Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI İHRACATI GELİŞTİRME ETÜD MERKEZİ Aralık 2006.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI İHRACATI GELİŞTİRME ETÜD MERKEZİ Aralık 2006."— Sunum transkripti:

1 T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI İHRACATI GELİŞTİRME ETÜD MERKEZİ Aralık 2006

2 Türkiye’de ihracat yapan firma sayısı: İhraç edilen ürün sayısı: İhracat yapılan ülke sayısı: 218 (+19 Serbest Bölge) Önemli ihraç pazarları : AB ( 25 ) KOBİ’ler : KOBİ’lerin ihracattaki payı : % 10 KOBİ’lerin üretimdeki payı : % 98

3 TÜRKİYE’DE KOBİ’LER: % 98 İHRACATTAKİ PAYLARI: % 10 HİNDİSTAN: % 50 JAPONYA: % 38 ABD: % 32 ALMANYA: % 31 Uluslararası pazarlardaki gelişmeler karşısında rekabet gücümüzün sürdürülebilir hale getirilmesi için KOBİ’lerimizin ihracata hazırlanma ve ihracat sürecinde desteklere ihtiyacı vardır. İGEME bu konuda objektif, güncel ve dinamik hizmet verme anlayışı ile faaliyetlerini sürdürmektedir.

4 İGEME’NİN HEDEF KİTLESİ ÜRÜNLER VE HİZMETLERİ -İhracatçılar / Üreticiler -Potansiyel ihracatçılar -Öğrenciler ve akademik çevreler Yurtdışındaki ithalatçılar İhracatçı Birlikleri, Tic. ve San. Odaları, Meslek kuruluşları ve dernekleri vb. ulusal kuruluşlar Dış Ticaret ile ilgili DTÖ, ITC, ETPO, IATTO vb. uluslararası kuruluşlar  Ticari Bilgi ve Danışmanlık Hizmetleri  Araştırma- Geliştirme  Yayın  Tanıtım  Eğitim  Devlet Yardımlarında Uygulama  Uluslararası Projelere Katılım

5  Sektörel Dış Pazar Araştırmaları  Yerinde Pazar Araştırmaları  Ülke Raporları  Özel Araştırma Raporları  İhracatta Pratik Bilgiler  Dış Ticaret Mevzuatı  Web sitesinde Ürün ve Ülke Profilleri  İNCELEME- DEĞERLENDİRME  RAPOR VE YAYIN HAZIRLAMA  DANIŞMANLIK Küresel Gelişmeler ve Ülkemiz Dış Ticaretine Etkileri YURTDIŞI PAZARLAR HAKKINDA 2006 yılında 19 adet sektör, ürün ve özel konulu araştırma çalışması; 62 ürün, 67 ülke profili; 6 ülkede (Makedonya, Bosna Hersek, Hırvatistan, Cezayir, ABD, İspanya-İtalya-Macaristan)yerinde pazar araştırması

6  Ticaret Takımları  İllerin İhracat Haritası Çalışması  İllerin İhracat Potansiyelinin Tespiti  Pazara Giriş Projeleri  İhracat Stratejik Planı kapsamında: - Kamuoyunda İhracat Bilinci Oluşturulması ve İlgili Tarafların Eğitimi - Kamu Özel Sektör ve Sivil Toplum Örgütleri Arasındaki İşbirliği ve Koordinasyonu Artırıcı Mekanizmaların Oluşturulması - İhracatçılara Yönelik Bilgi Merkezleri Oluşturulması Konulu 3 Çalışma Grubunun Başkanlığı  Dış Ticaret Gençlik Kurultayı ( Dış Ticaret Haftası kapsamında 9.su 1 Kasım 2006 tarihinde gerçekleştirilmiştir ) DTM İLE İŞBİRLİĞİ İÇİNDE YÜRÜTÜLEN PROJELER

7 1.“Pazar Araştırması ve Pazarlama Desteği” Hedef Pazara Doğru Pazarlama Stratejisi ile Girmek için Teknik ve Mali Destek 2. “Eğitim Yardımı Desteği” Nitelikli Dış Ticaret Personeli İstihdamı için, Dış Ticaret Eğitimine Teknik ve Mali Destek İGEME’nin Uygulamacı Kuruluş Olduğu Devlet Yardımları: DEVLET YARDIMLARI

8 AMAÇ: Dış Ticaret Eğitimini Ülke çapında yaygınlaştırmak ve firmalarda çalışan personelin niteliklerinin arttılmasına destek olmak 1- Dış Ticaret Eğitim Programları 2- “İş Yönetim Sistemi” Seminerleri 3- Ülke Sohbet Toplantıları 4- Diğer (Güncel Konular) yılları arasında 493 Programda kişi eğitim aldı yılında düzenlenen 86 program ile 5000 civarında katılımcıya sertifika verildi. EĞİTİM PROGRAMLARI

9  İthalat ve İhracat Mevzuatı  Gümrük Mevzuatı  Dış Ticarette Ödeme ve Teslim Şekilleri,  Kambiyo ve Bankacılık  İhracatta Devlet Yardımları  İhracatta KDV İstisnası  İhracatın Finansmanı  İhracatta Pazarlama  Dış Ticarette Standardizasyon  Uluslararası Ticaret Hukuku  Dış Ticaretle İlgili Diğer Konular Kapsanan Konular: DIŞ TİCARET EĞİTİM PROGRAMLARI

10 ITC ile yürütülen proje - 20 İGEME uzmanı eğitici/danışman olarak sertifikalandırılmıştır.  ITC- İşletme Yönetimi Geliştirme birimi tarafından yayınlanan temel kitaplar Türkçeye çevrilmiş ve yayınlar hazırlanmıştır; * İşletme Yönetim Sistemi Kitabı * 100 Soruda Dış Ticaret Dış Pazar Araştırması Nasıl Yapılır? Pazarlarla İletişim Alıcı Başvurularını Özendirme ve Yanıtlama Fiyatlandırma Dağıtım Kanalları Uluslararası Sözleşmeler İŞ YÖNETİM SİSTEMİ SEMİNERLERİ

11  “İş Yönetim Sistemi ” Seminerlerinde 1550 firma yöneticisine firmanın rekabet gücünü arttırma ve stratejik yönetim konusunda eğitim verilmiştir.  Makedonya, Arnavutluk, Romanya ve Bulgaristan’da Balkan Ülkeleri Ticareti Geliştirme Bölge Merkezi’ne üye kuruluşlar ile işbirliği içinde 193 firma yöneticisi eğitilmiştir.  2006 yılında İstanbul, Konya, Lefkoşa, Trabzon, Kayseri ve Ankara’da gerçekleştirilen eğitimlere 400 civarında firma yöneticisi katılmıştır. İŞ YÖNETİM SİSTEMİ SEMİNERLERİ

12 Uluslararası Fuarlara Milli Katılım Organizasyonu İGEME 2007 Yılı Yurtdışı Fuar Program ı  FOODEX JAPAN-32.Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı Mart 2007 / Chiba-JAPONYA  54. Şam Uluslararası Fuarı Eylül 2007/ Şam-SURİYE  INDEX’ Uluslararası Ortadoğu Mobilya, Dekorasyon, Mağaza Donanımları Fuarı Kasım 2007/ Dubai-B.A.E.  The BIG 5 SHOW’ İnşaat, Su Teknolojileri, Çevre, Cam ve Metal, Havalandırma ve Soğutma, Temizlik ve Bakım Fuarı Kasım 2007/ Dubai-B.A.E. YURTDIŞI TANITIM (2007)

13 Tanıtım Yayınları (İngilizce) * * Yukarıdaki yayınlar üretici / ihracatçı firmalarımızın kendilerini tanıtıcı bilgi ve/veya reklam verebilecekleri yayınlardır. YURTDIŞI TANITIM  Turkey (Kitap),  Turkey (Broşür)  Turkish Export Directory  Sektör Tanıtım Broşürleri,  Ürün-Sektör Katalogları  Guide For Businessmen  Trading Highlights From Turkey (Yılda Üç Kez)  BCTP- Balkan Trade Bulletin (Yılda İki Kez) 2006 yılında: 19 adet “Ürün/Sektör Tanıtım Broşürü” basılmış, Web Sitesinde 74 adet İngilizce Ürün Profili güncellenmiştir.

14 CEPEX –Tunus CMPE - Fas IEI - İsrail ICEP - Portekiz MATRADE - Malezya BTPA - Bulgaristan NCTI - Hindistan EEPC - Mısır PROCHILE - Şili ICEX – İspanya NAFED- Endonezya İGEME’nin işbirliği ve ortak faaliyetlerin geliştirilmesi hedefiyle “İşbirliği Protokolü” imzaladığı kuruluşlar; YSEC-Yemen EXPORT.AR - Arjantin NCM&PS - Belarus CEPEC - Küba EPCI - İran CRCE - Romanya EEPA - Etyopya CCPIT - Çin OCIPED - Umman VIETTRADE - Vietnam ALGEX – Cezayir FIFTA- Moğolistan ULUSLARARASI İLİŞKİLER

15 KURULUŞ TARİHİ 13 EKİM 1998 (Güneydoğu Avrupa Devlet Başkanları Zirvesi, Ekim Antalya ) ÜYE ÜLKELER ve TARAF KURULUŞLARI ARNAVUTLUK (Arnavutluk İş ve Yatırım Ajansı - ALBINVEST) BULGARİSTAN (KOBİ Promosyon Ajansı - BSMEPA) YUNANİSTAN ( Dış Ticaret Kurulu-HEPO) MAKEDONYA (Ekonomi Odası-MEC) ROMANYA (Romanya Ticareti Geliştirme Merkezi-RTPC) TÜRKİYE (İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi-İGEME) SIRBİSTAN & KARADAĞ (Uluslararası Ekonomik İlişkiler Bakanlığı) HEDEFLERİ  Balkan ülkeleri arasında ekonomik ve ticari işbirliğinin geliştirilmesi  Bölgenin dünya ticaretindeki payının artırılması BALKAN TİCARETİ GELİŞTİRME BÖLGE MERKEZİ - BCTP

16 TİCARİ BİLGİ ve REHBERLİK HİZMETLERİ (TBRH) Ticari Bilgi ve Rehberlik Hizmetleri (TBRH) birimi, ticari bilgi hizmetlerini İhracatçı firmalarımıza “TEK NOKTADAN, EN KISA ZAMANDA ve GÜNCEL ve STANDART ŞEKİLDE ” vermektedir:  Talep sahipleri güvenilir ve güncel ticari bilgiye en kısa zamanda ulaşabilmek için, adresine doğrudan başvurabilirsiniz,  Standart başvuru formları İGEME web sitesinde (http://www.igeme.gov.tr) “Ticari Bilgi Talepleriniz” başlığı altındadır.  Standartlaştırılmış ticari bilgi ve dokümanlar, yurtiçi ve yurtdışı talep sahiplerine standart mektup formatlarıyla ve elektronik ortamda iletilmektedir.( Nisan Aralık 2006 tarihleri arasında ulaşan talep sayısı , 2006 yılı toplam talep sayısı 5000’dir)  İGEME kaynakları ile sağlanamayan ya da Merkezin faaliyet alanına girmeyen bilgi ve doküman talepleri, ilgili kurum veya kuruluşlara yönlendirilmektedir.

17 TİCARİ BİLGİ  Günlük Dış Ticaret Bülteni (Yurtdışından Ulaşan Ticari Talepler / Uluslararası İhaleler)  Elektronik Ticari Fırsatlar-ETO Sistemi  Yurtdışından Gelen İthal Taleplerinin Cevaplandırılması  İhracatçı ve İthalatçıların Biraraya Getirilmesi / Buluşturulması

18 TİCARİ TALEP EŞLEŞTİRME  “ Ticari Talep Eşleştirme ” sisteminde Türk ve yabancı firmalar için ayrı hazırlanmış dinamik sayfalar mevcuttur  Kayıtlı kullanıcılara açıktır  “ Kullanıcı giriş formu ” ve “ yeni kullanıcı kayıt formu ” doldurularak sisteme üye olunabilir  Sistemde halen yerli ve yabancı olmak üzere firma kayıtlıdır Sistemde mevcut talep sayısı 5 000’dir İGEME Web Sayfaları, 2006 yılında günde ortalama 4000 kişi tarafından ziyaret edilmiştir

19 TİCARİ TALEP EŞLEŞTİRME Sisteme giriş yapan kullanıcı;  Yeni girilen talepleri firma bilgileri ile birlikte görebilir  Talepleri ürün grubuna göre listeleyebilir  Kendi firması adına yeni talep girişi yapabilir  Otomatik mesaj gönderme fonksiyonu ile alım/satım/işbirliği taleplerini girildiği anda elektronik mesaj olarak alabilir  Ayrıntılı bilgi ana web sitesinde “ İş Fırsatları ” bölümünde yer almaktadır

20 GÜNLÜK DIŞ TİCARET BÜLTENİ  Web tabanlı, tarih, ülke ve konu kategorileri bazında sorgulanabilir  Ücretsizdir, abonelere elektronik posta yoluyla ulaştırılır  İçerik; Merkezimize ulaşan ihracat / ithalat talepleri Uluslararası ihaleler Mevzuat değişiklikleri Yurtiçi / dışı fuar duyuruları Güncel İGEME faaliyetleri ve etkinliklerinin duyuruları  Web sitesi ana sayfasında yer alan Dış Ticaret Bülteni, 2006 yılında ziyaret sayısı ile en çok ziyaret edilen alanlardan biridir

21 ANKARA TİCARET NOKTASI ELEKTRONİK TİCARİ FIRSATLAR(ETO)SİSTEMİ  İGEME, 1 Haziran 1999’dan itibaren Ankara Ticaret Noktası misyonunu üstlenmiş olup, WTPF’in operasyonel Ticaret Noktası (TN) konumundadır  KOBİ’lerin uluslararası ticarete etkin katılımları ve nihai olarak küresel ticaret ağı oluşturulmasını hedefleyen BM- Ticaret Noktaları Programı, 2002 tarihinden itibaren Dünya Ticaret Noktaları Federasyonu (WTPF) çatısı altında faaliyet göstermektedir.  Federasyonun web sitesi ticari bilgi hizmetlerinin yanısıra, işletmeler arası (B2B) e-ticaret odaklı olarak tasarlanmıştır.http://www.tradepoint.org

22 TİCARİ BİLGİ KAYNAKLARI REHBERİ  1000’in üzerinde ticari bilgi kaynağına ait elektronik adres mevcuttur / Ürün grubu olmak üzere 4 ana kategoride çoklu sorgulama imkanı vardır  Ülke/ Kuruluş tipi/ Bilgi türü/ Ürün grubu olmak üzere 4 ana kategoride çoklu sorgulama imkanı vardır  İGEME web sitesi ana sayfasında sağ sütun altında bulunan “ Yeni Eklenenler ” bölümünden ulaşılabilir

23

24 Web Sitesi üzerinde en çok ziyaret edilen bölümler INTERNET’TE ON-LINE TİCARİ BİLGİ  Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?  GTİP Kod Sözlüğü  Ticari Talep Eşleştirme  Günlük Dış Ticaret Bülteni  Sıkça Sorulan Sorular

25 TİCARİ BİLGİ Referans Kitap ve Rapor> 7699 Yerli ve Yabancı Süreli Yayın > 216 İstatistik ve Rapor> 101 CD > 180 Rehber > 96 Elektronik Yayın > 19 Elektronik Veri Tabanı aboneliği 26 adet İhracatta Türkiye’nin İhtisaslaşmış Tek Kütüphanesi Merkez ve Bölge Müdürlükleri kütüphanelerindeki tüm basılı kaynaklara * indeks * elektronik kaynaklar ve * içerik özeti düzeyinde İGEME Web Sitesi üzerinden erişilebilir KÜTÜPHANE

26 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA DESTEĞİ İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI KAPSAMINDA

27 Uygulamacı Kuruluşlar İGEME İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi ve İhracatçı Birlikleri Resmi Gazete Tarihi: 21 Ekim 2006 Tebliğ No: 2006/6 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA DESTEĞİ

28 Amaç: “Firmalarımızın potansiyel pazarlar hakkında sistematik ve objektif bilgi sağlanması, yeni ihraç pazarları yaratılması ve geleneksel pazarlarda pazar payımızın artırılmasına yönelik olarak gerçekleştirecekleri faaliyetlere ilişkin giderlerin belirli bir bölümünün karşılanması ” İhracat Altyapısını Geliştirmek PAZAR ARAŞTIRMASI DESTEĞİ VE PAZARLAMA DESTEĞİ

29 DESTEKTEN YARARLANANLAR  Türkiye’de sınai ve/veya ticari faaliyette bulunan şirketler ile yazılım sektöründe iştigal eden şirketler PAZAR ARAŞTIRMASI DESTEĞİ VE PAZARLAMA DESTEĞİ

30 YARARLANAN FAALİYETLER  Firmaların ürünleri ve/veya sektörleriyle ilgili olarak gerçekleştirilen pazar araştırması projelerine ilişkin giderleri, şirketler için %70, SDŞ’ler için %80 oranında ve proje başına en fazla ABD Doları (İGEME ve İhracatçı Birlikleri), (İGEME)  Yurt dışına yönelik pazarlama stratejileri ve eylem planlarının oluşturulabilmesi amacıyla Müsteşarlıkça uygun görülen pazar araştırması hizmeti veren kurum ve/veya kuruluşlardan satın alacakları pazar araştırması raporları ve istatistikler vb.’ne ilişkin giderler ile bu kurum ve/veya kuruluşlara üyelik giderleri, şirketler için %50, SDŞ’ler için %60 oranında ve yıllık en fazla ABD Doları (İGEME) PAZAR ARAŞTIRMASI DESTEĞİ VE PAZARLAMA DESTEĞİ

31 YARARLANAN FAALİYETLER  Müsteşarlık tarafından koordine edilen ve tek bir sektör bazında gerçekleştirilen sektörel nitelikli ticaret heyeti programlarına iştirak etmeleri halinde katılım giderleri, şirketler için %50, SDŞ’ler için %60 oranında ve program başına en fazla ABD Doları (İhracatçı Birlikleri),  Ürünlerinin yurt dışına yönelik olarak elektronik ortamda pazarlanabilmesi amacıyla Müsteşarlıkça uygun görülen ve nihai tüketiciye yönelik olmayan e- ticaret sitelerine üyelik giderleri, şirketler için %50, SDŞ’ler için %60 oranında ve yıllık en fazla ABD Doları (İGEME). PAZAR ARAŞTIRMASI DESTEĞİ VE PAZARLAMA DESTEĞİ

32 a) Pazar araştırmasının amaçlanmadığı yurt dışı gezileri, b) Fuar, sergi, konferans vb. organizasyonlara katılımlar, c) Grup seyahati veya resmi ve/veya özel kurum ve/veya kuruluşlarca yabancı ülkelere yönelik olarak gerçekleştirilen programlar. Desteğin Verilmeyeceği Durumlar (Tebliğ Madde 8) PAZAR ARAŞTIRMASI DESTEĞİ VE PAZARLAMA DESTEĞİ

33 Harcama belgelerinin, harcama belgesi tarihinden itibaren en geç 6 (altı) ay içerisinde ilgili kuruluşa gönderilmesi gerekmektedir. BAŞVURU VE HARCAMA BELGELERİNİN İBRAZI PAZAR ARAŞTIRMASI DESTEĞİ VE PAZARLAMA DESTEĞİ

34 EĞİTİM YARDIMI DESTEĞİ İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI KAPSAMINDA

35 Amaç:  KOBİ ve SDŞ’lerin uluslararası ticarete yönelmeleri için elemanlarının uluslararası pazarlama ve ihracat işlemleri ile ihracatta pazar bulma konusundaki niteliklerinin geliştirilmesi  Dünya pazarlarına açılmalarını sağlamak Kimler Yararlanabilir:  Küçük ve Orta Büyüklükteki Firmalar (KOBİ)  Sektörel Dış Ticaret Şirketleri (SDŞ)  SDŞ Ortağı Bulunan Şirketler EĞİTİM YARDIMI DESTEĞİ Tebliğ No.: 2000/2 (97/7) Resmi Gazete: 29 Ocak 2000 ( )

36 EĞİTİM YARDIMI DESTEĞİ KOBİ; (Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletme) tarihinde yürürlüğe giren Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin Tanımı, Nitelikleri ve Sınıflandırılması Hakkındaki Yönetmeliğe göre KOBİ tanımı ; 250 kişiden az yıllık çalışan istihdam eden ve yıllık net satış hasılatı ya da mali bilançosu yirmibeş milyon YTL.’yi aşmayan, mikro işletme, küçük işletme ve orta büyüklükte işletme olarak sınıflandırılan ve kısaca “KOBİ” olarak adlandırılan ekonomik birimlerdir.

37 EĞİTİM YARDIMI DESTEĞİ SDŞ; (Sektörel Dış Ticaret Şirketi) Dış Ticaret Müsteşarlığı tarafından “SDŞ” statüsü verilen şirketlerdir

38 Eğitim Konuları  Dış Ticaret, Gümrük ve Kambiyo Mevzuatı  İhracat için pazar ve müşteri bulma, pazar analizi, pazar araştırması, alıcıyla müzakere ve yazışma teknikleri ve fiyat verme  İhracata ulusal ve uluslararası finansman sağlama teknikleri  Rekabet hukuku ve koşulları ile Avrupa Birliği ve Dünya Ticaret Örgütü Mevzuatı, uluslararası pazarlama teknikleri  Moda-Marka tasarımı EĞİTİM YARDIMI DESTEĞİ

39 Destekleme Oranı ve Miktarı KOBİ ve SDŞ’lerin; - yurtiçi programlar için 3 - yurtdışı programlar için 3 olmak üzere en fazla 6 eğitim programına destek sağlanır. Destekleme oranı; - KOBİ’ler için en fazla % 50 - SDŞ’ler için en fazla % 75’tir. EĞİTİM YARDIMI DESTEĞİ

40 KOBİ’ler için toplam $ (Program başına $’ı aşmamak ve süresi 3 ayı geçmemek üzere) SDŞ’ler için toplam $ (Program başına $’ı aşmamak ve süresi 3 ayı geçmemek üzere) Yurtiçi Eğitim EĞİTİM YARDIMI DESTEĞİ $ ( Program başına azami $’ı aşmamak ve süresi 3 ayı geçmemek üzere ) Yurtdışı Eğitim

41 Her başvuru yalnız bir program içerebilir. 20 KOBİ’ler; eğitim programı başlamadan en az 20 gün önce, 5 SDŞ’ler; eğitim programı başlamadan en az 5 gün önce başvurmalıdır. Önemli Konular EĞİTİM YARDIMI DESTEĞİ

42 Saygılarımızla İHRACATI GELİŞTİRME ETÜD MERKEZİ


"T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI İHRACATI GELİŞTİRME ETÜD MERKEZİ Aralık 2006." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları