Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü Markalaşma ve Ar-Ge Destekleri Dairesi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü Markalaşma ve Ar-Ge Destekleri Dairesi."— Sunum transkripti:

1 T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü Markalaşma ve Ar-Ge Destekleri Dairesi

2  TURQUALITY®/Marka Desteği (2006/4 sayılı Tebliğ)  Tasarım Desteği (2008/2 sayılı Tebliğ)  Ofis Mağaza Desteği (2010/6 sayılı Tebliğ) GÜNDEM

3 TURQUALITY® GELİŞİM SÜRECİ TURQUALITY® Çalışma Grubu Pilot sektör: Tekstil- Hazır Giyim 15 Firma + 3 Tasarımcı TURQUALITY® Stratejik Planı” ve “Markalaşma Yol Haritası Diğer sektörlere açılım: TURQUALITY®: 33 firma Marka: 22 firma TURQUALITY® Otomasyon Sistemi  Gastronomi sektörünün kapsama alınması  Performansa bağlı 5+5 yıl destek süresi

4 Hedefler:  Küresel Türk markalarından yurtiçinde lokomotif oluşturmak  Şirketlerin marka gücü ve kurumsal altyapısını güçlendirmek  Yurtiçinde marka bilinci ve farkındalığı yaratmak VİZYON ve HEDEFLER

5 İhracatta Devlet Yardımları ve TURQUALITY® • Eğitim • UR-GE • Çevre Hazırlık Aşaması Pazarlama Aşaması • Pazar Araştırması • Pazara Giriş • Fuarlara Katılım • Yurt Dışı Birim Markalaşma Aşaması • Tasarım • Marka - Turquality

6 Performans Denetimi KAPSAMA ALINMA SÜRECİ Ön İnceleme Çalışması Destek Başlangıcı Destek süresi sonu: 5+5 yıl Projelerin Hayata Geçirilmesi TURQUALITY® Komitesi Kararı Detaylı Analiz: Markalaşma Yol Haritası Bakanlığa başvuru TURQUALITY® Otomasyon Sistemi Stratejik İş Planı

7 ÖN İNCELEME ÇALIŞMALARI Değerlendirme Alanları Nihai Performans Ölçütleri Finansal Performans Marka Performansı Firmanın Ana Yetkinlikleri Marka Yönetimi Ürün Tasarımı - Geliştirme Tedarik Zinciri Yönetimi Pazarlama, Müşteri ve Ticaret Yönetimi Destek Fonksiyonlar Stratejik Planlama ve Kurumsal Performans Yönetimi İnsan Kaynakları İnsan Kaynakları Kurumsal Yönetim Kurumsal Yönetim Bilgi Sistemleri Değerlendirme Sonucu

8 • DELOITTE DANIŞMANLIK A.Ş • PRICEWATERHOUSECOOPERS DANIŞMANLIK HİZMETLERİ LTD. ŞTİ. • BOSTON CONSULTING GROUP DANIŞMANLIK HİZMETLERİ A.Ş. • ERNST&YOUNG - KUZEY YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş. • MC KINSEY DANIŞMANLIK HİZMETLERİ LTD. ŞTİ. Başvuru ücreti: TL (KDV Dahil) Ödemenin 1 ay içerisinde yapılmaması halinde başvuru olumsuz sonuçlanmış sayılır ve 6 ay içerisinde yeni başvuru yapılamaz. TQ YÖNETİM DANIŞMANLIĞI FİRMALARI

9 PROGRAMIN BELİRLENMESİ Marka Destek Programı Uluslararası Markalar Potansiyel Uluslararası Markalar Yurtdışı Birim, Marka ve Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Programı ( sayılı Tebliğ) Yurtdışı Birim, Marka ve Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Programı ( sayılı Tebliğ) Ön İnceleme Çalışmaları Sonrasında Destek Programının Başlangıcı Ön İnceleme Çalışmaları Sonrasında Destek Programının Başlangıcı 1. Seviye 2. Seviye Şampiyonlar

10 GELİŞİM YOL HARİTASI ÇALIŞMASI •Destek kapsamına alınan şirketin mevcut bulunduğu konum, sahip olduğu vizyon ve kurumsal stratejileri ile operasyon ve destek süreçleri, organizasyonları ve teknolojik yetkinliklerinin detaylı olarak incelendiği, •Uluslararası en iyi uygulamalar göz önünde bulundurularak iyileştirme alanlarının tespit edildiği •Bu alanların şirketlerin stratejik öncelikleri doğrultusunda projelendirilip performans göstergeleri ile hedeflerinin yer aldığı •Destek kapsamına alınan şirketin destek kapsamındaki markasına ve destek dönemine ilişkin uygulayacağı Stratejik İş Planını içeren çalışmayı içermektedir USD’ye kadar %75 oranında desteklenmektedir.

11 Gelişim Yol Haritası Çalışmaları İyileştirme/ Geliştirme Alanları Detaylı Analiz Çalışmaları Gelişim/ Uygulama Yol Haritası Stratejik İnisiyatifler

12 Marka Programı DESTEK SÜRESİ: 4 yıl DESTEK ORANI: %50 MARKA-PATENT TESCİL (yıllık USD) KİRA (yıllık USD) (Mağaza, showroom,reyon, raf, corner, kafe, restoran vb.) SERTİFİKASYON (yıllık USD) TEMEL KURULUM GİDERLERİ (yıllık USD) DANIŞMANLIK Strateji, operasyon, organizasyon, teknoloji (yıllık USD) TANITIM (yıllık USD) MODA/ENDÜSTRİYEL TAS. AŞÇI/ŞEF (yıllık USD) FRANCHISE (Kira, dekorasyon) ( USD)

13 TURQUALITY® Programı MARKA-PATENT TESCİL KİRA (Mağaza, showroom,reyon, raf, corner, kafe, restoran vb.) SERTİFİKASYONTEMEL KURULUM GİDERLERİ MODA/ENDÜSTRİYEL TAS. AŞÇI/ŞEF DANIŞMANLIK Strateji, operasyon, organizasyon, teknoloji TANITIM FRANCHISE (Kira, dekorasyon) DESTEK SÜRESİ: 5 yıl (+5) DESTEK ORANI: %50

14 Robert Kaplan “Performans ve Maliyet Yönetimi” Jagdish Sheth “Global Arenada Rekabetçi Büyüme Fırsatları” Don Peppers “Uluslararası Pazarda Kalıcı Başarı İçin Şirket Kültürü Oluşturmak” Jack Trout “Marka Konumlandırma” Philip Kotler “Kazanan Uluslararası Stratejiler Geliştirmek” Vizyon Seminerleri 14 Dünyaca ünlü pazarlama ve marka teorisyenlerinden seminerler • TURQUALITY® Vizyon Seminerlerine, önümüzdeki dönemde devam edilecek olup, 7.Vizyon Semineri Vijay GOVINDARAJAN katılımıyla 24 Mayıs 2013 tarihinde gerçekleştirildi. Muhter KENT “Uluslararası Markalaşma Stratejilerinde İnovasyon Ve Sosyal Sorumluluk’’

15 Yönetici Geliştirme Programı 15 Koç ve Sabancı Üniversitelerinin Desteğiyle Yönetici Geliştirme Programı Amaç: • Orta ve üst düzey yöneticiler arasında ortak bir yönetim lisanının oluşturulması, • Profesyonelliğin ve etkinliğin arttırılmasıdır. Program: • Koç ve Sabancı Üniversiteleri işbirliğiyle firma ihtiyaçlarından yola çıkılarak hazırlanan özel bir eğitim programı gerçekleştirilmektedir. Eğitim Başlıkları Oryantasyon & Vaka Çalışmasına Giriş Operasyon ve Süreç Yönetimi Yeni Ürün Geliştirme Bilgi Yönetimi ve Teknolojileri Vaka Çalışması Sunumları Yeni Rekabet Ortamları ve Ufuk Turu Finansal Muhasebe Yöneticiler için Veriye Dayalı Karar Verme Perakendecilik Yönetimi Mikro Ekonomi Proje Yönetimi ve Planlaması Stratejik PlanlamaSatış Yönetimi Satın Alma Yönetimi & Müzakere Becerileri Fiyatlandırma Makro EkonomiPerakendecilik Yönetimi Temel MS Ofis Uygulamaları Tedarik Zinciri Yönetimi Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi Değişim Yönetimi Yönetim ve Organizasyon Tasarımı Yönetim/Maliyet Muhasebesi Fiyatlandırma Rekabet Gücü Analizi ve Strateji Organizasyonlarda Davranış ve İK Yönetimi Perakendecilikte ERP&MIS Finansal Yönetim

16 DESIGN TURKEY İhracat Genel Müdürlüğü 16 • Türkiye’de kullanıcının ihtiyaçlarını gözeten • İhracatta ve ulusal pazarda ürüne katma değer ve rekabetçi üstünlük kazandıran • İyi tasarımın ödüllendirilmesi • Markalaşma faaliyetlerinin önemli bir unsuru olan tasarım çalışmalarının yaygınlaşması • Türkiye’de tasarım kültürünün oluşturulması DESIGN TURKEY Endüstriyel Tasarım Ödülleri Hedefler • 2008 yılında  11 üstün tasarım, 39 iyi tasarım, 1 kavramsal  4 TURQUALITY® Tasarım • 2010 yılında  19 üstün tasarım, 47 iyi tasarım, 3 kavramsal •2012 yılında  14 üstün tasarım, 90 iyi tasarım, 2 kavramsal

17 TURQUALITY® Firmalarının Sektörel Kırılımı İhracat Genel Müdürlüğü Marka Sayısı *İki Marka İle Programda Bulunan Firmalar; İpekyol(İpekyol,Machka), Vakko (Vakko, W-Collection), İpek Kağıt(Selpak,Solo), DYO(DYO, Dewilux), Boydak(İstikbal,Bellona), Hayat Kimya(Bingo, Molfix) Arçelik(Beko,Blomberg), Kopaş(Dalin,Alix Avien), Evyap(Arko,Duru), Biota(Bioxet,Bioxsine), Kalekim(Kalekim,Kalecolor), KaleSeramik(Kalebodur,ÇanakkaleSeramik) Marka sayısı:105* Firma Sayısı: 93

18 TURQUALITY® Firmaları İhracat Genel Müdürlüğü DERİ VE DERİ MAMÜLLERİ (2 Marka) DERİ VE DERİ MAMÜLLERİ (2 Marka) MAKİNE (2 Marka) MAKİNE (2 Marka) KUYUMCULUK VE MÜCEVHER (5 Marka) KUYUMCULUK VE MÜCEVHER (5 Marka) DOĞALTAŞ, SERAMİK, VİTRİFİYE (6 Marka) DOĞALTAŞ, SERAMİK, VİTRİFİYE (6 Marka) ELEKTRİK ELEKTRONİK (8 Marka) ELEKTRİK ELEKTRONİK (8 Marka) İŞLENMİŞ TARIM ÜRÜNLERİ (8 Marka) İŞLENMİŞ TARIM ÜRÜNLERİ (8 Marka) PLASTİK (2 Marka) PLASTİK (2 Marka)

19 TURQUALITY® Firmaları İhracat Genel Müdürlüğü 19 HAZIR GİYİM (21 Marka) HAZIR GİYİM (21 Marka) TEKSTİL (10 Marka)

20 TURQUALITY® Firmaları İhracat Genel Müdürlüğü 20 KİMYA (16 Marka) KİMYA (16 Marka) OTOMOTİV YAN SANAYİİ (3 Marka) OTOMOTİV YAN SANAYİİ (3 Marka) OTOMOTİV ANA SANAYİİ (3 Marka) OTOMOTİV ANA SANAYİİ (3 Marka) MOBİLYA (8 Marka) MOBİLYA (8 Marka) DİĞER (11 Marka) DİĞER (11 Marka)

21 MARKA Firmalarının Sektörel Kırılımı İhracat Genel Müdürlüğü Marka Sayısı Marka Sayısı:53* Firma Sayısı:50 *İki Marka İle Programda Bulunan Firmalar; Sabra(Sabra,MissBerge), Petlas(Petlas,Starmaxx), Airfel(Airfel,Zass)

22 MARKA Firmaları İhracat Genel Müdürlüğü 22 MOBİLYA (1 Marka) MOBİLYA (1 Marka) OTOMOTİV ANA SANAYİİ (1 Marka) OTOMOTİV ANA SANAYİİ (1 Marka) MAKİNE (2 Marka) MAKİNE (2 Marka) TEKSTİL (3 Marka) TEKSTİL (3 Marka) ELEKTRİK ELEKTRONİK (4 Marka) ELEKTRİK ELEKTRONİK (4 Marka) GASTRONOMİ (3 Marka) GASTRONOMİ (3 Marka) İŞLENMİŞ TARIM ÜRÜNLERİ (10 Marka) İŞLENMİŞ TARIM ÜRÜNLERİ (10 Marka)

23 MARKA Firmaları İhracat Genel Müdürlüğü 23 DİĞER (12 Marka) DİĞER (12 Marka) OTOMOTİV YAN SANAYİİ (8 Marka) OTOMOTİV YAN SANAYİİ (8 Marka) HAZIR GİYİM (9 Marka) HAZIR GİYİM (9 Marka)

24

25  TURQUALITY®/Marka Desteği (2006/4 sayılı Tebliğ)  Tasarım Desteği (2008/2 sayılı Tebliğ)  Ofis Mağaza Desteği (2010/6 sayılı Tebliğ) GÜNDEM

26 2008/2 Sayılı Tasarım Desteği MEVZUAT Hakkında Tebliğ Tasarımcı Şirketleri Tasarım Ofisleri HEDEF GRUBU İhracatçı Birlikleri Tasarım Dernek-Birlikleri Markalaşmanın Önemli Bir Unsuru AMAÇ O lan Tasarımın Doğrudan Desteklenebilmesi DESTEK SÜRESİ ve ORANI 4 Yıl, %50 TASARIM DESTEĞİ

27 •Tasarım kültürünün yaygınlaştırılması ve Türk tasarımcılarının ürünlerinin tanıtılması amacıyla düzenlenen yurtiçi-yurtdışı tanıtım faaliyetleri,Tasarım yarışması organizasyonları %50 oranında yıllık USD desteklenmektedir. •Tasarım yarışmalarında dereceye giren tasarımcıların yurtdışı eğitim giderlerinin tamamı ile aylık ABD Dolarını aşmamak kaydıyla oluşacak yaşam giderleri desteklenmektedir. BİRLİKLER/DERNEKLERİN DESTEKLENMESİ

28 TASARIM ŞİRKETLERİNİN DESTEKLENMESİ Destek Kalemleri Tanıtım & Reklam $ Patent, Faydalı Model, Marka Tescili $ İstihdam $ Danışmanlık $ Birim Kira & Dekorasyon $ Tasarımcı Şirketi: Türk Ticaret Kanunu hükümlerine göre kurulmuş, Türkiye'de ticari ve/veya sınai faaliyette bulunan ve tasarımcının ortak olduğu Endüstriyel Ürün Tasarımı veya Moda Tasarımı alanlarında faaliyet göstermekte olan şirketler

29 TASARIM OFİSLERİNİN DESTEKLENMESİ Destek Kalemleri Tanıtım & Reklam $ Patent, Faydalı Model, Marka Tescili $ İstihdam $ Danışmanlık $ Birim Kira, Demirbaş, Dekorasyon $ Tasarım ofisi: Türk Ticaret Kanunu hükümleri çerçevesinde kurulmuş ve sadece tasarım hizmeti ve/veya danışmanlığı faaliyetinde bulunan ve bünyesinde en az üç adet tasarımcı bulunan Endüstriyel Ürün Tasarımı veya Moda Tasarımı alanlarında faaliyet göstermekte olan şirketler

30 DESTEK KAPSAMINDA YER ALAN FİRMALAR

31 DESTEK KAPSAMINDA YER ALAN TASARIM YARIŞMALARI

32

33  TURQUALITY®/Marka Desteği (2006/4 sayılı Tebliğ)  Tasarım Desteği (2008/2 sayılı Tebliğ)  Ofis Mağaza Desteği (2010/6 sayılı Tebliğ) GÜNDEM

34 2010/6 Sayılı Yurt Dışı Birim, Marka ve Tanıtım MEVZUAT Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ HEDEF GRUBU Sınai / Ticari Şirketler Yazılım Şirketleri DTSŞ, SDŞ AMAÇ Pazara giriş ve tutunmanın desteklenmesi MEVZUAT

35 Destek Kalemleri Kira $ Tanıtım $ Marka Tescili $ %50-70%60-80 %50-70  Destek süresi 4 yıldır. Bir firmanın en fazla 15 farklı birimi için destek verilebilir. DESTEK KALEMLERİ, DESTEK ORANI VE SÜRESİ 35

36

37

38 MEHMET ALİ KILIÇKAYA ŞUBE MÜDÜRÜ Tel: TEŞEKKÜRLER!


"T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü Markalaşma ve Ar-Ge Destekleri Dairesi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları