Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TEŞVİK SİSTEMLERİNE GENEL BİR BAKIŞ AFYON/2012 Selamİ DİNÇ SMMM

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TEŞVİK SİSTEMLERİNE GENEL BİR BAKIŞ AFYON/2012 Selamİ DİNÇ SMMM"— Sunum transkripti:

1 TEŞVİK SİSTEMLERİNE GENEL BİR BAKIŞ AFYON/2012 Selamİ DİNÇ SMMM

2 YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI

3 YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI İLE İLGİLİ 19 HAZİRAN 2012 TARİH VE SAYILI RESMİ GAZETEDE BAKANLAR KURULU KARARI YAYINLANMIŞTIR. 20 HAZİRAN 2012 TARİHİNDE İLGİLİ BAKANLAR KURULU KARARININ UYGULAMASI İLE İLGİLİ TEBLİĞ RESMİ GAZETEDE YAYINLANMIŞTIR.

4 TEŞVİĞİN AMACI İstidamın artırılması
Yatırımların katma değeri yüksek yatımlara yönlendirilmesi. İthalat Bağımlılığının azaltılması. Ar-ge yatırımlarının desteklenmesi Stratejik yatırımların özendirilmesi Geri kalmış bölgelere daha fazla teşvik verilerek gelişmişlik farlılıklarının azaltılması

5 TEŞVİK’İN DESTEK UNSURLARI
GENEL TEŞVİK BÖLGESEL TEŞVİK BÜYÜK ÖLÇEKLİ YATIRIMLAR İÇİN TEŞVİK STRATEJİK YATIRIMLAR TEŞVİK İÇİN TEŞVİK

6 BÖLGESEL TEŞVİK TEŞVİK SİSTEMİNDE İLLERİMİZ SOSYO EKONOMİK GELİŞMİŞLİK DERCESİNE GÖRE 6(ALTI) BÖLGEYE AYRILMIŞTIR.

7

8 SAĞLANAN DESTEKLER GÜMRÜK MUAFİYETİ KDV İSTİSNASI
FAİZ (KAR PAYI) DESTEĞİ SGK İSTİSNASI GELİR VERGİSİ STOPAJI DESTEĞİ VERGİ İNDİRİMİ YATIRIM YERİ TAHSİSİ

9 GÜMRÜK VERGİSİ MUAFİYETİ
TEŞVİK BELGESİ KAPSAMINDA BULUNAN HER TÜRLÜ MAKİNE VE TEÇHİZATIN İTHALİNDE %100 GÜMRÜK VERGİSİ MUAFİYETİ ULGULANIR.

10 KDV İSTİSNASI TEŞVİK BELGESİ KAPSAMINDA MAKİNE VE TEÇHİZATIN İTHALİNDE VE YERLİ TESLİMLERİNDE %100 KDV İSTİSNASI UYGULANIR. (BEŞYÜZ MİLYON) TL VE ÜZERİ STRATEJİK YATIRIMLARDA İNŞAAT MALZEMELERİ İÇİNDE KDV İSTİSNASI VE İADESİ UYGULANIR.

11 FAİZ (KAR PAYI) DESTEĞİ
BU DESTEKTEN SADECE AR-GE, STRATEJİK YATIRIMLAR, ÇEVRE YATIRIMLARI VE VE 6. BÖLGEDEKİ BÖLGESEL YATIRIMLAR FAYDALANABİLİR BÖLGELERE GÖRE FAYDALANMA ORANLARI FARKLIDIR. (Md.11) EN AZ 1 YIL VE ÜZERİ VADELİ KREDİLERDEN FAYDALANILABİLİR SIRASIYLA 3,4,5 VE 6. BÖLGELERDE 500 BİN, 600 BİN, 700 BİN VE 900 TL DEN FAZLA DESTEKTEN FAYDALANILAMAZ BU DESTEKTEN SADECE HER TEŞVİK BELGESİ İÇİN SADECE BİR ARACI KURUM KULLANILABİLİR.

12 FAİZ (KAR PAYI) DESTEĞİ TABLOSU
BÖLGELER TL DÖVİZ ÜST SINIR 1. BÖLGE - 2. BÖLGE 3. BÖLGE 3 1 4. BÖLGE 4 5. BÖLGE 5 2 6. BÖLGE 7

13 İSTİSNASI BU TEŞVİKTEN FAYDALANMA ŞARTLARI SAYILI SGK GENELGESİNDE AÇIKLANMIŞTIR. BU TEŞVİKTEN FAYDALANMAK İÇİN TAMAMLA VİZESİNİ YAPTIRMIŞ OLMAK GEREKİR TEŞVİK BELGESİNDE BELİRTİLEN İSTİHDAM EDİLECEK VEYA EK İSTİHDAM EDİLECEK SAYIDAN FAZLA KİŞİ BU TEŞVİKTEN FAYDALANILANDIRLAMAZ TEŞVİKTEN FAYDALANMAYA GENEL MÜDÜRLÜĞÜN SGK’YA UYGUNDUR YAZISI ULAŞTIĞI AYI TAKİP EDEN AYDAN İTİBAREN BAŞLANIR KOMPLE YATIRMLARDA TEŞVİK BELGESİNDE BELİRTİLEN SAYININ HEPSİ BU TEŞVİKTEN FAYDALANIR, TEVSİ YATIRIMLARDA TEŞVİK BELGESİNDE BELİRTİLEN İLAVE İŞÇİ KADAR FAYDALANILABİLİR

14 BU TEŞVİKTEN FAYDALANMAK İÇİN DİĞER TEŞVİKLERDE OLDUĞU GİBİ BİLDİRGENİN ZAMANDA VERİLMESİ VE KURUMA TOPLAM PİRİM BORCUNUN AGARİ ÜCRETTEN FAZLA OLMAMASI GEREKLİRİDİR. PİRİM BORCUNA BAKILIRKEN TÜRKİYE GENELİNDEKİ DİĞER İŞYERİNİNDE BORCU OLUP OLMADIĞINA BAKILIR. ŞAHIS İŞLETMESİ İSE ŞAHSA AİT PİRİM BORCUDA OLMAMALIDIR. AYRICA VERGİ BORCUDA BULUNMAMASI GEREKİR TEŞVİK SGK İŞVEREN HİSSESİNİN ASGARİ ÜCRETE TEKABÜL EDEN KISMI KADAR UYGULANIR. SADECE 6. BÖLEDEKİ BÖLGESEL YATIRIMLAR , STRATEJİK YATIRIMLAR, BÜYÜK ÖLÇELİ YATIRIMLAR VE GENEL YATIRIMLARDA İŞÇİ HİSSESİ DAHİL TÜM SİGORTA PİRİMİ İÇİN UYGULANIR. BU DA ASGARİ ÜCRETE AİT PİRİM KADAR UYGULANIR.

15 1. VE 2. BÖLGEDEKİ İLLER BU TEŞVİKTEN FAYDALANMAK İÇİN 31. 12
1. VE 2. BÖLGEDEKİ İLLER BU TEŞVİKTEN FAYDALANMAK İÇİN TARİHİNE KADAR (BU TARİH DAHİL) YATIRIMA BAŞLAMAK ZORUNDADIRLAR. DİĞER BÖLGELERDE BU TARİHTEN SONRA BAŞLANIRSA TEŞVİK SÜRESİ 1 İLE 3 YIL ARASINDA DÜŞMEKTEDİR. TEŞVİK BELGESİNİ TARİHİNDEN ÖNCE ALANLAR BU TEŞVİKTEN SAYILI TEBLİĞE GÖRE FAYDALANABİLİR. ORTALAMADAN DOLAYI FAYDALANILMAYAN AYLAR SONRAKİ AYLARA EKLENİR BU DESTEKTEN BÖLGELERE GÖRE BELİRLENEN ORANLARDA FAYDALANILIR. BİLDİRGE GÖNDERİLİRKEN «16322» KODUYLA BİLDİRGE GÖNDERİLİR. 6. BÖLGEDE İSE «26322» KODUYLA GÖNDERİLİR. ALT İŞVERENLERDE BU TEŞVİKTEN FAYDALANACAKTIR.

16 Bölgesel Teşvik Uygulamaları Büyük Ölçekli Yatırımlar Bölgeler
Bölgesel Teşvik Uygulamaları Büyük Ölçekli Yatırımlar Bölgeler Sigorta Primi İşveren Hissesi Desteğinin Sabit Yatırım Tutarına Oranı (%) Sigorta Primi İşveren Hissesi Desteğinin Sabit Yatırım Tutarına Oranı (%) 1 10 3 2 15 5 20 8 4 25 35 11

17 31/12/2013 tarihine kadar (bu tarih dahil) başlanılan yatırımlar
Bölgeler 31/12/2013 tarihine kadar (bu tarih dahil) başlanılan yatırımlar 1/1/2014 tarihinden itibaren başlanılan yatırımlar 1 2 yıl - 2 3 yıl 3 5 yıl 4 6 yıl 5 7 yıl 6 10 yıl

18 GELİR STOPAJ DESTEĞİ Bu Karar uyarınca 6 ncı bölge için düzenlenen teşvik belgeleri kapsamında gerçekleştirilecek yatırımlarla sağlanan ilave istihdam için, belgede kayıtlı istihdam sayısını aşmamak kaydıyla, işçilerin ücretlerinin asgari ücrete tekabül eden kısmı üzerinden hesaplanan gelir vergisi, yatırımın kısmen veya tamamen faaliyete geçtiği tarihten itibaren on yıl süreyle verilecek muhtasar beyanname üzerinden tahakkuk eden vergiden terkin edilir.

19 VERGİ İNDİRİMİ Büyük ölçekli yatırımlar ile bölgesel teşvik uygulamaları kapsamında gerçekleştirilecek yatırımlarda, 5520 sayılı Kanunun 32/A maddesi çerçevesinde gelir veya kurumlar vergisi, öngörülen yatırıma katkı tutarına ulaşıncaya kadar aşağıda belirtilen oranlarda indirimli olarak uygulanır.

20 Bölgesel Teşvik Uygulamaları Büyük Ölçekli Yatırımlar Bölgeler
Bölgesel Teşvik Uygulamaları Büyük Ölçekli Yatırımlar Bölgeler Yatırıma katkı oranı (%) Kurumlar vergisi veya gelir vergisi indirim oranı (%) 1 10 30 20 2 15 40 25 3 50 4 60 35 5 70 6 90 45

21 (2) Ancak, bu Karara istinaden düzenlenecek teşvik belgeleri kapsamında 31/12/2013 tarihine kadar (bu tarih dahil) yatırıma başlanılmış olması halinde aşağıdaki tabloda belirtilen indirim oranları ile yatırıma katkı oranları uygulanır.

22 Bölgesel Teşvik Uygulamaları Büyük Ölçekli Yatırımlar Bölgeler
Bölgesel Teşvik Uygulamaları Büyük Ölçekli Yatırımlar Bölgeler Yatırıma katkı oranı (%) Kurumlar vergisi veya gelir vergisi indirim oranı (%) 1 15 50 25 2 20 55 30 3 60 35 4 70 40 5 80 6 90

23 ÖRNEK: 2. BÖLGEDE BULUNAN (A) ŞİRKETİ KOMPLE YENİ BİR YATIRIM OLARAK 10 MİLYON TL LİK YATIRIMINI TAMAMLAMIŞTIR. (A) ŞİRKETİNİN 2012 KARI 3 MİLYON TL DİR. ÖDEYECEĞİ KURUMLAR VERGİSİNİN HESAPLANMASI YATIRIMA KATKI ORANI:%20 K.V. İNDİRİM ORANI: %55 DEVLETİN YATIRIMA KATKI TUTARI :10 MİLYON X %20 =2 MİLYON İNDİRİMLİ K.V. ORANI= %20 X %55 =%11 =%20 - %11 = %9 (K.V. ORANI) 3 MİLYON X %9 = TL. (ÖDEYECEĞİ K.V.) NORMALDE ÖDEMESİ GEREKEN K.V. = 3 MİLYON X %20= 2012 DE VAZGEÇİLEN K.V.= 600 BİN – 270 BİN =330 BİN BİR SONRAKİ YILA DEVRENDEN =2 MİLYON – 330 BİN =

24 YATIRIM SÜRESİNCE ŞİRKETİN DİĞER FALİYETLERİNDEN KAYNAKLANAN GELİRLEREDE İNDİRİMLİ ORANDA K.V. UYGULANABİLİR. ANCAK YATIRIMA KATKI TUTARINI AŞAĞIDA BELİRTİLEN ORANLARDA AŞMAMAK VE GERÇEKLEŞEN YATIRIM TUTARINI AŞMAMAK ŞARTIYA FAYDALANABİLİR. 2. BÖLGEDE %10 3. BÖLGEDE %20 4. BÖLGEDE %30 5. BÖLGEDE %50 6. BÖLGEDE %80

25 520 Sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu’nun 32/A Maddesi ile indirimli kurumlar vergisi uygulamasına yönelik tevsi yatımlara ilişkin özel bir düzenleme getirilmiştir. Buna göre tevsi yatırımlarda, elde edilen kazancın işletme bütünlüğü çerçevesinde ayrı hesaplarda izlenmek suretiyle tespit edilebilmesi halinde, indirimli oran bu kazanca uygulanacaktır. Şayet tevsi yatırımdan elde edilen kazanç ayrıştırılamıyorsa o takdirde bilançoda yer alan sabit kıymet toplamını, tevsi yatırım tutarına oranlayarak, elde edilen sonucu toplam kazanca uygulamak gerekecektir. Bu şekilde indirimli vergi uygulanacak kazanç tespit edilebilecektir.

26 Aşağıdaki kurum ve yatırımlar, hiçbir şekilde indirimli vergi uygulamasından faydalanamayacaklardır
Finans ve sigortacılık sektöründe faaliyet gösteren kurumlar, İş ortaklıkları, Taahhüt işleri yapanlar, Yap-İşlet Modeli ile elektrik enerjisi üretim tesislerinin kurulması, işletilmesi ve enerji satışı ile ilgili yatırımlar, Yap-İşlet-Devret Modeli çerçevesinde gerçekleştirilen yatırımlar, Rödovans sözleşmelerine bağlı olarak yapılan yatırımlar. Ayrıca Arazi, Arsa, Royalti, Yedek Parça ve Amortismana tabi olmayan harcamalar Vergi indiriminde dikkate alınmaz.

27 YATIRIM YERİ TAHSİSİ Yatırım yapılması düşünülen yerde; Organize Sanayi Bölgeleri ve Endüstri Bölgelerinde yer bulunmuyorsa,Yatırım toplam tutarı taşınmazın rayiç bedelinin eğitim ve hayvancılık yatırımları için bir, turizm için iki, diğer yatırımlar için üç katından fazla ise 49 yıllığına irtifak hakkı tesis edilebilir.

28 Yatırım yeri tahsisi gerçekleştikten sonra yatırımcı taşınmazın emlak vergisi değerinin % 3’ü oranında ilk yıl bedelini ödemek, yatırımı öngörülen zaman içerisinde tamamlamak, yatırımın faaliyete geçmesinden itibaren 5 yıl boyunca yatırım teşvik belgesinde belirlenen istihdam sayısını korumak zorundadır. Tarım ve hayvancılık yatırımları hariç olmak üzere yatırım tutarı $ ve üstü ise, en az 100 kişiye istihdam sağlanacak nitelikte bir yatırım ise ve satın alınmak istenen taşınmazın en az 3 katı tutarında yatırım yapılacaksa Harçlar Kanunu’nun 63. maddesinde yer alan harca esas değer üzerinden doğrudan satın alınabilir. Hazineye, Özel Bütçeli İdarelere, Belediyelere, İl Özel idarelerine ve Devletin hükmü şahsiyetinde olan yerler için başvuru yapılabilir.

29 GENEL ŞARTALAR BU TEŞVİKLERDEN FAYDALANMAK İÇİN YATIRIM TEŞVİK BELGESİ ALMAK GEREKLİDİR. BÖLGESEL TEŞVİKLERDE TEŞVİK BELGESİNE BAŞVURMAK İÇİN 1 VE 2. BÖLGELERDE TL DİĞER BÖLGELERDE DE TL LİK BİR YATIRIM OLMASI GEREKİR AYRICA EK LİSTEDE BELİRTİLEN KAPASİTEDE BİR YATIRIM OLMASI GEREKİR (ÖRN. ÖĞRENCİ YURTLARI EN AZ 100 YATAK KAPASİTESİNDE OLMASI GEREKİR 6. BÖLGE HARİÇ.) ANA OKULU, İLK OKUL, ORTA OKUL VE LİSE YATIRIMLARINDA HANGİ İLDE YAPILDIĞINA BAKILMAKSIZIN 5. BÖLGE TEŞVİKLERİNDEN FAYDALANIR. YATIRIM 6. BÖLGE DE İSE 6. BÖLGE TEŞVİĞİNDEN FAYDALANIR. BAVURULAR DİREK EKONOMİ BAKANLIĞI TEŞVİK UYGLAMA VE YABANCI SERMAYE GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE YAPILACAĞI GİBİ YATIRIM TL NİN ALTINDA İSE YEREL BİRİMLERE DE BAŞVURU YAPILABİLİR.

30 TEŞVİK BELGESİ ALMAK İÇİN 400 TL HARÇ YATIRILIR
TEŞVİK BELGESİ ALMAK İÇİN 400 TL HARÇ YATIRILIR. BAŞKA BİR ÜCRET VERİLMEZ. BAŞVURU YEREL BİRİMLERE YAPILACAKSA 300 TL HARÇ 100 TL DE YEREL BİRİME ÖDENİR. TEŞVİK BELGESİ SÜRESİNDE YATIRIM BİTMEZSE VERİLEN SÜREYE EK OLARAK DAHA ÖNCE VERİLEN SÜRENİN YARISI KADAR DAHA SÜRE VERİLİR. TOPLAM YATIRIMIN %10 ORANINDA HARCAMA YAPILDIKTAN SONRA YATIRIMA BAŞLAMA VİZESİ YAPTIRILIR. TEŞVİK BELGESİNİN, YATIRIMIN BİTTİĞİ TARİHTEN İTİBAREN 6 AY İÇERİSİNDE TAMAMLAMA VİZESİ YAPILMALIDIR. YATIRIM TEŞVİK BELGESİ GENEL MÜDÜRLÜKTEN İZİN ALINARAK DEVİR EDİLEBİLİR. DEVİR TARİHİNDEN ÖNCEKİ HAKLARI DEVREDEN ŞİRKET TARAFINDAN DEVİR TARİHİNDEN SONRAKİ HAKLAR DEVİR ALAN ŞİRKET KULLANIR.

31 GLOBAL LİSTETE BULUNMAYAN MAKİNE VE TEÇHİZATLAR SONRADAN GENEL MÜDÜRLÜĞE BAŞVURULARAK LİSTEYE EKLENEBİLİR. TEŞVİK BELGESİNDE BELİRTİLEN MAKİNE VE TEÇHİZAT 5 YIL SÜRE İLE SATILAMAZ VE KİRAYA VERİLEMEZ . ANCAK SATIŞ YATIRIMIN BÜTÜNÜNÜ BOZMAYACAK İSE GENEL MÜDÜRLÜKTEN İZİN ALINARAK SATIŞ YAPILABİLİR. KALORİFER KAZANI, ASANSÖR, BEKÇİ KULÜBESİ GİBİ YATIRIMLARDA GLOBAL LİSTEYE EKLENEBİLİR. YATIRIM TEŞVİK BELGESİ KAYBOLURSA 300 TL HARÇ ÖDEYEREK YENİDEN ÇIKARILABİLİR.

32 TAMAMLAMA VİZESİ Yatırım teşvik mevzuatında belirtilen belgeler ile birlikte (YTB aslı, Makine ve Teçhizat Listesi, Yatırım Takip Formu, Kapasite Raporu, Faturalar, Ruhsatlar, Vergi İndirimi ve Kur Farkı gibi vb. konuları irdeleyen YMM Raporu vb.) Teşvik Uygulamaları ve Yabancı Sermaye Genel Müdürlüğü ve Genel Müdürlüğün görevlendirdiği mercilere (yerel birimler, odalar, bankalar veya valilik) başvurulabilir. Genel Müdürlük ekspertiz yapmak üzere iki veya üç personel görevlendirir. Ekspertiz Raporu sonucuna göre Genel Müdürlük tamamlama vizesi şerhi koyar. Görevlendirilecek ekspertize konaklama, yemek ve 100 TL ücret ödenir.

33 SGK TEŞVİKLERİ

34 4447 SAYIL KANUNU GEÇİCİ 10. MADDESİ
6111 Sayılı kanunun 74. maddesi ile 4447 sayılı kanuna geçici 10. madde eklenmiştir. Bu kanundan faydalanma şartları; İşe giren sigortalının yaşının 18 ve üzerinde olması. Erkek ise 29 yaşından küçük olmak 29 yaşından büyük erkekler işkur kaydı varsa 6 ay süreyle bu teşvikten faydalanır. Sigortalının işe girdiği tarihten önceki son 6 ayda sigortasının olmaması. İşyerlerinin de, işçinin işe giriş ayından önceki son 6 aylık döneme ait Aylık Pirim ve Hizmet Bildirgesinde çalışan toplam işçi sayısının ortalamasının o aya ait işçi sayısından fazla olması.

35 FAYDALANAN İŞÇİ SAYISININ BELİRLENMESİ
ÖRNEK: (X) İşletmesi aylara göre işçi sayısı aşağıdaki gibidir. Kasım kişi Aralık kişi Ocak kişi Şubat kişi Mart kişi Nisan kişi Mayıs kişi Haziran kişi Temmuz kişi Ağustos kişi Eylül kişi Ekim kişi Mayıs 2012 de şartları uygun olan 1 işçi işe almıştır. Ayrıca şartları uygun olmayan bir işçisi de işten ayrılmıştır. Eylül ayında şartları tutan 2 işçi daha işe almış. Şartları tutmayan 2 işçi işten ayrılmıştır. Ekim ayında şartları tutan 3 işçi daha işe almıştır. Soru: Mayıs 2012 den itibaren aylara göre teşvikten faydalananların sayısını belirleyiniz.

36 İŞE GİRİŞ OLAN AYLARDAKİ ORTALAMALAR.
1) Mayıs geriye dönük 6 ay ortalaması: =28/6 ay=4,66 dan 5 2)Eylül 2012 geriye dönük 6 ay ortalaması: =37/6 ay= 6,17 den 6 3) Ekim 2012 geriye dönük 6 ay ortalaması: =39/6 ay= 6,5 dan 7

37 May.02 7 1 5 Haz.02 6 1 Tem.02 Ağu.02 Eyl.02 8 3 2 3 Eki.02 9 6 AYLAR
ÇALIŞAN SAYISI TEŞVİKLİ SAYISI UYG.PERS İŞE GİRİŞ ORT. FAYDALANAN SAYI May.02 7 1 5 Haz.02 6  1 Tem.02 Ağu.02 Eyl.02 8  3 2 3 Eki.02 9  6

38 TEŞVİKLİ PERSONELİN İŞE GİRİŞTEKİ MESLEK ÜNVANI İLE MEZUN OLDUĞU OKULUN MESLEK ÜNVANI UYGUN OLURSA TEŞVİK SÜRESİ 12 AY DAHA ARTAR. İŞE GİRİŞ YAPMADAN ÖNCE PERSONELİN İŞKUR KAYDINI YAPARSAK TEŞVİK SÜRESİ 6 AY DAHA UZAR. MEZUN OLDUĞU OKUL BİLGİLERİNİ GİREREK TEŞVİKTEN FAYDALANDIRIRSAK 1 AY İÇERİSİNDE DİPOLOMASINI BİR DİLEKÇE İLE SGK YA BİLDİRMEMİZ GEREKİR. ORTALAMA HESAPLANIRKEN GERİYE DÖNÜK 6 AY YOK İSE ÇALIŞILAN AY TOPLAMLARINI ÇALIŞILAN AY SAYISINA BÖLEREK ORTALAMAYI BULUYORUZ. ÜCRETSİ İZİLER, GÜNÜ SIFIR OLANLAR, EMEKLİLER DE ORTALAMAYA DAHİL EDİLİR.

39 BU TEŞVİĞİN EN BÜYÜK AVANTAJI SGK MATRAHININ İŞVEREN PAYININ TAMAMININ ÖDENMEMESİDİR.
BU TEŞVİKTEN FAYDALANMAK İÇİN KURUMUN SGK YA BORCUNUN OLMAMASI GEREKİR. BU TEŞVİĞİN UYGULAMASI SAYILI GENELGEDE AÇIKLANMIŞTIR. ALT TAŞERON ÇALIŞTIRANLARIN ORTALAMASI FARKLI HESAPLANMAKTADIR GENELGEYE BAKILARAK ORTALAMANIN HESAPLANMASI GEREKİR. BU TEŞVİKTEN TARİHİNE KADAR İŞE GİRENLER FAYDALANIR.

40 İŞSİZİLİK TEŞVİĞİ BU TEŞVİKTE İŞSİZLİK MAAŞI ALAN BİRİNİ İŞE ALIRSANIZ İŞSİZLİK ÖDENEĞİ BİTENE KADAR ASGARİ ÜCRETTEN KESİLEN SGK PİRİMİNİN TAMAMINI ÖDEMEZSİNİZ. ŞARTLARI; İŞSİZLİK ÖDENEĞİ ALAN BİRİNİN İŞE ALINMASI İŞVERENİN SON 6 AYLIK ORTAMASININ O İŞÇİYİ ALTIĞI TARİHTEKİ İŞÇİ SAYISINDAN DAHA AZ OLMASI.

41 ÖRNEK: X İŞLETMESİ EYÜL 2011’DE İŞSİZLİK MAAŞI ALAN VE DAHA 8 AY LİK İŞSİZLİK ALACAĞI OLAN BİR İŞÇİYİ İŞE ALMIŞTIR. İŞLETMENİN SON ALTI AYLIK ORTAMASI 6 KİŞİ İŞÇİYİ ALDIĞI TARİHTEKİ İŞİ SAYISI 7 KİŞİDİR. OCAK DE ÇALIŞAN SAYISI 6 KİŞİYE DÜŞMÜŞTÜR. ŞUBAT 2012 TARİHİNDE ÇALIŞAN SAYISI 7 YE YÜKSELMİŞTİR. AYLARA GÖRE FALDALANMA SAYILARI AŞAĞIDAKİ GİBİDİR.

42 Eyl.01 7 1 6 Eki.01 1 Kas.01 Ara.01 Ock.02 Şub.02 AYLAR ÇALIŞAN SAYISI
TEŞVİKLİ SAYISI UYG.PERS İŞE GİRİŞ ORT. FAYDALANAN SAYI Eyl.01 7 1 6 Eki.01  1 Kas.01 Ara.01 Ock.02 Şub.02

43 SEMİNERİMİZ SONA ERMİŞTİR
AFYON/SANDIKLI SAFRAN OTEL 2012


"TEŞVİK SİSTEMLERİNE GENEL BİR BAKIŞ AFYON/2012 Selamİ DİNÇ SMMM" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları