Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yeni İlköğretim Bilgisayar Programının Değerlendirilmesi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yeni İlköğretim Bilgisayar Programının Değerlendirilmesi"— Sunum transkripti:

1 Yeni İlköğretim Bilgisayar Programının Değerlendirilmesi
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 06532, Beytepe ANKARA e-Posta: sadi_at_hacettepe.edu.tr Web: 23. Bilişim Kurultayı 7-10 Kasım 2006, Sheraton Oteli, ANKARA (Web:

2 Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Okul Yönetimi Aileler Okulun Altyapısı 4 2 3 Öğretim Programı Hizmet Öncesi Eğitim Bilgisayar Öğretmeni 1 Diğer Öğretmenler Diğer Etkenler Hizmet-İçi Eğitim 6 5 7 Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

3 Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Programlar Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Yeni İlköğretim Bilgisayar Programı (1-8) hazırladı ve uygulamaya başladı. YÖK, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) Bölümleri için yeni bir program hazırladı. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

4 TTKB ve Yeni İlköğretim Bilgisayar Programı
ECDL İçerik Başlıkları Bilgi Teknolojileri Kavramları Bilgisayarı Kullanımı ve Dosyaların Yönetimi Kelime İşleme Hesap Tablosu Veritabanı Sunum Bilgi ve İletişim Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

5 İlköğretim Bilgisayar Programı
Kazanımlar Performans göstergeleri Yaparak yaşayarak öğrenme ve proje tabanlı etkinlikler Etkinlik örnekleri Değerlendirme Performans değerlendirme Dereceli puanlama anahtarı (rubric) Kontrol listeleri Görüşmeler Öz değerlendirme ve akran değerlendirme Proje Dijital ürün dosyası (Portfolyo) Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

6 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Lisans Programı
Yıl Alan ve Alan Öğretimi Dersleri (1. Yarıyıl) Dersler (2. Yarıyıl) 1 Eğitimde Bilişim Teknolojileri-I Eğitimde Bilişim Teknolojileri-II 2 Programlama Dilleri-I Eğitim ve Teknoloji Bilgisayar Donanımı * Programlama Dilleri-II Öğretim Tasarımı Eğitimde Grafik ve Canlandırma * 3 İşletim Sistemleri ve Uygulamaları Veri Tabanı Yönetim Sistemleri * Uzaktan Eğitimin Temelleri * Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi Bilgisayar Ağları ve İletişim Alan Öğretimi 1 İnternet Tabanlı Programlama 4 Proje Geliştirme ve Yönetimi – I Okullarda Teknoloji Uygulamaları * Okul Deneyimi Proje Geliştirme ve Yönetimi – II Öğretmenlik Uygulaması Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

7 Seçmeli Alan ve Alan Öğretimi Dersleri*
Görsel Programlama Nesneye Yönelik Programlama Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları İnsan-Bilgisayar Etkileşimi Eğitim Yazılımı Tasarlama, Geliştirme ve Değerlendirme İletişim ve Mesaj Tasarımı Öğretim Tasarımının Değerlendirilmesi Öğrenme Yönetim Sistemleri Bilişim Yönetim Uygulaması Web Tasarımı Eğitsel Bilgisayar Oyunu Tasarımı Algoritma Okullarda Teknoloji Planlaması ve Koordinasyonu Enformasyon Tasarımı Yayımcılık Tasarımı İçerik Yönetim Sistemleri Yenilikçi Teknolojiler ve Uygulamaları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

8 Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Ortak Meslek Dersleri Eğitim Bilimine Giriş Eğitim Psikolojisi Öğretim İlke ve Yöntemleri Sınıf Yönetimi Ölçme ve Değerlendirme Eğitim Sosyolojisi * Rehberlik İstatistik Seçmeli-I Seçmeli-II Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

9 Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Genel Kültür Dersleri Matematik I Yabancı Dil I Türkçe-I: Yazılı Anlatım Fizik-I Matematik II Yabancı Dil II Türkçe-II: Sözlü Anlatım Fizik-II Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II Topluma Hizmet Uygulamaları Bilimsel Araştırma Yöntemleri Seçmeli I Seçmeli II Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

10 Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Ailelerin Durumu: Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanımı Araştırması (2005) Sonuçları Hanelerde bilişim teknolojileri sahiplik durumu (%) BT Sahip İnternet’e Bağlı Türkiye Kent Kır Kişisel bilgisayar 11,62 16,11 3,74 5,86 8,39 1,40 Taşınabilir bilgisayar 1,13 1,60 0,30 0,74 1,05 0,18 El bilgisayarı 0,14 0,22 - 0,08 0,12 Cep/araç telefonu 72,62 79,86 59,91 3,21 3,76 2,25 Televizyon (uydu yayını ve kablo TV dahil) 97,74 98,97 95,59 0,05 Oyun konsolu 2,90 3,75 0,02 Yukarıdakilerden en az birisine sahip olan toplam hane 98,35 99,40 96,51 8,66 3,46 Kaynak: Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

11 Okuldaki Altyapının Durumu (1)
İlköğretim Okullarında bilgisayar başına düşen öğrenci sayısı: 45 Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

12 Okuldaki Altyapının Durumu (2)
İlköğretim Okullarında İnternet bağlantısı olan bilgisayar sayısı %6 Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

13 Okuldaki Altyapının Durumu (3)
Bilgisayar Öğretmenlerinin Düşünceleri: Okullarımızda projektör olmaması diğer bir sorun. Öğrencilere fikir verebilecek materyalleri gösterme şansım olmuyor. Bu sorunlardan daha büyüğü ise donanım sorunları. Yeni kurulan BT sınıfları haricinde interneti etkin olarak kullanabilen BT sınıfları yok. P2 233 MHz işlemcili, her ders binbir türlü sorunla karşımıza çıkan bilgisayarlarla dolu BT sınıfları. Öğrencilerim interneti göremiyor ki araştırma yapmayı öğrensin ya da sağlıklı bilginin ne olduğunu kavrayabilsin. Geçtiğimiz yıl 8. sınıflarda (doğru) bilgiye nasıl ulaşılabileceğini kavratmaya çalışıyordum. Sınıfımızda 15 bilgisayar vardı. İki bilgisayar internete bağlandığında 3.sü bağlanmıyordu. Grupları oluşturduk. Projelerimizi paylaştık. Ama araştırma aşamasını yaklaşık üç ayda tamamlayabildik. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

14 Okul Yönetiminin Tutumu (1)
Bilgisayar Öğretmenlerinin Düşünceleri: Bilgisayar öğretmeninden çok şey beklenmektedir. Formatör öğretmenlerin yanında üvey evlat muamelesi görülmektedir. Bilgisayar öğretmenlerinin okullarda daha verimli kullanılmasını isterdim. Diğer öğretmenlerin ve idarenin bize bakış açısının değişmesi gerekir. Bizim bilgimizin ve zamanımızın daha verimli kullanılmasını isterdim. Öğretmenlerin ve idarecilerin angarya işleri o kadar çok vaktimi alıyor ki gün bitiminde işe yarar hiç bir şey yapmamış oluyorum. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

15 Okul Yönetiminin Tutumu (2)
Bilgisayar Öğretmenlerinin Düşünceleri: Bize kimse bu konuyu tam açıklamadı. Milli Eğitim diğer branşlardaki değişiklikleri tüm zümreyi toplayarak yapıyor; ancak bilgisayar öğretmenlerine değer verilmiyor. Kimse bizi umursamıyor. İlçede bir zümre toplantısı oluyor, her branşa ayrı bir sınıf ayrılıyor, ben tek olduğum için ayakta kalıyorum... Benden ve bu dersten müdürün beklentisi yok, velinin beklentisi yok, öğrencinin gözü zaten OKS’de çıkan dersler dışında bir şey görmüyor ve bu dersler dışındaki derslerden beklentisi yok. İşin bu yönüyle bakıldığında, bunlar hakikaten genç bir öğretmeni rahatsız eden, motivasyonu bozan durumlardır. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

16 Okuldaki Diğer Öğretmenler (1)
Okulda bulunan diğer öğretmenlerin bilgi teknolojilerini kullanma durumları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

17 Okuldaki Diğer Öğretmenler (2)
Bilgisayar Öğretmenlerinin Düşünceleri: Okulların fiziksel koşulları düzelmedikçe bilişim teknolojilerinin çok fazla işe yarayacağını düşünmüyorum. Örneğin bilgisayar labaratuvarlarının diğer derslerde kullanılması isteniyor ama bu mevcutlarla pek mümkün görünmüyor. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

18 Diğer Etkenler/Belirsizlikler
Bilgisayar Öğretmenlerinin Düşünceleri: Planlama, basamaklar ve hedefler gerçekten çok doğru, çağa uygun ve yapılması gerektiği gibi. Fakat burada bizim karşılaştığımız ve aşamayacağımız sorun zaman sorunu gibi görünüyor. Bilgisayar dersleri haftada 1 saate indirildi. Önceki süre zar zor yetiyordu. Şimdi verilen bu sürenin yetmesi olanaksız gibi duruyor. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

19 Taşı delen, suyun kuvveti değil, damlaların sürekliliğidir.
Hizmet-içi Eğitim Hizmet-içi eğitim bir zorunluluktur. Mesleki gelişim Kişisel gelişim Taşı delen, suyun kuvveti değil, damlaların sürekliliğidir. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

20 Yrd. Doç.Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Teşekkürler!!! Yrd. Doç.Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 06532, Beytepe ANKARA e-Posta: sadi_at_hacettepe.edu.tr Web: Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU


"Yeni İlköğretim Bilgisayar Programının Değerlendirilmesi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları