Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DEGERLER EĞİTİMİ E ğitimdir ki bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı ve yüce bir toplum halinde yaşatır ya da onu köleliğe ve yoksulluğa iter. K.ATATÜRK.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DEGERLER EĞİTİMİ E ğitimdir ki bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı ve yüce bir toplum halinde yaşatır ya da onu köleliğe ve yoksulluğa iter. K.ATATÜRK."— Sunum transkripti:

1

2 DEGERLER EĞİTİMİ

3 E ğitimdir ki bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı ve yüce bir toplum halinde yaşatır ya da onu köleliğe ve yoksulluğa iter. K.ATATÜRK

4 İNSAN : 3 D •DUYGU DÜŞÜNCE DAVRANIŞ

5 BİZ KİMİZ..? HEDEF NE..?

6 Hayatımızda bizleri yönlendiren pek çok değer türü vardır: Sağlık gibi biyolojik; güzel-çirkin gibi estetik; iyi-kötü gibi ahlaki değerler; sevap-günah gibi dinî değerler; doğru-yanlış gibi mantıksal değerler. Değerler, şekil olarak; olumlu-olumsuz, mutlak-göreli, öznel-nesnel.

7 Değerler ; Öğretilebilir ve öğrenilebilen olgulardır. Değerlerin öğrenilmesi, rol öğrenmesi şeklinde bir sosyal öğrenmedir.

8 Niçin? Nerede? Nasıl? + Kim? 5N+1K Ne zaman? Ne kadar? KRİTİK SORU NEDİR …..

9 PLANLA UYGULA KONTROL ET ÖNLEM AL PUKO DÖNGÜSÜ

10 1- DÜŞÜNCE DEĞİŞİKİĞİ, 2- DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ, 3- SONUÇ DEĞİŞİKLİĞİ. GELİŞİM NEDİR?

11 En Yükseğe Erişmek İsterseniz, En Aşağıdan Başlayın. P. CYRUS DEĞİŞİM NASIL BAŞLAR ……..!

12 BEŞ TEMEL MESLEKİ ETİK İLKESİ •DOĞRULUK •MESLEĞE BAĞLILIK •YETERLİK •YASALLIK •GÜVENİRLİK

13 YOZLAŞMA Politik Yozlaşma Kültürel Yozlaşma Mesleki Yozlaşma Ahlaki Yozlaşma Toplumsal Yozlaşma

14 İKİ TÜRLÜ BAŞARI VARDIR; 1-DIŞ BAŞARI (PARA, KARİYER VB.) 2-İÇ BAŞARI (SADAKAT, DÜRÜSTLÜK, GÜVEN,SAYGI VB.) DIŞ BAŞARI İÇ BAŞARI ÖRNEK İNSAN

15 UYARI-İKAZ- AZAR- TAHRİBAT-YIKMAK

16 GÖZ YAŞI…………

17 ŞARAP TESTİSİNDEN BAL SIZMAZ… MEVLANA

18

19 İnsan ilişkilerinde başarılı olanlar, Öğrenme ve eğitme yeteneği, ‘Problem Çözme’ yeteneği, ‘Mesleki ve teknik’ beceri, Bilgisayar programlarını bilmek, Matematiksel konularda beceri, Para yönetme konusunda yetenekli olmak, Bilgi yönetimi, Yabancı dil yeteneği, İş yönetimi becerisi. DÜNYADAN, ON BAŞARI ÖLÇÜSÜ

20 Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime Ne Etkisi Oldu Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Geri Bildirim

21 OKUL MÜDÜRÜNDEN YARDIMCISINA Yarın saat dokuzda güneş tutulacak. Bu çok seyrek yaşanan bir olay olduğu için bütün öğrenciler bahçede toplansın. Kendilerine güneş tutulması ile ilgili bilgiler vereceğim. Yağmur yağdığı taktirde, güneş tutulması gözle takip edilmeyeceği için, topluca jimnastik salonuna gitsinler MÜDÜR YARDIMCISINDAN ÖĞRETMENLERE Müdürün emridir. Yarın saat dokuzda güneş tutulacak. Hava yağmurlu olduğu taktirde, güneş tutulması, jimnastik salonundan izlenecek. Öğrenciler, yağmurda bahçeden salona gidecekler MESAJ VE SONUÇ ( İLETİŞİM AÇISINDAN)

22 ÖĞRETMENLERDEN SINIF BAŞKANLARINA Yarın saat dokuzda müdür bahçede güneş tutulması yapacak. Hava bozarsa güneş tutulması jimnastik salonuna alınacak SINIF BAŞKANYARDIMCILARINDAN ÖĞRENCİLERE Yarın saat dokuzda, bahçede yağmur yağarsa, güneş müdürü tutacak.Müdür ıslanınca, herkes jimnastik salonuna gidecek SINIF BAŞKANLARINDAN YARDIMCILARINA Yarın saat dokuzda güneş, müdürü bahçede tutacak. Jimnastik salonuna yağmur yağarsa, herkes bahçeye çıkacak

23 Osmanlı târihinde kayda geçen en iğrenç hediyeyi ise İran Şahı Şah İsmail, Yavuz Sultan Selim'e göndermişti.Kıymetli mücevherlerle süslü bir sandık hediye gönderiyor İran Şâhı. Sandık açılıyor. İçinden çeşit çeşit değerli taşlar, kıymetli atlas, kadife kumaşlar çıkıyor. Fakat bir de pis bir koku yayılıyor sandıktan.Açıp bakıyorlar. En alttaki bohçadan bir kutu insan pisliği çıkıyor. Sultan Selim emrediyor: “Herkes düşünsün, buna lâyıkıyla bir cevap vermeliyiz” Cihan padişahı yine çözümü kendisi buluyor. Aynı şekilde değerli mücevher ve kumaşlarla süslü bir sandık hazırlatıyor. İçine İstanbul'da îmâl edilen gül kokulu en nâdide lokumlardan bir kutu hazırlatıyor, en altına da küçük bir pusula ve bir satır yazı gönderiyor. İran Şâhı sandığı açıyor. Açtıkça güzel bir koku ve en altta bir kutu lokum ve üzerinde bir not. Şah, Yavuz Selim'in notunu okuyor: “Herkes yediğinden ikram eder”! TÜRK TARİHİNDE ÖNEMLİ BİR MESAJ

24 •Ahlaki Değerlerden Taviz Vermeden Başarmayı Hedefler… •Asla Kibirlenmez Ama Vakarını Korur… •Şahıs Olmaktan Şahsiyet Olmaya Terfi Edebilmiştir… •Kazanan Ve Başaranları Kötülemez Aksine Tebrik Eder.. •Büyük Başarı Ve Başarısızlıklarda Kendini Kaybedip Değişmez.. •İşini En İyi Şekilde Yapar Kendini İdealine Adamıştır.. •Donanımlarının Üstünde Hayali Beklentileri Yoktur.. •Muhatabının Yüzüne Söyleyemediğini Gıyabında Söylemez.. •Birine Elini Uzatmak İçin Aşağı Eğilmekten İftihar Duyar.. •Vefakardır… YÜKSEK KAREKTERLİ İNSANIN ÖNEMLİ ÖZELLİKLERİNDEN BAZILARI….

25 •Üç "S" yi unutma: Sevgi - herkese, Saygı - kendine, başkalarına, Sorumluluk - tüm hareketlerin için.

26

27 Yapman gerekenler Yapmak istediklerin HAYAT ÇİZGİSİ

28 YENİDEN DOĞUŞ…..!

29 KABİLİYETSİZ OLMAK BİR KUSUR DEĞİLDİR.. AMA; KAREKTERSİZ OLMAK BÜYÜK BİR KUSURDUR

30

31 BİR HAYAT İÇİN GÖSTERİLECEK ÇABE NE OLMALI

32 BİZ ; HAYATIMIZDA KAÇ CANLIYA YARDIM EDEBİLDİK ….

33 DÜNYANIN GÜZELLİĞİ SİZİN ELİNİZDE

34 BİZİ SABIRLA DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER


"DEGERLER EĞİTİMİ E ğitimdir ki bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı ve yüce bir toplum halinde yaşatır ya da onu köleliğe ve yoksulluğa iter. K.ATATÜRK." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları