? !!!

4 Verimli çalışma, belirlenen hedefler doğrultusunda zamanı planlı kullanabilme gücüdür. Başarıya ulaşmak isteyen öğrenci, zamanı günlük olayların akışına ve rastlantılara bırakmaz. Onu hedefi doğrultusunda planlı olarak kullanır.

5 EV ÇALIŞMASI İÇİNDE YAPILMASI GEREKEN ETKİNLİKLER  Sistemli tekrar  Öğrenilecek konular  Yapılacak ödevler  Okuldaki sınavlara hazırlık çalışmaları  Özel ilgi duyulan konularda ek çalışmalar  Dinlenme araları

6 ÖĞRENCİLERİN YAPTIKLARI ETKİNLİKLERİN ÖĞRENMEYE ETKİLERİ NE DÜZEYDE OLMAKTADIR? %30TEKRAREVDE %10DERSİ İZLEMEK %20NOT TUTMAK %20DERSİ DİNLEMEK SINIFTA %20ÖN HAZIRLIKEVDE ÖĞRENMEYE ETKİSİETKİNLİK GERÇEKLEŞTİĞİ YER

7 NASIL BİR ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLAYABİLİRİM? Çalışma programı öğrencinin; Ne çalışacağına, Nerede çalışacağına, Ne zaman çalışacağına, Nasıl çalışacağına, Ne kadar sürede çalışacağına Karar vermesi ile oluşan bir planlamadır. ÇP= 5 N + 1 K

8 Çalışma programı içinde, ev çalışması olarak yapılacak etkinlikler ve dinlenme saatleri, tv., Kitap okuma, müzik dinleme, bilgisayar, yemek, kişisel ihtiyaçlar gibi etkinlikler için zaman ayrılmalı ve siz bu zamanları kendiniz için en uygun ve verimli kullanacağınız biçimde düzenlemelisiniz.

9 Etkili bir program haftalık olarak düzenlenir. Çünkü günlük programları hazırlarken ve uygularken öğrenciyi engelleyecek pek çok bahane bulunabilir. Çalışma programının her hafta yeniden gözden geçirilmesi gerekir. Çünkü, çalışılacak dersler ve konular her hafta değişecektir.

10 Hazırladığınız program GERÇEKÇİ olmalı. Günlük etkinliklerinizi haftanın her günü için ayrı ayrı gözden geçirmelisiniz. Çalışmalarınızı planlı bir şekilde yürütebilmeniz için, “ NEYİ, NEREDE, NASIL, NE ZAMAN, NEKADAR SÜREDE “, çalışacağınıza karar vermelisiniz.

11 NEYİ ÇALIŞACAĞIM ? Öncelikle çalışacağınız konuları ders bazında düşünüp, bilgi düzeyini analiz etmelisiniz. Yeni konularla ilgili öğrenmelerini geliştirmek, kazanılmış eski konularla ilgili bilgileri koruma ve kullanma gücünü artırmak için konu tekrarı ve soru çözüm çalışmaları yapmalısınız

12 Plan yapılırken; o Günlük çalışma süreleri derslere uygun bir şekilde ayrılır. o Hangi dersin hangi saatte çalışılacağı kararlaştırılır. o Öğrenilmesi zor olan dersler, zihnin algılama gücünün en yüksek olduğu saatlere yerleştirilir. o Öğrenilmesi kolay dersler, zihnin yorulduğu ve algılama gücünün zayıfladığı saatlere yerleştirilir. Her öğrencinin algılama gücünün en yüksek olduğu saatler farklılık gösterebilir. Ancak genelde zihnin dinlenmiş durumda bulunduğu sabah saatleri etkili öğrenmenin en verimli olacağı saatlerdir.

13 o Planlama yapılırken, plana yerleştirilen derslerin okul derslerindeki plana uygun olması öğrenmeyi artırır. Örneğin Pazartesi günü okulda matematik dersi görülüyorsa evde uygulanan planda da pazartesinin matematiğe ayrılması tercih edilen bir yöntem olmalıdır. o Çalışma günleri planlanırken her günün aynı saatlerine denk getirilmesi, o saatlerde çalışmaya motive olmanızı sağlayacaktır. Bu aynı zamanda dikkatin toplanmasını ve zamanla o saatlerde çalışma isteğinin uyanmasını sağlayacaktır. o Planda yemeklerden sonraya ders çalışma konmamalıdır. En az yarım saat ara verecek şekilde planlama yapılmalıdır; çünkü yemekten hemen sonra yapılacak bir çalışma verimli olmayacaktır.

14 o Plan hazırlanırken ders çalışma süreleri dakika tutulmalı ve 10’ar dakikalık aralar verilmelidir. Uzmanlar, en etkili çalışma yönteminin ara verilerek yapılan çalışmalar olduğunu belirtmektedir. Ancak, dinlenme süresinin 10 dakikadan fazla olması, dikkatin dağılmasına ve çalışmaya karşı isteksizliğin artmasına neden olacağından bu süre aşılmamalıdır. o Planlama yapılırken öğrenmede birbirine yakın dersleri peş peşe koymamak gerekir. Bir sayısal dersle bir sözel dersin peş peşe geldiği bir plan daha uygundur. o Plan yazılı hale getirilmeli ve sürekli görülüp motive olunan bir yere asılmalıdır ki planlı çalışmayla ulaşılacak hedef her an akılda olsun.

15 ¥ Temel probleminiz, yeterli bilgi birikimine sahip olmamaksa; öncelikle konu bazındaki eksiklerinizi gidermelisiniz.... ¥ Temel probleminiz, bildiklerinizi hatırlayamamak ise, tekrar alışkanlığınızı gözden geçirmelisiniz....

16 ¥ Temel probleminiz; bilgileri hatırladığınız halde, yorumlamakta güçlük çekmekse, öğrenme tekniğinizi gözden geçirmelisiniz. ¥ Eğer konuları biliyor, ancak uygularken çok hata yapıyorsanız, çalışmalarınızda soru çözümüne yeterli zaman ayırmıyor olabilirsiniz....

17 o Bir günlük etkinliklere ayrılan zaman saptanır, o Günlük olarak kaç saat ders çalışılacağı belirlenir, o Haftalık olarak hangi dersleri, hangi gün, hangi saatlerde, ne kadar süre ve nasıl çalışılacağına karar verilir, o Haftalık program bir dosya kağıdına yazılarak çalışma masasına asılır.

18 DAKİKA ARA SAAT GÜNLÜK TEKRAR KURS KONULARININ TEKRARI OKUL SAATLERİ EVE GELİŞ VE DİNLENME ÖDEVLERİN YAPILMASI DİNLENME (YEMEK- MÜZİK-SOHBET VS.) GEÇMİŞ KONULARLA İLGİLİ ÇALIŞMA ERTESİ GÜN İÇİN ÖN HAZIRLIK DİNLENME (TV-KİTAP-GAZETE VS.) UYKUYA HAZIRLIK Pazartesi SalıÇarşambaPerşembeCumaCumartesiPazar KURS VE ÖZEL ÇALIŞMA DİNLENME HAFTA SONU ÖDEVELERİ DİNLENME TV BİLGİSAYAR MÜZİK- KİTAP VS. ÖDEVLERİ TAMAMLAMA SERBEST ZAMAN EK ÇALIŞMA ÖN HAZIRLIK DİNLENME TV BİLGİSAYAR MÜZİK- KİTAP VS.

19  Zamanın en ekonomik biçimde kullanılmasını sağlar.  Planlı çalışma alışkanlığı kazandırır.  Aile içi çatışmaları önler.  Moral motivasyonu artırır.  Derslerdeki eksiklikleri zamanında tamamlama olanağı sağlar.  Derslere konsantrasyonu sağlar.  Düzenli çalışan öğrenci huzurlu olur,kendine güvenir.

20  Plansızlık  Amaçsızlık  Evin değişik yerlerinde uzanarak çalışmak  TV karşısında, müzik dinleyerek çalışmak  Yalnız sınavlardan önce ders çalışma  Ezberleme  Tek kaynaktan çalışma  Sadece sevilen dersleri çalışma  İyi not alınan ve sevilen öğretmenin dersini çalışma

21 TÜRKÇE  Dilimizi iyi bilme  Kitap okuma  Sözlük ve yazım kılavuzu kullanma  Deyimler atasözleri,özlü söz  Dilbilgisini iyi bilme  Soru köklerine dikkat  Altı çizili sözcüklere dikkat  Paragraf soruları özel bilgi istemez  Süreli soru ve test çözümleri  Geçmiş yılların soruları  Soru bankaları MATEMATİK  Matematiğe özel ilgi ve çaba  Dersler hiç aksatılmamalı  Not alma ve günlük tekrar: Sınıfta çözülen soruların evde tekrar çözümü  Kaliteli kaynaklardan sorular  Son yılların soruları  Sınavlar öncesi eski konuların örnek çözümleri  Matematik dersinden korkulmayıp, isteyerek çalışmalı ve üzerine gitmeliyiz.

22 SOSYAL BİLİMLER  Derse hazırlıklı gelinir  Bol tekrar edilmeli  Sınıfta not tutulmalı  Ders çalışırken özetler  Olaylar arsında neden-sonuç bağıntısı aranmalı  Yardımcı ders aracı olmalı  Eski yılların sınav soruları  Kaliteli soru ve testler  Soru bankaları  Süreli soru ve test çözümleri  Sınavlardan önce eski konuların tekrarı FEN BİLİMLERİ  Derse devam ve hazırlık  Derste öğretmeni iyi dinlemek  Derste not almak  Ezberden kaçınmak  Resim-grafikle çalışma  Evde çözülemeyen soruların mutlaka doğru yanıtı öğrenmek  Eski yılların sınav soruları  Kaliteli soru ve soru bankaları  Süreli soru test çözümleri  Sınavlardan önce eski konuların  tekrarı


"“DERS ÇALIŞMAK: Bir şey öğrenme etkinliği ya da süreci olarak tanımlanabilir.” der Öğretmen. Biz öğrencilerinse ders çalışma kavramından anladığımız:" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları