Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ. Maslow’un Gereksinimler Hiyerarşisi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ. Maslow’un Gereksinimler Hiyerarşisi."— Sunum transkripti:

1 Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ

2 Maslow’un Gereksinimler Hiyerarşisi

3 Güdülenme Nedir? Güdülenme kişinin davranışlarının ve beklentilerinin bütünüdür. Güdülenmişlik, isteklerin sonucunda oluşan davranışları içermektedir. Güdülenmiş bir kişi bilgisini, inançlarını başarılı davranışlarla bütünleştirmiş bir kişidir. Güdü, beklentilere bağlı olmasına rağmen, kişinin kendi yeterliklerini algılamasını ve çabasının kontrolünü de içermektedir.

4 Güdülenme Nedir? Güdü, organizmayı belirli tepkilerde bulunmaya ve sonuç olarak bir şeyler öğrenmeye zorlamaktadır. Keller güdülenmeyi öğrencinin öğrenmeye istek duymasını sağlayan çabanın yönü ve içsel bir güç olarak açıklamıştır.

5 Öz-Yeterlilik Bireyin bir amacı başarabilmek için gerekli becerilere ve yeteneklere sahip olduğuna ilişkin inancı (Bandura, 1977). Bilgisayara dersini öğretebileceğime inanıyorum. (yüksek öz-yeterlilik inancı) Bilgisayar dersinde başarılı olacağıma inanıyorum. (yüksek öz-yeterlilik inancı) Yüksek düzeyde öz-yeterlilik inancı bireyi başarıya götürür.

6 Öz-Denetim Bireyin bir amaca ulaşmak için ulaşmak için gerçekleştirdiği sistematik çabalar, düşünceler, duygular ve etkinliklerdir. Başarılı olmak için neleri yapmam gerekir? Başarılı olduğumu hangi kriterleri kullanarak anlayacağım? vb...

7 Güdülenme Ana Bileşenler FaktörlerAçıklama Değer (Value)  İçsel Hedef Düzenleme  Dışsal Hedef Düzenleme  Görev Değeri Öğrenenlerin hedeflerinin ve görevlerinin önemi hakkındaki inancı ve ilgisi Beklenti (Expectancy)  Öz Yeterlik Algısı  Öğrenme Kontrolü İnancı Öğrenenlerin performansla ilgili algı ve inançları Duyuşsal (Affective)  Sınav Kaygısı Öğrenenlerin bir göreve karşı duyuşsal tepkileri

8 ARCS Modeli ARCSBÖLÜMLERİGÖREVİ A ttention (Dikkat) * Algısal Düzey * Araştırma Düzeyi * Değişkenlik Öğrenmeye yönelik ilginin, merakın uyandırılmasını ve bunların canlı tutulmasını sağlar. R elevence (İlgi) * Amaca Yönelme * Güdüleri Eşleştirme * Benzerlik Öğrencilerin öğrenme amaçları ile kendi arasında ilgi kurmasını “Ne” yi “Niçin” öğrendiğini ilişkilendirmesini sağlar. C onfidence (Güven) * Gerekenleri Öğretme * Başarı Şansları * Bireysel Sorumluluk Öğrencilerin başarı için olumlu umutlar geliştirmesine yardımcı olur. Öğrenme hedeflerini başarabileceğine ilişkin inancı kuvvetlendirir. S atisfaction (Tatmin) * İçsel Pekiştireçler * Dışsal Pekiştireçler * Eşitlik Öğrencinin kendine değer vermesini, yeterliğinin gelişmesinden zevk alamsını sağlar.

9 Öğretmenler Öğrencilerin Yüksek Güdülenme Düzeyine Sahip Olmaları İçin Neler Yapabilirler? Hangi Soruların Cevaplarını Bulmalılar?

10 Dersten Önce Öğrencilerin Tutumları –Bu derse karşı öğrencilerin olumlu tutum göstermeleri için neler yapabilirim? Öğrencilerin İhtiyaçları –Öğrencilerin ihtiyaçlarını en iyi nasıl belirleyebilirim? –Öğrencilerimin ihtiyaçları nelerdir?

11 Ders Esnasında Uyarıcı –Dersteki öğrenme deneyimleri öğrenciyi nasıl uyaracaktır? Sınıf ortamı –Öğrencilerin karşılaştıkları öğrenme deneyimlerinin olumlu olması için sınıf ortamı nasıl daha iyi yapabilirim? –Öğrenme deneyimlerinin etkiliğini nasıl arttırabilirim?

12 Ders Sonunda Beceri veya başarıya ilişkin düşünceler –Dersteki etkinlikler öğrencinin kendi becerisine veya başarısına ilişkin duygularını arttırdı veya doğruladı mı? Pekiştirme –Bu öğrenme deneyimleri öğrencinin kendine karşı olan düşünceleri açısından neyi pekiştirdi?

13 Öğrenme Güdülenme & İlgiler ve Tutumlar Bu etkinliği yapmak istiyor muyum? Neden? Örencilerim bu etkinliği yapmak istiyor mu? Neden? Öz İnançlar Bu etkinliği yapabilir miyim? Öğrencilerim bu etkinliği yapacaklarına inanıyorlar mı? Öz-Denetim Stratejileri Başarılı olduğumu anlamak için neye/nelere ihtiyacım var? Öğrencilerim, başarılı olduklarını nasıl fark edecekler? Sosyal/Bireysel Beceriler Diğer öğrencilerin de başarılı olması için nasıl davranmalıyım? Öğrencilerim, diğer arkadaşlarının da başarıya ulaşmaları için nasıl davranmalılar? Öğrenmeyi Kolaylaştırmada Cevaplanması Gereken Sorular

14 Bilgisayar Dersinde Öğrencilerimizin Yüksek Güdelenme Düzeyine Sahip Olması İçin Neler Yapabiliriz?


"Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ. Maslow’un Gereksinimler Hiyerarşisi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları