Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı GENÇLİK PROGRAMI 2007-2013 EYLEM 4 – GENÇLİK DESTEK SİSTEMLERİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı GENÇLİK PROGRAMI 2007-2013 EYLEM 4 – GENÇLİK DESTEK SİSTEMLERİ."— Sunum transkripti:

1 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı GENÇLİK PROGRAMI 2007-2013 EYLEM 4 – GENÇLİK DESTEK SİSTEMLERİ

2 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı DİĞER EYLEMLER Eylem 1.1 Gençlik değişimleri Eylem 1.2 Gençlik Girişimleri Eylem 1.3 Demokrasi Projeleri Eylem 2 Avrupa Gönüllü Hizmeti

3 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Bu eylemin iki temel amacı vardır: 1.Avrupa gençlik çalışmalarında değişimlerin, işbirliğinin ve eğitimin geliştirilmesi 2.Gençlik Programının amaçlarının başarılı bir şekilde gerçekleştirilmesi 3. Gençlik programı kapsamındaki projelerin geliştirilmesine destek 4.3- GENÇLİK ÇALIŞANLARI VE GENÇLİK KURULUŞLARI İÇİN EĞİTİM VE AĞ KURMA

4 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı KİMLER KATILABİLİR? Bir program ülkesinde ikamet eden ve yaygın eğitim ve Gençlik alanında faaliyet gösteren ya da ilgilenen tüm aktörler projeye katılabilir. Örneğin, Yerel veya bölgesel düzeyde gençlik politikalarına katılanlar Gençlik liderleri Proje yöneticileri Gençlerden oluşan gruplar Eğitmenler/rehberler Yaygın eğitim alanında bulunan ya da bu alanla ilgilenen 4.3- GENÇLİK ÇALIŞANLARI VE GENÇLİK KURULUŞLARI İÇİN EĞİTİM VE AĞ KURMA

5 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı ETKİNLİKLER: 1. İşbaşı Eğitimi 2. Fizibilite Ziyareti 3. Değerlendirme Toplantısı 4. Çalışma Ziyareti 5. Ortaklık Oluşturma Faaliyeti 6. Seminer 7. Eğitim Kursu 8. Ağ Kurma 4.3- GENÇLİK ÇALIŞANLARI VE GENÇLİK KURULUŞLARI İÇİN EĞİTİM VE AĞ KURMA

6 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı 1.İŞBAŞI EĞİTİMİ (UYGULAMALI ÖĞRENME DENEYİM) İyi uygulamaların değişimi Bilgi ve becerilerin kazanılması Katılımcı gözlem yoluyla uzun süreli ortaklıkların oluşturulması Sınırlı bir zaman içerisinde, ortak bir kuruluşta bulunmak Faaliyet süresi: 10-20 iş günü (yolculuk hariç). Ortak sayısı: En fazla 2 ülke Katılımcı sayısı: en fazla 2 katılımcı 4.3- GENÇLİK ÇALIŞANLARI VE GENÇLİK KURULUŞLARI İÇİN EĞİTİM VE AĞ KURMA

7 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı 2. FİZİBİLİTE ZİYARETLERİ Potansiyel ulusötesi proje Potansiyel ortaklar Eylem 1 ve Eylem 2 kapsamındaki projeyi göndermeden önce projenin fikri hakkında tartışma yapabilme Başvuru hazırlayabilme Faaliyet süresi: 2-3 gün Katılımcı sayısı: Kuruluş başına en fazla iki kişi 4.3- GENÇLİK ÇALIŞANLARI VE GENÇLİK KURULUŞLARI İÇİN EĞİTİM VE AĞ KURMA Mümkün mü? Yapılabilir mi?

8 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Proje Başlığı : Genç Ses Süre : 3 gün (Fizibilite Ziyareti) Başvuran Kuruluş :Yerel Gündem 21 Antalya Gençlik Meclisi Katılımcılar : Polonya(2), İngiltere (2), Türkiye(2). Projenin Amacı : Amaç 2004 yılında olası bir Eylem 1 projesinin detaylarını konuşmak ve anlaşma halinde gelecek projenin nasıl olması gerektiği konusunda anlaşmaktır. Olası partnerlerle ilişkileri geliştirmek, çalışma yöntemleri üzerinde araştırma yapmak da projenin hedeflerindendir ÖRNEK PROJE 4.3- GENÇLİK ÇALIŞANLARI VE GENÇLİK KURULUŞLARI İÇİN EĞİTİM VE AĞ KURMA

9 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı 4.3- GENÇLİK ÇALIŞANLARI VE GENÇLİK KURULUŞLARI İÇİN EĞİTİM VE AĞ KURMA 3.DEĞERLENDİRME TOPLANTISI Daha önce gerçekleştirilen toplantıları,seminerleri ve eğitim kurslarını değerlendirmek için yapılan toplantılardır. Faaliyet süresi: 10 güne kadar (yolculuk hariç) Ortak sayısı: Farklı program ülkelerinden en az 4 ortak olmalıdır. Proje hedeflerine ulaştı mı? Beklentilerimizi karşıladı mı?

10 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı 4. ÇALIŞMA ZİYARETLERİ Diğer ülkelerdeki gençlik çalışmalarını ve gençlik politikası uygulamalarını öğrenme Somut bir teması olması Farklı kuruluşlarla yapılacak ziyaret ve toplantılar Faaliyet Süresi: 10 güne kadar. Ortak sayısı: Farklı program ülkelerinden en az 4 ortak olmalıdır. Katılımcı sayısı: max: 50 kişi 4.3- GENÇLİK ÇALIŞANLARI VE GENÇLİK KURULUŞLARI İÇİN EĞİTİM VE AĞ KURMA Bu ülkede gençlik çalışması alanında neler yapılıyor?

11 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Proje Başlığı : UYUS’MA Süre : 6 gün (Çalışma Ziyareti) Başvuran Kuruluş :Yalova Yerel Gündem 21 Gençlik Merkezi Katılımcılar : Malta(2), İtalya (2), Almanya (2), Türkiye(3), Belçika (1). Projenin Amacı : Avrupa gençliği uyuşturucu madde bağımlısı olma tehlikesiyle karşı karşıyadır. Uyuşturucu maddeye başlamanın en önemli nedeni yeterli bilincin olmamasıdır. Bu proje ile Yalova’daki uygulamaları ve Türkiye’de yapılan çalışmaları diğer ülkelerden gelen organizasyonlara aktarmak ve onların uygulamaları hakkında fikir edinmek amaçlanmaktadır. ÖRNEK PROJE 4.3- GENÇLİK ÇALIŞANLARI VE GENÇLİK KURULUŞLARI İÇİN EĞİTİM VE AĞ KURMA

12 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı 5. ORTAKLIK OLUŞTURMA FAALİYETİ Gençlik projeleri için ortak olma potansiyeli taşıyanları bir araya getirme Yeni gençlik projeleri başlatmaları için yeni ortaklar bulma fırsatı Katılımcı listesi ve oluşacak projeye ilişkin tahminler Faaliyet süresi: 10 güne kadar(yolculuk hariç). Ortak sayısı: Farklı program ülkelerinden en az 4 ortak olmalıdır. Katılımcı sayısı: Toplam 50 katılımcıya kadar 4.3- GENÇLİK ÇALIŞANLARI VE GENÇLİK KURULUŞLARI İÇİN EĞİTİM VE AĞ KURMA Ulusötesi projem için hangi ortaklarla çalışmalıyım? Ortaklarım güvenilir mi?

13 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ - ADANA YENİ ORTAKLIKLAR KEŞFETMEK AEGEE Adana tarafından başvurusu yapılan ve gelecekteki gençlik projelerine ortak bulmak için gerçekleştirilmiş bir projedir. Proje sonucunda, 1 Eğitim Kursu, 1 Seminer ve 1 Eylem 1 projesi için ortaklıklar kuruldu. TÜRKİYE, ALMANYA, TÜRKİYE, ALMANYA, İTALYA, İSPANYA, POLONYA, İNGİLTERE, ESTONYA, FRANSA HİBE: 20.639 € Eylem 4.3 – İrtibat Kurma Projesi, 4 Gün, 8 Ülke, 30 Genç Proje Adı: 4.3- GENÇLİK ÇALIŞANLARI VE GENÇLİK KURULUŞLARI İÇİN EĞİTİM VE AĞ KURMA

14 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı 6. SEMİNERLER Gençlik programı ve gençlik projelerine ilişkin deneyim ve iyi örneklerin değişimi Teorik girdilere dayalı olarak, seçilen konu hakkında tartışma Faaliyet süresi: max. 10 gün Ortak sayısı: Farklı program ülkelerinden en az 4 ortak olmalıdır. Katılımcı sayısı: max. 50 kişi 4.3- GENÇLİK ÇALIŞANLARI VE GENÇLİK KURULUŞLARI İÇİN EĞİTİM VE AĞ KURMA

15 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Proje Başlığı : Mor Dünyanın Saklı Melekleri Süre : 5 gün (Seminer) Başvuran Kuruluş : Ege Üniversitesi Avrupa Birliği Eğitimi ve Gençlik Programları Ofisi Katılımcılar : Polonya(5), İngiltere (2), Almanya (5), Türkiye(5), Macaristan (4). Projenin Amacı : Kent yaşamı kadınların sosyal ve ekonomik statüsünde değişmelere neden olmaktadır. Köyden kente göç eden insanlar uyum konusunda bazı problemlerle karşılaşmaktadırlar. Bu durumdan en çok etkilenenler ise kadınlar olmaktadır. Bu durumda ülkelerin geleceklerinde büyük öneme sahip olan genç kadınlar uyum süreçlerinde sosyal olarak dışlanma tehlikesiyle karşı karşıya kalmaktadırlar. Bu koşullara sahip genç kadınların topluma kazandırılması, proje partnerleri tarafından bir ihtiyaç olarak düşünülmektedir. ÖRNEK PROJE 4.3- GENÇLİK ÇALIŞANLARI VE GENÇLİK KURULUŞLARI İÇİN EĞİTİM VE AĞ KURMA

16 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı 6. EĞİTİM KURSLARI Katılımcıların bilgi, beceri ve davranışlarını geliştirmek için düzenlenen bir öğrenme programı Kültürlerarası iletişim; imkânları kısıtlı gençlerle çalışma; proje geliştirip uygulama vb. gibi konularda beceriler kazandırmayı ve geliştirmeyi hedefler. Faaliyet süresi: max. 10 gün Ortak sayısı: Farklı program ülkelerinden en az 4 ortak olmalıdır. Katılımcı sayısı: max. 50 kişi 4.3- GENÇLİK ÇALIŞANLARI VE GENÇLİK KURULUŞLARI İÇİN EĞİTİM VE AĞ KURMA

17 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı 8. AĞ KURMA Yeni sivil toplum ağlarının kurmak Mevcut ağların sürdürülebilirliğini güçlendirmek ve genişletmek İyi örnek değişimini sağlamak ve ulus-ötesi etkinliklerin süreklilik temelinde geliştirilmesine yönelik yapılar kurmak Faaliyet süresi: 15 ay Ortak sayısı: Farklı ülkelerden en az altı ortak olmalıdır. 4.3- GENÇLİK ÇALIŞANLARI VE GENÇLİK KURULUŞLARI İÇİN EĞİTİM VE AĞ KURMA

18 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı FİNANSMAN KURALLARI Katılımcıların seyahat masrafları: Seyahat masraflarının %70’i. Yeme içme ve konaklama giderleri: 43 Avro/gün/katılımcı. Faaliyet masrafları: 900 Avro + katılımcı başına 39 Avro. Eğitim araçları: Günlük 270 Avro. (Eğitim Kursları için) İstisnai masraflar: %100’e kadar. 4.3- GENÇLİK ÇALIŞANLARI VE GENÇLİK KURULUŞLARI İÇİN EĞİTİM VE AĞ KURMA

19 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Faaliyet Süresi (iş günü) Katılımcı sayısıKuruluş sayısı İş Gölgeleme 10-20En fazla 2 (1 AB’den) Fizibilite Ziyareti 2-3 En fazla 2/Kuruluş En az 2 (1 AB’den) Değerlendirme Toplantısı 1050 En az 4 (1 AB’den) Çalışma Ziyareti Ortaklık Oluşturma Faaliyeti Seminer Eğitim Kursu Ağ Kurma 3-15 aySınır yok En az 6 (1 AB’den) EYLEM 4 – GENÇLİK DESTEK SİSTEMLERİ

20 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı BİL BAKALIM ??????

21 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Bir grup genç çevre konusunda bir eylem 1 projesi yapmak istiyorlar ancak bu projenin planlama aşamasında ortaklarıyla çalışmayı ve ortaklarının fikrini alarak projeyi şekillendirmeyi istiyorlar. Sizce bu grup hangi eylem 4.3 faaliyetini yapmalı? Fizibilite Ziyareti.................................

22 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı İngiltere “Crazy Youth “ adlı dernekten iki gençlik çalışanı Türkiye’deki “Çılgın Türk Gençleri” adlı derneği ziyaret etmek nasıl çalıştıklarını öğrenmek ve yaptıkları çalışmaları incelemek istiyorlar. Sizce Çılgın Türk Gençleri hangi eylem 4.3 faaliyetini yapmalı? İşbaşı Eğitimi.................................

23 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı “Sürdürülebilir Kent Gönüllüleri Derneği” uluslar arası alanda çalışmalar yürütmek ve Gençler için Sürdürülebilir Çevre konusunda ağ oluşturmak istiyorlar ancak bu alanda yeterince ortakları ve ortaklarıyla sıkı ilişkileri yok. Derneğin ortaklarıyla iletişim kurması, yeni ortaklar bulması,farklı ülkelerden ortakları biraraya getirip yeni projeler oluşturmaları için hangi eylem 4.3 faaliyetini önerirsiniz? Ortaklık Kurma Faaliyeti.................................

24 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Maşukiye Belediyesi Gençlik meclisi gençlerin yerel yönetime katılımıyla ilgili uzman konuşmacıların ve proje yapan organizasyonların katılacağı bir çalışma yapmak istiyorlar. Amaçları yerel yönetime gençlerin katılımı konusunda bilgi ve deneyim paylaşımı yapılarak ortak ülkelerin neler yaptığını öğrenmek. Sizce Maşukiye Gençlik Meclisi hangi eylem 4.3 faaliyetini yapmalı? Seminer.................................

25 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı İstanbul Genç Sanatçılar Derneği, gençlerin İstanbul’da sanat adına yaptıkları çalışmaları tanıtmak ve bu konuda yapılan uluslararası örnekleri öğrenmek istiyor. Amaçları kentte gençlik ve sanat alanında çalışmalar yapan belediye, İstanbul Güzel Sanatlar Vakfı,Üniversite sanat kulüpleri ve Sanatla ilgili projeler yürüten dört farklı kurum ve kuruluşu gezmek istiyorlar sizce onlara hangi eylem 4.3 faaliyeti uygun? Çalışma Ziyareti.................................

26 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı “Özgün Adımlar Gençlik Derneği” gençlik katılımı ve aktif vatandaşlık konusunda bir çok çalışma yapan bir dernektir. Dernek aktif vatandaşlık ve gençlik katılımı konusunda gençleri yaygın eğitim metotları ve eğitmenler yardımıyla bilgilendirmek ve kişisel gelişimlerini sağlayarak bu konuda proje geliştirmelerini sağlamak istiyor sizce onlara hangi eylem 4.3 faaliyeti uygun? Eğitim Kursu.................................

27 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Kocaeli Tiyatro topluluğu 3 yıldır drama ve gençlerin kültürel katılımı konusunda bir çok proje yürütmektedir. Amaçları drama ve gençlik çalışması alanında yaptıkları projelerdeki ortaklarıyla bir araya gelerek projelerinin kalitesini,hatalarını ve doğrularını,aralarındaki ortaklık çalışmasını konuşmaktır sizce onlara en uygun eylem 4.3 faaliyeti nedir? Değerlendirme Toplantısı.................................

28 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Gençlik Programının Genel Hedefleri: Gençlerin aktif vatandaşlığını ve Avrupa vatandaşlığını teşvik etmek Gençler arasında dayanışmayı geliştirmek ve hoşgörüyü teşvik etmek Farklı ülkelerdeki gençler arasında karşılıklı anlayışı güçlendirmek Gençlik alanındaki STK larının kapasitesinin gelişmesine katkıda bulunmak Avrupa işbirliğini teşvik etmek

29 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Daimi Öncelikler Avrupa vatandaşlığı Gençlerin katılımı Kültürel çeşitlilik İmkanı kısıtlı gençlerin dahil edilmesi

30 www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Yıllık Öncelikler Avrupa Fakirlik ve Sosyal Dışlanma ile Mücade Yılı Engelli gençler Göçmenlik geçmişi olan veya etnik, dini veya dil açısından azınlık statüsünde olan gençler Genç işsizliği ve işsiz gençlerin topluma aktif katılımı Küresel sorunlar


"Www.genclik.gov.tr AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı GENÇLİK PROGRAMI 2007-2013 EYLEM 4 – GENÇLİK DESTEK SİSTEMLERİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları