Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLK CEVAP Ortağınız 1 renk ile açmışsa ve sizin de en az 5 O puanınız veya 6 OD puanınız varsa, cevap vermeniz gerekir; daha azıyla prensip olarak pas.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLK CEVAP Ortağınız 1 renk ile açmışsa ve sizin de en az 5 O puanınız veya 6 OD puanınız varsa, cevap vermeniz gerekir; daha azıyla prensip olarak pas."— Sunum transkripti:

1 İLK CEVAP Ortağınız 1 renk ile açmışsa ve sizin de en az 5 O puanınız veya 6 OD puanınız varsa, cevap vermeniz gerekir; daha azıyla prensip olarak pas geçmek lâzımdır. Bu bölümde 1 renk açışlarına verilebilecek çeşitli cevapları inceleyeceğiz.

2 Mümkün olan üç cevap vardır: Renk değiştirmek. Desteklemek. Sanzatu cevabı vermek. Daha ileri gitmeden önce, şunu iyice belleyin ki, bu cevaplardan sadece renk değişikliği açıcıyı bir daha konuşmak zorunda bırakır.

3 1.Renk Değişikliği Üst limiti olmayan bu cevabın şartları şunlardır: "1 e 1" bir cevap için: 5 O veya 6 OD. “1 e 2" bir cevap için: en az 10 O. (1 e 2" derken sıçramasız bir renk değişikliğini kastediyoruz: 1 Pik -2 Trefl veya 1 Kör - 2 Karo gibi.) Bununla birlikte, altılı sağlam bir renkle, sadece 8-9 O puanıyla da 1 e 2" renk değişikliği yapabilirsiniz.

4 Ortağınız oyunu açtıktan sonra renk değişikliği yapmakla bir bilgi alışverişini başlatmış oluyorsunuz. En az dörtlü bir renk gösteriyor ve ortağınızı bir daha konuşmaya mecbur etmekle ondan uvertürü hakkında ek bilgiler istiyorsunuz. Bundan önceki bölümde, bir numaralı amacın 8 kâğıtlı bir majör bulmak olduğunu görmüştünüz. Buna göre, ortağınız bir seviyesinde bir renkle açmışsa ve sizin de bir seviyesinde gösterebileceğiniz dörtlü bir renginiz varsa, bunu öncelikle deklare etmeniz gerekir (meğer ki olağanüstü kuvvetli bir eliniz olsun).

5 İşte iki cevap örneği: 1 Karo açışı üzerine 1 Pik açısı üzerine 1 Kör diye cevap verin 2 Karo diye cevap verin

6 BİRDEN ÇOK UZUN RENGİNİZ VARSA Ortağınızın açış rengi dışında birden çok uzun renginiz varsa ilk cevabınız bir sorun yaratabilir. İŞTE ÜÇ KURAL 1.Aynı uzunlukta olmayan iki renkle, daha uzun olanını konuşun. 2.İki beşli renkle pahalısını gösterin. 3.İki dörtlü renkle daha ekonomik olanını söyleyin.

7 Dikkat: Her zaman daha uzun rengi göstermek imkânını bulamayabilirsiniz. Bir örnek alalım: Ortağınız 1 Körle açtı ve sizin beş trefliniz ve dört pikiniz, 8 de O puanınız var. Eliniz önce uzun renginizi konuşmanıza izin verecek kadar kuvvetli değildir. Onun için öbür renginizi, yani kısa renginizi göstererek 1 Pik demek zorunda kalırsınız. 1 No.lu kural sadece en az 11 O puanı olan eller için geçerlidir.

8 İşte bir kaç örnek: Ortağınız 1 trefl açtı. 1 kör diye cevap verin. 4-4 renklerle önce ekonomik olan gösterilir. Ortağınız 1 trefl açtı. 1 pik diye cevap verin. 5-5 iki renkli bir elle önce pahalısı söylenir.

9 İşte bir kaç örnek: Ortağınız 1 kör açtı. 2 karo diye cevap verin. Ortağınız 1 pik açtı. 2 trefl diye cevap verin.

10 Bu şekilde hareket ederseniz majör fitini daha kolay bulacağınızı size şimdiden söyleyebilirim.

11 BİR ÖĞÜT: 1 Pik açışı üzerine en az beş körünüz olmadıkça 2 Kör demeyin ve bunu alışkanlık haline getirin.

12 DÖRTLÜ BİR MAJÖRLE 1 TREFLE VERİLECEK CEVAP İyi oyuncuların büyük çoğunluğu bugün 1 Trefl açışı üzerine, uzun karoları olsa bile dörtlü majörlerini göstermeyi tercih etmektedirler. Bu artık klasikleşmiştir.

13 Örneğin: Aşağıdaki elle 1 Trefl açışı üzerine doğrudan 1 Kör diye cevap verin: Rakipler araya girdikleri takdirde, olası bir kör kontratını ıskalamamak çok önemlidir.

14 Hattâ zayıf bir el ve dört pik ve beş karo ile de 1 Pik diye cevap vermek mümkündür. İşte bir örnek: Daha saldırgan olan 1 Pik cevabı soldaki rakibinizin körle araya girmesini engelleyecektir.

15 Ama bu taktik davranışın elbette sınırları vardır. İhale rakiplerinizde kaldığı takdirde ortağınızın karo çıkmasını istiyorsanız, Şlem umudunuz varsa, İlk cevabınızda karolarınızı gösterin. İşte iki örnek: Soldaki elle, rakip deklaran olursa karo çıkılmasını istersiniz. Sağdaki elle, şlem mümkündür. Karo şlemini kaçırmak söz konusu olmamalıdır.

16 SIÇRAMALI RENK DEĞİŞİKLİĞİ Bu hemen şlem umudu belirten çok kuvvetli bir konuşmadır. Üç tip elle yapılır: Çok sağlam (en az iki büyük onörlü) tek renkli bir elle en az 16 O puanıyla. Açış renginden fiti olan iki renkli ellerle 18 destek puanından itibaren (destek puanlarının hesaplanmasını az sonra göreceğiz). Çok uzun ve olağanüstü güçlü bir renkle, puana bakmaksızın, 8 oyun lövesiyle.

17 İşte sıçramalı renk değişimine üç örnek:

18 2.DESTEK Önceki bölümde gördüğümüz gibi, bir renkten toplam en az 8 kâğıdınız olduğu andan itibaren kozunuzu bulmuş olursunuz.

19 1 PİK VE 1 KÖR AÇIŞLARI Ortağınız 1 Pik veya 1 Körle açmışsa ve diğer destek şartları da varsa, o renkten üç kâğıtla kendisini destekleyebilirsiniz. Çeşitli destek cevaplarını gözden geçirtmeden önce, şu yeni puan hesabını öğrenmeniz ve ezberlemeniz gerekir.

20 DK PUANLARININ HESABI (DESTEK) 1.O puanları pratikte değişmez Büyük bir koz onörünüz varsa (As-Rua-Dam), ve koz onörlerinizin gerçek puan toplamı 4'ün üstünde değilse, toplam onör puanlarınıza 1 puan ekleyebilirsiniz, ama yalnız 1 puan. 2.D puanlarının hesabı Açış renginden en az dört kâğıdınız olduğu andan itibaren değişir. Singlton için 3 puan, Şikan için 5 puan sayın.

21 3.Dokuzuncu koz 9 uncudan itibaren hattınızdaki her koz için 1 puan ekleyin. Ortağınız 1 Kör veya 1 Pik ile açtığı zaman, bunun hesabı kolaydır, çünkü açış renginden 4 kâğıdınız varsa otomatikman 1 DK puanı eklersiniz. Bunlara destek puanı denir ve toplamı elinizin DK puanı olarak yeni değerini belirler.

22

23 1 Kör ve 1 Pik açışlarına dönelim. Majör açışlarına verilen destek sadece doğru kozun hemen bulunmasını sağlamakla kalmaz, ayrıca konuşmaların seviyesini yükselterek rakiplerinizi güç durumda bırakır: Doğu meselâ bir renkle araya girmek isterse bunu ancak 3 seviyesinde yapabilir.

24 1 TREFL VE 1 KARO AÇIŞLARI İlerde göreceğiniz gibi, açış rengi ister bir majör ister bir minör olsun, çeşitli destek konuşmalarının değeri değişmez. Bunları incelemeden önce, şunu bilmelisiniz ki, dörtlü bile olsa bir majörünüz varken, bir minör açışını hiç bir zaman desteklememeniz gerekir. Briçin bir numaralı hedefini hiç bir zaman aklınızdan çıkarmayın: BİR MAJÖR KONTRATI BULMAK.

25 1 TREFL VE 1 KARO AÇIŞLARI Minör açışı sadece üç kâğıtla da yapılabilir. Açıcının dağılımı olduğu ve iki dörtlü majörü bulunduğu zaman, üçlü bir karoyla bile açabilir. Onun için ortağınızı destekleyebilmek için renginden en az beş kâğıdınız olması gerekir.

26 ÇEŞİTLİ DESTEKLERİN DEĞERİ 1. Basit destek: 6-10 DK. İşte iki örnek:

27 ÇEŞİTLİ DESTEKLERİN DEĞERİ 2. Sıçramalı destek: DK. İşte iki örnek:

28 Açıcıyı 3 Trefl ve 3 Karo diyerek desteklemekle, yani majör kontratının olanak dışı olduğunu bildirmekle, oyunu geriye kalan tek makul manş kontratı olan 3 SA'ya yöneltmiş olursunuz. BİR TAVSİYE: 6 kâğıtlı güçlü bir desteğiniz olmadıkça Trefl ve 3 Karo desteğini ancak 10 civarında O puanı ile verin. örneğin: ortağınız 1 Trefl ile açtı:

29 3. Çift sıçramalı destek (1 ’ e 4) Pratikte sadece majörlerde kullanılır ve DK puanı ve en az 4 koz gösterir. Örnekler:

30 Minörden çift sıçrama O puanı bakımından zayıf ellerle ve sanzatu oynamaya elverişsiz dengesiz dağılımlarla seyrek olarak yapılır. İşte bir örnek: Ortağınız 1 ♦ ile açtı. 4 ♦ diye cevap verin.

31 Dikkat:

32 İşte renk değişikliğini destek konuşmasına tercih etmenizi gerektiren iki el: Bu kısımda henüz şilemden söz etmeyeceğiz. Ama isabetli bir cevap şlem bulmanızı kolaylaştırabilir. ÖZET OLARAK: İlginç bir elle doğrudan destek vermeyin, önce bir renk değişikliği yapın.

33 SANZATU CEVAPLARI: ARTİFİSYEL 1 SA CEVABI ONÖR PUANI 1 SA cevabı (5-10 onör puanı) dengeli ellerle verilebileceği gibi, konuşmak için yeterince kuvvetli, fakat ortağınızın rengini desteklemeye veya 2 seviyesinde bir renk değişikliği yapmaya müsait olmayan dengesiz ellerle de verilebilir.

34 İşte bir örnek: 1 Trefl açışı üzerine rahatça altılı renginizi gösterir ve 1 Karo diye cevap verirsiniz. Ortağınız 1 Karo ile açarsa bu rengi desteklemek için hiç bir sorununuz olmaz. Buna karşılık, 1 Kör veya 1 Pik açışı üzerine, 7 onör puanınızla pas geçmeye hakkınız yoktur. Ama 2 Karo diye cevap vermeye de hakkınız yoktur, çünkü bunun için en azından 10 O puanınızın olması şarttır. Geriye sadece "1 Sanzatu" cevabı kalmaktadır.

35 ÖZEL BİR DURUM: 1 TREFL ÜZERİNE 1 SA CEVABI 1 Trefl üzerine 1 SA cevabı, konvansiyonel olarak bir dağılım ve 8-10 O puanı gösteren naturel bir cevaptır. Bu cevap dörtlü bir majörü kesinlikle inkâr eder. (Unutmayın: majöre öncelik.)

36 İşte 1 SA cevabına bir kaç örnek:

37

38 2 SA VE 3 SA CEVAPLARI 1 SA cevabının tersine, bu iki cevap da natürel ve açık- seçiktir. Sanzatu oynamaya elverişli, yani konuşulmayan üç renkten de keserleri olan bir el gösterir. 2SA cevabı: puanı gösterir ve 1 seviyesinde gösterilebilecek bir majörü inkâr eder. 3 SA cevabı: O puanı gösterir ve aynı şekilde dörtlü bir majörü inkâr eder.

39 Majör açışı üzerine 2 ve 3 SA cevapları Bunlar prensip olarak ortağın açtığı majörden desteği inkâr eder. Ancak bir dağılım ve sanzatuya çok elverişli bir elle de verilebilir.

40 İşte bir kaç örnek:

41 2 veya 3 SA cevaplarının şartlarını haiz bir eliniz oldu mu, bu cevabı vermekte tereddüt etmeyin. Sanzatu kontratları, majör kontratlarının söz konusu olmadığı durumlarda, kazanılması en kolay kontratlardır.

42 ÖZET TABLOSU İLK CEVABINIZ

43


"İLK CEVAP Ortağınız 1 renk ile açmışsa ve sizin de en az 5 O puanınız veya 6 OD puanınız varsa, cevap vermeniz gerekir; daha azıyla prensip olarak pas." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları