Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İŞ DİSİPLİNİ VE ZAMAN YÖNETİMİ. •İş disiplini •Zaman tuzakları •Zaman yönetimi •Stres etkenleri •Stres yönetimi Bu bölümde;

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İŞ DİSİPLİNİ VE ZAMAN YÖNETİMİ. •İş disiplini •Zaman tuzakları •Zaman yönetimi •Stres etkenleri •Stres yönetimi Bu bölümde;"— Sunum transkripti:

1 İŞ DİSİPLİNİ VE ZAMAN YÖNETİMİ

2 •İş disiplini •Zaman tuzakları •Zaman yönetimi •Stres etkenleri •Stres yönetimi Bu bölümde;

3 Disiplin: Konulan kuralların herkes için bir alışkanlık haline gelmesini sağlamaktır. İş Disiplini: Kurum ve işletmelerde düzeni sağlamak için kullanılan hem basit hem de kurumun küçük ayrıntılarının denetimini sağlayan ve diğer iyileştirme çalışmalarının temelini oluşturan bir sitemdir.

4 Yararları:  Aksaklıkları azaltır  Verimliliği artırır  İsrafı azaltır  Devamsızlığı azaltır  Hizmetin sürekliliğini düzenler  Çalışanlar kendilerini yönetebilir  Sorunlar erken teşhis edilir  Kurum-toplum ilişkisi iyileşir  Topluma zamanında hizmet sunulur

5 ZAMAN YÖNETİMİ Zaman; Yerine konması, geri döndürülmesi, yenilenmesi, depolanması, satın alınması mümkün olmayan bir kaynaktır.

6  Yapılacak her iş için bir zaman gereklidir.  Zaman pahalıdır.

7 Zaman Tuzakları  Plânsızlık  Öncelikleri belirleyememek ve sıralayamamak  Ertelemek  Kendini gereğinden fazla işe adamak  Acelecilik  Kırtasiyecilik ve verimsiz okuma

8 Zaman Tuzakları  Rutin ve gereksiz işler  Açık kapı politikası (hayır diyememek)  Gereksiz telefonlar  Gündemsiz ve verimsiz toplantılar  Kararsızlık  Yetki verememek  Dağınık masa ve büro düzeni

9 Planlama  Dikkatli bir planlama iyi bir zaman yönetiminin temelidir.  Yönetim planlama ile başlar.  Ve en önemli aşamadır...

10 Planlama Planlamazsan bilemezsin, Bilmezsen Kontrol edemezsin, Kontrol edemezsen iyileştiremezsin.

11 PUKÖ-PUKİ döngüsü P lanla U ygula K ontrol et Ö nlem al ( İ yileştir)

12 Öncelikleri bilmek ve sıralamak...  Hoşlandığımızı  Çabuk bitecek olanı  Kolay olanı  Bildiğimizi  Acele yapılanı  Başkalarının isteğini  Hoşlanmadığımızdan  Uzun sürecek olandan  Zor olandan  Bilmediğimizden  Önemli olandan  Kendi seçtiğimizden ÖNCE YAPMAYA ALIŞMIŞIZDIR...

13 Ertelemek Gerçekten önemli ve yaşamsal işlerle uğraşmaktan alıkoyan erteleme;  Kişinin kariyerini yıkabilecek, mutluluğunu bozacak ve hatta hayatını kısaltacak, her alanda başarıyı önleyen, gizli gizli zarar veren bir alışkanlıktır.

14 Gecikmelerle Mücadele  Bitirme tarihini belirleyin.  İlk önce sıkıcı olan işi yapın.  Şimdi yapın!  Ödüllendirme sistemi kurun.  İşleri küçük bölümlere ayırın.  Sizi uyaracak biriyle anlaşın.

15 Kendini Gereğinden Fazla İşe Adamak  İşlerimizi verimli bir şekilde yapabilmemiz için fiziksel ve zihinsel olarak zinde olmalıyız. Bu da ancak düzenli bir çalışma ile olur.  Kendini gereğinden fazla işe adayan insanların, ailesine, spora, gezmeye ve diğer sosyal faaliyetlere ayıracak zamanları yoktur.

16  Plansız iş yaptıkları için işe yaramayan işler, işkolik insanların zamanında önemli bir yer tutar.  En kötü zaman tüketicileri çoğunlukla en çok ve en uzun çalışıyor görünebilirler.  Ancak çok etkili değildirler. Çünkü bunlar zamanlarını iyi yönetmezler. Kendini Gereğinden Fazla İşe Adamak

17 Acelecilik  Bazı insanlar zaman baskısından hoşlanırlar. Bunlar aceleci tavır takınarak kendilerini sürekli bir şeyler yapmak zorunda hissederler.  Aceleci tavır zaman yönetimine ters düşer.

18 Kırtasiyecilik ve verimsiz okuma  Çalışma masalarının üzerinde o an çalışılan konu ile ilgisi olmayan değişik şeylerin bulunması, dikkati dağıtır ve işin yavaşlamasına neden olur.

19 Gündemsiz ve Verimsiz Toplantılar  Yapılan her türlü toplantı zaman alıcıdır.  Sorun,  Gündemi belirlenmeden yapılan,  Normal süresini aşan ve  Amacına ulaşmayan toplantılardır.

20 Kararsızlık  Kararsızlık, zaman ve para kaybına neden olduğu gibi, moralsizliğe de yol açar.

21 Hayır diyememek…  Eğer ilgilenebileceğinizden fazlasını üstlenirseniz, kaliteniz zarar görecektir.

22 Devretmek  Diğer insanlar çeşitli işleri sizden iyi değillerse bile sizin kadar iyi yapabilirler.Böylece siz de zamandan tasarruf edebilirsiniz.  Gerektiğinde seçilmiş işleri belli kişilere tahsis etmelisiniz.

23 Dağınık masa;  Yorgunluk,  Verimsizlik,  Baş edememe hissi,  Stres ve hakimiyet yoksunluğu oluşturur,  Ayrıca yaşamınızı kısıtlar.

24 Kendimizi değerlendirelim  Enerjimin en yüksek zamanını biliyorum.  Günlük çalışmamı buna göre ayarladım.  Telefon görüşmeleri  Sorumluluklarımı kapsayan bir özet yazdım.  Zamanımı öncelikler sırasına göre planladım.  Gelecek üç ay için amaç listesi hazırladım.

25 Kendimizi değerlendirelim  Uygunsuz ve gereksiz bütün işleri ortadan kaldırdım.  Etkinliği artırmak için yollar aradım.  Her hafta neler başarmak istediğimi planladım.  Günlük “yapılacaklar” listesi hazırladım.  Ani işler için zaman bıraktım.  Her işi yapamayacağımı ve en iyi alternatifleri seçmem gerektiğini fark ettim.

26 Zaman Yönetiminin yararları  Kariyer planlaması  Okumak  İletişim  Dinlenme  Düşünme

27 STRES VE YÖNETİMİ

28 Stres; Tehdit edici durumlara yönelik bir tepkidir

29 Tehdit edici durumlar  Örgüt içindekiler  Örgüt dışındakiler

30 Örgüt içi stres etkenleri  Bireyin rolü -Rol çatışması -Rol belirsizliği -Kararlara katılmama  İşin yapısal özelliği -Çak fazla veya az iş -Kötü çalışma koşulları -Zaman baskısı  Kariyer gelişimi -Güvenlik eksikliği -Yetersiz ödüllendirme

31 Örgüt içi stres etkenleri  Kurum içi ilişkiler -Ast-üst ilişkisi -Çalışma arkadaşlarıyla ilişki -Yetki sorumluluk dağılımı  Kurum-çevre ilişkisi -Kurumun istekleri ile ailenin isteklerininin çatışması -Kurumun bireyden beklentilerinin,bireyinki ile ters düşmesi

32 Örgüt dışı stres etkenleri  Yaşam değişimleri  Ekonomik sıkıntılar  Aile içi ilişkiler  Hastalık veya ölüm  Evlen(eme)me  Ülke sorunları

33 Tepki (Stres belirtileri)  Bedensel tepkiler: Baş ağrısı,sırt ağrısı,kramplar,az uyumak,hazımsızlık…  Psikolojik tepkiler:Yorgunluk,kaygı,gerginlik,  depresyon,can sıkıntısı,kendine güven azalması  Davranışsal tepkiler: sigara ve alkol kullanımı,duygusal ve fevri davranışlar  Sosyal tepkiler: Diğer insanlarla kurulan ilişkilerde azalma,toplumsal yalıtım,sosyal rollerin yürütülmesinde isteksizlik ve beceriksizlik

34 Stresle başa çıkma

35 Bireysel başa çıkma yöntemleri  Egzersiz  Solunum egzersizleri  Meditasyon  Gevşeme  Beslenme  Toplumsal destek  Sosyal ve kültürel etkinliklere katılma  Masaj  Zaman yönetimi

36 Kurumsal başa çıkma stratejileri  Örgütsel iklim yaratmak  İş zenginleştirme  Rollerin belirlenmesi ve çatışmanın azaltılması  Kariyer planlama  Danışmanlık  Sosyal aktiviteler

37

38 SABRINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER


"İŞ DİSİPLİNİ VE ZAMAN YÖNETİMİ. •İş disiplini •Zaman tuzakları •Zaman yönetimi •Stres etkenleri •Stres yönetimi Bu bölümde;" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları