Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yeni Medya’nın Etkileri İsmail Hakkı POLAT Kadir Has Üniversitesi İlkbahar 2008 - İstanbul.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yeni Medya’nın Etkileri İsmail Hakkı POLAT Kadir Has Üniversitesi İlkbahar 2008 - İstanbul."— Sunum transkripti:

1 Yeni Medya’nın Etkileri İsmail Hakkı POLAT Kadir Has Üniversitesi İlkbahar İstanbul

2 Bu derste işlenecek konular Yeni Medya’nın etkileri  Sosyal  Ekonomik  Sektörel  Politik  Kültürel Örnek “Yeni Medya” vakaları  Küresel  Yerel Konuk konuşmacılar

3 Dönem Ödevi Herhangi bir yeni medya hizmetini;  Etkileşim  Kişisellik  Mobilite  Görsel-işitsellik  İçerik güncelleme/İletim hızı unsurları açısından analiz et.

4 Dönem Ödevi-İstenenler Ödev için 5er kişilik proje grupları kurulacak. Gruplar 20şer dakikalık sunuş hazırlayacak.  Sunuş PowerPoint formatında ve CDde teslim edilecek. Sunuş sonunda sorular yanıtlanacak. Soru sorma ve derse katılıma da not verilecek. Grup üyeleri ve konuyu bana mail/SMS ile bilgi Dönem Ödevi Zaman çizelgesi  Grup oluşturma : 3 Nisan  Grupların açıklanması: 5 Nisan  Ödev sunumları : 17 Nisan-8 Mayıs (4 hafta)

5 Dönem Ödevi-Notlandırma Toplam 40 puan üzerinden notlandırılacak.  Sunuş: 26 puan  Soru yanıtlama: 8 puan  Soru sorma/derse katılım: 6 puan

6 Yeni Medya (İnternet-Mobil) Anlık haber ve gündem Yorum ve analizler Yazı, Fotograf, Ses ve Görüntü tabanlı içerik  Müzik, Magazin, TV Rehberi, Sohbetler, Oyun, Sinema, vd. Avantaj  Kalıcı  Yüksek görsel işitsellik  Yüksek iletim hızı  Yüksek etkileşim  Yüksek mobilite  Kişisel Dezavantajları  Yaygın değil  Kullanımı beceriye dayalı

7 Web2.0-interaktif yeni medya Metin paylaşım (blog-sanal günlük)  Blogger.com, blogspot.com  Hafif.org, bildirgec.org Resim, video paylaşım  Youtube, flickr  vidivodo.com, hemenpaylas.com, ohbeanlari.com Metin, resim, video paylaşım  Myspace.com Interaktif duygu ve düşünce paylaşımı  Facebook.com  Mondus.net

8 Web2.0-Temel özellikler Herkes yayında-Herkes iletişimde  Topyekün iletişim  Bireysel duygu ve düşünce paylaşımı  Cemaat/topluluk oluşturma, toplu paylaşım, topyekün hareket  Sosyalleşme Kontrol/sansür yok!  Hareket serbestisi  Doğru/yanlış ayrımı belirsiz  Manipülasyona açık Çok fazla içerik  Algıda seçicilikte azalma  Güvenilirlikte azalma

9 Küreselleşme ve yeni medya sektörü Küreselleşme  Mal ve sermayenin dünya çapında serbest dolaşımı  İnsanın dünyada serbest dolaşımı  Fikir ve ideolojilerin serbest dolaşımı  Bilgi ve iletişimin küresel serbest dolaşımı  Küresel kurumların oluşumu AB NAFTA ASEAN APEC  Küresel Sivil toplum örgütlerinin oluşumu

10 Yeni Medyaların Küresel Sorunları Yerelleşme Küresel ve Yerel Düzenleme eksikliği Heterojen yeni medya altyapıları

11 Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Geleneksel Medya Uzman Muhabir Fotografçı/Kameraman Sayfa/Program Yönetmeni Reklam Yönetmeni Yayın Yönetmeni Okur/Dinleyici/İzleyici

12 Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Yeni Medya Okur/Dinleyici/İzleyici Herkes

13 Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Uzman Muhabir Fotografçı/Kameraman Sayfa/Program Yönetmeni Reklam Yönetmeni Yayın Yönetmeni Okur/Dinleyici/İzleyici Herkes Kitle Yayıncı Kitle

14 Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Yeni medya => Bilgi toplumu ?? Bilgi toplumu kriterleri  Siberalan kullanımı  Teknolojik yaygınlık  İş süreçlerinde bilgiye dayalı değişiklikler  Ekonomik artı değer  Bilginin Kültürel yaşamda yarattığı değişim

15 Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Bilgi toplumu kriterleri  Siberalan kullanımı Siber iletişim biçimleri (Birebir+Kitlesel)  Yazılı (Text)  E-posta  Kısa Mesaj  Web Sohbet (Chat)  İnternet metinleri (Blog, vd.)  İşitsel (Audio)  İnternet/Mobil Sesli sohbet (Audio Chat)  İnternet Radyo  Sanal Ses Kayıtları  Görsel (Video)  Görüntülü Telefon  Mobil/İnternet/Sayısal TV  Sanal Görüntü Kayıtları

16 Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Bilgi toplumu kriterleri  Teknolojik yaygınlık Teknolojinin yaşam süreçlerine dahil olması  Örnek: Japonya Bilgi endeksi  # telefon mesajları  Bilgi araçları sayısının toplam nüfusa oranı

17 Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Bilgi toplumu kriterleri  İş süreçlerinde bilgiye dayalı değişiklikler Ürün => servis Endüstri => bilgi Uzmanlaşma => multi-disipliner beceri İş-özel yaşam sınırları

18 Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Bilgi toplumu kriterleri  Ekonomik artı değer Bilgi işlemlemeye dayalı iş süreçleri Bilgi yoluyla elde edilen verimlilik ve tasarruf

19 Yeni Medya’nın toplumsal etkileri Bilgi toplumu kriterleri  Bilginin Kültürel yaşamda yarattığı değişim Dil  İnternet jargonu  Mobil jargon Biçem  Yapay Gerçekleme

20 Etkileşim  İlişkilerin canlı tutulması  Fiziksel iletişimin azalması Özel Hayat  7/24 erişilebilirlik  Süratli “Güvenlik/Acil Yardım” müdahalesi Yeni Medya’nın toplumsal etkileri-sorunlar

21 Acil konum belirleme ve kurtarma Sanal Topluluklar (yahoogroups.com) TEGV Bağış hattı Afet Bilgi  34 Belediye Yayın Yeni Medya’nın toplumsal etkileri (örnekler)

22 Yeni Medya’nın toplumsal etkileri (örnek)

23 Yeni Medya’nın toplumsal etkileri (örnek)


"Yeni Medya’nın Etkileri İsmail Hakkı POLAT Kadir Has Üniversitesi İlkbahar 2008 - İstanbul." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları