Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BİLGİSAYAR VE SAĞLIK. 1.Bilgisayar bağımlılığının etkileri sonucunda: Uyku düzensizliği, iş yerindeki başarı ve performansın düşmesi, randevulara gecikme,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BİLGİSAYAR VE SAĞLIK. 1.Bilgisayar bağımlılığının etkileri sonucunda: Uyku düzensizliği, iş yerindeki başarı ve performansın düşmesi, randevulara gecikme,"— Sunum transkripti:

1 BİLGİSAYAR VE SAĞLIK

2

3 1.Bilgisayar bağımlılığının etkileri sonucunda: Uyku düzensizliği, iş yerindeki başarı ve performansın düşmesi, randevulara gecikme, sosyal ilişkilerin zayıflaması, kaygı, tek başına vakit geçirme eğiliminin artması, aile ilişkilerinde bozulma vb. sorunlar tespit edilmiştir. BİLGİSAYARIN ZARALARI

4 2. Fiziksel olarak: Disk kayması, Boyun fıtığı, Bel fıtığı, Bilek, diz ve dirsek kireçlenmesi, Omuz ve boyun tutulması, baş, boyun ve sırt ağrıları, yorgunluk, sinirlilik ve göz yorgunluğu görülmektedir.

5 3. Bilgisayar ekranları genç insanların gözünde perde oluşmasına yol açar; yani, gözün zamanından önce yaşlanmasını sağlar. 4. Bilgisayar ekranı yüz derisinde döküntülere neden olmaktadır. 5. Bilgisayar ekranlarına maruz kalan kişilerde genel olarak bazı kanser türlerine neden olabileceği görülmüştür.

6

7 Yanlış Hareketler ve Oturuş Şekli

8 İdeal Oturuş ve duruş Şekilleri

9 Basit Egzersizler Her 1,5-2 saatlik çalışmadan sonra yapılması gereken hareketler:

10 Sırt ve Omuz Egzersizleri Ayağa kalkınız ve sağ elinizle sol omzunuzu sol elinizle sağ omzunuzu kavrayınız.Başınızı kolunuzun aksi yönünde çevirebildiğiniz kadar hareket ettiriniz.

11 Baş ve Boyun Egzersizleri Boynunuzu beşer kez sağa, sola, öne ve arkaya doğru hareket ettiriniz Başlangıçta kendinizi zorlamayınız.Gün geçtikçe ve boyun kaslarınız güçlendikçe zaten hareket mesafesi artacaktır.

12 Bilgisayar ve Sandalye Egzersizleri Resimde görmüş olduğunuz hareketleri her iki saatte bir yapmanız kendinizi daha iyi hissetmenize neden olacaktır.

13 Bilgisayar ve Sandalye Egzersizleri

14 Bilgisayar Nedir? Birçok yöntemin kaynağı doğadır. İster yapay sinir ağları, karınca kolonisi sistemi, genetik algoritmalar, bilgilerin modellenmesi çeşitleri, problem çözme teknikleri, isterse de doğal dil işleme ve tanıma problemleri, sonuç olarak bunlar temelini gerçek yaşamdan almaktadır. O halde bilgisayar kaynağını doğadan aldığına göre: Bilgisayar; Bilgileri işleyen ve işlenmiş olan bilgileri yorumlayabilen elektronik bir makinedir. Şeklinde tanımlayabiliriz.

15 Bilgisayar çeşitleri Kullanıldıkları yer ve kapasitelere göre bilgisayarı 3 ayrı kategoriye ayırabiliriz: Büyük Boy Bilgisayarlar: Çok kullanıcılı sistemlerde ana makine olarak kullanılırlar. Bankalarda, büyük şirketlerde daha ziyade kullanılırlar. Orta Boy Bilgisayarlar: Küçük işletmelerde daha çok kullanılırlar. Büyük boy bilgisayarlara göre işlem gücü ve yapı olarak daha küçüktürler. Küçük Boy Bilgisayarlar: Kişisel olarak kullandığımız bilgisayar çeşitleridir. Masaüstü, dizüstü veya data banklar örnek verilebilir.

16 Bilgisayarın Tarihçesi Bilgisayarların tarihi ilk insana kadar gitse de temel olarak dört bin yıl önce insanoğlu tarafından geliştirilen “Abaküs” adlı hesap makinesi ile gelişmeye başlamıştır.

17 1.1600’lü yıllar: Toplama, çıkarma, bölme ve çarpma işlemlerini yapabilen bir hesap makinesi icat edildi ’lı yıllar: İşçilerin iş gelişi konusunda yaşanan sorunları çözmek için kartları delen, bilgisayarların temeli olarak algılan bir sistem geliştirildi.

18 3.1920’li yıllar: IBM ‘in kuruluş çalışmaları tamamlandı ’lu yıllar: Elektronik olan sayısal bilgisayarlar geliştirildi. MARK I (1937) ve ABC (1938) bilgisayarları icat edildi.

19 5.1940’lı yıllar: 1943 yılında 30 ton ağırlığında ve saniyede 5,000 işlem yapan ENIAC adlı bilgisayar geliştirildi. Digital bilgisayar çalışmaları yapıldı. COLOSSUS ve MARK II bilgisayarları geliştirildi.

20 6.1950’li yıllar: tarihleri arasında üretilen bilgisayarlarda vakum tüpü kullanıldı. Veriler ve programlar bilgisayara delgi kartları ile yükleniyordu yılından sonra bilgisayarlarda bulunan tüplerin yerine transistörler geliştirildi. Hafızalama programları geliştirilmeye başlandı. İlk FORTRAN programı piyasaya sürüldü. COBOL dili geliştirildi yılında PLATO adlı bilgisayar geliştirildi. Modem bu yıllar arasında icat edildi.

21 ’li yıllar: PC’ler piyasaya çıkmaya başladı. Apple ve Radio Shack bireysel bilgisayar ürünlerini satmaya başladı. Pascal ve C dilleri geliştirildi. IBM lazer ve INKJET yazıcıları üretti. Disketler piyasaya sürüldü ’lı yıllar: Depolama ve kodlama sistemleri üzerinde çeşitli çalışmalar yapıldı. PLATO bilgisayarlarını geliştirme çalışmaları yapıldı. DEC, PDP-8 adlı bilgisayarı yaptı. IBM bilgisayarları yapılmaya başlandı.

22 ’lı yıllar: Laptoplar piyasaya sunuldu. Windows 3.0 piyasaya sürüldü. Pentium 1-2-3’ler piyasaya sunuldu. Saat büyüklüğünde olan bilgisayarlar üretildi. Resim kalitesinde baskı yapan renkli yazıcılar üretildi. Bilgisayarlar ile telekonferans çalışmaları başarılı bir şekilde yapıldı ’li yıllar: Sony ve Phillips, CD-ROM üretti. Microsoft, Windows 1‘ i piyasaya sürdü. Intel, işlemciyi geliştirdi.

23 ve sonrası: Çok hızlı işlem yapabilen bilgisayarlar üretilmeye başlandı. Bilgisayarların boyutu küçülmesine rağmen hız kapasiteleri daha çok arttı.

24 EĞİTİMDE BİLGİSAYARIN TARİHÇESİ : İlk bilgisayarlı eğitim uygulaması (Pilotlar için simulasyon) : Öğrencilerin bilgisayarları okullarda ilk defa kullanması (IBM’in New York’ta 650 bilgisayar dağıtması) : IBM, 1500 tane bilgisayarı okullara dağıtması : Stanford Üniversitesinde ilk bilgisayarlı eğitim-öğretim faaliyetleri : PLATO öğretim programı

25 EĞİTİMDE BİLGİSAYARIN TARİHÇESİ : Okullarda ilk küçük bilgisayar : LOGO programları ’li yıllar: Bilgisayar destekli eğitim ’lı yıllar: İletişim sistemleri ve eğitim yazılımları ’li yıllar: Küçük boyutlu bilgisayarlar, bilgisayarlı iletişim sistemleri

26 BİLGİSAYARIN GELİŞİM EVRESİ 1.Vakum tüplü bilgisayarlar 2.Transistorlu bilgisayarlar 3.Çipli bilgisayarlar 4.Mikro çipli bilgisayarlar 5.Yapay zekâlı bilgisayarlar

27 Bilgisayarın Yapısı Bilgisayar yapı olarak yazılım ve donanım olmak üzere ikiye ayrılır. Yazılım olmadan donanımı, donanım olmadan da yazılım düşünülemez. Donanım : Bilgisayarda gözle görülen ve elle tutulabilen tüm parçalara donanım adı verilir. Donanım yapı olarak 3’e ayırmak mümkündür. Bunlar : 1- Giriş Üniteleri (Bilgisayara bilgileri ulaştırmak için için kullanmış olduğumuz elemanlardır) 2- İşlem Üniteleri (Giriş üniteleri ile bilgisayara girilen bilgilerin işlenip, yönlendirildiği elemanlardır) 3- Çıkış Üniteleri (Bilgisayarın içerisinde işlenmiş olan verilerin iletildiği elemanlardır) Örnek Klavye Fare Tarayıcı Kamera-Webcam Modem Anakart Kasa+Powersupply CPU Bellek (RAM) Disket Sürücüsü Sabit Disk CD Sürücüsü Monitör Yazıcı Hoparlör

28 Bilgisayarda Ölçü Birimleri a. Kapasite Birimleri : Klavye üzerinde bulunan karakterlerin ikilik sayı sistemine göre bir karşılığı vardır. Örneğin klavyeden A harfine basıldığında bilgisayara şeklinde sinyal gönderilir. Klavyeden herhangi bir tuşa basıldığında 8 karakterden oluşmuş bir bilgi bilgisayara girilir. Buradaki 8 karakter 0 ve 1 sayısından oluşmuş bir kümedir. Burada bulunan 0 veya 1’lerden herhangi birine “bit” adı verilir. Bilgisayara giriş veya çıkış yapılan bilgiler belli bir yer kaplar ve bunlar belli büyüklüğe sahiplerdir. Örneğin bir disket ne kadar veri alır, sabit diskin büyüklüğü nasıl hesaplanır, bunları aşağıdaki birimler ile hesaplayabilirsiniz. Buna göre kullanılan birimler: 8 Bit =1 Byte 1024 Byte =1 Kilo Byte (Kb) 1024 Kb= 1 Mega Byte (Mb) 1024 Mb= 1 Giga Byte (Gb) 1024 Gb= 1 Tera Byte (Tb)

29 Depolama Birimleri 1 Byte : 8 Bit 1 Kilobyte (KB): 1024 Byte 1 Megabyte (MB): 1024 KB 1 Gigabyte (GB): 1024 MB 1 Terabyte (TB): 1024 GB 1 Petabyte (PB): 1024 TB 1 Eksabyte (EB): 1024 PB 1 Zettabyte (ZB): 1024 EB 1 Yottabyte (YB): 1024 ZB 1 Brontobyte (BB): 1024 YB

30 b. Hız Birimleri: Bilgisayarda hız ölçü birimini, bilgisayarın 1 saniyede yapmış olduğu işlem sayısı ile bağlantılıdır. Hız ölçü birimi Hertz (Hz) olarak ifade edilir. Birimler küçükten büyüğe doğru : Hertz → Kilo Hertz → Mega Hertz → Giga Hertz olarak sıralayabiliriz. c. Büyüklük Birimleri: Büyüklük ölçü birimi inch olarak ifade edilir. Genellikle monitör veya disket için kullanılan büyüklük ölçü birimi şu şekilde gösterilir: 1 inch = 1“ Inch değerinin cm olarak karşılığı 2,54 cm’dir. Örneğin 17" lik bir monitörün köşeden köşeye olan uzaklığı 17x2,54 = 43,18 cm’dir.

31 Karakter Sistemleri BCD: 4 Bit EBCDIC: 8 bit. 256 ayrı karakterle gösterime izin verir. ASCII: 7 bit. 128 ayrı simge gösterir. ANSI: 8 bit UNICODE: 16 bit. Karakter Binary Kodlama ASCII Kodlama A B a b ? 

32 BİLGİSAYAR AĞLARI 1.Yol Topolojisi Tek bir kablo bağlantısı üzerinden iletişim sağlanır. Bilgisayarlar, yol şeklinde olan kabloya farklı yerlerden farklı kablolar ile bağlanır.

33 BİLGİSAYAR AĞLARI 2.Halka Topolojisi Bilgisayarlar halka şeklinde olan tek iletişim bağlantısı ile kendi aralarında iletişim kurar. Kullanılan veriler sistem üzerinde sürekli olarak döner. Bu sistemdeki temel mantık, sisteme bağlı olan bütün bilgisayarların yük paylaşımı yapmasıdır.

34 BİLGİSAYAR AĞLARI 3.Yıldız Topolojisi Bu sistemde merkezi bir bilgisayar bulunmaktadır. Ağa bağlı olan bütün diğer bilgisayarlar bu ana bilgisayara bağlıdır.

35 BİLGİSAYAR AĞLARI 4.Hiyerarşik Topoloji Farklı ağlar birbirleri ile hiyerarşik olarak bağlanırlar. Buradaki temel amaç, gerekli olan bilgileri aşağıdan yukarıya doğru etkili ve hızlı olarak elde edip işleme koymaktır.


"BİLGİSAYAR VE SAĞLIK. 1.Bilgisayar bağımlılığının etkileri sonucunda: Uyku düzensizliği, iş yerindeki başarı ve performansın düşmesi, randevulara gecikme," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları