Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İhracatımızın Değerlendirilmesi 22 Mayıs 2013 M. Emrah SAZAK Daire Başkanı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İhracatımızın Değerlendirilmesi 22 Mayıs 2013 M. Emrah SAZAK Daire Başkanı."— Sunum transkripti:

1 İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İhracatımızın Değerlendirilmesi 22 Mayıs 2013 M. Emrah SAZAK Daire Başkanı

2 SUNUM PLANI  İhracat Vizyonu ve 2023 İhracat Stratejisi  Dış Ticaretimizin Seyri  İhracatta Devlet Yardımları

3 2023 Türkiye İhracat Stratejisi

4 Vizyonumuz: 500 milyar dolar ihracata ulaşmak, dünya ticaretinde lider ülkeler arasında yer almak Cumhuriyetimizin 100. Yılında Amacımız: * Teknolojik dönüşümü tamamlamış, * Lojistik ve mevzuat altyapısı güçlü, * Marka değeri yüksek ürünler ihraç eden, * İhracatın yapısal sorunlarına çözüm bulan, * Küresel, bölgesel belirsizliklere karşı önlem alan, * Tehditleri fırsata dönüştüren GÜÇLÜ BİR TÜRKİYE YARATMAK …

5 2023 TÜRKİYE İHRACAT STRATEJİSİ 500 MİLYAR DOLAR İHRACAT 9 Eylem Alanı 19 Stratejik Hedef72 Stratejik Eylem 74 Performans Göstergesi

6 DIŞ TİCARETİN SEYRİ

7

8

9

10

11 TÜİK ve TİM VERİLERİ-12 AYLIK (BİN DOLAR) 1İSTANBUL KOCAELİ BURSA İZMİR ANKARA GAZİANTEP MANİSA DENİZLİ HATAY ADANA SAKARYA KAYSERİ MERSİN KONYA TRABZON ŞIRNAK REKOR KIRILAN İLLERİMİZ

12

13 Ülkelere İhracatımız ( )

14 2012 Yılı Sektörel İhracatımız Kaynak: TİM

15 İllere Göre İhracatımız ( )

16 İhracat (FOB) (Milyar Dolar)149, ,3 İthalat (CIF) (Milyar Dolar)239, ,2 Dış Ticaret Dengesi (Milyar Dolar) ,9 İhracatın İthalatı Karşılama Oranı%62,4%62,5%63,3 GSYH Büyümesi%3,2%4,0%5,0 ORTA VADELİ PROGRAM HEDEFLERİ

17 İHRACAT POLİTİKALARI VE ARAÇLARI

18 •Kalıcı ve sürdürülebilir bir ihracat artışının sağlanması, •Yenilikçiliğe ve Ar-Ge’ye dayalı, katma değeri yüksek, markalı ürün ve hizmetlerin İhracatının desteklenmesi •İhracatçılara dünya piyasalarında rekabet gücü kazandırılması •Pazara giriş imkanlarının artırılması ve ihracatta pazar çeşitliliğinin sağlanması •İhracatçılara yönelik sürekli bilgi akışının sağlanması ve artırılması İHRACAT POLİTİKALARI

19  Devlet Desteklerinin Amacı ve Sistemi  Devlet Destekleri Uygulamaları  İhracata Yönelik Devlet Destekleri  Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin (UR-GE) Desteklenmesi  Çevre Maliyetlerinin Desteklenmesi  Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği  Yurt Dışı Fuar Katılımlarının Desteklenmesi  Yurt Dışı Birim (Ofis-Mağaza) Desteği  Tasarım Desteği  TURQUALITY®/Marka Desteği  Tarımsal Ürünlerde İhracat İadesi  Döviz Kazandırıcı Hizmetlere Yönelik Devlet Destekleri  Sonuç ve Değerlendirme  2013 Yılı Hedefleri

20  Devlet Desteklerinin Amacı ve Sistemi  Devlet Destekleri Uygulamaları  İhracata Yönelik Devlet Destekleri  Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin (UR-GE) Desteklenmesi  Çevre Maliyetlerinin Desteklenmesi  Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği  Yurt Dışı Fuar Katılımlarının Desteklenmesi  Yurt Dışı Birim (Ofis-Mağaza) Desteği  Tasarım Desteği  TURQUALITY®/Marka Desteği  Tarımsal Ürünlerde İhracat İadesi  Döviz Kazandırıcı Hizmetlere Yönelik Devlet Destekleri  Sonuç ve Değerlendirme  2013 Yılı Hedefleri

21 AMAÇ: Kalkınma Planları ve Yıllık Programlardaki toplumsal ve ekonomik hedeflerin gerçekleştirilmesi amacıyla yapılan ihracata yönelik faaliyetlerin, uluslararası kurallara aykırılık teşkil etmeyecek şekilde desteklenmesi • 2009 yılında yapılan düzenlemelerle ihracatçılarımız devlet yardımlarına kendi bölgelerinden başvurabilir hale gelmiş, böylelikle bürokrasi azalmış, merkezi idarenin yükü hafiflemiş ve destek ödemeleri daha hızlı yapılmaya başlanmıştır. • ‘‘Gerçek keşif yeni diyarlar bulmak değil, yeni gözlerle bakmaktır.’’ Marcel Proust DEVLET DESTEKLERİNİN AMACI

22 • UR-GE • Çevre İhracata Hazırlık Aşaması İhracata Hazırlık Aşaması • Pazar Araştırması • Fuarlara Katılım • Yurt Dışı Birim Markalaşma Aşaması • Tasarım • Marka - Turquality Pazarlama Aşaması İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ

23 Düzensiz İhracat •Ana pazarı hariç pazarda yerel varlık göstermemekte •Ana pazardan hizmet verme •Daha çok private label satış yapma •Temel pazarlara pazarlama ve satış stratejileri ile belirgin bir şekilde odaklanma •Pazarlar hakkında detaylı bilgi sahibi olma, tüketici/müşteri ihtiyaçlarını anlama, rakiplere ve kanal yapısına hakim olma •Uzun vadeli işbirliklerine odaklanma •Pazarda yerel faaliyet göstermeye başlama •Pazarda satış, pazarlama ve üretim organizasyonu ve aktiviteleri anlamında ciddi yatırımlar yapma •Pazara uygun, özel ürün ve hizmet sunma, ürün portföyünü genişletme •Üretim ve pazarlama faaliyetlerinde ölçek ekonomisinden ve sinerjilerden faydalanmaya başlama •İş ortağı olarak yurt dışı pazarlarda distributör ile çalışma •Pazarlama faaliyetlerini distribütörler aracılığıyla yapma ve süreci distribütörlerin kontrolüne bırakma •Odak,satışı artırmakta Düzenli İhracat İleri Seviyede ve İyi Yapılandırılmış Uluslararası Satış Profesyonel Uluslararası Organizasyon Satış Hacmi Pazar Bilgisi UR-GE ÇEVRE TASARIM MARKA TURQUALITY® Düşük Yüksek PAZAR ARAŞTIRMASI FUARLARA KATILIM YURTDIŞI BİRİM DEVLET DESTEKLERİNİN SİSTEMATİĞİ

24

25 DESTEKTEN FAY. FİRMA SAYISI  10 yılda ihracat yapan firma sayısı 1,7 katına  desteklerden faydalanan firma sayısı 3 katına

26  Devlet Desteklerinin Amacı ve Sistemi  Devlet Destekleri Uygulamaları  İhracata Yönelik Devlet Destekleri  Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin (UR-GE) Desteklenmesi  Çevre Maliyetlerinin Desteklenmesi  Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği  Yurt Dışı Fuar Katılımlarının Desteklenmesi  Yurt Dışı Birim (Ofis-Mağaza) Desteği  Tasarım Desteği  TURQUALITY®/Marka Desteği  Tarımsal Ürünlerde İhracat İadesi  Döviz Kazandırıcı Hizmetlere Yönelik Devlet Destekleri  Sonuç ve Değerlendirme  2013 Yılı Hedefleri

27 DAİRE BAŞKANLIĞIMIZCA VERİLEN DESTEKLER • 2010/8 sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ • 2011/1 sayılı Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği Hakkında Tebliğ • 97/5 sayılı Çevre Maliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ

28 2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİ

29 UR-GE DESTEĞİ VİZYONUMUZ Proje yaklaşımını ve kümelenme yaklaşımını esas alan yerel dinamiklerin harekete geçirilmesine olanak sağlayarak, işbirliği kuruluşlarının önderliğinde ihracat seferberliği başlatmak

30 UR-GE DESTEĞİ İŞBİRLİĞİ KURULUŞU İhracatçı Birlikleri İl Sanayi / Ticaret Odaları TOBB, TİM, DEİK Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Organize Sanayi Bölgeleri Endüstri Bölgeleri Sektörel Üretici Dernekleri Sektörel Dış Ticaret Şirketleri (SDŞ) İmalatçıların kurduğu dernek- birlik veya kooperatifler

31 UR-GE DESTEĞİ KÜMELENME NEDİR? Aynı ya da benzer iş kolunda faaliyet gösteren, coğrafi olarak birbirine yakın, birbirleriyle işbirliği ve rekabet halinde olan • üretici firmaların, • yan sanayi firmalarının, • hizmet tedarikçilerinin ve • kurumların (örneğin üniversiteler, kalkınma ajansları, odalar, sektör dernekleri) bir araya geldiği bir çalışma modelidir.

32 UR-GE DESTEĞİ NEDEN KÜMELENME? Yoğun Rekabetin Yaşandığı Günümüzde Dünyadaki Hızlı Gelişim ve Değişime Ayak Uydurmak ve Rekabette Bir Adım Önde Olmak İçin Tek Yol Kaybedenin hiç olmadığı, kümede yer alanların tümünün kazandığı bir birliktelik Kümelenme

33 UR-GE DESTEĞİ UR-GE DESTEĞİ İLE KÜMELENME YAKLAŞIMIMIZ Firmaların, işbirliği kuruluşları önderliğinde : • Ortak ihtiyaç analizi, • Ortak öğrenme (eğitim ve danışmanlık) • Ortak pazarlama (tanıtım, marka, ticaret heyeti, eşleştirme) gibi ihracata yönelik eylem ve faaliyetlerinin desteklenmesi

34 UR-GE DESTEĞİ PROJE YAKLAŞIMIMIZ Proje Nedir? Amacı, kapsamı, süresi, bütçesi, hizmet sağlayıcıları, uygulayıcıları ile öngörülen çıktıları belirlenmiş faaliyetler bütünü Amaç? İşbirliği kuruluşu koordinasyonunda firmalarımızın ortak vizyon anlayışı içerisinde, plan ve program yaparak ihracat stratejileri geliştirmelerinin özendirilmesi

35 UR-GE DESTEĞİ PROJELERİMİZ 106 Proje 75 İşbirliği Kuruluşu 1905 Firma


"İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İhracatımızın Değerlendirilmesi 22 Mayıs 2013 M. Emrah SAZAK Daire Başkanı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları