Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

“a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "“a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır,"— Sunum transkripti:

1 “a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır, nakarat kısmına vurgu yapılır) Bir gün bir hırsız karga, Hah hah hah hah hah ha Bir parça peynir çalmış, Hah hah hah hah hah ha Konmuş bir dalda kalmış Hah hah hah hah hah ha Etrafı seyre dalmış, Hah hah hah hah hah ha Oradan geçen tilki, Hah hah hah hah hah ha Şen sesinle öt demiş, Hah hah hah hah hah ha Aptal karga gak demiş, Hah hah hah hah hah ha Peyniri tilki kapmış Hah hah hah hah hah ha KARGA İLE TİLKİ

2 2- Öğrencilerden “a" sesinin geçtiği kelimeleri belirlemeleri ve başka örnekler vermeleri istenmelidir. Bu örneklerde “a” sesi başta, ortada sonda geçtiğine dikkat edilmelidir. Lale, elma, balık, at, Atatürk, ata, altı, kale, vb. Tanıtılan sesin hangi öğrencilerin adında bulunduğu, hangi bitki,hayvan veya eşya adında olduğu sorulabilir.

3 “a” sesinin olduğu resimler arasından “a” sesi bulunan görsel bulunur “a” sesi tahtaya uygun şekilde yazılır, havada,sırada taklitle yazılış yönüne uygun yazılır, defter ve alıştırma kitabında birkaç kez üzerinden gidilir. Deftere yazılır, kontrol edilir, okutulur.verilen kısa bir metin içinde “a” sesi bulunup işaretlenir.

4

5 HECE OLUŞTURMA Önce “a” sonra “l” sesini yan yana getirerek okuyalım. Daha sonra öğrencilerden okumalarını isteyelim. Öğrencilerin sesi iyi kavraması için örnek seslendirme yapılır.”al” ve “a” heceleri tahtaya yan yana yazılır okunur. “ala” kelimesi okunur ve satır üzerine yazılır. Hecelemeden tekrar okunur. Görsellerden yararlanılarak bu “al” ve “ala” kelimeleriyle cümle kurulabilir.

6 AÇIK HECEYE ULAŞMA “ala” kelimesinden “la” hecesi elde edilerek açık heceye ulaşılmış olur. “ala” kelimesindeki “la” üzeri kapatılarak “a” açıkta kalacak şekilde okunur. Diğer şekilde yapılır “la” okunur. Farklı kelime ve metinler içinde “al” ve “la” kelimeleri bulunup işaretlettirilir. Burada “al” ve “la” nın karışmamasına dikkat edilmelidir. Açık heceye ulaştıktan sonra buraya kadar verilen seslerle aşağıdaki gibi değişik kelimeler üretilebilir. la+le>lalee+la>ela “ela” ve “lale” kelimeleri üzerinde durulur, bunların insan ismi olduğu ve ilk harflerinin daima büyük yazılması gerektiği vurgulanır. Deftere ve uygulama kitabına “L” ve “E” harfleri yazdırılır.

7 Cümle oluşturma Al Lale al. Ela, lale al. Lale el ele. METİN OLUŞTURMA EL ELE El ele Ela, el ele. El ele Lale, el ele. Ela, Lale el ele. ELA Al Ela al. Ela, lale al. Ela, 1 lale al. Ela, 2 lale al.


"“a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları