Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yeni Medya’nın özellikleri İsmail Hakkı POLAT Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi İlkbahar 2006 - İstanbul.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yeni Medya’nın özellikleri İsmail Hakkı POLAT Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi İlkbahar 2006 - İstanbul."— Sunum transkripti:

1 Yeni Medya’nın özellikleri İsmail Hakkı POLAT Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi İlkbahar İstanbul

2 Bu derste işlenecek konular  Giriş  “Yeni Medya” kavramı  İnternet ve Mobil İletişim  Siberalan  Yeni Medya’nın Özellikleri  Yeni Medya tarihi  Yeni Medya altyapısı  Net haberciliği  Küreselleşme ve Yeni Medya Sektörü

3 İletişimin teknolojik evrimi BASILIGÖRSEL-İŞİTSELSANAL İLETİLEBİLİRETKİLEŞİMLİDAĞITILABİLİR ?

4 İletişimin teknolojik evrimi BASILIGÖRSEL-İŞİTSELSANAL İLETİLEBİLİRETKİLEŞİMLİ BİOGENETİK TÜMLEŞİKDAĞITILABİLİR

5 Yeni Medya Unsurları  Etkileşimli  Kişisel  Yüksek Mobilite  Yüksek Görsel işitsellik  Yüksek iletim hızı

6 Basılı Medya (Basın)  Dün ve öncesinin gündemi  Yorum ve analizler  Yazı/Fotograf tabanlı içerik  Hava Durumu,Fal, Magazin, TV Rehberi, Çizgi Roman,röportajlar  Avantaj  Kalıcı  Zengin içerik  İzlemesi kolay  Mobilitesi olan  Dezavantajları  Güncel değil  Kısıtlı etkileşim  Düşük iletim hızı  Sınırlı görsellik/işitsellik yok  Kişisel değil

7 İşitsel Medya (Radyo)  Anlık haber ve gündem  Yorum ve analizler  Ses tabanlı içerik  Müzik, Magazin, TV Rehberi, Sohbetler, Oyun  Avantaj  Günceli yakalayan  Yüksek iletim hızı  Mobilitesi yüksek  Dezavantajları  Kalıcı değil!  Kısıtlı etkileşim!  Görsellik yok  Kişisel değil!

8 Görsel Medya (TV)  Anlık haber ve gündem  Yorum ve analizler  Ses-Görüntü tabanlı içerik  Müzik, Magazin, TV Rehberi, Sohbetler, Oyun,Sinema, vd.  Avantaj  Günceli yakalayan  Yüksek görsel işitsellik  Yüksek iletim hızı  Dezavantajları  Kalıcı değil!  Kısıtlı etkileşim!  Kısıtlı mobilite  Kişisel değil!

9 Yeni Medya (İnternet-Mobil)  Anlık haber ve gündem  Yorum ve analizler  Yazı, Fotograf, Ses ve Görüntü tabanlı içerik  Müzik, Magazin, TV Rehberi, Sohbetler, Oyun, Sinema, vd.  Avantaj  Kalıcı  Yüksek görsel işitsellik  Yüksek iletim hızı  Yüksek etkileşim  Yüksek mobilite  Kişisel  Dezavantajları  Yaygın değil  Kullanımı beceriye dayalı

10 Yeni Medya Haberciliği- haberturk.com Hızlı haber, “perde arkası” analiz!

11 Yeni Medya Haberciliği- hurriyetim.com Zengin içerik, gazete ile sinerji!

12 Yeni Medya Haberciliği- milliyet.com Zengin içerik, gazete ile sinerji, etkili görsellik!

13 Yeni Medya Haberciliği- radikal.com Zengin içerik, gazete ile sinerji, etkin okur etkileşimi!

14 Yeni Medya Haberciliği- medyatava.net Hızlı doğrulama ve haber servis etme!

15 Yeni Medya Haberciliği- superpoligon.com Hızlı haber servis etme, yoğun okur etkileşimi!

16 Yeni Medya Haberciliği- Gazetem.net Güçlü kalemlerden zengin yorum ve analizler!

17 Yeni Medya Haberciliği- ntvmsnbc.com Zengin ve internet plaftomuna uygun içerik ve görsellik!

18 Yeni Medya Haberciliği- bbc.co.uk Çok zengin içerik, radyo ve tv ile sinerji, etkin okur etkileşimi, izle/dinle olanağı!

19 Yeni Medya Haberciliği- cnn.com Çok zengin içerik, radyo ve tv ile sinerji, izle/dinle olanağı, etkin site tasarımı!

20 Yeni Medya Haberciliği shubuo Mobil habercilik;Çok hızlı haber servisi, kişisel haber olanağı !

21 Yeni Medya Haberciliği- pusula.tv Derin, araştırmacı habercilik !

22 Yeni Medya Haberciliği- pusula.tv Zengin görsellik ve işitselliğe dayalı tasarım!

23 Yeni Medya Haberciliği- pusula.tv Okur katkılı etkileşim !

24 Yeni Medya Haberciliği- pusula.tv Mobil habercilik !

25 Yeni Medya Haberciliğinin Geleceği e-kağıt

26 Yeni Medya Haberciliğinin geleceği

27 Küreselleşme ve yeni medya sektörü  Küreselleşme  Mal ve sermayenin dünya çapında serbest dolaşımı  İnsanın dünyada serbest dolaşımı  Fikir ve ideolojilerin serbest dolaşımı  Bilgi ve iletişimin küresel serbest dolaşımı  Küresel kurumların oluşumu  AB  NAFTA  ASEAN  APEC  Küresel Sivil toplum örgütlerinin oluşumu

28 Küreselleşme ve yeni medya sektörü  Küreselleşme  Mal ve sermayenin dünya çapında serbest dolaşımı  İnsanın dünyada serbest dolaşımı  Fikir ve ideolojilerin serbest dolaşımı  Bilgi ve iletişimin küresel serbest dolaşımı  Küresel kurumların oluşumu  AB  NAFTA  ASEAN  APEC  Küresel Sivil toplum örgütlerinin oluşumu

29 Siberalan-Serbest dolaşım  Sınırları aşan  Çok sesliliğe olanak tanıyan  Katılımcılığa olanak tanıyan

30 Siberalan-Kontrol  Bilginin kontrolü  ??  Mal hareketlerinin kontrolü   Sermayenin kontrolü   İnsanın kontrölü  ?

31 Küresel Medya yapıları

32 Küresel Yeni Medya yapıları

33 Yeni Medyaların Küresel Sorunları  Yerelleşme  Küresel ve Yerel Düzenleme eksikliği  Heterojen yeni medya altyapıları


"Yeni Medya’nın özellikleri İsmail Hakkı POLAT Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi İlkbahar 2006 - İstanbul." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları