Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Öğrenci Hareketliliği Oturumu Gediz Üniversitesi, KATILANLAR

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Öğrenci Hareketliliği Oturumu Gediz Üniversitesi, KATILANLAR"— Sunum transkripti:

1 Öğrenci Hareketliliği Oturumu Gediz Üniversitesi,8.06.2012 KATILANLAR
Mustafa GÜNEŞ(Gediz Üniv) Aysel Yıldız(Yaşar Üniv) Adnan Yeşildal(Gediz Üniv) 11. Tolga Dur(Şifa Üniv) O.Zateroğulları(Gediz Ü) 12. N Dündar(Deik) Sedat Akkurt(İYTE) 11.Yunus Özsu(Gediz Üniv) Ömer Ayçicek(Başbakanlık) 12.Ela Aras(Gediz Üniv) Fazilet Alayunt(Ege Üniv) 13.Erhan Turkan(Gediz Üniv) Gözde Ulutagay(İzmir Üniv) 14.Deniz Özfırat(DEÜ) İsmail Karabaş(İ. Eko.Üniv) 15.Tuğce Turan(DEÜ) Yücel Bey(Fatih Üniv) 16.Balkan Bey(İ.Ekonomi Üniv) 17.Derya Ünal(İ.Katip Çelebi)

2 Öğrenci Hareketliliği Oturumu Gediz Üniversitesi,8.06.2012
Uluslararası talebin sayısal büyüklüğü, niteliği ve içeriği Uluslararası talebin coğrafi dağılımı Uluslararası talebin kültürel (dil, din, etnik vb.) özellikleri Uluslararası talebin ekonomik özellikleri Uluslararası talebi cezbetme yöntem seçenekleri

3 Uluslararası talebin sayısal büyüklüğü, niteliği ve içeriği
1. Nobel ödülünün fen alanlarında alınamaması, gelişmiş ülkelerle rekabet edebilecek ileri teknolojinin üretilememesi ve uluslararası alanda rekabetçi üniversitelerin olmaması nedeniyle uluslararası alanda öğrenci çekme cazibemiz yeterli seviyede değildir. Öğretim üyelerinin özlük hakları ve nitelikleri uluslararası düzeyde değildir, yabancı dil yeterlilikleri zayıftır, uluslararası tecrübeleri arttırılmalıdır. 2.Gelen uluslararası öğrencilerin ağırlıklı olarak akraba ülkelerden gelmesi, batıdan çok az öğrencinin gelmesi. 3.İkili akademik işbirliği anlaşması prosedürlerinin caydırıcı derecede zor ve uzun olması. 3.İngilizce eğitimin kısıtlı olması.

4 İZMİR ÜNİVERSİTELERİNİN ULUSLARARASI ÖĞRENCİ SAYILARI
Uluslararası talebin coğrafi dağılımı Gelen uluslararası öğrencilerin ağırlıklı olarak akraba ülkelerden gelmesi, Uzakdoğudan ve batı ülkelerinden nispeten daha az öğrenci geliyor. Terörün olumsuz etkisi. Batı ülkelerinin Türkiye’yi yeterince tanımamasından kaynaklanan önyargıların varlığı. İZMİR ÜNİVERSİTELERİNİN ULUSLARARASI ÖĞRENCİ SAYILARI ÜNİVERSİTE ÜLKE SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI DOKUZ EYLÜL Ü. 69 828 EGE Ü. 987 İ.Y.T.E. 21 62 İZMİR EKONOMİ Ü. YAŞAR Ü. 22 30 İZMİR Ü. 6 19 GEDİZ Ü. 36 175 İZMİR KATİP ÇELEBİ Ü. --- ŞİFA Ü. TOPLAM 2101

5 Uluslararası talebin kültürel (dil, din, etnik vb.) özellikleri
Ortadoğu ve akraba cumhuriyetlerden gelen öğrencilerin benzer kültürden gelmelerinin avantajları söz konusu iken, batıdan gelen bazı öğrencilerin Türk kültürü hakkındaki olumsuz önyargıları olabilmektedir. Uluslararası öğrencilere, günlük yaşamlarında esnaf ve tüccar tarafından fahiş fiyatlarla satış yapılması. Yerel halkın uluslararası öğrencilere ev kiralarken isteksiz olmaları. Uluslararası öğrencilerle muhatap olan yetkili kurum personelinin üzerine düşen sorumluluklarını yerine getirmesi beklentisi Türkçe eğitim almak isteyen uluslararası öğrencilerin talepleri doğrultusunda çalışmalar yapılması.

6 Uluslararası talebin ekonomik özellikleri
Uluslararası öğrencilere yeterli burs olanaklarının sağlanmaması. Uluslararası öğrencilerin kendi ülkelerinde yarı-zamanlı çalışıp okumaları ve eğer Türkiye’ye bir iki yarıyıllığına gelirlerse bu işlerini kaybetme endişeleri. Başarılı uluslararası öğrencilere mezuniyetlerinden sonra süreli çalışma olanaklarının sağlanmasının teşvik unsuru olarak kullanılması

7 Uluslararası talebi cezbetme yöntem seçenekleri
Çözüm Önerileri Uluslararası öğrencilere uygun konaklama, harç, burs imkanlarının sağlanması. Yabancı dil eğitim seçeneklerinin artırılması. Ayrıca Türkçe yoğun dil kursu seçeneklerinin sunulması. Uluslararası öğrencilerin yarı-zamanlı çalışabilmelerine fırsat tanınması. Üniversitelerimizin hedef kitleye yönelik etkili tanıtım ve iletişim yöntemleri geliştirmesi. Uluslararası mezun öğrencilerle iletişimin sürdürülmesi (Mezun takip sistemi)

8 Uluslararası talebi cezbetme yöntem seçenekleri-Devam
Çözüm Önerileri Akademisyenlerin Uluslararası zeminde ikili ilişkilerini iyileştirmeleri, bunu öğrenci hareketliliğine yansıtmaları, akademisyenlerin ziyaretlerinin bu yönde sonuç getirecek şekilde teşviki, desteklenmesi Üniversitelerin cazip öğrenim harcı olanakları, kültürel zenginlik, hoşgörü, şehrin tanıtım konularını ön plana çıkararak reklam yapma Amblem ve logolu ürünlerle reklam yapılması. Giden/gelen öğrencilerin şikayetlerinin ve memnuniyetlerinin tespit edilmesi. Uluslararası faaliyetlerde yer alan öğretim elemanlarının, bu faaliyetlerinin akademik performans değerlendirme sistemine girmemesi. (YÖKSİS sisteminde bu tür faaliyetlere de kredi verilmesinin sağlanması)

9 Uluslararası talebi cezbetme yöntem seçenekleri-Devam
Çözüm Önerileri Sosyal medyanın etkin bir biçimde kullanılması Hedef ülkelerdeki eğitim ateşeliklerimizin tanıtım faaliyetlerine katkılarının sağlanması. İzmir Üniversitelerinin, uluslararası tüm başvuruları online olarak tek bir sistem üzerinden alabilme olanaklarının araştırılması. , gibi sitelerin Türkiye için de oluşturulması Tüm üniversitelere Uluslararası öğrenci kabulü için kullanılabilecek ortak bir skor sınavı geliştirilmesi

10 Uluslararası talebi cezbetme yöntem seçenekleri-Devam
Çözüm Önerileri Üniversitelerde uluslararası öğrenci ofislerinin öğrenci işleri ofisi ile uyumlu çalışacak şekilde etkinleştirilmesi, Üniversite tanıtımları için profesyonel ajans kurulması. Yurtdışındaki hedef liselere yönelik (proje, yarışma gibi) tanıtım faaliyetleri yapılması ve bu sayede başarılı öğrencilerin Türkiye’ye yönlendirilmesi. İngilizce hazırlık programlarının güçlendirilmesi ve standartlaştırılması Uluslararası hava limanlarında üniversitelerin reklamlarının yapılması. Uluslararası standartlara uygun kalite çalışmalarının yapılması


"Öğrenci Hareketliliği Oturumu Gediz Üniversitesi, KATILANLAR" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları