Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü Markalaşma ve Ar-Ge Destekleri Dairesi 03 Ekim 2012, Antalya.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü Markalaşma ve Ar-Ge Destekleri Dairesi 03 Ekim 2012, Antalya."— Sunum transkripti:

1 T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü Markalaşma ve Ar-Ge Destekleri Dairesi 03 Ekim 2012, Antalya

2  TURQUALITY®/Marka Desteği (2006/4 sayılı Tebliğ)  Tasarım Desteği (2008/2 sayılı Tebliğ)  Ofis Mağaza Desteği (2010/6 sayılı Tebliğ) GÜNDEM

3 TURQUALITY® GELİŞİM SÜRECİ TURQUALITY® Çalışma Grubu Pilot sektör: Tekstil- Hazır Giyim 15 Firma + 3 Tasarımcı TURQUALITY® Stratejik Planı” ve “Markalaşma Yol Haritası Diğer sektörlere açılım: TURQUALITY®: 33 firma Marka: 22 firma TURQUALITY® Otomasyon Sistemi Gastronomi sektörünün kapsama alınması Performansa bağlı 5+5 yıl destek süresi

4 «10 yılda 10 dünya markası yaratmak» Hedefler:  Küresel Türk markalarından yurtiçinde lokomotif oluşturmak  Şirketlerin marka gücü ve kurumsal altyapısını güçlendirmek  Yurtiçinde marka bilinci ve farkındalığı yaratmak VİZYON ve HEDEFLER

5 TURQUALITY® ve Uluslararasılaşma Süreci Düzensiz İhracat Ana pazarı hariç pazarda yerel varlık göstermemekte Ana pazardan hizmet verme Daha çok private label satış yapma Temel pazarlara pazarlama ve satış stratejileri ile belirgin bir şekilde odaklanma Pazarlar hakkında detaylı bilgi sahibi olma, tüketici/müşteri ihtiyaçlarını anlama, rakiplere ve kanal yapısına hakim olma Uzun vadeli işbirliklerine odaklanma Pazarda yerel faaliyet göstermeye başlama Pazarda satış, pazarlama ve üretim organizasyonu ve aktiviteleri anlamında ciddi yatırımlar yapma Pazara uygun, özel ürün ve hizmet sunma, ürün portföyünü genişletme Üretim ve pazarlama faaliyetlerinde ölçek ekonomisinden ve sinerjilerden faydalanmaya başlama İş ortağı olarak yurt dışı pazarlarda distributör ile çalışma Pazarlama faaliyetlerini distribütörler aracılığıyla yapma ve süreci distribütörlerin kontrolüne bırakma Odak,satışı artırmakta Düzenli İhracat İleri Seviyede ve İyi Yapılandırılmış Uluslararası Satış Profesyonel Uluslararası Organizasyon Satış Hacmi Pazar Bilgisi Birçok Türk Şirketi TURQUALITY® Firmaları Düşük Yüksek

6 İhracatta Devlet Yardımları ve TURQUALITY® Eğitim UR-GE Çevre Hazırlık Aşaması Pazarlama Aşaması Pazar Araştırması Pazara Giriş Fuarlara Katılım Yurt Dışı Birim Markalaşma Aşaması Tasarım Marka - Turquality

7 PROGRAMIN BELİRLENMESİ Marka Destek Programı Uluslararası Markalar Potansiyel Uluslararası Markalar Yurtdışı Birim, Marka ve Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Programı ( sayılı Tebliğ) Yurtdışı Birim, Marka ve Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Programı ( sayılı Tebliğ) Ön İnceleme Çalışmaları Sonrasında Destek Programının Başlangıcı Ön İnceleme Çalışmaları Sonrasında Destek Programının Başlangıcı 1. Seviye 2. Seviye Şampiyonlar

8 Performans Denetimi KAPSAMA ALINMA SÜRECİ Ön İnceleme Çalışması Destek Başlangıcı Destek süresi sonu: 5+5 yıl Projelerin Hayata Geçirilmesi TURQUALITY® Komitesi Kararı Detaylı Analiz: Markalaşma Yol Haritası Bakanlığa başvuru TURQUALITY® Otomasyon Sistemi Stratejik İş Planı

9 ÖN İNCELEME ÇALIŞMALARI Değerlendirme Alanları Nihai Performans Ölçütleri Finansal Performans Marka Performansı Firmanın Ana Yetkinlikleri Marka Yönetimi Ürün Tasarımı - Geliştirme Tedarik Zinciri Yönetimi Pazarlama, Müşteri ve Ticaret Yönetimi Destek Fonksiyonlar Stratejik Planlama ve Kurumsal Performans Yönetimi İnsan Kaynakları İnsan Kaynakları Kurumsal Yönetim Kurumsal Yönetim Bilgi Sistemleri Değerlendirme Sonucu

10 Birlikler ve Üretici Dernekleri (9.Madde) Marka Programı (10.Madde) TURQUALITY® Programı (11.Madde) Finansal Olmayan Destekler (12.Madde) DESTEKLER

11 Birlikler ve Dernekler KAPSAM – Tanıtım Reklam ve Pazarlama Faaliyetleri SÜRE – İhracatçı Birlikleri: Proje Süresince – Üretici Dernekleri: 4 yıl ORAN – İhracatçı Birlikleri %80 – Üretici Dernekleri %50 LİMİT – İhracatçı Birlikleri proje başına $ » Eğer söz konusu Birlik iştigal ettiği sektörü tek başına temsil ediyor ise proje başına yıllık destek miktarı $’a çıkmaktadır. » Birden fazla Birlik tarafından oluşturulan ve destek kapsamına alınan projeler, Birlik başına $ desteklenmekte, her Birlik aynı anda 1 projesi için destekten faydalanabilmekte ve projesi sona eren Birlikler yeni bir projeyle başvuru yapabilmektedir. – Üretici Dernekleri $

12 Marka Programı DESTEK SÜRESİ: 4 yıl DESTEK ORANI: %50 MARKA-PATENT TESCİL (yıllık USD) KİRA (yıllık USD) (Mağaza, showroom,reyon, raf, corner, kafe, restoran vb.) SERTİFİKASYON (yıllık USD) TEMEL KURULUM GİDERLERİ (yıllık USD) DANIŞMANLIK Strateji, operasyon, organizasyon, teknoloji (yıllık USD) TANITIM (yıllık USD) MODA/ENDÜSTRİYEL TAS. AŞÇI/ŞEF (yıllık USD) FRANCHISE (Kira, dekorasyon) ( USD)

13 TURQUALITY® Programı MARKA-PATENT TESCİL KİRA (Mağaza, showroom,reyon, raf, corner, kafe, restoran vb.) SERTİFİKASYONTEMEL KURULUM GİDERLERİ MODA/ENDÜSTRİYEL TAS. AŞÇI/ŞEF DANIŞMANLIK Strateji, operasyon, organizasyon, teknoloji TANITIM FRANCHISE (Kira, dekorasyon) DESTEK SÜRESİ: 5 yıl (+5) DESTEK ORANI: %50

14 Finansal Olmayan Destekler TURQUALITY® PROGRAMI FİNANSAL OLMAYAN DESTEKLER DETAYLI ANALİZ YÖNETİCİ GELİŞTİRME PROGRAMI VİZYON SEMİNERİ DESIGN TURKEY TURQUALITY®’İ DESTEKLEYEN FAALİYETLER

15 Detaylı Analiz Çalışmaları İyileştirme/ Geliştirme Alanları Detaylı Analiz Çalışmaları Gelişim/ Uygulama Yol Haritası Stratejik İnisiyatifler İnceleme Alanları Marka, Satış ve Pazarlama ve Ürün Geliştirme Yetkinlikleri Marka Stratejisi ve Yönetimi Markanın gelişimi, karı, performansı Satış ve Pazarlama Organizasyonu Yeterliliği Yurt Dışı Operasyonları ve İhracat Pazarları Performansı Kanal, Ürün ve Müşteri Bazında Satış ve Karlılık Performansı Müşteri, Kanal Stratejisi ve Yönetimi Ürün Portföy Stratejisi ve Yönetimi Yeni Ürün Geliştirme Performansı Tedarik Zinciri Yetkinlikleri Sipariş Karşılama Süreçleri ve Performansı Planlama Süreçlerinin Etkinliği Talep Tahmini ve Talep Planlama Müşteri Hizmet Seviyeleri Tedarikçi Yönetimi Satınalma Süreçlerinin Etkinliği Sevkiyat Performansı Depo ve Stok Yönetimi Kurumsal Altyapı Stratejik Planlama ve Bütçe Yönetimi Kurumsal Performans Yönetimi Bilgi Sistemleri Altyapısı ve Sistem Gereksinimleri Veri Yönetimi, İş Zekası ve Raporlama Yetkinlikleri Birimler ve Sistemler Arası Entegrasyon İnsan Kaynakları Stratejisi ve Yönetimi

16 Detaylı Analiz Çalışmaları İyileştirme/ Geliştirme Alanları Detaylı Analiz Çalışmaları Gelişim/ Uygulama Yol Haritası Stratejik İnisiyatifler Örnek Satış ve Pazarlama Analizleri Satış ve Karlılık AnalizleriÜrün Portföyü Analizleri

17 Detaylı Analiz Çalışmaları İyileştirme/ Geliştirme Alanları Detaylı Analiz Çalışmaları Gelişim/ Uygulama Yol Haritası Stratejik İnisiyatifler Örnek Satış ve Pazarlama Analizleri Pazar Analizleri Marka Stratejisinin Anlaşılması

18 Detaylı Analiz Çalışmaları İyileştirme/ Geliştirme Alanları Detaylı Analiz Çalışmaları Gelişim/ Uygulama Yol Haritası Stratejik İnisiyatifler Örnek Satış ve Pazarlama Analizleri Global Rekabet Analizleri Kanal Analizleri

19 Detaylı Analiz Çalışmaları İyileştirme/ Geliştirme Alanları Detaylı Analiz Çalışmaları Gelişim/ Uygulama Yol Haritası Stratejik İnisiyatifler Örnek Tedarik Zinciri Analizleri Sipariş Yönetimi AnalizleriTalep Yapısının Anlaşılması

20 Detaylı Analiz Çalışmaları İyileştirme/ Geliştirme Alanları Detaylı Analiz Çalışmaları Gelişim/ Uygulama Yol Haritası Stratejik İnisiyatifler Örnek Tedarik Zinciri Analizleri Talep Tahmin Doğruluğu Analizleri Sevkiyat Performansı Analizleri

21 Detaylı Analiz Çalışmaları İyileştirme/ Geliştirme Alanları Detaylı Analiz Çalışmaları Gelişim/ Uygulama Yol Haritası Stratejik İnisiyatifler Örnek Tedarik Zinciri Analizleri Stok AnalizleriMaliyet Yapısı Analizleri

22 Detaylı Analiz Çalışmaları İyileştirme/ Geliştirme Alanları Detaylı Analiz Çalışmaları Gelişim/ Uygulama Yol Haritası Stratejik İnisiyatifler Toplantı İzlenimleri Detaylı Analiz Sonuçları İyileştirme Alanlarının Belirlenmesi Satış ve Operasyon Planlama Yapısının Oluşturulması

23 Detaylı Analiz Çalışmaları İyileştirme/ Geliştirme Alanları Detaylı Analiz Çalışmaları Gelişim/ Uygulama Yol Haritası Stratejik İnisiyatifler Toplantı İzlenimleri Detaylı Analiz Sonuçları İyileştirme Alanlarının Belirlenmesi Stok Yönetimi Yapısının Geliştirilmesi

24 Detaylı Analiz Çalışmaları İyileştirme/ Geliştirme Alanları Detaylı Analiz Çalışmaları Gelişim/ Uygulama Yol Haritası Stratejik İnisiyatifler Toplantı İzlenimleri Detaylı Analiz Sonuçları İyileştirme Alanlarının Belirlenmesi Ürün Portföyünün İyileştirilmesi

25 Detaylı Analiz Çalışmaları İyileştirme/ Geliştirme Alanları Detaylı Analiz Çalışmaları Gelişim/ Uygulama Yol Haritası Stratejik İnisiyatifler

26 Detaylı Analiz Çalışmaları İyileştirme/ Geliştirme Alanları Detaylı Analiz Çalışmaları Gelişim/ Uygulama Yol Haritası Stratejik İnisiyatifler

27 Detaylı Analiz Çalışmaları İyileştirme/ Geliştirme Alanları Detaylı Analiz Çalışmaları Gelişim/ Uygulama Yol Haritası Stratejik İnisiyatifler Örnek Projeler – Rusya Büyüme Stratejisinin Belirlenmesi

28 Detaylı Analiz Çalışmaları İyileştirme/ Geliştirme Alanları Detaylı Analiz Çalışmaları Gelişim/ Uygulama Yol Haritası Stratejik İnisiyatifler Örnek Projeler - Batı Avrupa için Yerelleşme Stratejisinin Netleştirilmesi

29 Robert Kaplan “Performans ve Maliyet Yönetimi” Jagdish Sheth “Global Arenada Rekabetçi Büyüme Fırsatları” Don Peppers “Uluslararası Pazarda Kalıcı Başarı İçin Şirket Kültürü Oluşturmak” Jack Trout “Marka Konumlandırma” Philip Kotler “Kazanan Uluslararası Stratejiler Geliştirmek” Vizyon Seminerleri Dünyaca ünlü pazarlama ve marka teorisyenlerinden seminerler 6.Vizyon Semineri The Coca-Cola Company CEO’su Muhtar KENT’in katılımıyla 10 Mayıs 2012 tarihinde gerçekleşti.

30 Yönetici Geliştirme Programı Koç ve Sabancı Üniversitelerinin Desteğiyle Yönetici Geliştirme Programı Amaç: Orta ve üst düzey yöneticiler arasında ortak bir yönetim lisanının oluşturulması, Profesyonelliğin ve etkinliğin arttırılmasıdır. Program: Koç ve Sabancı Üniversiteleri işbirliğiyle firma ihtiyaçlarından yola çıkılarak hazırlanan özel bir eğitim programı gerçekleştirilmektedir. 27 Nisanda 10’uncu dönem başlatılacaktır. Bugüne kadar, toplamda 565 yönetici program kapsamında eğitim görmüştür. a Eğitim Başlıkları Oryantasyon & Vaka Çalışmasına Giriş Operasyon ve Süreç Yönetimi Yeni Ürün Geliştirme Bilgi Yönetimi ve Teknolojileri Vaka Çalışması Sunumları Yeni Rekabet Ortamları ve Ufuk Turu Finansal Muhasebe Yöneticiler için Veriye Dayalı Karar Verme Perakendecilik Yönetimi Mikro Ekonomi Proje Yönetimi ve Planlaması Stratejik PlanlamaSatış Yönetimi Satın Alma Yönetimi & Müzakere Becerileri Fiyatlandırma Makro EkonomiPerakendecilik Yönetimi Temel MS Ofis Uygulamaları Tedarik Zinciri Yönetimi Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi Değişim Yönetimi Yönetim ve Organizasyon Tasarımı Yönetim/Maliyet Muhasebesi Fiyatlandırma Rekabet Gücü Analizi ve Strateji Organizasyonlarda Davranış ve İK Yönetimi Perakendecilikte ERP&MIS Finansal Yönetim

31 DESIGN TURKEY Türkiye’de kullanıcının ihtiyaçlarını gözeten İhracatta ve ulusal pazarda ürüne katma değer ve rekabetçi üstünlük kazandıran İyi tasarımın ödüllendirilmesi Markalaşma faaliyetlerinin önemli bir unsuru olan tasarım çalışmalarının yaygınlaşması Türkiye’de tasarım kültürünün oluşturulması DESIGN TURKEY Endüstriyel Tasarım Ödülleri Hedefler 2008 yılında  11 üstün tasarım, 39 iyi tasarım, 1 kavramsal  4 TURQUALITY® Tasarım 2010 yılında  19 üstün tasarım, 47 iyi tasarım, 3 kavramsal 27 Nisan 2012 tarihinde DTK’da 2012 Design Turkey Lansmanı

32 TURQUALITY® Firmalarının Sektörel Kırılımı Marka Sayısı *İki Marka İle Programda Bulunan Firmalar; Vakko(Vakko,WCollection), İpek Kağıt(Selpak,Solo), DYO(DYO, Dewilux), Boydak(İstikbal,Bellona), Arçelik(Beko,Blomberg), Kopaş(Dalin,Alix Avien), Evyap(Arko,Duru), Biota(Bioxet,Bioxsine), Kalekim(Kalekim,Kalecolor), KaleSeramik(Kalebodur,ÇanakkaleSeramik) Marka Sayısı: 88* Firma sayısı:78

33 MARKA Firmalarının Sektörel Kırılımı Marka Sayısı Marka Sayısı:34* Firma Sayısı:30 *İki Marka İle Programda Bulunan Firmalar; Sabra(Sabra,MissBerge), Petlas(Petlas,Starmaxx), Yakupoğlu(YDS,Goliath), Airfel(Airfel,Zass)

34

35  TURQUALITY®/Marka Desteği (2006/4 sayılı Tebliğ)  Tasarım Desteği (2008/2 sayılı Tebliğ)  Ofis Mağaza Desteği (2010/6 sayılı Tebliğ) GÜNDEM

36 2008/2 Sayılı Tasarım Desteği MEVZUAT Hakkında Tebliğ Tasarımcı Şirketleri Tasarım Ofisleri HEDEF GRUBU İhracatçı Birlikleri Tasarım Dernek-Birlikleri Markalaşmanın Önemli Bir Unsuru AMAÇ O lan Tasarımın Doğrudan Desteklenebilmesi DESTEK SÜRESİ ve ORANI 4 Yıl, %50 TASARIM DESTEĞİ

37 Tasarım kültürünün yaygınlaştırılması ve Türk tasarımcılarının ürünlerinin tanıtılması amacıyla düzenlenen yurtiçi-yurtdışı tanıtım faaliyetleri,Tasarım yarışması organizasyonları %50 oranında yıllık USD desteklenmektedir. Tasarım yarışmalarında dereceye giren tasarımcıların yurtdışı eğitim giderlerinin tamamı ile aylık ABD Dolarını aşmamak kaydıyla oluşacak yaşam giderleri desteklenmektedir. BİRLİKLER/DERNEKLERİN DESTEKLENMESİ

38 TASARIM ŞİRKETLERİNİN DESTEKLENMESİ Destek Kalemleri Tanıtım & Reklam $ Patent, Faydalı Model, Marka Tescili $ İstihdam $ Danışmanlık $ Birim Kira & Dekorasyon $

39 TASARIM OFİSLERİNİN DESTEKLENMESİ Destek Kalemleri Tanıtım & Reklam $ Patent, Faydalı Model, Marka Tescili $ İstihdam $ Danışmanlık $ Birim Kira, Demirbaş, Dekorasyon $

40  TURQUALITY®/Marka Desteği (2006/4 sayılı Tebliğ)  Tasarım Desteği (2008/2 sayılı Tebliğ)  Ofis Mağaza Desteği (2010/6 sayılı Tebliğ) GÜNDEM

41 2010/6 Sayılı Yurt Dışı Birim, Marka ve Tanıtım MEVZUAT Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ HEDEF GRUBU Sınai / Ticari Şirketler Yazılım Şirketleri DTSŞ, SDŞ AMAÇ Pazara giriş ve tutunmanın desteklenmesi DESTEK SÜRESİ 4 Yıl MEVZUAT

42 DESTEK UNSURLARI Destek Kalemleri Kira $ Tanıtım $ Marka Tescili $ %50-90%60-90%50-80 *Faaliyet yurtdışı şirketi tarafından yapılırsa, şirketin ortaklığı oranında desteklenir

43 İhracatçı şirket tarafından; –Harcama gerçekleştirilir >> (belge üzerinden kontrol edilir) –Ödeme gerçekleştirilir >> (belge üzerinden kontrol edilir) –Faaliyet gerçekleştirilir >> (Ticaret Müşavirliği tarafından kontrol edilir) »Prefinansman değil, hibe Ödeme belgesi tarihinden itibaren 6 ay içinde Ticaret Müşavirliği/Ataşeliği’ne başvuru yapılır Ticaret Müşavirliği/Ataşeliği onaylı belgelerle ilgili İhracatçı Birliği’ne başvuru yapılır Birlik inceleme yapar, TCMB’ye ödeme talimatını gönderir Hakedişin aktarılmasına ilişkin Bakanlığımızdaki süreç işler Firmaya ödeme yapılır DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

44

45

46

47 MEHMET ALİ KILIÇKAYA ŞUBE MÜDÜRÜ Tel: TEŞEKKÜRLER!


"T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü Markalaşma ve Ar-Ge Destekleri Dairesi 03 Ekim 2012, Antalya." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları