Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Hale Uysal 9 Mart 2012 ODTÜ Kütüphane Toplantı Salonu

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Hale Uysal 9 Mart 2012 ODTÜ Kütüphane Toplantı Salonu"— Sunum transkripti:

1 Hale Uysal 9 Mart 2012 ODTÜ Kütüphane Toplantı Salonu
ODTÜ Verimlilik Topluluğu Tarafından 3-4 Mart 2012 Tarihlerinde Gerçekleştirilen “12. Yönetim ve Mühendislik Günleri”nden İzlenimler Hale Uysal 9 Mart 2012 ODTÜ Kütüphane Toplantı Salonu

2 REKABET

3 PROGRAM  3 Mart 2012, Cumartesi  Açılış Seremonisi ve Açılış Konuşmaları -Açılış Konuşmacısı; Rekabet Kurumu Başkanı Prof. Dr.Nurettin Kaldırımcı -ODTÜ Endüstri Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Sinan Kayalıgil  1. Panel:Rekabet Stratejileri -Demir Döküm YK Başkanı Christoph Grosser -Migros Merkez Satış Grup Müdürü Mehmet Cem Tunçay -PwC Kıdemli Müdürü Arda Karaçelebi -PwC Müdür Yardımcısı Serhat Akmeşe   2. Panel: Kriz ve Rekabet Politikaları -Anadolu Ulaşım Yönetim Kurulu Başkanı Halil Erdoğmuş -Bigumigu.com Kurucusu Yalçın Pempecioğlu -MST Yönetim Kurulu Başkanı ve Yönetim Danışmanı Serdar Tan  Yemek Arası  Gösteri : -Eşli Danslar Topluluğu  3. Panel: Haksız ve Dürüst Rekabet -Tesco Kipa Kategori Direktörü Ali Öztekin  -Abdi İbrahim Avukat Konuşmacısı Ayşe Tümerkan -Ulusoy Genel Müdür Mustafa Yıldırım  Söyleşi : BEDÜK 4 Mart 2012, Pazar    Uluslararası Rekabet Semineri : -Schneider Electric Türkiye ,Balkanlar ve Ortadoğu Genel Müdür Yardımcısı Bora Tuncer  4.Panel:Tıp Teknolojilerinde Rekabet : -GATA METUM Eş Başkanları; -Prof. Dr. A. Osman Bengi -Prof. Dr. Osman Eroğul -OSTİM İnovankara Genel Koordinatörü Oğuz Ünal  Konumlandırma, Farklılaştırmak, Rekabet Semineri: -Anadolu Grubu Perakende Grup Başkanı Serdar Bölükbaşı   YemekArası  Gösteri Güzel Sanatlar Topluluğu  5.Panel:Rekabet Ortamında Başarılı Olmada İK'nın Rolü -Meteksan Savunma İK Müdürü Sinem Genç -Er-Bakır İK Müdürü Hüseyin Pakdoğan  Söyleşi: Hayko Cepkin  Söyleşi: Engin Altan Düzyatan

4 PANELLER

5 1. PANEL: Rekabet Stratejileri
Demir Döküm YK Başkanı Christoph Grosser’ın sunumundan notlar: İnsan, hayatı boyunca en fazla 10 kritik karar alabilir ve bu kararlar o insanın hayatının dönüm noktalarını oluşturur. Amaca ulaşmak için net fikir ve vizyon sahibi olunmalıdır. Yaptığınız işe inanmalı, kararlı olmalı, hedefinize ulaşmak için net bir yol çizmeli, plan yapmalı ve bu yolda güçlü bir irade göstererek ilerlemelisiniz.

6 35-45 yaş arası, insan hayatının en üretken ve verimli çağıdır çünkü insan bu yaşa gelinceye kadar bilgisinin üzerine önemli ölçüde deneyim de eklemiştir. Hayatınızı planlayın. Bilinçli yaşayın. Planlama hedefleriniz hakkında tüm özel ve iş karar mercilerinizi sürekli olarak bilgilendirin. Mesleğini sevmeyen insanın başarılı olma şansı yoktur. Misyon, vizyon ve stratejiler daima uzun vadeli olmalı. Her zaman rakipten daha farklı, daha hızlı, daha insancıl ve daha hoşgörülü olunmalı.

7 Rakibiniz size eşit veya sizden daha zayıf ise onu kontrollü biçimde takip etmeli ve yaşaması için ona destek vermelisiniz çünkü bir gün gelip onun desteğine ihtiyaç duyabilirsiniz. Rakibiniz sizden daha güçlü ise onunla işbirliği yapmalısınız çünkü birlikten güç doğar. Rekabet sürekli antrenman gerektirir. Rakibinizi ne hafife alın, ne de gözünüzde büyütün. Mütevazı olun. Sabırlı olun. Sabır, başarının yarısıdır. Dengeli olun. Süreklilik çok önemlidir. Bu nedenle enerjinizi ekonomik kullanın. Doğru zamanda doğru yerde bulunmak çok önemlidir. Bunu yapmaya özen gösterin.

8 1. PANEL: Rekabet Stratejileri
MİGROS Merkez Satış Grup Müdürü Cem Tunçay’ın sunumundan notlar: Rekabet; hep bir adım önde olma hırsıdır. Bir adım önde olmak için doğru kişilerle çalışmak gerekir. Hizmet sektöründe mücadele her sabah yeniden başlar. Başarı, müşteri için hergün yeni bir değer yaratmanın sonucunda gelir. Müşterilerinize ulaşmak için kapsamlı multi-kanal stratejileri geliştirin ve müşteri deneyimi yaratmaya odaklanın.

9 2. PANEL: Kriz ve Rekabet Politikaları
Bigumigu.com kurucusu Yalçın Pembecioğlu’nun sunumundan notlar: Sorun; bilginin çok, zamanın az olmasıdır. Bu nedenle doğru bilginin insanlara ulaştırılması çok önemlidir. Rekabette başarı kazanmak için alışılagelmişe meydan okumak gerekir. Başarı elde etmek için yenileşim (inovasyon) şarttır.

10 2. PANEL: Kriz ve Rekabet Politikaları
MST – Modern Stratejik Teknolojiler YK Başkanı ve Yönetim Danışmanı Serdar Tan’ın sunumundan notlar: “Geleceği tahmin etmenin en kolay yolu onu yaratmaktır.” Peter Ferdinand Drucker Kriz; kontrol edilemeyen durumdur. Krizin başlıca belirtisi; müşteri taleplerinin karşılanamamasıdır. Kriz durumlarında belirsizlik hakimdir ve genellikle eski plana sadık kalınarak hızlı dinamikler gözardı edilir ve bu genellikle istenmeyen sonuçlar doğurur.

11 Kriz durumunda; Herşeyden önce sakin olunmalı,
Eldeki olanaklar iyi değerlendirilmeli, Kriz aşma planı yapılmalıdır.

12 Kriz yönetimi; belirsizliğin, kaosun yönetimidir.
Krizin üstesinden gelmek için; Stratejik tutum belirlenmeli, Eylem planı yapılmalıdır.

13 Vazgeçilmez olmak için rekabetçi değer yaratmak gerekir.
Açık sistemler çevreleriyle denge içindedir ve aslında içinde bulunduğumuz tüm sistemler açık sistemlerdir.

14 Kazan-kazan politikası her zaman, bir kazananın ve bir kaybedenin bulunduğu kazan-kaybet politikasından çok daha fazla işe yarar. Getirdiğinizden fazlasını götüremezsiniz ve mutlaka bir katma değer yaratmanız gerekir. Bilgi paylaşıldıkça büyür.

15 2. PANEL: Kriz ve Rekabet Politikaları
Anadolu Ulaşım YK Başkanı Halil Erdoğmuş’un sunumundan notlar: Uzak Doğu felsefesinde kriz; “içinde fırsatlar barındıran tehlikeli durum” olarak tanımlanır. Kalıcı olmak istiyorsanız; uzun dönemli stratejiler planlamalısınız.

16 Farklı olmak adına attığınız adımları dikkatli atmalısınız
Farklı olmak adına attığınız adımları dikkatli atmalısınız. Bunun karşılığında ödeyeceğiniz bedelleri ve katlanmanız gereken sonuçları düşünerek hareket etmelisiniz. Güven yaratmak en güvenilir sigortadır.

17 3. PANEL: Haksız ve Dürüst Rekabet
Tesco Kipa Kategori Direktörü Ali Öztekin’in sunumundan notlar: Dürüst rekabet: EVERY LITTLE HELPS! Güleryüzlü çalışanlar: İNSANLARA, SİZE DAVRANILMASINI İSTEDİĞİNİZ GİBİ DAVRANIN! Müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını doğru yorumlayın.

18 Meteksan İK Müdürü Sinem Genç’in sunumundan notlar:
5. PANEL: Rekabet Ortamında Başarılı Olmada İnsan Kaynaklarının (İK) Önemi Meteksan İK Müdürü Sinem Genç’in sunumundan notlar: İKY’de kritik olan; insan kaynağına önem vermek, onların ihtiyaçlarını anlamak, onları maliyet değil yatırım olarak değerlendirmektir. Empati; karşısındaki insanın duygusunu anlamaktır.

19 Bardağın yarısını dolu görmek, İNSANI anlayabilmek ve gerektiğinde destekleyip motive etmek; başarılı bir personel yönetimi için şarttır.

20 Çünkü çalışanın performansı yüksek ise organizasyonun performansı da yüksektir.
Bu nedenle proaktif olmak; yani hem inisiyatif hem de sorumluluk almak, önceden önlem almak ve sonuç odaklı davranmak; günümüz yöneticilerinin sahip olması gereken en önemli niteliktir.

21 Organizasyonel amaçların ve bu amaçlara ulaşmak için gerekli stratejilerin belirlenmesi sürecine çalışanların da katılımının sağlanması; amaçların benimsenmesini kolaylaştırarak MOTİVASYONU artırır; dolayısıyla kuruma başarı getirir.

22 Bunlar yoksa performansınız tavan yapsa işe yaramaz!
Uzun soluklu çalışanlar yaratmak için; AİDİYET DUYGUSU KURUM KÜLTÜRÜ ORTAK HEDEFLER ve ORTAK BAŞARILAR yaratmak şarttır. Bunlar yoksa performansınız tavan yapsa işe yaramaz!

23 Rekabette lider olabilmek için DEĞİŞİM ve YENİLİĞİN önemine inanmak şarttır!

24 5. PANEL: Rekabet Ortamında Başarılı Olmada İnsan Kaynaklarının (İK) Önemi
ER-BAKIR İK Müdürü Hüseyin Pakdoğan’ın sunumundan notlar: Güleryüzlü çalışanlar yaratmak için; “Sosyal iş” anlayışı: Sosyal Sorumluluk ve Aktivite Klübü (SAK) Sosyal etkinlikler Öneri değerlendirme sistemi: Çalışanların tüm kararlara katılması

25 SÖYLEŞİLER

26 BEDÜK ile Söyleşi Kendinizi fazla önemsemeyin; önemli olan yaptıklarınızdır. Arkadaşlarınızla iş yapmayın; büyük ihtimalle dostluğunuz bozulur. Kendinizi asla gelişmiş ülkelerin insanlarından aşağı görmeyin. Onların adı “John”, bizim adımız “Can”; tek fark bu, inanın!

27 Hayatınızın bir yerinde mutlaka kendi işinizi yapın ama önce profesyonel yaşamın içinde en az 3-5 yıl, eğitimini aldığınız işi yapın! Ancak yaptığınız işin içini doldurduğunuzda ve UNIQUE (eşsiz, benzersiz, biricik, tek) olduğunuzda başarılı olabilirsiniz. Sadelik en zor şeydir: LESS is MORE…

28 Yaptığınız işi kimseye anlatmayın ki hevesinizi kırmasınlar!
Anlamasanız da yeniliklere saygı duyun. Hayatta ilk amacınız; gece başınızı yastığa rahat koymak olmalıdır. En kötüsünü görmek her zaman iyidir!

29 Hayko Cepkin ile Söyleşi
Kendini gerçekleştirmek adına, gerekiyorsa başkaldırabilmelisin.

30 Engin Altan Düzyatan ile Söyleşi
İşini ciddiye almalı ve iyi yapmalısın ama... Aynı zamanda kendini fazla ciddiye almamalısın.

31 NE ANLADIM/ÖĞRENDİM?

32 Her insan değerlidir ama... Ancak değer katan insan fark yaratabilir.
Her iş önemlidir. Her insan değerlidir ama... Ancak değer katan insan fark yaratabilir. İnsan, ancak kendini gerçekleştirebildiği ölçüde değer katabilir.

33 Ancak iyi yönetilen organizasyonlar başarılı olabilir.
Ancak iyi yönetilen organizasyonlarda çalışan memnuniyetinden söz edilebilir.

34 Benim Notum İnsanın kendini gerçekleştirebildiği işi yapması, onun mutluluk nedenidir. Bu yüzden asıl olan başkalarının göğsümüze taktığı madalyalar değil, bizim o işe kattığımız değerdir  Sevgisiz yapılan her işin içi boştur  Başarmak herşeyden önce güçlü bir istek gerektirir.

35 Sevgi ve saygılarımla 
Beni dinlediğiniz için hepinize çok teşekkür ederim  Sevgi ve saygılarımla 


"Hale Uysal 9 Mart 2012 ODTÜ Kütüphane Toplantı Salonu" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları