Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İŞ DİSİPLİNİ VE ZAMAN YÖNETİMİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İŞ DİSİPLİNİ VE ZAMAN YÖNETİMİ"— Sunum transkripti:

1 İŞ DİSİPLİNİ VE ZAMAN YÖNETİMİ

2 Bu bölümde; İş disiplini Zaman tuzakları Zaman yönetimi
Stres etkenleri Stres yönetimi

3 Disiplin: Konulan kuralların herkes için bir alışkanlık haline gelmesini sağlamaktır. İş Disiplini: Kurum ve işletmelerde düzeni sağlamak için kullanılan hem basit hem de kurumun küçük ayrıntılarının denetimini sağlayan ve diğer iyileştirme çalışmalarının temelini oluşturan bir sitemdir.

4 Yararları: Aksaklıkları azaltır Verimliliği artırır İsrafı azaltır
Devamsızlığı azaltır Hizmetin sürekliliğini düzenler Çalışanlar kendilerini yönetebilir Sorunlar erken teşhis edilir Kurum-toplum ilişkisi iyileşir Topluma zamanında hizmet sunulur

5 ZAMAN YÖNETİMİ Zaman; Yerine konması, geri döndürülmesi, yenilenmesi, depolanması, satın alınması mümkün olmayan bir kaynaktır.

6 Yapılacak her iş için bir zaman gereklidir.
Zaman pahalıdır.

7 Zaman Tuzakları Plânsızlık Öncelikleri belirleyememek ve sıralayamamak
Ertelemek Kendini gereğinden fazla işe adamak Acelecilik Kırtasiyecilik ve verimsiz okuma

8 Zaman Tuzakları Rutin ve gereksiz işler
Açık kapı politikası (hayır diyememek) Gereksiz telefonlar Gündemsiz ve verimsiz toplantılar Kararsızlık Yetki verememek Dağınık masa ve büro düzeni

9 Planlama Dikkatli bir planlama iyi bir zaman yönetiminin temelidir.
Yönetim planlama ile başlar. Ve en önemli aşamadır...

10 Planlama Planlamazsan bilemezsin, Bilmezsen Kontrol edemezsin,
Kontrol edemezsen iyileştiremezsin.

11 PUKÖ-PUKİ döngüsü Planla Uygula Kontrol et Önlem al ( İyileştir)

12 Öncelikleri bilmek ve sıralamak...
Hoşlandığımızı Çabuk bitecek olanı Kolay olanı Bildiğimizi Acele yapılanı Başkalarının isteğini Hoşlanmadığımızdan Uzun sürecek olandan Zor olandan Bilmediğimizden Önemli olandan Kendi seçtiğimizden ÖNCE YAPMAYA ALIŞMIŞIZDIR...

13 Ertelemek Gerçekten önemli ve yaşamsal işlerle uğraşmaktan alıkoyan erteleme; Kişinin kariyerini yıkabilecek, mutluluğunu bozacak ve hatta hayatını kısaltacak, her alanda başarıyı önleyen, gizli gizli zarar veren bir alışkanlıktır.

14 Gecikmelerle Mücadele
Bitirme tarihini belirleyin. İlk önce sıkıcı olan işi yapın. Şimdi yapın! Ödüllendirme sistemi kurun. İşleri küçük bölümlere ayırın. Sizi uyaracak biriyle anlaşın.

15 Kendini Gereğinden Fazla İşe Adamak
İşlerimizi verimli bir şekilde yapabilmemiz için fiziksel ve zihinsel olarak zinde olmalıyız. Bu da ancak düzenli bir çalışma ile olur. Kendini gereğinden fazla işe adayan insanların, ailesine, spora, gezmeye ve diğer sosyal faaliyetlere ayıracak zamanları yoktur.

16 Kendini Gereğinden Fazla İşe Adamak
Plansız iş yaptıkları için işe yaramayan işler, işkolik insanların zamanında önemli bir yer tutar. En kötü zaman tüketicileri çoğunlukla en çok ve en uzun çalışıyor görünebilirler. Ancak çok etkili değildirler. Çünkü bunlar zamanlarını iyi yönetmezler.

17 Acelecilik Bazı insanlar zaman baskısından hoşlanırlar. Bunlar aceleci tavır takınarak kendilerini sürekli bir şeyler yapmak zorunda hissederler. Aceleci tavır zaman yönetimine ters düşer.

18 Kırtasiyecilik ve verimsiz okuma
Çalışma masalarının üzerinde o an çalışılan konu ile ilgisi olmayan değişik şeylerin bulunması, dikkati dağıtır ve işin yavaşlamasına neden olur.

19 Gündemsiz ve Verimsiz Toplantılar
Yapılan her türlü toplantı zaman alıcıdır. Sorun, Gündemi belirlenmeden yapılan, Normal süresini aşan ve Amacına ulaşmayan toplantılardır.

20 Kararsızlık Kararsızlık, zaman ve para kaybına neden olduğu gibi, moralsizliğe de yol açar.

21 Hayır diyememek… Eğer ilgilenebileceğinizden fazlasını üstlenirseniz,
kaliteniz zarar görecektir.

22 Devretmek Diğer insanlar çeşitli işleri sizden iyi değillerse bile sizin kadar iyi yapabilirler.Böylece siz de zamandan tasarruf edebilirsiniz. Gerektiğinde seçilmiş işleri belli kişilere tahsis etmelisiniz.

23 Dağınık masa; Yorgunluk, Verimsizlik, Baş edememe hissi,
Stres ve hakimiyet yoksunluğu oluşturur, Ayrıca yaşamınızı kısıtlar.

24 Kendimizi değerlendirelim
Enerjimin en yüksek zamanını biliyorum. Günlük çalışmamı buna göre ayarladım. Telefon görüşmeleri Sorumluluklarımı kapsayan bir özet yazdım. Zamanımı öncelikler sırasına göre planladım. Gelecek üç ay için amaç listesi hazırladım.

25 Kendimizi değerlendirelim
Uygunsuz ve gereksiz bütün işleri ortadan kaldırdım. Etkinliği artırmak için yollar aradım. Her hafta neler başarmak istediğimi planladım. Günlük “yapılacaklar” listesi hazırladım. Ani işler için zaman bıraktım. Her işi yapamayacağımı ve en iyi alternatifleri seçmem gerektiğini fark ettim.

26 Zaman Yönetiminin yararları
Kariyer planlaması Okumak İletişim Dinlenme Düşünme

27 STRES VE YÖNETİMİ

28 Stres; Tehdit edici durumlara yönelik bir tepkidir

29 Tehdit edici durumlar Örgüt içindekiler Örgüt dışındakiler

30 Örgüt içi stres etkenleri
Bireyin rolü -Rol çatışması -Rol belirsizliği -Kararlara katılmama İşin yapısal özelliği -Çak fazla veya az iş -Kötü çalışma koşulları -Zaman baskısı Kariyer gelişimi -Güvenlik eksikliği -Yetersiz ödüllendirme

31 Örgüt içi stres etkenleri
Kurum içi ilişkiler -Ast-üst ilişkisi -Çalışma arkadaşlarıyla ilişki -Yetki sorumluluk dağılımı Kurum-çevre ilişkisi -Kurumun istekleri ile ailenin isteklerininin çatışması -Kurumun bireyden beklentilerinin,bireyinki ile ters düşmesi

32 Örgüt dışı stres etkenleri
Yaşam değişimleri Ekonomik sıkıntılar Aile içi ilişkiler Hastalık veya ölüm Evlen(eme)me Ülke sorunları

33 Tepki (Stres belirtileri)
Bedensel tepkiler: Baş ağrısı,sırt ağrısı,kramplar,az uyumak,hazımsızlık… Psikolojik tepkiler:Yorgunluk,kaygı,gerginlik, depresyon,can sıkıntısı,kendine güven azalması Davranışsal tepkiler: sigara ve alkol kullanımı,duygusal ve fevri davranışlar Sosyal tepkiler: Diğer insanlarla kurulan ilişkilerde azalma,toplumsal yalıtım,sosyal rollerin yürütülmesinde isteksizlik ve beceriksizlik

34 Stresle başa çıkma

35 Bireysel başa çıkma yöntemleri
Egzersiz Solunum egzersizleri Meditasyon Gevşeme Beslenme Toplumsal destek Sosyal ve kültürel etkinliklere katılma Masaj Zaman yönetimi

36 Kurumsal başa çıkma stratejileri
Örgütsel iklim yaratmak İş zenginleştirme Rollerin belirlenmesi ve çatışmanın azaltılması Kariyer planlama Danışmanlık Sosyal aktiviteler

37

38 SABRINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER


"İŞ DİSİPLİNİ VE ZAMAN YÖNETİMİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları