Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇOCUK KORUMA KANUNU DANIŞMANLIK TEDBİR KARARI “BEHZAT Ç

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇOCUK KORUMA KANUNU DANIŞMANLIK TEDBİR KARARI “BEHZAT Ç"— Sunum transkripti:

1 ÇOCUK KORUMA KANUNU DANIŞMANLIK TEDBİR KARARI “BEHZAT Ç
ÇOCUK KORUMA KANUNU DANIŞMANLIK TEDBİR KARARI “BEHZAT Ç.” İLE İLGİLİ UYGULAMA PLANI

2 Süreç 1 5 6 2 4 3 Danışan Sosyal İnceleme Çocuk Mahkemesi Psikolojik
Danışman 6 2 4 3 RAM veya ilgili okul İlçe Milli Eğitim Md.

3 3. ve 4. Aşama: - Adres bilgileri yanlış olabilir, - Telefon bilgisi genelde yok - Suça sürüklenmiş çocuğun sözkonusu olduğu durumlarda suçun açıklaması yok

4 5. aşama: - İlişki kurma biçimi - Kararın açıklanma biçimi - Hazırlanan planın içeriği - Sürece devam etme/süreci terk etme - Danışana ulaşamama

5 6. aşama: - Mahkemeye gönderilen planın içeriği ve mahkemede bununla ilgili yapılan işlemler

6 Mahkeme Planları

7 Örnek Mahkeme Planı Zahter Yaman

8 Behzat Ç. Vakasını Hatırlayalım

9 Vaka 1: Behzat Ç. Behzat Ç. 14 yaşında bir erkektir. Yakın bir zamanda bir mağazada hırsızlık yaparken yakalanmıştır. Bu onun illegal ve agresif davranışlarından sadece biridir. Bu davranışlar, kendinden küçüklere şiddet uygulamak, okuldan ve ailesinden birşeyler çalmak, 6 yaşından itibaren başlayan okuldan kaçmadır. Behzat her zaman başarısız bir öğrenci olmuştur. Zeka testi sonucu normaldir ancak 4. senesinde sınıfta kalmıştır. Behzat’ın bazı arkadaşları vardır ve basketbol ile diğer sporları sevdiğini söylemektedir. Ancak okulun hiçbir spor klübüne katılmamıştır. Annesi, babası gibi bir mizaca sahip olduğunu söylemiştir. Babası şu anda, haneye tecavüz suçlamasıyla hapistedir. Bir kere kırılan kolu dışında sağlığı yerindedir.

10 Eksen I: Davranım bozukluğu Eksen II: Herhangi bir tanı yok Eksen III: Düşme sonucu kol kırılması Eksen IV: Hırsızlık suçu, akademik zorluklar, baba hapiste Eksen V: 53

11 Hedefler Kısa vadeli 1- Behzat, anne ve öğretmeninin beyanlarına dayalı olmak üzere illegal ve agresif davranışlarını azaltacak 2- Akran, aile ve otoriteler ile daha az çatışma yaşayacak 3- Behzat geçerli bir mazeret olmaksızın devamsızlık yapmayacak ve bu devamsızlık kayıtları ile kontrol edilecek Orta vadeli 4- Behzat, anne ve öğretmeninin beyanlarına dayalı olmak üzere illegal ve agresif davranışlarını ortadan kaldıracak 5- Devamsızlık yapmamaya devam edecek ve not ortalamasını 1 puan arttıracak (2’den 3’e) 6- Arkadaşı ailesi ve öğretenleriyle günde iki kez pozitif sosyal etkileşim kuracak 7- Olumsuz, yıkıcı düşünce ve davranışlarını tespit edecek ve yapıcı-olumlu bilişler ve davranışlarla değiştirecek 8- Bir tane ders dışı faaliyete katılacak

12 Bu tedavi için temel kuram Gerçeklik Terapisi olacak ve çeşitli bilişsel ve davranışsal stratejiler de kullanılacaktır. Strateji Hedef No Raport ilişkinin kurulması ve işbirliğine dayalı terapötik dayanışma Tüm hedefler Behzat’ın beş temel ihtiyacını ve bunları nasıl karşıladığını ölçmek 1,4,5,7 Çarpıtılmış bilişleri fark etmek ve biçimlendirmek 1,2,4,5,8 WDEP modelinin kullanılması Yüzleştirme Çalışma becerileri ve sosyal becerileri içeren beceri eğitimi 1,2,3,6,7,8, Pozitif etkinliklere katılımı cesaretlendirmek 2,7,8, Öz-saygı tesis etmek Sorumlu davranış sergilemeye dair taahhüt Öfke yönetimi ve dürtü kontrolü 1,2,5,7,8 Ödül ve doğal sonuçların kullanımı

13 Yukarıdan sunulan tedavi planı, ideal bir psikolojik danışma süreci için geçerlidir. Ancak, 8 oturumluk bir danışma süreci için daha çok kısa vadeli davranışsal hedefler önerilmektedir. Çünkü: 1- 8 oturum çok kısa bir süre (kısa süreli-çözüme odaklı terapilerde bile en az oturum sürüyor) 2- Danışanlarda öz-kontrol düşük olduğu için biran önce değişimi görmek isteyebilirler. Bu da sürece devam etmelerini sağlar

14 Egzersiz Tedavi Planı Hazırlama 3 gruba ayrılarak aşağıdaki vakayı analiz edin ve bir tedavi planı geliştirin.

15 Vaka 1: Geziye Tipebak Geziye, 16 yaşında 10. sınıf öğrencisidir
Vaka 1: Geziye Tipebak Geziye, 16 yaşında 10. sınıf öğrencisidir. Anne ve babası 8 sene önce boşanmıştır. Geziye annesi ile yaşamaktadır. Geziye, annesiyle sürekli kavga etmektedir. Genelde sinirli, hırçındır. 9. sınıfta 3 tane zayıf dersi olmuştur ve 12 gün devamsızlık yapmıştır. Anneannesi, dayısı ve dedesi ile birlikte anneannesinin evinde kalmaktadır.

16 Vaka 2: Küçük Emrah 6 ay öncesine kadar Küçük Emrah (yaş 13) evde olumlu davranışlar sergileyen; okulda ortalamanın üstünde başarısı olan ve serbest zamanlarında devam ettiği futbol klübünde aktif olan bir öğrencidir. Ancak Emrah’ta ani bir davranış değişikliği gerçekleşmiştir. Duygusal açıdan tahmin edilemez hale gelmiştir. Bazen her zaman olduğu gibi davranırken bazen öfkeli ve içekapanık davranmaya başlamıştır. Okul notları düşük olan ve sık sık tutuklanan bir arkadaş grubuna takılmaya başlamıştır. Emrah’ın ebeveynleri onun sadece zor bir dönemden geçtiğini düşünmekteydiler ancak artık onlar da öğretmenleri gibi kaygılanmaya başlamışlardır. Evdeki bazı maddelerin (aseton, tiner ve temizleyici sıvıların) kaybolmaya başladığını belirtmişlerdir. Emrah’ta doğuştan omurga eğriliği vardır ve şimdiye kadar herhangi bir tedavi görmemiştir.


"ÇOCUK KORUMA KANUNU DANIŞMANLIK TEDBİR KARARI “BEHZAT Ç" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları