Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

/ 341 Doç. Dr. Zekeriya Aktürk 15 Aralık 2005 Gülhane Askeri Tıp Akademisi, Ankara Seminer Hazırlama ve Sunma 0535 7140843

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "/ 341 Doç. Dr. Zekeriya Aktürk 15 Aralık 2005 Gülhane Askeri Tıp Akademisi, Ankara Seminer Hazırlama ve Sunma 0535 7140843"— Sunum transkripti:

1 / 341 Doç. Dr. Zekeriya Aktürk 15 Aralık 2005 Gülhane Askeri Tıp Akademisi, Ankara Seminer Hazırlama ve Sunma

2 / 342 Amaç-Hedefler-Yöntem •Bu sunumun sonunda katılımcıların seminer hazırlama ve sunum teknikleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır. –Erişkin öğrenme prensiplerini sayabilecek –Amaç ve öğrenim hedeflerini belirlemenin önemini savunacak –Bir sunumun bölümlerini sayabilecek –Etkili sunuş tekniklerini sayabilecek –Sunum sırasındaki soru sorma yöntemlerini bilecek –Powerpoint sunusunun görsel özelliklerini tartışabilecek •Yöntem: etkileşimli ders sunumu, Süre: 45 dakika

3 / 343 Bir Sunumun Anatomisi •Sunum öncesi •Sunum –Amaç-Hedefler-Yöntem –Etkili Giriş –Konu içeriği –Özet •Sunum sonrası

4 / 344 Sunuma Karar Verme •Neden sunum yapacağız? •Dinleyiciler kimler ? •Neleri öğrenmek isterler ? •Neleri biliyorlar ? •Eğitimin amaçları neler olmalıdır ? •Zaman, mekan, araç gereç...

5 / 345 Aksiyon Planı •Program planlama •Eğitim ihtiyacının belirlenmesi •Eğitim yönteminin seçimi •Eğitim ortamının belirlenmesi •Destek materyallerinin hazırlanması •Ders akışının belirlenmesi

6 / 346 Sunum öncesi •Konuya hakim olma. Literatür derleme ve okuma •Tekrar et! •B planınız olsun •Anksiyetenizi giderin –Salona önceden gelin –Dinleyicilerle tanışın –Nefes egzersizi

7 / 347 Giriş •Neden etkili giriş? –Katılımcı başka şeyler düşünebilir –İlgisini toplamamış olabilir –Toplantının akışıyla ilgili kaygıları olabilir •Girişin amacı –Grubun ilgisini toplamak –Katılımcıları toplantıda verileceklere hazırlamak –Eğiticinin beklentilerini gruba duyurmak –Olumlu eğitim ortamı yaratmak

8 / 348 Giriş teknikleri •Toplantı amacını gözden geçirmek •Konu hakkında sorular •Konunun önceki konularla bağını kurmak •Kişisel deneyimleri paylaşmak •Konuyu katılımcı deneyimleriyle bağdaştırmak •Vaka çalışması / problem çözme

9 / 349 Giriş teknikleri •Video/multimedya kullanımı •Yaratıcı saydamlar •Kışkırtıcı cümleler •Maket vb gösterimi •Uzman konuk •Oyunlaştırma

10 / 3410 Sunum Erişkin öğrenme prensipleri (M. Knowles) 1.Bağımsızdırlar. Neden öğrendiklerini bilmek isterler 2.Tecrübeleri vardır 3.Problem merkezlidirler. Bilgi ve becerilerini uygulamak isterler 4.İç (çocuğuna derslerde yardım etmek) ve dış (maaşını artırmak) faktörlerle motive olurlar Androgogy (M. Knowles)

11 / 3411 Sunum •Az bilinen sözcüklerden kaçınma •Argo, jargon tabirleri kullanmama •Göz teması •Ses tonu, şiddeti, vurgular, vücut dili •Salonda dolaşma •Enerjik sunum •Özenli giyim, tebessüm

12 / 3412 Sunum •Tekrarlanan sözcükler •Kürsüde hareketsiz oturma •Tekdüze konuşma •Elde sürekli sallanan kalem, anahtarlık vb. •Cepte ses çıkaran bozukluklar

13 / 3413 Yazı tahtası • Hazırlıksız tartışmalar • Beyin fırtınasında kullanışlı • Ucuz • Herkes kullanabilir • Her sınıfta bulunur

14 / 3414 Yazı tahtası • Yazmak zaman alır • Hem yazıp hem konuşmak zor • Her yazılan silinmeye mahkum • Çok fazla şey yazılamaz

15 / 3415 Yazı tahtası Nasıl kullanılmalı? •Temiz tutulmalı •Kontrast renkte kalem/tebeşir •Yeterince büyük yazılmalı •Karmaşık çizimler oturum öncesi hazırlanmalı •Yüz tahtaya dönük konuşulmamalı •Görüş alanı kapanmamalı •Tahtadakilerin yazımı için yeterli süre verilmeli

16 / 3416 Kağıt tahtası (flip chart) •Hazırlanmış not ve çizimler •Hazırlıksız tartışmalar •Beyin fırtınası •Ucuz, kolay taşınabilir •Yazılanlar kalıcı olabilir

17 / 3417 Kağıt tahtası (flipchart) •Yazmak zaman alır •Hem yazıp hem konuşmak zor •Çok fazla şey yazılamaz •Aynı anda hem yazmak hem konuşmayı sürdürmek güç

18 / 3418 Kağıt tahtası (flipchart) •Geniş uçlu kalemler •İri ve aralıklı yazım •Değişik renk kalemlerle kontrast yaratılması •Başlık, çerçeve, çizimler •Madde imleri •Yeterli boşluk bırakma •Yazı alanının gelişigüzel kullanılmaması •Bant bulundurma

19 / 3419 Tepegöz •Aydınlık ortamda kullanılabilir •Ucuzdur •Teknik bilgi gerekmez •Voltaj değişimlerinden az etkilenir •Materyal hazırlamak ucuz ve kolaydır

20 / 3420 Tepegöz •Olumsuz yönleri –Sadece saydam kullanılabilir –Basılı materyal gösterilemez •Saydam hazırlığı –Asetat kalemi –Isıya dayanıklı saydama fotokopi –Termal saydam makinesi –Lazer yazıcı

21 / 3421 Tepegöz •Saydam içeriği –Her saydamda tek konu –5-8 satır yazı, 18 punto ve üzeri –El yazısı yerine basılı metin •Saydam korunması –Çerçeveli dosyada saklama –Numaralama –Kapalı kutu/zarfta koruma

22 / 3422 Tepegöz •Kullanım: –Oturum öncesi düğme kontrolü –Yedek ampul –Oturum öncesi odak ayarı –Saydam koy-aç-kapa-saydam al –Saydam yokken açık kalmamalı

23 / 3423 Slayt projektörü •Yaygın •Ucuz •Hazır setler de bulunabilir •Loş ortamda kullanılabilir •Olumsuz yönleri –Tepegözden pahalı –Slayt üzerinde değişiklik yapmak zor

24 / 3424 Slayt projektörü •Her slaytta tek konu •5 satır x 5 sözcük/satır, max.35 kelime •Çıplak gözle okunabilir olmalı •Slaytlar numaralandırılmalı, düzgün yerleştirilmeli •Önemsiz slayt gösterime konmamalı, “bunu geçelim” dememeli

25 / 3425 Powerpoint sunu •Slaytların tüm avantajlarına sahip •Slaytlar kolayca hazırlanıp değiştirilebilir •Görüntü ve ses dosyaları ile entegre sunumlar yapılabilir •Notebook PC+projektör<5 kg •Projektörler artık çoğu ortamda standart

26 / 3426 İpuçları •8 satıra kadar yazı •5-6 sözcük/satır •Yazının puntosu: başlık 36-44, yazı •Oturum öncesi cihazın denenmesi, kullanıma ait aksamalara karşı önerilir •Her ekranda 1 konu veya fikir (paragraf kuralı) •İşaretleyici (Pointer) kullanımı •Mesajı kutu içerisine alma •Renk seçimi

27 / 3427 İpuçları •Araya reklam almayın  •Olabildiğince kaynak gösterin •Sunumunuzda adınız, adresiniz…bulunsun •Süre: gerektiği kadar olsun. Süreye uyun! –İdeali 15 dakika sunum, 5 dakika sorular

28 / 3428 Zorlanabileceğiniz durumlar •“Her şeyi bilmelisin” yaklaşımı •Konuşanlar •Meşgul katılımcılar •Sorular –Sunumun devamında cevaplanacaklar –Çok zaman alacak sorular –Cevabı bilmiyorsanız

29 / 3429 Özetleme •İçeriği güçlendirme •Ana hatlara dikkat çekme •Katılımcıların aktif katılımıyla verimli olur

30 / 3430 Özetleme •Katılımcıların soru sormasını istemek •Katılımcılara soru yöneltmek –Ortaya soru –Kişiye soru –Soruya kişi •Konuyla ilgili alıştırmalar

31 / 3431 Etkin sunum •Kalifiye eğitici •Güçlü giriş •Etkileşimli ve görsel-işitsel destekli sunum •Katılımcı işbirliği •Etkili özet •KONUYA HAKİM OLMAK •TEKRAR, TEKRAR, TEKRAR!

32 / 3432 Sunum sonrası •Sunumla ilgili materyaller verin •Öğrenmeye devam etmek için kaynaklar önerin •Dinleyicilerle iletişimi devam ettirin •Öğrenilenlerin pekiştirilmesi için fırsatlar oluşturun •Değerlendirme: katılımcıların, kendinizin

33 / 3433 Özet •Knowles’in erişkin öğrenme prensiplerini sayınız •Bir sunum hangi bölümlerden oluşmalıdır? •Etkili giriş tekniklerine en az 4 örnek veriniz. •Sunum sırasında katılımcılara hangi yöntemlerle soru sorarsınız.

34 / 3434 •Sunumunuza iyi hazırlanamamışsanız öncelikle katılımcılardan özür dilemelisiniz. a. Doğrub. Yanlış •Powerpoint sunusunda ortalama bir saydamda en çok 8x6 kelime olmalıdır. a. Doğrub. Yanlış •Sunumun amaç ve öğrenim hedefleri katılımcılara yazılı olarak verilmelidir. a. Doğrub. Yanlış


"/ 341 Doç. Dr. Zekeriya Aktürk 15 Aralık 2005 Gülhane Askeri Tıp Akademisi, Ankara Seminer Hazırlama ve Sunma 0535 7140843" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları