Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ.  SBS İlköğretimin 6, 7 ve 8. sınıflarında uygulanan, o yılın müfredatında yer alan konuları içeren sınavlardır. MEB tarafından.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ.  SBS İlköğretimin 6, 7 ve 8. sınıflarında uygulanan, o yılın müfredatında yer alan konuları içeren sınavlardır. MEB tarafından."— Sunum transkripti:

1 ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ

2  SBS İlköğretimin 6, 7 ve 8. sınıflarında uygulanan, o yılın müfredatında yer alan konuları içeren sınavlardır. MEB tarafından her yıl haziran ayında düzenlenecektir.

3 Herhangi bir sebeple SBS’ ye katılamayan öğrencinin SBS Puanı, o yıla ait en düşük seviye belirleme sınavı puanı olacaktır.

4  SBS kaç sorudan oluşmaktadır? 6. Sınıf: Türkçe 19 Matematik 16 Fen Bilgisi 16 Sosyal Bilg. 16 İngilizce 13 + 80 soru

5 7. Sınıf: Türkçe 21 Matematik 18 Fen Bilgisi 18 Sosyal Bilg. 18 İngilizce 15 + 90 soru

6 8. Sınıf: Türkçe 23 Matematik 20 Fen Bilgisi 20 Sosyal Bilg. 20 İngilizce 17 + 100 soru

7 Derslere göre ağırlık katsayıları; Türkçe 4 Türkçe 4 Matematik 4 Matematik 4 Fen Bilgisi 3 Fen Bilgisi 3 Sosyal Bilgiler 3 Sosyal Bilgiler 3 Yabancı Dil 1’dir. Yabancı Dil 1’dir.

8  Yılsonu Başarı Puanı (YBP) Öğrencinin o yıl derslerden aldığı yılsonu puanlarının haftalık ders saati ile çarpılarak elde edilen ağırlıklı puan toplamının, haftalık ders saati toplamına bölümü ile hesaplanan puandır. Öğrencinin o yıl derslerden aldığı yılsonu puanlarının haftalık ders saati ile çarpılarak elde edilen ağırlıklı puan toplamının, haftalık ders saati toplamına bölümü ile hesaplanan puandır. Bu puanın içerisine öğrencinin o yıl boyunca her dersten aldığı tüm puanlar(yazılı, proje,performans..) girmektedir.

9 Bir okuldaki en yüksek Yıl Sonu Başarı Puanı 100 olarak kabul edilir ve 500’ lük puana çevrilir. A B A B 92 85 92 85 ___________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________ 100 100 100 100

10 SBS sonucunun aynı olması halinde; Aynı okuldaki iki öğrenci 1. Öğrenci 2. Öğrenci SBS500500 YBP10090 EnbYBP100100 SP500487,5

11 SBS sonucu yüksek olmasına rağmen YBP sonucu düşük olan öğrencinin durumu; Aynı okuldaki iki öğrenci 1. Öğrenci 2. Öğrenci SBS488,265476,123 YBP91,2598,20 EnbYBP98,2598,25 SP482,880483,222

12 Farklı okuldaki iki öğrenci 1. Öğrenci 2. Öğrenci SBS488,305488,305 YBP98,2098,20 EnbYBP10098,50 SP489,564491,433 SBS ve YBP sonucunun aynı olması halinde;

13  Sınıf Puanı SBS ile YBP’ nin belli oranlara göre toplanması ile elde edilir. Sınıf Puanı öğrencinin içinde bulunduğu sınıfın puanı değil, öğrencinin bireysel başarı puanı olacaktır. Hesaplanan bu sınıf puanları, Ortaöğretime Yerleştirme Puanı’ nın (OYP) hesaplanmasında kullanılacaktır.

14 Ortaöğretime Yerleştirme Puanı (OYP) 6. sınıf %25 7. sınıf %35 8. sınıf %40

15 Tercih İşlemleri

16 Fen ve Sosyal Bilimler Liselerine, Fen ve Sosyal Bilimler Liselerine, Anadolu Liselerine, Anadolu Liselerine, Anadolu Öğretmen Liselerine, Anadolu Öğretmen Liselerine, Anadolu Teknik ve Meslek Liselerine, Anadolu Teknik ve Meslek Liselerine, Anadolu Sağlık Meslek Liselerine, Anadolu Sağlık Meslek Liselerine, Anadolu İmam-Hatip, Tarım, Tapu ve Kadastro ile Adalet Meslek Liselerine OYP ile öğrenci yerleştirmesi yapılmaktadır. Anadolu İmam-Hatip, Tarım, Tapu ve Kadastro ile Adalet Meslek Liselerine OYP ile öğrenci yerleştirmesi yapılmaktadır.

17 Özel Okullar 2008-2009 Eğitim-Öğretim Yılı’ nda, Yabancı Özel Okullar için bir sınav düzenlenmiştir. Diğer özel eğitim kurumları ise Sbs puanına ya da okulların kendilerinin belirleyebildiği kriterlere göre öğrenci alımı yapmıştır. Bu yıldan itibaren, tüm özel eğitim kurumlarına Sbs ile öğrenci alınacağı söylenmektedir.

18 Fen ve Sosyal Bilimler Liseleri Türkiye genelinde 96 Fen, 17 Sosyal Bilimler Lisesi vardır vardır. İstanbul’ da yer alanlar;  İstanbul Atatürk Fen Lisesi  Dr. Vasıf Topçu Fen Lisesi  Yaşar Acar Fen Lisesi  Prof. Dr. Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi dir.

19 Anadolu Liseleri Türkiye’ de 1019 Anadolu Lisesi vardır. Bunların 105 tanesi İstanbul’ da yer almaktadır. Bunların içinden; Galatasaray Lisesi, İstanbul Lisesi, Kabataş Erkek Lisesi, Kadıköy Anadolu Lisesi, Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi, Cağaloğlu Anadolu Lisesi ve Vefa Lisesi 5 (Hazırlık+4) yıl eğitim vermektedir.

20 Anadolu Öğretmen Liseleri Türkiye’ de 217 Anadolu Öğretmen Lisesi vardır. İstanbul’ da yer alan Anadolu Öğretmen Liseleri:  Çapa Anadolu Öğretmen Lisesi  Yüksel İlhan Alanyalı Anadolu Öğretmen Lisesi  Mustafa Kemal Anadolu Öğretmen Lisesi  Şile Anadolu Öğretmen Lisesi  Vali Muammer Güler Anadolu Öğretmen Lisesi

21 Öğrenci Başarısını Artırmada Velilere Düşen Görevler

22 Çalışma ortamı iyi bir şekilde düzenlenen, sistemli bir yaşantıya sahip ailelerin çocukları diğerlerine göre daha başarılı olmaktadır.

23 Ders çalışma programı öğrencilerin neyi, ne zaman, ne kadar yapacaklarını öğrenmelerini sağlar. Fakat başarı, hazırlanan programa en yakın düzenin aile içinde oturtulmasıyla sağlanacaktır.

24 Öğrencimizin, hangi gün nasıl çalışma yapacağını önceden bilmeliyiz. Akademik başarıdan çok, her gün yapılan, düzenli ve bilinçli çalışmayı önemsemeliyiz.

25 Ders programında;  Günlük tekrar ve ödev  Test çözümü yer almalıdır. Öğrenci, eve gelince ve tüm çalışmalarını bitirdikten sonra mutlaka dinlenmelidir.

26 Yatmadan önce TV izlemesine müsaade etmemeliyiz, kitap okumak uyumadan önce yapılacak en doğru davranıştır.

27  Çocuğumuza konsantre olarak çalışabileceği uygun çalışma ortamı hazırlamalıyız. Dikkatini dağıtacak ya da aklının bizim bulunduğumuz odada kalmasını sağlayacak ortamlar oluşturmamaya özen göstermeliyiz.

28  Kontrollü takip yapmalıyız. Sadece “ödevlerini yaptın mı?”, “derslerini bitirdin mi?” şeklindeki soru-cevaplı takip yüzeysel bir takiptir. Neler anladığını, öğrendiğini soru-cevap şeklinde sorabilir, çözdüğü testlerin cevaplarını cevap anahtarından (öğrenciyle birlikte) kontrol edebiliriz.  Sürekli ders çalışmasını istememeliyiz. Bu durum, sadece çalışma zorunluluğunu hatırlatır. Çocukta herhangi bir istek ve gayret oluşturmaz.

29 Haftalık planlarımızın içerisine öğrencinin hayattan zevk almasını sağlayacak, yapmaktan hoşlandığı, sosyal/kültürel faaliyetleri de eklemeliyiz. Haftalık planlarımızın içerisine öğrencinin hayattan zevk almasını sağlayacak, yapmaktan hoşlandığı, sosyal/kültürel faaliyetleri de eklemeliyiz.

30 Bazen öğrenci evde düzenli çalışmasına karşın yeterli başarıyı elde edemez. Bu durumda başarısızlığın sebebini araştırmalıyız ve bu yönde okulla işbirliği yapmalıyız.

31 Kaynakça: Milli Eğitim Bakanlığı, “ Ortaöğretime Geçiş Sistemi Rehber Kitabı”, Aralık 2007. www.oges.meb.gov.tr. “ SBS 2009 Başvuru Kılavuzu ”. “ SBS 2009 Tercih ve Yerleştirme Kılavuzu ”. Kaynakça: Milli Eğitim Bakanlığı, “ Ortaöğretime Geçiş Sistemi Rehber Kitabı”, Aralık 2007. www.oges.meb.gov.tr. “ SBS 2009 Başvuru Kılavuzu ”. “ SBS 2009 Tercih ve Yerleştirme Kılavuzu ”. www.oges.meb.gov.tr


"ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ.  SBS İlköğretimin 6, 7 ve 8. sınıflarında uygulanan, o yılın müfredatında yer alan konuları içeren sınavlardır. MEB tarafından." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları