Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar Özel Öğretim Yöntemleri IDr. Yasemin Gülbahar2 Düşünelim - Tartışalım Gözlerinizi kapatın ve şu ana kadar parçası olduğunuz.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar Özel Öğretim Yöntemleri IDr. Yasemin Gülbahar2 Düşünelim - Tartışalım Gözlerinizi kapatın ve şu ana kadar parçası olduğunuz."— Sunum transkripti:

1

2 Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar

3 Özel Öğretim Yöntemleri IDr. Yasemin Gülbahar2 Düşünelim - Tartışalım Gözlerinizi kapatın ve şu ana kadar parçası olduğunuz sınıfları düşünün. İlkokulda, lisede, üniversitede... Bazıları öğretmen merkezliydi, bazıları ise öğrencilerin aktif ve istekli olduğu ortamlardı. Bazıları düzensiz ve öğretimi etkileyen faktörler içeriyordu.

4 Özel Öğretim Yöntemleri IDr. Yasemin Gülbahar3 Düşünelim - Tartışalım Şimdi iki ayrı liste yapın. Biri öğretimi olumlu etkilediğini düşündüğünüz özellikler olsun. Diğeride olumsuz etkilediğini düşündüğünüz özellikleri içersin. Şimdi listenizi analiz edin ve öğretmenlerin bu sınıfları bu duruma getirmek için neler yaptığını düşünün. Öğrenci özellikleri, sınıfın fiziksel durumu vb.

5 Özel Öğretim Yöntemleri IDr. Yasemin Gülbahar4 Teorik Destek Motivasyon Destek Teorisi İhtiyaçlar Teorisi Bilişsel Teori Sosyal Öğrenme Teorisi

6 Özel Öğretim Yöntemleri IDr. Yasemin Gülbahar5 Motivasyon (Nasıl davranacağımızı belirleyen süreçler) İÇSEL Kendi ilgi ve merakımız veya sadece yaşayacağımız deneyimden duyacağımız mutluluk ile oluşan motivasyon Ör: Gün batımını seyretmek DIŞSAL Dış etkenler veya çevresel faktörler nedeni ile oluşan motivasyon Ör: ödül, ceza, sosyal baskı

7 Özel Öğretim Yöntemleri IDr. Yasemin Gülbahar6 Motivasyon (İçsel ve Dışsal)

8 Özel Öğretim Yöntemleri IDr. Yasemin Gülbahar7 Destek Teorisi (Skinner) Pozitif Destek: Gösterilen davranışın tekrarlanmasını teşvik edici yönde tepkiler Negatif Destek: Gösterilen davranışın tekrar edilmemesi yönünde tepkiler

9 Özel Öğretim Yöntemleri IDr. Yasemin Gülbahar8 İhtiyaçlar Teorisi (Maslow)

10 Özel Öğretim Yöntemleri IDr. Yasemin Gülbahar9 Motivasyona Yaklaşımlar Teori TeorisyenAna Fikir Destek SkinnerBireyler dışarıdan gelen destek ve çevre olaylarına tepki verirler. İhtiyaçlar MaslowBireyler güven, karar verme, başarı ve etkileşim gibi ihtiyaçlarını karşılama eğilimdedirler. Bilişsel WeinerBireyin davranışları, başarı ve başarısızlık durumları ile belirlenen inanç ve özelliklerinden etkilenir. Sosyal Öğrenme BanduraBireyin davranışları, başarı için beklentileri ve değer taşıyan amaçlarından etkilenir.

11 Özel Öğretim Yöntemleri IDr. Yasemin Gülbahar10 Öğrenen Grupların Özellikleri Sınıf Özellikleri Çok yönlülük Eşzamanlılık Anında çözülmesi gereken durumlar Tahmin edilemez durumlar Sürekli gözlenme durumu Tarihsel süreçlerle edinilen deneyim, değer ve olaylar

12 Özel Öğretim Yöntemleri IDr. Yasemin Gülbahar11 Öğrenen Grupların Özellikleri Sınıf Süreçleri Beklentiler Liderlik Dikkat çekme Değerler İletişim Tutarlılık

13 Özel Öğretim Yöntemleri IDr. Yasemin Gülbahar12 Öğrenen Grupların Özellikleri Sınıf Yapıları Sınıf İşlem Yapıları Amaç ve Ödül Yapıları Katılım/Etkileşim Yapıları Sosyo-Kültürel Perspektif

14 Özel Öğretim Yöntemleri IDr. Yasemin Gülbahar13 3 Farklı Amaç Yapısı

15 Özel Öğretim Yöntemleri IDr. Yasemin Gülbahar14 Sınıfın 3 Boyutu Sınıf Özellikleri Sınıf Yapıları Sınıf ve Öğrenciler Sınıf Süreçleri

16 Özel Öğretim Yöntemleri IDr. Yasemin Gülbahar15 3 Tür Sınıf Yapısı İşlem Özellikleri Amaç ve Ödüller Ders ve Etkinlikler Katılım Yapıları

17 Özel Öğretim Yöntemleri IDr. Yasemin Gülbahar16 3 Tür Eğitmen OTORİTERDEMOKRATİKMAX-MODERN Cezalandırıcı Kusur Arayıcı Talepkar Yargılayıcı Eleştirisel Baskıcı Zorlayıcı Korkutucu Baskın Arkadaşça Tutarlı Cesaretlendirici Yardım edici Yol Gösterici Sıcak İlgili Adil Etkileyici Rahat Tam özgürlükten yana Kural koyamayan

18 Özel Öğretim Yöntemleri IDr. Yasemin Gülbahar17 Motivasyon ve Öğrenen Gruplara İlişkin Araştırmalar Sınıf ortamı ve motivasyon arasındaki ilişki Liderlik ve öğrenme süreci arasındaki ilişki Öğrenci davranışlarının birbirleri ve öğretmen üzerindeki etkileri

19 Özel Öğretim Yöntemleri IDr. Yasemin Gülbahar18 Öğrenen Grupları Üretken Hale Getirmek ve Motive Edebilmek için Stratejiler Öğrencilerinizin yeteneklerine inanın ve değiştirebileceğiniz faktörlerle ilgilenin Dışsal motivasyonu gereğinden fazla vurgulamayın Öğrenme durumları için pozitif ortamlar oluşturun Öğrencinin ilgisi ve içsel motivasyon değerlerine göre davranın

20 Özel Öğretim Yöntemleri IDr. Yasemin Gülbahar19 Öğrenen Grupları Üretken Hale Getirmek ve Motive Edebilmek için Stratejiler (devam) Öğrenme etkinliklerini akıcılığı sağlayacak şekilde yapılandırın Dönüt verin ve hataları gözardı etmeyin Öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına yönelin Öğretim amaçları ile öğretim işlemlerinin güçlüğü konularına özen gösterin Grup dinamiği oluşturmaya çalışın

21 Özel Öğretim Yöntemleri IDr. Yasemin Gülbahar20 Ne Kadar Anladık? Motivasyona ilişkin 4 teoriyi karşılaştırın, teorilerin her birinin öğretmene nasıl yardımcı olduğunu tartışın. İçsel ve dışsal motivasyon arasındaki fark nedir? Sınıf özellikleri ile sınıfta yaşanan süreçleri karşılaştırın.

22 Özel Öğretim Yöntemleri IDr. Yasemin Gülbahar21 Ne Kadar Anladık? Hangi liderlik stili öğrenci başarısını olumlu yönde etkilemektedir? Öğrenci davranışları diğer öğrencilerin ve öğretmenin davranışını ne şekilde etkilemektedir?

23 Özel Öğretim Yöntemleri IDr. Yasemin Gülbahar22 Düşünelim - Tartışalım Öğretmenler motivasyonu yükseltmeye çalışırken neden kontrol edebildikleri faktörlere odaklanmalıdır? Hangi durumlarda öğretmenler öğrencilerin sınıf planlamasına katılmasına izin vermelidir? Bu durum öğrenci motivasyonunu nasıl etkiler?

24 Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar Arends, R. I. (2000). Learning to Teach (5th Ed.). USA: McGraw-Hill Companies, Inc.


"Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar Özel Öğretim Yöntemleri IDr. Yasemin Gülbahar2 Düşünelim - Tartışalım Gözlerinizi kapatın ve şu ana kadar parçası olduğunuz." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları