Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KOLEKSİYON HAZIRLAMA Öğr.Gör. Aycan Aktenk. KOLEKSİYON HAZIRLAMANIN ÖNEMİ Hazır giyim işletmeleri,satış politikasına göre ya fason olarak çalışırlar ya.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KOLEKSİYON HAZIRLAMA Öğr.Gör. Aycan Aktenk. KOLEKSİYON HAZIRLAMANIN ÖNEMİ Hazır giyim işletmeleri,satış politikasına göre ya fason olarak çalışırlar ya."— Sunum transkripti:

1 KOLEKSİYON HAZIRLAMA Öğr.Gör. Aycan Aktenk

2 KOLEKSİYON HAZIRLAMANIN ÖNEMİ Hazır giyim işletmeleri,satış politikasına göre ya fason olarak çalışırlar ya da kendi koleksiyonlarını hazırlayıp dünya pazarlarından yer kazanmak için uğraşırlar * iş gücü maliyetlerinin artması, * değişen pazar koşulları nedeniyle kendi koleksiyonlarını hazırlayıp satmak fikri daha cazip hale geldi

3 Hedef ürün ve kitle tespit edildikten sonra moda otoriteleri tarafından saptan – mış, güncel trendlere uygun olarak, pazar istekleri doğrultusunda hazırlanan satış örneklerine KOLEKSİYON diyoruz.

4 Önceleri yılda iki kez koleksiyon hazırlayan hazır giyim üreticilerini; Giyimin ihtiyaçtan çıkıp zevk haline gelmesi, Yaşamda artan stresi yenebilmek için alış verişin hastalık haline gelmesi, Üretici firma sayısının artması nedeniyle rekabetin artması, İki koleksiyon arasındaki zamanın uzunluğu, trentleri yakalayamama korkusu Satış şansını arttırmak,fazla sayıda model yapabilmek için Nerdeyse iki ayda bir koleksiyon yapmaya yöneltti

5 Koleksiyon hazırlama işi çok zahmetli olduğu gibi maddi yükü de oldukça ağırdır Mutlaka ekip çalışmasını gerektirir. Firmalar bu nedenle bünyelerinde bu birimleri bulundurmak zorundadırlar TASARIM GURUBU KALIPÇI GURUBU NUMUNECİ GURUBU PLANLAMACI GURUBU

6 TASARIM GURUBU Hedeflenen kitlenin zevklerini ihtiyaçlarını çok iyi bilen,trendleri takip ederek tekstille bağlantı kurabilme yeteneğinde olmalıdır.

7 KALIPÇI GURUBU Tasarlanan modelleri hedef kitleye uya- bilecek hava ve ölçülerde doğru ve kısa zamanda üretime yönelik kalıp hazırlaya- bilecek teknik bilgide olmalıdır.

8 NUMUNECİ GURUBU Ürünün tamamını hatasız, kısa zamanda, seri üretime uygun işlem basamaklarıyla dikebilecek düzeyde olmalıdır.

9 PLANLAMACI GURUBU Modelhanenin en verimli şekilde, çalış- masını düzenleyip, her türlü malzeme ihtiyacının alımını sağlayabilen,üretim planlamasına bilgi aktarabilecek düzeyde teknik bilgiye sahip olmalıdır.

10 Üretici firma eğer ihracat yapıyor ve bağlantıda olduğu firmaların koleksiyonunu üstlenmişse, bu durumda tasarımlar hazır gelir, kalıplar isteni- len ölçülerde hazırlanır, istenilen kumaşlardan istenilen adette üretilir. Daha sonra siparişi ge- lince seri üretime geçer. Müşteri temsilciliği işte bu firmalar için önem kazanır

11 Konfeksiyon üreticilerinin müşteri temsilcilerin- den bekledikleri; Çok iyi yabancı dillerinin olması, İyi konuşuyor olması ve ikna kabiliyetinin iyi olması,çok iyi diyolog kurabilmesi Üretici firma tarafında olması Vizyonunun geniş olması İşletmenin kapasitesini,işlevini bilmesi, sorunları ivedikle halledebilmesi Tekstil teknik bilgisinin olması.

12 Üretici firma kendi koleksiyonunu kendi markası ile üretiyorsa, önceden; Hedef kitlelerini saptamalılar. Avant garde mi, genç spor giyim mi, erkeklere mi, bayanlara mı yönelik çalışacaklar Hedef kitlelerini tanımalılar. Hedeflenen kitledeki bireylerin nelerden hoşlan- dıkları, ihtiyaçlarının, ekonomik durumlarının, ça- lışma ve yaşam ortamlarının neler olduğunun bilin- mesi gerekmektedir. Moda akımlarını takip etmelidirler. Kullanılacak malzemeleri istenilen kalitede en kısa sürede en ekonomik şekilde tedarik edebilmek için malzeme satıcılarını tanımalıdırlar.

13 Günümüzde marka olmuş büyük firmalar, koleksiyonlarını geliştirerek, hedef kitlelerinin, saatten parfüme, ayakkabıdan çantaya değin tüm ihtiyaçlarını bir yerden karşılayabilmeleri için çalışmaktadırlar.

14 KOLEKSİYON HAZIRLAMA ÖN HAZIRLIK ÖN SEÇİM İLK ÇİZİMLERİN OLUŞUMU SATIŞ İLE İLGİLİ BÖLÜME DANIŞMA MODELLERİN OLUŞUMU KOLEKSİYON ÇİZİMLERİ KOLEKSİYONUN DİKİLMESİ KOLEKSİYONUN TANITILMASI SATIŞ ÜRETİM

15 ÖN HAZIRLIK Bu bölümde güncel trendlerin yakalanabilmesi için moda fuarları ziyaret edilir, moda dergileri araştırılır, filmler müzik klipleri incelenir. Tekstil tedarikçileri ve aksesuarcıların kartelaları incelenerek koleksiyon için ön bilgi toplanır.

16 ÖN SEÇİM Edinilen bilgiler ışığında hedef kitleye uygun olarak modellerin, malzeme ve aksesuarları da düşünülerek belirlenme- sidir.

17 İLK ÇİZİMLERİN OLUŞUMU Seçilen formlara uygun olarak baskı – nakış, kumaş, aksesuar önerileri ile ilk çizimler oluşturulur.

18 SATIŞ İLE İLGİLİ BÖLÜME DANIŞMA Teknik ve ticari olarak modeller incelenir. hangi modellerin yapılacağı saptanır.

19 MODELLERİN OLUŞUMU İlk çizimlerin teknik çizimleri oluşturulur- ken bir yandan da modellerin kalıplarının hazırlanması ve denemelerin dikilmesi yapılır.

20 KOLEKSİYON ÇİZİMLERİ Bir yandan tasarımcılar yapılacak modelleri kumaş ve renklerine göre gruplayarak aksesuar, baskı, nakış örneklerini saptayıp son çizimleri tamamlarlar, model kartlarını oluştururlar. Kalıpçılar, denemelerin doğrultusunda gerekli düzeltmeleri yaparak, kalıplara son şeklini verir - ler ve kalıpları kesime hazır hale getirirler. Planlamacılar, malzeme teminini, birim sarfları, maliyetleri saptayıp seri üretim için gerekli olan doneleri elde ederler.

21 KOLEKSİYONUN DİKİLMESİ KOLEKSİYONUN TANITILMASI Defileler düzenleyerek, kataloglar hazırlayarak ve fuarlara katılarak satış temsilcilikleri ile müşteriye koleksiyon tanıtılır.

22 SATIŞ Müşteriden gelen direktifler üzerine son olarak üretim numunesi ve size-set hazır- lanır. ÜRETİM’ e geçilir

23 Üretime geçildiğinde müşteri, üretici firma ve üretici firma içindeki birimler karışıklığa neden olmamak daha verimli çalışabilmek için aynı dili konuşmalıdır. Bu ortak dil ancak model kartının çok iyi bir şekilde dü- zenlenmesi ile mümkün olmaktadır.

24 Model kartının üzerinde olması gereken detaylar ; Modelin orantılı teknik çizimi, Hangi bedenlerde çalışılacağı, Detaylı ölçüler ve bu ölçülerin nereden alındıkları, Ayrıntılı dikim özellikleri, işlem basamakları, standart dikim zamanları, Modelin üretime yönelik yan işlemleri (baskı, nakış, yıkama, v.s) Kullanılan kumaşın teknik özellikleri( cinsi, m2 ağırlığı, eni, tel sayısı,v.s ) Gördüğü mekanik işlemler, (şardon, zımpara gibi) Kullanılan kumaşın estetik özellikleri, (düz renk, desenli, çizgili gibi ) Kullanılan yardımcı malzemeler, (astar, vatka, düğme, fermuar ) Gerekirse kesim planı.

25 KALIP HAZIRLAMA İŞLEMİ 3 boyutlu olan insan vücudunun modele uygun olarak 2 boyutlu hale dönüştürülerek çizilme işle- midir. Bu da kalıp elemanının insan anatomisini çok iyi bilmesi gerekliliğini göstermektedir. Kalıp hazırlığı, iş gücü yoğunluğu, nitelikli ele- man gereksinimi, üretimi ve planlamayı direkt et- kilemesi ve yönlendirmesi bakımından önemli bir evredir.

26 Bu evrede; Uygun teknik kullanarak temel kalıp hazırlanır. Model uygulanır. Modele uygun parçalara ayrılır. Her parçaya dikim sistemine uygun dikiş payları verilir. Prototip numune dikilir. Kritikler değerlendirilip gerekli düzeltmeler yapı- larak ana kalıp oluşturulur. Ana kalıptan, serilendirme işlemi ile diğer beden- lerin kalıpları elde edilir. Kesim planları oluşturulur.

27 Bir giysiyi oluşturan kalıpların her par- çasına, karışıklığı önlemek, kesim planı hazırlayıcısına yol göstermek amacı ile bazı bilgiler yazılmalıdır.

28 BEDEN NUMARALAMA SİSTEMİ Bayan giysilerinde Beden no : ( 1 / 2 göğüs çevresi ) - 6 Örneğin göğüs çevresi 88 cm olan bir bayanın be- deni ( 88 / 2 ) - 6 : 38 dir Bayanlarda standart beden 38 bedendir. Boylarına göre guruplarsak diğer bedenler Kısa boylular normal boylular uzun boylular

29 Erkek ceketlerinde Beden no : 1 / 2 göğüs çevresi örneğin göğüs çevresi 100 cm olan bir erkeğin ceket bedeni : 100/ 2 : 50 dir. Erkek ceketlerinde yada takım elbiselerinde standart beden 48 yada 50 bedendir. Erkek Bedenlerin de Drop sistemi mevcuttur. normal bedenler ince uzun boylular kısa tıknaz olanlar göbekliler (6 DROP) ( 8 DROP) (4 DROP)

30 Erkek TEK pantolonlarında Kemer no : ½ bel çevresi 50 beden takım elbise giyen bir beyin bel çevresi 88 cm dir. Öyleyse tek pantolon satın almak isterse 44 kemer pantolon isteyecektir.

31 Erkek gömleklerinde Beden no : boyun ( yaka) çevresi 1 beden : (s) : 38 cm 2 “ : (m) : 40 “ 3 “ : ( L) : 42 “ 4 “ : (XL) : 44 “

32 Çocuk giysilerinde beden ölçüleri Yeni doğan Yaş 0 2ay 4ay Boy Bebek gurubu Yaş 6ay 9 ay 1 yaş Boy Oyun gurubu Yaş boy İlk öğretim Yaş Boy Orta öğretim (garson boy) Yaş Boy Çocuk giysilerinde beden no boya yada yaşa bağlıdır.

33 ÖLÇÜLER Ülkemiz her türlü iklim ve doğa koşulları içerdiğinden kişilerin de beden ölçüleri ya- şadıkları bölgeye, yaptıkları işe göre de- ğişkenlik göstermektedir. Bu nedenle seç- tiğimiz hedef kitleye uygun olarak giysiyi o- luşturan belli ölçüler seçilerek onların üze- rinde standartlaşmaya gidilir standart be- den ölçüleri elde edilir,ölçü tabloları oluş- turulur.

34 Temel ölçüler Doğrudan vücut üzerinden alınan ölçülerdir. Tüm boy Göğüs çevresi Bel çevresi Basen çevresi Kol boyu

35 Yardımcı ölçüler Vücut üzerinden alınabildiği gibi,temel ölçüler üzerinde orantılar kurularak da elde edilir arka uzunluk Sırt yüksekliği Basen düşüklüğü Göğüs düşüklüğü Ön uzunluk Sırt genişliği Yaka açıklığı Kol oyuntu genişliği


"KOLEKSİYON HAZIRLAMA Öğr.Gör. Aycan Aktenk. KOLEKSİYON HAZIRLAMANIN ÖNEMİ Hazır giyim işletmeleri,satış politikasına göre ya fason olarak çalışırlar ya." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları