Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 zihinlerdeki çağrışımlar,  hisler, tutumlar, izlenimler  olumlu/olumsuz değerlendirmeler  akla gelen özet-resim  genel görünüş  sembolik anlam.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " zihinlerdeki çağrışımlar,  hisler, tutumlar, izlenimler  olumlu/olumsuz değerlendirmeler  akla gelen özet-resim  genel görünüş  sembolik anlam."— Sunum transkripti:

1

2  zihinlerdeki çağrışımlar,  hisler, tutumlar, izlenimler  olumlu/olumsuz değerlendirmeler  akla gelen özet-resim  genel görünüş  sembolik anlam  İmaj, kendimizin ya da başkalarının zihninde oluşan, bilgilenme, yargılama, ilişkiler gibi etkileşimlerle biçimlenen bir imgedir.

3  Kişisel imaj  Kurum imajı  Ürün imajı  Marka imajı  Transfer imaj  Olumlu imaj  Olumsuz imaj  Mevcut imaj  Algılanan imaj  İstenilen imaj….

4 “Bir kişinin yansımasını biçimlendiren üç ayna vardır. Birinci ayna kendinizi nasıl gördüğünüzdür. İkinci ayna başkalarının sizi nasıl gördüğüdür. Üçüncü ayna ise gerçekte ne olduğunuzdur.” Çin Atasözü

5  “Acayip imaj yaptım!” demek?  Maske takmak?  Kendimizi gerçekte hiç olmadığımız kadar iyi göstermek?  Bilmediğimiz alanlarda bilgili bir eda takınmak?  Kolay kabul görmek için insanları teknikler kullanarak etkilemeye çalışmak?  Modaya uymak?  Mükemmel görünmeye çalışmak?

6  Bir kişinin diğerleri üzerinde bıraktığı izlenim  Kişinin bulunduğu her ortamda yansıttığı biçim  Kişinin kendini nasıl gördüğü  Başkalarının kişiyi nasıl gördüğü  Kişinin başkalarına nasıl görünmek istediği

7 KISACA  Kişisel imajımız, kendimiz ve başkalarınca nasıl algılandığımızı ifade eder.

8 Kişisel imaj, kendimizin ve başkalarının zihnindeki biziz. Çoğunlukla başkalarının zihnindeki imajımıza odaklanırız.

9 Kişisel imajımızı üçe ayırabiliriz: 1. Öz imaj: Kendimizi nasıl gördüğümüzdür. 2. Algılanan imaj: Başkalarının bizi nasıl gördüğüdür. 3. İstenen (ideal) imaj: Kendimizi nasıl görmek ve başkalarına nasıl “göstermek” istediğimizi belirleyen, iki boyutlu imajımızdır.

10 Tüm bu kişisel imajların dışında bir de “kişisel gerçeğimiz” bulunmaktadır.  Gerçeğimiz bazen öz imajımıza, bazen algılanan imajımıza, bazen de ideal imajımıza daha yakındır.  Kişisel tutarlılığın ölçüsü, kişisel imajın kişisel gerçeğe yakınlık ve uygunluk derecesidir.

11  Öz imaja psikolojide benlik algısı da denmektedir.  Kişinin kendini, kendi iç aynasında görme şekli onun öz imajını oluşturur.  Öz imaj, sirkteki görüntü saptırıcı aynalar gibi yanıltıcı olabilir.  Kişiler kendilerini gerçekte olduğundan daha iyi ya da daha kötü görebilirler.  Kişinin öz imajı ile öz gerçeği arasındaki fark çok açık ise, kişi kendine yönelik saygısını yitirecektir.

12  Algılanan imaj ise, başkalarının bizim ne olduğumuzu “sandığı” ile ilgilidir.  Cenazelerde sorulan “Merhumu nasıl bilirdiniz?” sorusu, algılanan imajı, başkalarınca nasıl bilindiğimizi anlamaya yöneliktir.  Bir kişinin algılanan imajı ile gerçek karakteri arasındaki farkın büyük olması, o kişiye yönelik, tutarsızlık duygusundan sahtekârlık hissine kadar pek çok olumsuz duygular yaratır.

13 “Ya olduğun gibi görün ya göründüğün gibi ol” Mevlana

14  İstenen (ideal) imaj ise, kendimizi nasıl gördüğümüz ve içimizde olanı başkalarına nasıl göstermek ya da sunmak istediğimiz ile ilgilidir.  Bir kişinin, “Nasıl bilinmek istersiniz?” sorusuna verdiği cevap, bizi, o kişinin kafasındaki ideal imaj ile ilgili ipuçlarına götürür.  İdeal imajı tasarlarken, kişinin gerçek karakter özellikleri, işinin veya sosyal konumunun gerekleri ve ilişkide olunan kişi veya kitlenin beklentileri dikkate alınmalıdır.

15  İdeal imaja ulaşabilmek için, kişi, imajını oluşturan tüm öğeler üzerinde bilinçli olarak çalışmalı ya da profesyonel yardım almalıdır.  Kişi, nasıl hareket ederse, nasıl konuşursa, nasıl görünürse, nasıl davranırsa ne şekilde algılanacağını kavramalı ve kendine bunlara uygun bir yol seçmelidir.

16 Kişisel İmaj yönetimi Algılanma Yönetimi Bu tarz çalışmalara imaj yönetimi ya da algılanma yönetimi diyoruz.

17  Bu çalışmalar bir kereye mahsus çalışmalar olmamalıdır.  Sürekli ve istikrarlı bir şekilde yürütülmelidir.  Kişinin; mesleği, pozisyonu, hedefleri ve hedef kitlesi doğrultusunda bir imaj oluşturmak için profesyonel bir yardım alması gerekir.  Kendisini başlangıçta, alanında uzmanlaşmış imaj ve iletişim danışmanlarına; hedefler büyüdükçe de, bunların yanı sıra halkla ilişkiler uzmanlarına teslim etmesi en doğru yaklaşım olacaktır.

18 Kişisel imaj kişilerarası iletişimde önemlidir. Ve kişinin ;  Kendini doğru ifade edebilmesini sağlar,  İstediği etkiyi yaratabilmesini sağlar,  Mutlu ve başarılı olmasını sağlar,  Kendini iyi hissettirir,  Kendine olan güvenini artırma fırsatı verir,  Performansını artırma olanağı sağlar,  İçinde “kendine özel” bir imaj yaratma şansı verir,  “Daha iyi olma” isteğini arttırır,  Kişi “İlk adım”larda daha etkili ve başarılı olur,  Kişinin iş yapabilme, sonuçlandırabilme kabiliyeti artar,  Çevresindekilerle daha iyi iletişim kurmasını sağlar,  İlişkilerini geliştirir, güçlendirir.

19  Madem ki, başkalarının bizi nasıl algıladığı çok önemli, o zaman o algılamayı kontrol etmenin ve yönetmenin yollarını da öğrenmemiz gerekir.  Başkalarının kafasındaki kişisel imajınızı biçimlendirebilmenin ilk adımı, onların sizi nasıl algıladıklarını algılamanızdır.

20 Kişisel İmajımızı Oluşturanlar

21  Araştırmalara göre, diğer insanlar hakkında karar vermeye, onlarla karşılaştığımız ilk iki saniye içinde başlarız. Örneğin…  Kıyafetleri özensiz, saçı sakalı birbirine karışmış, alkollü biri  Kibar, düzenli giyinmiş, konuşması düzgün biri

22 İlk İzlenim İkinci bir şans var mı?

23  Gülümseme  Göz teması  Sıkı tokalaşma  Kişinin ismini kullanma

24

25

26  Prezentabl olmak en çok istenen vasıfların başında gelmektedir.  Güzel bir görünüş, sessiz bir tavsiye mektubudur.

27  Görünüş  Giyim tarzı

28 Renklerin insan psikolojisi üstündeki etkileri araştırmalarla kanıtlanmıştır. İnsan psikolojisi renk seçimine etki ettiği gibi giyimde kullandığımız renkler de psikolojimizi etkilemektedir  Kırmızı: İhtiras, hız, mutluluk ve neşeyi temsil eden bir renktir. Kırmızının insanın dolaşım sistemindeki kan akımını hızlandırdığı da söylenir. Giyimde kırmızıyı tercih ediyorsak bu fark edilmeyi hedefliyoruz anlamına gelir.  Lacivert: Otoriteyi ve sonsuzluğu sembolize eder. Cumhuriyetin ilk yıllarında özellike memur kıyafeti rengi olarak tanımlanmıştır. İş adamlarının ve firmaların sık olarak tercih ettiği bir renktir. İş görüşmeleri ve satış alanında çalışan kişiler için özellikle tavsiye edilen bir renktir.Özellikle önemli iş görüşmelerinde tavsiye edebileceğimiz bir renk tonudur. Lacivert renk seçimi ile seçkin görünme hedeflenir.  Beyaz: temizliği ve saflığı temsil eder.  Siyah: matemi, karamsarlığı, gücü temsil eder; arka fonda hakim renk siyah olur ise konsantrasyonu artırır. Siyah renk giyim tercih eden kişi otoriter ve olgun görünmeyi hedeflemektedir.  Sarı: San renkte tonlama çok önemlidir. Canlılık hissi verebileceği gibi bazı kişiler tarafından kıskançlık rengi olarak tanımlanır. Yeşil: Mutluluk ve enerji verir. Karşıdaki kişide pozitif etki yaratır. Renkler birlikte kullanıldıklarında da başka hisler uyandırabilirler. Örneğin mor ve kahverenginin birlikte kullanımı daha mistik ve olgun bir hava yaratır. Mor rengin beyaz ile kullanımı işer daha canlı bir his uyandıracaktır.

29 Kadın Ve Erkek Giyiminin Özellikleri  İnsanların hangi sektörlerde çalıştıklarına onların kıyafetlerine-bakarak karar vermek mümkündür. Örneğin rahat giysiler giyen ve saç kesimi oldukça sıradışı olan birinin moda veya reklam sektöründe, koyu ve resmi giyimli birinin ise bürokrasi alanında çalıştığını düşünebilirsiniz.

30 Özellikle bankacılık, hukuk veya hizmet sektöründe çalışan erkekler için fiziksel görünümün basanlarında çok büyük etkisi vardır. Aşağıdaki öneriler profesyonel yaşamda erkekler için avantaj yaratacaktır.

31  Karşı tarafta otorite ve ciddi bir etki yaratmak istiyorsanız kravatınızı gri veya lacivert tonlarda seçmelisiniz. Kravatınızı pantolon kemerinizin hemen üstünde kalacak şekilde bağlayın.  Kullandığınız aksesuarların renkleri uyumlu seçin  Takım elbisede mümkünse koyu renkleri tercih edin. Lacivert iyi bir seçim olacaktır. Siyah takım elbiseyi resmi ortam ve davetlerde kullanmaya gayret edin.  Oturmadığınız anlarda ceketinizin düğmelerini ilikli tutun.  Hijyen faktörü her durum için en büyük avantajdır.

32  Kıyafetinizin profesyonel kimliği geri planda bırakacak şekilde iddialı olmasından kaçının.  Kadın giyiminde tek pantolon, tek etek üzerine v yakalı bluz veya gömlekler idealdir. Eğer takım elbise giymişseniz altına dolgu topuklu, spor veya abiye ayakkabı giymeyin.  Modaya uymak yerine size yakışan renk ve tonu bulun. Ancak bu renklerin iddialı olmamasına özen gösterin.  Hizmet sektöründe çalışan bayanlar bankacılık vs sektörlerine göre daha dinamik giyinebilir.  Hijyen faktörü her durum için en büyük avantajdır.

33 Aksesuarlar Aksesuarla ilgili unutulmaması gereken konu detayların etkiyi maksimize ettiğidir. Kaliteli aksesuarlar imajınızı bir yukarı seviyeye taşıyacaktır.  Eğer mümkünse ayakkabı ve çanta seçiminde olabildiğince formal ve kıyafete uygun tonda sade renkler tercih edilmeli ve aynı zamanda deri ve boyasına dikkat edilmiş ve bakımı yapılmış olmalıdır.  İş çantası ve özel çantalarda gereksiz eşyaların çıkarılmış olmasına dikkat edilmelidir.

34 Giyim ve aksesuarlarınızla tanımlamaya çalıştığmız imaj şu noktalar göz Önünde bulundurularak yapılandırılmalıdır:  Etkili olma  Meslek ve duruma uygun olma  Zaman ve para bakımından uygun olma  Kendinize güven sağlama

35 Hijyene verilen değer  Saçlar…  Vücut temizliği…  Tırnaklar…  Nefesiniz…

36  Bir çivi yüzünden bir nal, bir nal yüzünden at, bir at yüzünden bir süvari kaybederiz.

37  Beden dilimiz ve kullandığımız aksesuarlar, renkler ve giysiler sözsüz mesajlar iletilerdir.  Sosyal psikolog Albert Mahrebian'ın yaptığı araştırmaya göre beden dili %55 oranında iletişime etki ediyor.  İmaj kavramının görselliği ön plana çıkarması beden dilini önemli kılıyor.

38 İnsanlar beden dilimize ve diğer sözsüz mesajlara bakarak aşağıda alanlarda fikir sahibi olabiliyorlar.  Sosyo- Ekonomik Seviyemiz  Entellektüel Seviyemiz  Ruh Halimiz  Kararlılık Derecemiz  Özgüven  Karakter Özelliklerimiz  Kültürümüz vs.

39 neler yapılmalıdır? 1. Konumuzda uzmanlaşmalıyız. 2. İletişim becerilerimizi geliştirmeliyiz. 3. Dilimizi daha doğru ve güzel kullanma ve toplum önünde konuşma konularında kendimizi geliştirmeliyiz. Etkili ve iz bırakan sunumlar yapmalıyız. 4. Beden dilimizi sözlerimizle uyum içinde kullanmalı, beden dilimizle olumlu ve açık mesajlar vermeliyiz. 5. Başkalarının beden dillerini doğru okumaya çalışmalı ve onlarla uyum sağlayabilmek için çaba sarf etmeliyiz. 6. ETKİLİ DİNLEMEYİ ÖĞRENMELİYİZ.

40 7. İnsanlarla empatik bağ kurmalıyız. 8. Her zaman olumlu düşünmeye özen göstermeliyiz. 9. Nezaket kurallarını öğrenmeli ve uygulamalıyız. 10. Kendimizi sunmamıza yarayacak kartvizitlerimizin, kurumumuza ait tüm basılı malzemelerin profesyonelce hazırlanmış olmasına özen göstermeliyiz. 11. Kurumumuza, pozisyonumuza ve hedeflerimize uygun giyinmeliyiz. 12. Her zaman bakımlı ve temiz görünmeliyiz.

41 13. Bize yakışan, bizi tamamlayan renklerde ve stilde giyinmeli, kıyafetlerimizin vücudumuza uygun olmasına dikkat etmeliyiz. 14. Gelişme ve değişime açık olmalıyız. 15. İşyerimizin, ofisimizin, evimizin, kullandığımız araç ve eşyaların görüntüsüne ve bakımına özen göstermeliyiz. 16. Kendimizi sevmeli, değer vermeli ve kendimize güvenmeliyiz. 17. Doğru beslenmeli, spor yapmalı ve sağlığımıza özen göstermeliyiz.

42 Nasıl algılanıyorsak imajımız da odur. Başka bir deyişle nasıl algılanıyorsak, öyle biliniriz. İnsanların bize davranış şekli, bizim ne olduğumuzdan daha çok, bizi “nasıl bildiklerine” bağlıdır. KarizmatikÇalışkan Düzenbaz Geveze Bakımlı Nazik Titiz Paspal Güler yüzlü

43 KİŞİSEL İMAJINIZ DÜNYAYA KİM OLDUĞUNUZU HAYKIRIR!

44

45

46

47


" zihinlerdeki çağrışımlar,  hisler, tutumlar, izlenimler  olumlu/olumsuz değerlendirmeler  akla gelen özet-resim  genel görünüş  sembolik anlam." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları