Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Seminerin amacı Seminerin amacı Kişilere, iş ve özel hayatındaki aktivitelerini kendi isteklerine göre planlama ve bunları belirlenen zaman dilimleri içinde.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Seminerin amacı Seminerin amacı Kişilere, iş ve özel hayatındaki aktivitelerini kendi isteklerine göre planlama ve bunları belirlenen zaman dilimleri içinde."— Sunum transkripti:

1 Seminerin amacı Seminerin amacı Kişilere, iş ve özel hayatındaki aktivitelerini kendi isteklerine göre planlama ve bunları belirlenen zaman dilimleri içinde yapabilme alışkanlıkları oluşturacak yöntemleri kazandırma.

2  Zaman kavramının işlenmesi.  Zaman yönetiminin sağlayacağı avantajlar.  Zamanı etkin kullanmayı engelleyen faktörler.  Zamanı etkin kullanmak için yöntemler.  Kendimizi değerlendirme  Nereden geldik  Neredeyiz  Nereye gidiyoruz  Hedef belirleme  Kişisel gelişim Seminerin içeriği

3 ZAMAN YÖNETİMİNİ İŞLERKEN DÜŞÜNMEMİZ GEREKENLER… Gerçekten ne yapmak istiyorsunuz? “Keşke” demeden… Uzun dönemde tatmin duygusu. Tatil yerine hayatı planlamak zevklidir. Ailemize, toplumsal faaliyetlere veya arkadaşlarımıza zaman ayırabilmek için beceri kazanmak gereklidir. Zaman en değerli kaynaktır.

4  Her gün fazladan 2 saat verilse neler yaparız?  Beklediğimiz nedir? Acaba gelecek mi? Bu Sorular Sizi İlgilendiriyor mu?

5  İşte, evde ve eğlencede daha fazla şey başarmak,  Daha dengeli bir hayat,  Hayatınızdaki stresi azaltmak,  Daha enerjik olmak,  Daha disiplinli olmak,  Motivasyonu arttırmak. ZAMANI YÖNETEBİLMENİN FAYDALARI….

6  Daha güvenilir olacaksınız,  Daha verimli olacaksınız,  Fırsatları daha iyi değerlendireceksiniz,  Çalışma yöntemleriniz daha düzenli olacak,  Sorumlulukları daha iyi paylaşacaksınız, DAHA DA FAZLA YARARI….

7  Kesintileri daha iyi değerlendireceksiniz,  Konsantrasyonunuz artacak,  Ertelemelerden kurtulacaksınız,  Toplantılarınızı daha verimli yapacaksınız,  Takım ruhunu daha kolay yaratacaksınız.  Mutlu olacaksınız. HATTA….

8  BAŞKALARININ,  Genel disiplin anlayışının gelişmesine katkıda bulunacaksınız.  Başkalarının zamanını daha verimli kullanmasını sağlayacaksınız.  İyi bir örnek oluşturacaksınız. SADECE SİZE Mİ FAYDALI:…..

9 VAKİT NAKİTTİR

10  HER GÜN 86.400 SANİYE NAKİT OLARAK HESABIMIZA YATIYOR…. GÜNLÜK NAKİT HESABIMIZ…

11  BİR MİLİSANİYE’ nin değerini anlayabilmek için olimpiyatlarda gümüş madalya kazanan kişiye sorun.  BİR SANİYE’ nin değerini anlayabilmek için, bir kazayı kıl payı atlatmış bir kişiye sorun,  BİR HAFTA’ nın değerini anlayabilmek için, haftalık bir derginin editörüne sorun,  BİR AY’ ın değerini anlayabilmek için, prematüre doğan bir bebeği dünyaya getiren bir anneye sorun,  BİR SENE’ nin değerini anlayabilmek için sınıfta kalan bir öğrenciye sorun, PEKİ GERÇEKTEN HER BİR SANİYENİN DEĞERİ VAR MI?

12 ZAMANI YÖNETEBİLMEK HAYATI KONTROL EDEBİLMEKTİR…. ZAMAN YÖNETİMİNİ BAŞARABİLMEK İÇİN… 1. KONTROL EDEBİLDİĞİMİZ OLAYLARI PLANLAMAK 2. KONTROL EDEMEDİĞİMİZ BİZİM DIŞIMIZDAKİ OLAYLARI YÖNETEBİLMEK… ÇOK ÇOK ÖNEMLİDİR….

13  72 yıl yaşayan bir insanın yılları  21 yıl uyuyarak  14 yıl çalışarak  7 yıl kişisel bakım faaliyetleri ile uğraşarak  6 yıl yemek yiyerek  6 yıl seyahat ederek  5 yıl kuyrukta bekleyerek  4 yıl öğrenerek  3 yıl toplantılara katılarak  2 yıl arayıp kendisini bulamayanları arayarak  1 yıl kayıp eşyaları arayarak  3 yıl diğer faaliyetler NEDEN ZAMANI YÖNETMELİYİZ….

14  Yataktan kalkma zamanı ( KONTROL EDİLEBİLİR)  Ne yediğim (KONTROL EDİLEBİLİR)  Ne giydiğim ( işyeri giyim kurallarına göre · (KONTROL EDİLEBİLİR)  İşe gidiş sürem(KONTROL EDİLMESİ MUHTEMEL)  Amirlerle ve astlarla toplantı (KONTROL EDİLMESİ MUHTEMEL)  KENDİMİZE AYIRABİLDİĞİMİZ ZAMAN BU KADAR KISITLIYKEN KONTROL EDEBİLDİĞİMİZ HER OLAYI KONTROL ETMEYE BAŞLAMALIYIZ…

15  Öğle yemeği ve kiminle yediğim (KONTROL EDİLEBİLİR)  Eve dönüş trafiği (KONTROL EDİLEMEZ)  Akşam ne yapacağım (KONTROL EDİLEBİLİR)  Yarın akşam ne yapacağım (KONTROL EDİLEBİLİR)

16  Bir gün vakit bulursam yapacağım…  Şimdi ona ayıracak zamanım yok, sonra bakarım  Akşam oldu fakat en önemli konuları halledemedim…  En son ne zaman sinemaya gittiğimi hatırlamıyorum… ZAMANI YÖNETEBİLİRSEM BU SORUNLARDAN KURTULABİLİRMİYİM? KONTROL EDİLEMEYEN HER OLAY STRES YARATIR…

17  Yapacak çok iş var; yeterli zaman yok.  O kadar çalışıyorum hala bitiremedim…  Bugün de Kitap okuyamadım  Bugün de çok çabuk geçti hiçbir şey yapamadım…  Yarın nasıl olsa yaparım  Önümüzdeki Hafta nasıl olsa yaparım  Önümüzdeki Yıl nasıl olsa yaparım…  BUNLARIN NEDENİ VE SONUCU ….  Her işi normalin yarısı kadar zamanda yapmak için koşuşturup duruyorsunuz.  Önleyebileceğiniz ya da önlenemez gecikmeler sizi öfkelendirip umutsuzluğa yöneltiyor.  Eve gelince iş düğmesini kapatamıyorsunuz. BUNLARI HİÇ DUYDUNUZ MU ?

18  Tatilde bile gevşeyip işi unutmayı beceremiyorsanız.  Karşınızdakiler söylediklerinizi hemen anlamadıkları zaman geriliyor ve bir an önce görüşmeyi bitiriyorsanız.  Motive olmadan önce çok sıkı zaman kısıtlamalarına gerek duyuyorsanız.  ZAMANI YÖNETMEYİ ÖĞRENMENİN ZAMANI GELMİŞ DE GEÇİYOR DEMEKTİR !!!! VE HEPSİ DE STRES YARATIR…

19  Albert Einstein zamanı tanımlarken…  Zamanı olayların sıralanışına göre ölçeriz, bu olayların dışında, bağımsız bir varlık yoktur,” demiştir. PEKİ NEDİR BU ZAMAN DEDİĞİMİZ???

20  Değersiz,  Biriktirilebilen,  Ödünç alınan,  Değiştirilebilen,  Satın alınabilen,  Defalarca yaşanabilen,  Herkesçe aynı algılanan ve benzer, ZAMAN NE DEĞİLDİR???

21 sorumluluklarımızı,  Amaçlarımızı, sorumluluklarımızı, zevklerimizi ve sosyal yaşamımızın içerdiği bütün etkinliklerimizi bir arada yürütebilecek bir biçimde planlanması anlamına gelmektedir. ZAMAN YÖNETİMİ NEDİR??

22  "Bu teknikler benim işime yaramaz":  Bu toplumda organize olmak mümkün değil!":  "Bu kadar organize olmak çok ürkütücü.":  “Değişime gerek yok, bizim eksiğimiz yok”  Zamanı planlamanın bana ne faydası olacak ki? ZAMAN YÖNETİMİ KONUSUNDA DA ÖNYARGILARIMIZ VAR!!!

23  ÖNCE KENDİMİZİ DEĞERLENDİRELİM!!!  ZAMANIMI ETKİN KULLANMAYI ENGELLEYEN FAKTÖRLER NELER?  Kişisel nedenler,  Dışsal nedenler ( Çevresel Nedenler )  Örgütsel nedenler,  Mekaniksel nedenler. ZAMANI PLANLAMANIN FAYDASINA İNANANLAR…..

24  İnsanların kişilik yapıları, alışkanlıkları, biyolojik ritimleri zaman yönetimine yaklaşımlarını değiştirebilir ve kişiler bilinçli ya da bilinçsiz zaman yönetimine engel olabilirler. KİŞİSEL NEDENLER.

25  Gün içinde zihinsel ve bedensel performansın en düşük, en yüksek olduğu zamanlar vardır. Bunlar vücudun biyolojik ritmini oluşturur. Zaman ve biyolojik ritim ilişkisi SABAH ÖĞLENAKŞAM

26 Bilimsel Araştırmalar,Biyolojik ritim açısından tüm insanların genellikle şu üç kategoriden birine uyduğunu göstermektedir: 1. Sabah Tipleri: Bu tipler sabah çok enerjik olurlar, öğleye doğru enerjileri zirveye ulaşır ve sonra yavaş yavaş azalmaya başlar. Akşam üzeri bütün performansın bittiği görülür. 2. Öğleden Sonra Tipleri: Bu tipler çok zor uyanırlar, sabahları kayıtsız ve uyuşukturlar. Öğlen biraz açılmaya başlarlar, Öğleden sonra enerji dolu olurlar. Hava karardığında ancak durulurlar. 3. Her zaman hazır tipler: Bu tip kişiler sabah ve öğleden sonra tiplerinin en iyi yönlerinin karışımıdır. Sabah erken kalkar ve enerjik olurlar, öğleye doğru durulurlar, öğleden sonra performansları artar. (öğle uykusu)

27  Kişilerin performanslarının ne zaman yüksek olduğunu bilmeleri, zamanlarını verimli kullanmaları açısından çok önemlidir. O HALDE …

28  En yüksek performans gösterilen saatler için şunlar önerilebilir. ·Öncelikli işler listesinde önemlileri saptamak, ·Öncelikli işler üzerinde tartışmak,  Orta performans gösterilen saatler için; ·Rutin işleri yapmak, ·Daha sonraki işler için planlama yapmak,  Düşük performans gösterilen saatler için ise; ·Telefon görüşmeleri yapmak, ·Ziyaretçileri kabul etmek, ·Mektupları cevaplandırmak. Hangi kategoride olursanız olun, zamanınızı verimli kullanabilmek için

29  Televizyon bağımlılığı  Acelecilik  Dağınıklık ZAMANI YÖNETMEYİ ENGELLEYEN HIRSIZLAR!!!

30  Kendinizi yorgun hissettirir.  Konsantrasyonu engeller.  Verimsizlik ve baş edememe hissi verir.  Strese yol açar. Dağınık çalışma ortamı

31  Gerçekten önemli ve yaşamsal işlerle uğraşmaktan alıkoyan erteleme;  Kişinin kariyerini yıkabilecek,  Mutluluğunu bozacak ve hatta hayatını kısaltacak, her alanda başarıyı önleyen, gizli gizli zarar veren bir alışkanlıktır. ERTELEMEK

32  Ailenize, spora, gezmeye ve diğer sosyal faaliyetlere zaman ayırın.  Planlı iş yapın.  Gereksiz işlerle uğraşmayı bırakın.  Yetki devretmeyi uygulayın.  En kötü zaman tüketicileri en uzun ve en çok çalışıyor gibi görünebilirler, ancak çok etkili değildirler. Kendini gereğinden fazla işe adama

33 Gelen telefonlar A. Dikkatle dinleyin, gerekirse elinizdeki işİ bırakın. B. Telesekreter veya sesli mesaj kullanın. C. Karşı tarafın telefonu önce kapatmasını bekleyin

34  Önce kendinizi tanıtın.  Konuşacaklarınızı planlayın, önceden not alın.  Aradığınız kişinin dahili numarasını öğrenin. Giden telefonlar

35 Görüşme Planlayıcısı Oluşturun Zaman Kazanın !!

36  Yetki devretmenin sağlayacağı avantajlar.  Yetki devrini yanlış kullanma.  Yetki devretmekten korkma nedenleri olabilir  Mükemmeli arama  Güvensizlik (hem personele hem de kendine)  Kasıtlı olarak yetki devretmeme. Yetki devret(me)me

37  Doğru iletişim kurun.  “Tamam mı, anlaşıldı mı” diye sormayın.  Karşınızdakinin iş yükünü bilin.  Ek bilgiye (eğitime) ihtiyaç var mı?  Her yönden destekleyin.  Cesaretlendirin, motivasyonu sağlayın.  İşi takip edin ve dengeyi kurun.  Önceden belirlediğiniz dışında bir şeye karışmayın. Yetki Devrinde Dikkat Edilecek Noktalar…

38  En kötü karar bile kararsızlıktan iyidir.  Kararsızlık, zaman ve para kaybına yol açtığı gibi “kendine güvensizlik” hissi de verir.  Olabildiğince bilgi toplayın.  Kararı başkaları veya şartlar verdiğinde, sonuçlar aleyhimize doğabilir. Kararsızlık

39  Kişilerin duygu ve ihtiyaçlarını anladığınızı belirtin ancak isteklerine kararlı bir biçimde hayır demeyi bilin ‘’Hayır” diyememek

40  İşinizi ilginç kılacak yollar düşünün.  İlgi yokluğunun sebeplerini net olarak ortaya koyun.  Hedeflerinizi gözden geçirin ve planlarınıza bağlı kalın. İlgi yokluğu

41  Yetişkin biri gününün %30’unu dinleyerek geçirmektedir.  Ortalama konuşma hızı dakikada 125 kelime,  Buna karşın düşünme hızı ortalama dakikada 500 kelime Dinleme(me)

42  İletişim problemleri sadece zaman kaybına değil, büyük ekonomik kayıplara da sebep olmaktadır.  Mesajların kısa ve anlaşılır olmasına dikkat edilmesi,  Değer yargılarının, eğitim ve çevresel faktörlerin iletişimi algılamada ve yorumlamada farklılıklar yaratabileceğinin bilinmesi gerekir. İletişim eksikliği

43  Herkesin bir dereceye kadar unutkanlığı vardır.  Bir olayı, tarihi, hatta bir anlaşmayı hatırlama konusunda kendinize güvenmeyin.  Mutlaka bir yere not alır ve kusursuz bir takip sistemi geliştirirseniz, zamanınızı ve konsantrasyonunuzu hatırlamak için harcamazsınız. Unutkanlık

44  “Açık kapı” politikası beklenmeyen ziyaretçilerin sayısını arttırır.  Beklenmeyen ziyaretin sebebini kısaca dinledikten sonra kibarca ve akıllıca sonlandırın.  Dış ziyaretleri ve astların ziyaretlerini planlamaya çalışın. Ziyaretçiler

45  Gerekeni yapın. (okuyun, iletin, not alın)  Başkasına iletin. (destek almak için)  Dosyalayın. (projeler, anlık işler, kendini geliştirme, fikirler)  Çöpe atın. Gelen evraklar

46  Beklemeniz gerektiğini tahmin ettiğiniz durumlar için yanınızda iş dosyaları, kitap, okunmamış mektuplar bulundurabilirsiniz.  Sadece telefonla halledebileceğiniz işlerinizi bu zaman dilimine planlayabilirsiniz. Zorunlu beklemek

47  a) Sizin düzenlediğiniz toplantılar  Toplantının sınırlarını çizin.  Sadece işi olanları toplantıya çağırın.  Konunun dağılmasına ve gereksiz tartışmalara izin vermeyin.  En kısa yoldan sonuca ulaşın.  Konuşmacılara eşit süre verin, verilen sürenin aşılmamasını isteyin Toplantıları Planlayarak Zaman Kazanmak…

48  b) Katıldığınız toplantılar  Toplantı tarihi daha belli olmadan hazırlık yapın.  Toplantıya erken gidin.  Konuşmaktan çok dinlemeye özen gösterin.  Planlanan konuların dışında konulardan bahsetmemeye özen gösterin.

49  Elimizde olmayan sebeplerden dolayı yanıt gelmesini beklemek, klasik zaman hırsızıdır.  Zamanımızın çalınmasını önlemek için;  Cevap alma kanallarını zorlayın.  Olumlu ve olumsuz cevaplar için hazırlık yapın.  Aynı anda alternatif cevap kaynaklarını devreye sokun. Yanıt gelmesini beklemek.

50  İş Ve Kişisel hayatımızda başarı sağlamamıza yardımcı olacak konularda eksik kaldığımız noktaları planlı eğitimlerle desteklemek zamanımızı daha verimli kullanmamız açısından bize çok faydalı olacaktır…  BU KONUDA HARCANAN ZAMAN BOŞA HARCANAN ZAMAN DEĞİLDİR… EĞİTİM EKSİKLİĞİ:…

51  Bilgisayar, telefon, fax gibi donanımlardan kaynaklanan zaman kayıplarıdır.  Önleyici bakım: Oluşabilecek muhtemel arızalara karşı önlem alın.  Yedekli çalışın: Mekanik nedenler

52 ZAMANI ETKİN KULLANMAK İÇİN NELER YAPILMALI ? Zamanı etkin kullanmak için aşağıdaki unsurların bir alışkanlık haline getirilmesi gerekir.

53  1. Amaç ve hedeflerin belirgin hale getirilmesi,  2. Planlama Yapılması,  3. Önceliklerin belirlenmiş olması gerekir.

54  Bitirme tarihini belirleyin.  İlk önce sıkıcı olan işi yapın.  Şimdi yapın!  Ödüllendirme sistemi kurun.  İşleri küçük bölümlere ayırın.  Sizi uyaracak biriyle anlaşın. Gecikmelerle Mücadele

55  Hafta boyunca yapmak istediklerinizi listeleyin ve öncelik sırasına dizin.  “Günlük yapılacaklar” listesini önceliklerine göre hazırlayın.  Listenizin başındaki işlere büyük bir dikkatle yaklaşın.  Başladığınız işi bir kerede tamamlayın.  “Zamanınızı en iyi şekilde nasıl değerlendirebilirim?” diye kendinize sorun ve uygulayın. Etkili Zaman Yönetimi İçin Tavsiyeler:..

56  1. Belirlenmiş olmak  2. Ölçülebilir olmak  3. Yapılabilir olmak  4. Gerçekçi olmak  5. Zaman içinde sınırlanmış olmak Hedef ya da amaç belirlerken uyulması gereken beş kıstas vardır:

57  Planlama, belirlenen hedeflere ulaşmak için gerekli araç ve yöntemlerin seçimidir.  Bu seçimde var olan seçenekleri belirlemek ve en uygun olanına karar vermektir. PLANLAMA YAPILMASI

58  1. Plan yapmaya vaktim yok.  2. Neler yapmam gerektiğini zaten biliyorum. Neden plan yapmaya zaman harcayayım?  3. Plan yapmak bana yarar getirmiyor. Günüm çok fazla bölünüyor.  4. Uzun bir iş listem olduğunda kendimi kısıtlanmış hissediyorum.  5. Doğru dürüst plan yapmayı bilmiyorum Planlanmada Beş Yaygın Bahane

59  PLANLAMA YOKSA ZAMAN YÖNETİMİ YOK  ZAMAN YÖNETİMİ YOKSA HAYATIMIZIN KONTROLÜ DE YOK  KONTROL YOKSA BAŞARI DA YOK…

60  1. Dikkatinizi toplayabileceğiniz bir yer bulun.  2. Uzun süreli hedefleri gözden geçirin.  3. İşlerinizin ve onları yapmanın gerektirdiği süre; günümüzün olanak tanıdığı kadar olsun.  4. Yaptığınız işler için kesin günlük hedefler saptayın.  5. Engelleri önceden düşünün.  6. İşlerinizi öncelik sırasına koyun. Etkin planlamanın belirli aşamaları

61  1.Adım : İvedi olmayanlar dahil olmak üzere, bugün yapmak istediğiniz her şeyin bir listesini çıkarın.  2.Adım : Listedeki her maddeye bir değer biçin. Buna A,B,C,D değerlendirme sistemi denir.  A : Kesinlikle Yapılmalı  B : Yapılmalı  C: A ve B den sonra düşünülmesi gereken faaliyetlerdir.  D: Önemsiz İşler  3.Adım : Şimdi listeye son defa geri dönebilir ve A,B,C,D işlerinizi öncelik sıralamasına koyabilirsiniz.  Hangi A işinin en önemli olduğuna karar verince ona A-1 dersiniz. Ondan sonraki en önemli A işi A-2 diye adlandırır ve böyle devam edersiniz. Aynı işlemi B ve C işlerinde de yapmalısınız. Anlamlı bir öncelikli günlük işler listesi yapma sürecinde üç adım söz konusudur:

62  Sonuçlarla ilgili olan, göreve, değerlere, öncelikle hedeflere katkıda bulunan, tepki gösterilen, iç disiplinle kendimiz için harekete geçmemizi gerektiren, zaman alan, sonuçları uzun vadeli olan ve gözle görülmeyen işlerdir.  ( Plan yapmak, program hazırlamak gibi.) Önemli İşler ise;

63

64  Eğer bu işle uğraşmaktan tümüyle vazgeçersem ne kaybederim?  Bu iş, yerine daha önemli bir iş konulması halinde başka bir zamana ertelenebilir mi?  Ben bu işe gerçekten önemli olduğu için mi, yoksa yalnızca zevk aldığım için mi konsantre olmuş durumdayım? Bu sorulara verilecek yanıtlar, bize, uğraşmakta olduğumuz işin ne kadar önemli olduğunu gösterebilecek ipuçları verecektir. İşlerimizin önem derecesini belirlemek için, kendimize uğraştığımız iş hakkında bazı sorular sorabiliriz:

65 BAŞINI KAŞIYACAK VAKTİ OLMAYANLARIN ZAMANLARININ SADECE % 35’İNİ “DOLU” OLARAK “KULLANDIKLARI” TESPİT EDİLMİŞTİR.

66  Hayatınızı kontrolünüz altına almak istiyorsunuz, bir planlama aracını kullanmanın dört basit kuralı vardır.  Yalnız bir planlama aracı kullanın.  Aylık bir ana iş listesi oluşturun.  Haftalık bir iş listesi oluşturun.  Her gün aksatmadan günü planlayın.. Günlük Planlama Araçlarından faydalanmak…

67  BİR AY İÇERİSİNDEKİ ÖNCEDEN BELİRLENMİŞ TÜM İŞLERİ AJANDANIZA GÜN GÜN ÖNCEDEN YAZIN  AY İÇERİSİNDE TATİL GÜNLERİNİ VEYA ÇALIŞAMAYACAĞINIZ BELİRLİ GÜNLERİ MUTLAKA İŞARETLEYİN  AJANDANIZIN REHBER KISMINA ÖNEMLİ TÜM NUMARALARI NOT ALIN  AJANDANIZA HER GÜN BİR SONRAKİ GÜNÜN PLANINI YAZIN  GÜN İÇERİSİNDE YAPMIŞ OLDUĞUNUZ GÖRÜŞME SONUÇLARINI BAŞKA BİR DEFTERE GÖRÜŞME GÜN VE SAATİ BELİRTEREK NOT ALIN. AJANDAMIZI ETKİN KULLANMAK:..

68  O GÜN YAPTIĞINIZ GÖRÜŞMELER ERTELENMİŞ YA DA BAŞKA BİR GÜN İKİNCİ GÖRÜŞME OLACAKSA MUTLAKA O GÜNÜN SAYFASINA GİDEREK NOT ALINMALI.  AJANDANIZA İŞ,ÖZEL VE SOSYAL YAPILACAKLAR LİSTESİ AYRI AYRI YAZILMALI,YAPTIĞINIZ İŞLERİN ÜSTÜ ÇİZİLMELİ  AJANDANIZA O GÜN PLANLADIĞINIZ İŞLERİN MUTLAKA SONUÇLARI YAZILMALI,SONUÇLANMADIYSA NE Z<AMAN YAPILACAĞI MUTLAKA NOT ALINMALI

69  1. OUTLOOK VEYA GMAİL TAKVİM ÖZELLİKLERİ ÖZELLİKLE HATIRLATICI KULLANMAK  2. CEP TELEFONUNUZDA ALARM SİSTEMİ OLUŞTURMAK  3. ÖNEMLİ MAİLLERİNİZ İÇİN KLASÖRLER OLUŞTURMAK,HER GELEN MAİLİ KLASÖRLER İÇİNE TAŞIMAK (ÖNEMSİZ MAİLLERİN GELMESİNİ ENGELLEMEK)  4. BİLGİSAYARINIZDAKİ KLASÖRLERİ DÜZENLEMEK  5. MAİLLERİNİZİ (MÜMKÜNSE)CEP TELEFONUNUZDAN OKUMAK ZAMAN YÖNETİMİ İÇİN DİJİTAL PLANLAYICILARDAN FAYDALANMAK

70  Alışkanlıklar binlerce işi ve rutini beyinlerimize aşırı bir yüklenme olmadan yerine getirmemizi sağlar.  ZAMAN YÖNETİMİNİN EN ZOR YANI BUNU ALIŞKANLIK HALİNE GETİRMEKTİR. ALIŞKANLIĞIN GÜCÜ

71  EĞER ZAMANI YÖNETEBİLMEK İSTİYORSAK ÖNCE PLANLAMA YAPMALI,SONRA UYGULAMALI,EN SONUNDA DA ALIŞKANLIK HALİNE GETİRMELİYİZ…


"Seminerin amacı Seminerin amacı Kişilere, iş ve özel hayatındaki aktivitelerini kendi isteklerine göre planlama ve bunları belirlenen zaman dilimleri içinde." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları