Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Türk Hava Kuvvetleri’nin kullandığı jet uçakları Bölüm 1: 1. ve 2. nesil uçaklar Doç. Dr. Serkan Özgen Havacılık ve Uzay Müh. Böl. Orta Doğu Teknik Üniversitesi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Türk Hava Kuvvetleri’nin kullandığı jet uçakları Bölüm 1: 1. ve 2. nesil uçaklar Doç. Dr. Serkan Özgen Havacılık ve Uzay Müh. Böl. Orta Doğu Teknik Üniversitesi."— Sunum transkripti:

1 Türk Hava Kuvvetleri’nin kullandığı jet uçakları Bölüm 1: 1. ve 2. nesil uçaklar Doç. Dr. Serkan Özgen Havacılık ve Uzay Müh. Böl. Orta Doğu Teknik Üniversitesi

2 1. nesil uçaklar ( ) Jet çağının başlangıcı. II. Dünya Savaşı’nın sonundan Kore Savaşının sonuna kadar. Turbojet motor. Sesaltı hızlar. Silahlar: makinalı top, güdümsüz bomba ve roketler. Radar yok. Jet uçaklarının sınıflandırılması

3 1. Nesil Uçaklar (F-86 ve Mig-15)

4 2. nesil uçaklar ( ) Kore Savaşı’ndan alınan dersler. Turbojet motor. Uzun süreli ses üstü uçuşlar. Silahlar: makinalı top, ilk güdümlü füzeler. Radar var. Jet uçaklarının sınıflandırılması

5 2. Nesil Uçaklar (Century Series: F-100, F-101, F-102, F-104)

6 3. nesil uçaklar ( ) Çok rollü uçaklar. Vietnam savaşı. Her türlü havada görev yapabilme yeteneği. Hava-hava ve hava-yer görevleri. Jet uçaklarının sınıflandırılması

7 3. Nesil Uçaklar (F-4 Phantom)

8 4. nesil uçaklar ( ) Çok rollü kavramının geliştirilmesi. Elektronik teknolojisinin artarak kullanılması. Hızdan çok manevra kabiliyetinin ön plana çıkması. Jet uçaklarının sınıflandırılması

9 4. Nesil Uçaklar (F-16 ve Mig-29)

10 4.5 nesil uçaklar ( ) İleri aviyonik ve malzeme teknolojilerinin kullanımı. Görünmezlik teknolojileri. 4. nesil uçaklara göre daha fazla kabiliyet. Jet uçaklarının sınıflandırılması

11 4.5 Nesil Uçaklar (F-18E Super Hornet)

12 5. nesil uçaklar (2000+) Muharebe sahasını pilotun gözleri önüne seren entegre aviyonik sistemleri. İleri görünmezlik teknolojileri. Jet uçaklarının sınıflandırılması

13 5. Nesil Uçaklar (F-35 JSF)

14 Lockheed T-33A/T-33AN/RT-33A Silver Star

15 Özellikleri: Tip: Jet Eğitim Uzunluk: m, kanat açıklığı: m, Kanat alanı: m 2, yükseklik: 3.85 m. Motor: 1 Allison J33-A-35 turbojet, kN, Azami kalkış ağırlığı: 6832 kg, Azami hız: 966 km/h, Silahları: - Kullanıldıkları yıllar: T-33A/T-33AN/RT-33A Silver Star

16 KaynakT-33AT-33ANRT-33A MAP41022 USAF1000 RCAF/CAF10570 Luftwaffe1300 KLu900 FAF17122 Toplam

17 T-33A/T-33AN/RT-33A Silver Star

18 Republic F-84G/F-84F/F-84Q/RF-84F Thunderjet/Thunderstreak/Thunderflash

19 Özellikleri (F-84F): Tip: Av-bombardıman-foto keşif Uzunluk: m, kanat açıklığı: m, Kanat alanı: m 2, yükseklik: 4.57 m. Motor: 1 Wright J65-W-7 turbojet, kN, Azami kalkış ağırlığı: kg, Azami hız: 985 km/h (F-84F), 925 km/h (F-84G) Silahları: 6x12.7 mm top, 2722 kg bomba Kullanıldıkları yıllar: (G) , (F/Q/RF) F-84G/F-84F/F-84Q/RF-84F Thunderjet/Thunderstreak/Thunderflash

20

21 KaynakF-84GF-84F/QRF-84F MAP ItAF4000 BAF2700 Luftwaffe01650 KLu FAF Toplam

22 F-84G/F-84F/F-84Q/RF-84F Thunderjet/Thunderstreak/Thunderflash

23 Önemli olaylar: 1974 Kıbrıs barış harekatı, Diyarbakır’dan kalkan iki F-84F uçağının bir Irak uçağını (Ilyushin Il-28) düşürmesi (1962).

24 North American F-86E Sabre

25 Özellikleri: Tip: Av Uzunluk: m, kanat açıklığı: m, Kanat alanı: m 2, yükseklik: 4.50 m. Motor: 1 General Electric J47-GE-13 turbojet, kN, Azami kalkış ağırlığı: 8077 kg, Azami hız: 967 km/h, Silahları: 6x12.7 mm top Kullanıldıkları yıllar: F-86E Sabre

26 Tamamı Canadair yapımı Sabre Mk.2 tipindedir (107 adet). İlk düzenli Türk Akrotim filosunu oluşturdular (Uçan Kuğular). F-86E Sabre

27

28 North American F-100C/D/F Super Sabre

29 Özellikleri (F-100C): Tip: Av-bombardıman Uzunluk: m, kanat açıklığı: m, Kanat alanı: m 2, yükseklik: 4.67 m. Motor: 1 Pratt&Whitney J57-P-21 turbojet, kN, Azami kalkış ağırlığı: kg, Azami hız: 1471 km/h (Mach 1.3) Silahları: 4x20 mm top, 4xAIM-9B Sidewinder AAM, 3400 kg bomba Kullanıldıkları yıllar: F-100C/D/F Super Sabre

30 KaynakF-100CF-100DF-100F MAP05012 USAF RDAF0202 Toplam

31 F-100C/D/F Super Sabre Önemli olaylar: 1964 ve1974 Kıbrıs Barış Harekatlarında yoğun olarak kullanıldı. 1974’te toplam 611 sorti yapıldı, 8 F-100 kaybedildi (1 kalkışta, 2 motor arızası, 2 yerden açılan ateş, 3 konfirme edilmemiş), 8 pilot ta kurtuldu. TCG Kocatepe’nin batırılması. Yzb. Cengil Topel’in Şehit Edilmesi (8 Ağustos 1964). Türk Hava Kuvvetlerinin ilk ses üstü uçağı filo dünyada oluşan son F-100 filosu.

32 F-100C/D/F Super Sabre

33

34

35

36 Convair F/TF-102A Delta Dagger

37 Özellikleri (F-102A): Tip: Av Uzunluk: m, kanat açıklığı: m, Kanat alanı: 64.6 m 2, yükseklik: 6.45 m. Motor: 1 Pratt&Whitney J57-P-23 turbojet, 76.5 kN, Azami kalkış ağırlığı: kg, Azami hız: 1328 km/h (Mach 1.25), Silahları: 3xAIM-4E, 3xAIM-4F Falcon AAM, Kullanıldıkları yıllar: F/TF-102A Delta Dagger

38 Alan kuralının (area rule) ortaya çıkmasında rol oynadı. İlk entegre silah sistemi Kıbrıs Barış Harekatında 2 Yunan Hava Kuvvetleri F-5A uçağının düşürülmesi. Hepsi USAF kaynaklıdır (40 F-102A, 9 TF-102A).

39 F/TF-102A Delta Dagger

40


"Türk Hava Kuvvetleri’nin kullandığı jet uçakları Bölüm 1: 1. ve 2. nesil uçaklar Doç. Dr. Serkan Özgen Havacılık ve Uzay Müh. Böl. Orta Doğu Teknik Üniversitesi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları