Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BENİM BİR HAYALİM VAR Her Öğrenci Yaparak Yaşayarak Öğrenir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BENİM BİR HAYALİM VAR Her Öğrenci Yaparak Yaşayarak Öğrenir."— Sunum transkripti:

1 BENİM BİR HAYALİM VAR Her Öğrenci Yaparak Yaşayarak Öğrenir

2 KAHVALTI ETKİNLİĞİ-2

3 YEMEK ETKİNLİĞİ FİNAL-4-E VE 4-G’NİN ORTAKLAŞA TERTİPLEDİĞİ YEMEK YARIŞMASI

4 KATALOGTAN ÜRÜN SEÇME VE F İ YATLARININ HESAPLANMASI VE ÜRÜNLERİN KRŞILAŞTIRILMASI

5 ÇETELE TABLOSU OLUŞTURMA

6 KATALOGTAN ÜRÜN SEÇME VE F İ YATLARININ HESAPLANMASI VE ÜRÜNLERİN KRŞILAŞTIRILMASI Katalogu inceleme, ihtiyaçlarını belirleme Katalogdan ürün seçme Ürünü seçerken nelere dikkat etmeli Ürünün fiyatlarının hesaplanması Elindeki parayla kıyaslama, öncelikleriyle karşılaştırma GRAFİKLER-ÇETELE TABLOSU Öğrencilerin kendi oyuncakları ve ev malzemelerinden oluşan alışveriş dükkanımızda satışlarımızı çetele tablosuna sattıkları ürünleri kaydeder. Alışveriş bittikten sonra tutulan çetelenin grafiğe aktarırlar.

7 SONUÇ Yemek ve kahvaltı etkinliklerinin sonuçları: 1-Çocukların yemek yeme problemlerini çözme 2-Beslenmenin önemine dikkat çekme ve ev etkinliklerinde belirli bir süre verilerek yemek yapma v yemenin keyfine varmaları sağlandı. 3-Beslenme-Beslenirken öğreniyorum, kendi yemeğimi hazırlıyorum, geleceğin aşçıları gibi sloganlarla çocuklara farklı bir pencere açılmış oluyor. Sonuç:Tüm öğretmenler ve velilerin bu yarışmaya ilgileri beklenen düzeyde gerçekleşti. Yarışmanın 2. ve 4. sü 4-E’den çıkmıştır.

8 Kese Kağıdı-Çanta Üretiyorum Alışveriş Oyunlarında Kullanıyorum Çoklu Oyuncaklar Üreterek Oynuyorum

9 TRAFİKTE MATEMATİK

10 Trafikte matematik etkinliğimizde trafiğin yoğun olduğu Heykel Caddesinde çekimler yaptık ve şu sonuçlara vardık: 1-Alt geçitleri kullanma süresi: 27 saniye, trafiğin arasından geçmek ise 9 saniye üçte bir süre kazanç sağlıyor. Bunun için hayatını riske atmaya değer mi? 2-Araçların arasından geçen yayaların durumları zaman açısından değerlendirmenin yanında, bir de araç kullanıcılarının da durumlarını tehlikeye sokmaktadır. 3-Araçların plakalarının anlamları değerlendirildi, önemi ne işe yaradığı sorusunun cevabı arandı? 4-Araç kullanıcılarının hatalı hareketleri izlendi, kullanıcıların yayaların alt geçitleri kullanmamasındaki süre kadar hatalı sollama yapmaları aynı sonuçlara bizi ulaştırdı. 5-Trafikteki renkler, semboller ve simgeler üzerinde duruldu, tarihi yerlerin neden ayrı renkte olduğu vurguladı.

11 Trafikte sembol, simge, renklerin yanında rakamların ne ifade ettiği üzerinde duruldu. Rakamlarla trafikteki olaylar arasında bağlantılar kuruldu. Yaratıcı sorularla konu üzerinde etkinliklere devam edildi. Olmasaydı, sen olsaydın ne olurdu, ne yapardı? Sonuçları ne olurdu, ne gibi sonuçlar doğururdu? Bu davranışları onaylıyor musunuz? Merak ettiklerimiz bölümünde ise cadde ve sokaklarını, hatalı parketmiş araçların durumunu merak etme etkinliği, ayrıca sonuçları olası yanın ve yaralanmalardaki durumlar tartışıldı. Yolların mesafelerinin yeterliliği, bunların yapılırken yaya ve araç hareketlerinin dikkate alınıp alınmadığı sorgulandı. Yolların darlığının sonuçları üzerinde duruldu. Sonuçlar: Hedeflenen amaçlara ulaşıldı

12 UÇURTMA ŞENLİĞİMİZ-ULUDAĞ

13 UÇURTMA YAPIMINDA MATEMATİK Uçurtma yapımında matematikten yararlanılmakta öğrenci bunun farkında değil, sekizgen, beşgen, üçgen, altıgen ve bir çok şekillerden yaralanılmıştır. Hepsinin ortak özelliği iyi bir uçurtma için hesaplamalar, ölçüler ve açılardan yararlanılır. Örn: Sekizgen uçurtmayı ölçen öğrencimiz açılarının hepsinin 60 derece olduğunu görmektedir. Çevre uzunluğu her bir dilimin eşit olduğunu da görür. Uçurtma yaparken püf noktaları vurgulanırken matematiksel bağlantılarına vurgu yapıldı.

14 UÇURTMA ŞENLİĞİ- SONUÇLARI 1 - Yaptıkları uçurtmaları keyifle uçurttular. 2-Uçurtmalarını uçurma kurallarını yaparak yaşayarak öğrendiler. 3- Uçurtmada denge, rüzgarın yönü önemi uygulamalı öğrenildi. Neden uçuramadık sorusunun cevabını almış oldular. Matematiksel bağlantının önemi kavranmış oldu. 4-Yardımlaşma ve dayanışma üst düzeye çıktı, uçurmalarını uçuramayan öğrenciler diğer uçabilen uçurtmaları uçurdular. 5-Doğa gözlemi ve incelemesi yapıldı. Çiçek, hayvan incelemesi yapıldı. Gözlem sonuçları not edildi. 6-Orman yangınlarına neden olan ışığın odaklanarak yangına neden olması olayı uygulamalı işlendi. Sonuç: öğrenciler cam kırıkları ve kağıtları çevreden hemen kendiliğinde toplamaya başladılar.

15 ÇEVRE VE DOĞA GÖZLEM VE İNCELEME

16 Şapka Üretiyorum, Oynuyorum Patilerimi Üretiyorum, Oynuyorum

17 SANAT VE MATEMATİK KESİRLER, GEOMETRİ VE SİMETRİYİ BOYAYARAK ÖĞRENİYORUM

18 SONUÇLAR Zorluk düzeyi yüksek öğrencilerden bir gurubun birinci olduğu görülüyor. Yaptıklarının sergilenmesi, aralarında yorumlamaları amaçlanan hedeflere ulaşıldığını gösteriyor.

19 EBRU SANATI

20 OYUNLAR

21 DERS SIKICI MI? PATLAT BİR RAP,HİP-AP

22 KULAKTAN KULAĞA OYUNU Kulaktan kula ğ a seçti ğ im üç söz nedir? Derseniz i ş te seçti ğ im dört slogan: - Hayal et, tasarla, üret. -Düşün, taşın, karar ver. -Dinle, izle, uygula -Dur, düşün, yorumla, uygula. - İncele, sorgula, çözüm üret -Anı kaçırma, anı yakala, anı yaşa Acaba sizce doğru söylemişler mi? Planla-yap-değerlendir Yeni sorular üretme, gözlem yapma, sorgulama

23 ÇETELE TABLOSU

24 GRAFİKLER-ÇETELE TABLOSU Öğrencilerin kendi oyuncakları ve ev malzemelerinden oluşan alışveriş dükkanımızda satışlarımızı çetele tablosuna sattıkları ürünleri kaydeder. Alışveriş bittikten sonra satışlarını grafiğe aktarırlar.

25 Reklam ve Slogan Üretme Oyunları

26 ÇEVRE BİZİM/ BİZİM ÇEVREMİZ BİZ ÇEVREMİZİ ÇOK SEVİYORUZ Dünya Çevre Gününde çok etkili bir etkinlik, yaptık hazırladığımız afiş, slogan ve resimlerle sınıfta, okul bahçesinde, parkta çok etkili bilgilendirme ve slogan atma etkinliği gerçekleştirdik Sonuçlar: Öğretmenler; çok etkileyici, vatandaşlar; biz böyle ders görmedik, bilinçlendirme dediğin böyle olmalı dediler. Genel sonuç: Kendiliğinden öğrenciler çevre temizliği yapmak istediler.

27 Üretim ve Sergi

28 Üretim Merkezli Eğitimde Ürettiklerimizin Sergilenmesi Orta okulların da yaptıklarıyla beraber sergilediğimiz ürünler sonuçları itibarıyla etkili oldu. Diğer sınıfları ve öğretmenlerin ilgisini çekti ve yapmaya çalıştıklarımız daha iyi anlaşıldı. En önemli sonuç: Proje yapma çalışmaları öyle zor değilmiş.

29 BU ÖĞRENCİLER NE YAPIYORLAR?

30 ÇOKLU ZEKA KAREKTERLERİ

31 Çoklu Zeka Karakterleri Merhaba, ben bilim adamı Mucit ; Soru sormaya bayılırım, çok meraklıyımdır.İşim araştırma yapmaktır. Deney yapmak ve sonuçlarını görmek benim için dayanılmaz bir durumdur. Merhaba, ben Finduk Kıvrak zekâya sahibimdir. Konuşurken şivemi kullanırım, pratik çözümler hemen elimin altındadır. Merhaba, ben Mu ço Hayal kurmayı, olayları sessizce izlemeyi severim. Çok iyi yorum yaptığım söylenir. Ayrıca bu durumları yazmaya bayılırım, günlük tutarım Merhaba, ben Kâ ş if ; Ben gezmeyi yeni yerler görmeye bayılırım, ayrıca iyi harita incelerim, yeni insanlarla tanışmaya bayılırım. Merhaba, ben Meraklı Her şeyi merak eder sorarım, elektronik ve mekanik eşyaları bozmaya, oynamaya bayılırım. Merhaba, ben MiNDUK Ben düzgün Türkçe konuşmaya bayılırım, iletişim kurma kabiliyetimin çok iyi olduğunu söylerler. Problemleri iyi yorumlarım. Türkçe okur yazarlığım iyidir. Merhaba ben Muzip çe Fıkra, masal, hikaye anlatmaya bayılırım, en ufak ayrıntıları bile yakalayıp bir şaka üretebilirim. Espri soyadımdır, insanları güldürmeye bayılırım. ÇOKLU ZEKÂ KULÜBÜ

32 ÇZK KAREKTERLERİ Finduk: Karadenizli karakter, olup şive de ona göredir. Özelliği; pratik zekâya sahip, doğal davranışları, özenli olmayan ve hazır cevaptır, cevapları biraz Lazca ve kıvrak zekâya sahiptir. Sosyal zekaya sahip olup Minduk: Finduğun yakın arkadaşı olup düzgün Türkçe konuşma özelliğine sahip bir karakterdir. Özelliği; Sözel- dilsel ve görselliğe önem veren bir özelliğe sahiptir. Muço: Muço, son derece içsel zekâya sahip olup çevresinde oldukça dikkatli gözlemler yapıp, bunu arkadaşlarıyla paylaşan bir karakterdir. Meraklı: Meraklı adından da anlaşılacağı gibi her şeyi merak eden, soran, sorgulayan, inceleyen bir karakterdir. Düşüncelerini mantıksal kurgulamalarla, sözel dilsele dökmeyi bilir. Bunun için soru sormak onun için peynir ekmek yemek gibidir. Kitap: Özelliği her ortamda kitap okuyabilen bir karakterdir. Sözel dilsel zekânın yanında içsel zekâya sahiptir. İşitsel öğrenme özelliğine olduğundan okumaları çok şekillerde seslendirmelerle okuyabilir. Ortamına göre sessiz okuyabilir. Muzipçe: Muziplikten sonra işe başlar, önce espri, mizah sonra hayattır onun için. Son derece mizahi zekâya sahiptir. Mizahi zekâ: Sözel-dilsel-mantıksal ve matematiksel ve diğer zekâların homojen karışımından oluşan bir zekâ türüdür. Resim ve karikatür çizmeye bayılır ayrıca olayları karikatürize etmek hobileri arasındadır. MUCİT: İşi gücü alet edevat, elektronik eşyalar olup, onlarla oynamayı adeta hobi haline getirmiştir. Oldukça Mantıksal ve matematiksel zekâya sahiptir. Ailesinin ortak şikâyeti araç ve gereçleri bozup tamir etmeye çalışan biri olarak tanımlar. Buluş yapmaktan ve yeni bir şey üretmeye bayılır. Müco: DHEYB’ özellikler taşıyan, fakat zeki, yaratıcı bir karakterdir. Bu özelliği sayesinde keşfedilemezler, sosyal hayatta başarılı olup, derslerde akademik başarıda aynı performansı gösteremezler. Sürekli şikâyetler alırlar, adeta şamar oğlanı gibidir. Süreçte bu yaratıcı özellikleri kaybolup gitmektedir.

33 ÇZK KAREKTELERİ Müco klasik eğitimin mağdurudur. İrdelenmesi gereken bir karakter olup Bedensel- Kinestetik zekâ ön planda olmasına rağmen özellikle son derece yaratıcı öğrencilerdir. Yaratıcılık sorgulamadır, meraktır ve yeni şeyler üretme demektir. Dokunsal öğrenme stiline uygun öğrencilerdir. Kâşif: Çok iyi doğacı zekâya sahip olup, gezmeyi, izlemeyi, yeni yerleri görmeyi seven bir karakterdir. İnceleme ve araştırma onun soyadıdır. Harita ve coğrafi aletlere ve şekillere ilgilidirler. Keşfetmeye, yeni buluşlar yapmaya bayılırlar. Seyahatten çok hoşlanır. Doğacı zekânın yanında görsel zekâ hemen yanda gelir çünkü yeni yerler görmeye bayılır, alan ve saha gezilerinin organizatörü gibidir. Finduk :Şive doğal konuşan Minduk: Düzgün Türkçe konuşan bir gurup Muço: Günlük yazma, düşünme becerileri Meraklı: Alet edevat tamiri yapan ve bulmaca çözen bir gurup Kitap :Bol kitap okuyan bir gurup Muzipçe: Fıkra anlatmaya bayılan, olayları esprili yönleriyle ele alan bir gurup Müco: Hareketli ve sportif bir gurup 8 gurup oluşturulacak MUCİT Kâşif Finduk Minduk Muço Meraklı Kitap Muzipçe MUCİT Kâşif Tasarımcı Yazar

34 ÖĞRETMENİN YAŞ GÜNÜ KUTLAMASI Kitap Hediyeleşme Oyunu

35 Kitap Hediye Etmenin Önemi Uygulamalı Öğretimi 1-Kitaplar hediye etmeden öğrenciler tarafından incelendi. Öğretmenim hangi kitapları okuyor? 2- Kitabı hediye edilecek şekle getirme, süsleme yapma. 3-Kitaba kısa not yapıştırma ‘Doğum gününüzü kutlar başarılar dilerim’ 4-Kitabı öğretmenine hediye etme

36 Püf Noktası Oyunları ve Sihirli Topla Oynama Komik Sorularla Tahmin Etme Oyunları Rap Türü Şarkı Üretme Oyunları

37 Püf Nok tası Üçünün yaşları arasında 5’er yaş var. Püf Nok tası: Eğitim ve öğretime yeni soluk getirmesi açısından önemli bir etkinlik tekniği olup, öğrenci lehine önemli avantajlar sağlamaktadır. Çoklu test ve fotokopi ödevlerine gerek bırakmamaktadır. Sınıf ortamında sıkıcı bir şekilde testler çözmeye gerek kalmamaktadır. Etkinlik yaptıktan sonra püf noktası etkinliği uygulandığı takdirde iki soru çözmek bile yeterli olmaktadır. Bu tekniği çocuklar adına eğitim camiasına ve aktörlerine ithaf ediyorum.

38 YÖNETİCİLER Başbakan, Vali, Kaymakam, Belediye Başkanı, Muhtar

39 HAYALİMDEKİ KAHRAMANA EV TASARLIYORUM

40 Beceri Masaları Zorluk düzeyi yüksek öğrencilere yönelik beceri eğitimi Beceri Masaları Uygulamaları

41 Beceri Masaları Uygulamaları (5. Sınıf)

42 Ekip Çalışması A ve B Grupları Oluşturma-Bilgi Paylaşımı

43 Ödül Alan Projeler Kan Bankası Projesi

44 Beceri Yarışmaları


"BENİM BİR HAYALİM VAR Her Öğrenci Yaparak Yaşayarak Öğrenir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları