Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

CV HAZIRLAMA, MÜLAKAT TEKNİKLERİ VE MOTİVASYON EĞİTİMİ DİLEK SELÇUK İnsan Kaynakları Uzmanı OPTİMAL DANIŞMANLIK www.optimaldanismanlik.com.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "CV HAZIRLAMA, MÜLAKAT TEKNİKLERİ VE MOTİVASYON EĞİTİMİ DİLEK SELÇUK İnsan Kaynakları Uzmanı OPTİMAL DANIŞMANLIK www.optimaldanismanlik.com."— Sunum transkripti:

1

2 CV HAZIRLAMA, MÜLAKAT TEKNİKLERİ VE MOTİVASYON EĞİTİMİ DİLEK SELÇUK İnsan Kaynakları Uzmanı OPTİMAL DANIŞMANLIK

3 Kariyer hedefiniz, gelecekte çalışma yaşamınızda hangi noktada bulunmak istediğinizdir. ÖZGÜVEN

4 ENDİŞELERİ DÜŞÜNÜRSEN BAŞARISIZ OLURSUN

5 ZAFERİ DÜŞÜNÜRSEN BAŞARILI OLURSUN

6 Sizin için "değer" ifade eden ve önemli olan tüm kavramlar dürüstlük iyi niyet özveri sevgi saygı para meslek işteki mevki sağlık başarı mutluluk öğrenmek gelişim dostluk aile dernek klüp çevrecilik vatan millet din siyasi görüş etkin olmak tanınmış olmak kalıcı olmak

7 a. a. Askerlik b. Yüksek Lisans c. Evlilik Çalışma yaşamına yeni başlayanlar ;

8  Yoğun teknoloji.  Hızlı ulaşım ve iletişim.  Bilgi toplumu, yoğun bilgi üretimi ve tüketimi.  Kişi düzeyinde: Yalnızlık, dengesizlik, değersizlik, yabancılaşma, hoşgörüsüzlük, kendini beğenmişlik, şiddet, stres.  Toplum düzeyinde: Yalnızlık, dengesizlik, değersizlik, yabancılaşma.  Yoğun değişme ve dönüşüm ihtiyacı. YENİ BİN YILIN KARAKTERİSTİKLERİ

9 Başarı = bireysel özellikler + imkanlar + çaba + motivasyon

10 CV NEDİR? CV, CURRİCULUM ve VİTAE kelimelerinin bir araya gelmelerinden oluşmaktadır. Curriculum, Latince koşu, yarış anlamına gelir. Vitae ise;Hayat,yaşam anlamına gelmektedir. Curriculum Vitae ise “Hayat yarışı" olarak çevirebiliriz. Türkçede her ikisine karşılık “Özgeçmiş" sözcüğü kullanılmaktadır

11 yer aldığı, açık ifadeli ve kolay anlaşılan, okuyan kişiyi etkilemeye yönelik kurallara uygun tasarlanmış bir özettir Niteliklerinizin Becerilerinizin Hedeflerinizin Deneyimlerinizin Başvurduğunuz Konu ile ilgili diğer özelliklerinizin CV TANIM

12 CV’NİN AMACI NE OLMALIDIR Özgeçmiş hazırlarken bu 2 soruya verilecek cevap ile yöneticinin kafasında ki soru işareti giderilmelidir. 2?2? Başvuran kişi bu işi başarabilir mi Firma çalışanlarına uyum sağlayabilir mi? İŞ VERENİN KAFASINDA KİSORU İŞARETİ GİDERİLMELİDİR?

13 Ürünler fabrikalarda, CV’LER zihinlerde oluşturulur. ÖN ELEME İÇİN İYİ BİR CV NASIL OLMALIDIR 1- Tasarımı ve sunumu ile yüzlercesi arasından fark edilmeyi sağlamalıdır 2- Sade, net, iyi düzenlenmiş ve konuyla ilgili olmalıdır 3- Deneyimleriniz, becerileriniz ve eğitiminizle ilgili önemli noktalara işaret etmelidir CV’NİZ ÖN ELEMEYİ GEÇMELİ

14 CV Hazırlamanız İçin 14 Öneri

15 1. Hedefe Odaklanın 2. Uzunluk 3. Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretlerine Dikkat Edin 4. Sayılar Önemlidir 5. İlanda Satır Aralarına Dikkat Edin 6. Pozisyonun Size Uygun Olması Önemlidir 7. CV Bir Satış Aracıdır 14 öneri

16 8. CV'niz Güzel ve Temiz Görünmeli 9. Hayallerinizden ya da Bebekliğinizden Değil, Yakın Zamanda Yaptıklarınızdan Bahsedin 10. Dürüst Olun 11. Kurallara Uyun 12. Postada ve Şirket İçinde Kaybolmayın 13. Tekrarlardan Kaçının 14. Kullanırken Dikkatli Olun 14 öneri

17 Profesyonel niteliklerinizi iyi bir özgeçmişle işverene aktarmanız, iş görüşmesine davet edilmeniz için ilk ve en önemli aşamayı oluşturur

18 ÖZGEÇMİŞ HAZIRLANMASI

19 Özgeçmiş, bireyin çalışma yaşamı ile ilgili bilgilerini, düzenli bir şekilde işverene sunmaya yarayan bir araçtır. “bireye özgü belirli değerlerin bir araya getirildiği ve sergilendiği bir reklamdır.”

20 CV NEDİR, NE DEĞİLDİR ? İş görüşmesine çağrılmak mıdır? EVET İş kapısını Aralamak mıdır? Diğer Kişilerden Farklılık yaratılmasını göstermek midir? EVET CV Sade,düzgün ve konu ile alakalı olmalı mıdır? İşverenin İlgisini Çekmek midir? EVET Hakkınızda İyi Bir İzlenim Yaratmak mıdır? EVET Çok İş değiştirmek ve buna CV’de Yer vermek midir? HAYIR EVET İşvereninizin sizin hakkınızda edindiği ilk izlenim midir? EVET CV’yi el yazısı ile yazabilir mi? HAYIR Bilgilerin uzun paragraflar ile anlatılması mıdır? HAYIR Boy,kilo,çocuk adları,aile bilgileri vs bilgiler CV ‘de olmalı mıdır? HAYIR EVET CV’de Hayat Hikayesine yer verilebilir mi? HAYIR CV’de İş Yeri Adresi Mutlaka Olmalı mıdır? HAYIR

21 ÖZGEÇMİŞİN BÖLÜMLERİ 1. 1.İletişim Bilgileri 2. 2.Eğitim 3. 3.İş Deneyimi 4. 4.Yabancı Dil 5. 5.Bilgisayar 6. 6.Diğer Yetkinlikler 7. 7.Üye olunan Dernek/Kuruluşlar 8. 8.Hobiler/Aktiviteler 9. 9.Kişisel Bilgiler Kariyer Hedefi Referanslar

22 ÖZGEÇMİŞ (CV) ÇEŞİTLERİ

23 Bu format daha çok, becerilerini ve başarılarını ön plana çıkarmak isteyen kişiler tarafından tercih edilmektedir. Eğer uzun süre çalışma hayatına ara vermişseniz ya da aynı alanda çok iş değiştirmiş iseniz gene bu formatı kullanmanız yararlı olabilir. Bu şekilde, okuyanın dikkatini tecrübelerinize çekmiş olursunuz. Fonksiyonel (İşlevsel) CV

24 KİŞİSEL BİLGİLER AKADEMİK ÇALIŞMA Uyruğu T.C Doğum YeriElazığ Doğum Tarihi01/01/1963 Askerlik Durumu 11/ /1989 Arasında yedek subay Medeni DurumEvli ERHAN AKIN Abdi İpekçi Cad. Başa Sok. No:12/7 Teşvikiye, Istanbul Ev: (212) , İş: (212) , Cep: (532) Boğaziçi Üniversitesi, İşletme lisans Avusturya Erkek Lisesi VERDİĞİ EĞİTİM VE SEMİNERLER Satış Teknikleri Semineri AAAA—DANIŞMANLIK AŞ Pazarlama Stratejileri BBBB—DANIŞMANLIK AŞ Zaman Yönetimi CCCCC—DANIŞMANLIK AŞ Etkin Yöneticilik Semineri DDDD—DANIŞMANLIK AŞ KARİYER HEDEFİ ÖRNEK CV-1 YABANCI DİL İngilizce: İLERİ SEVİYEDE ALMANCA: İLERİ SEVİYEDE BİLGİSAYAR Windows NT, Microsoft Ofis 98; Excel, Word, PowerPoint, Access, Internet FONKSİYONEL CV ÖRNEĞİ Satış ve pazarlama alanındaki birikim ve iş geliştirme becerilerini bir e-ticaret şirketinde üst düzey yönetici konumunda değerlendirmek. İLGİ ALANLARI Seyahat etmek, fotoğraf çekmek, tenis oynamak REFERANSLARI Ali Yavuz, BBB A.Ş. Genel Müdürü. Tel: Suna Yılmaz, CCC A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi. Tel: Mustafa Cicek, AAA A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi. Tel:

25 09/1999 -: AAA A.Ş. - Pazarlama Direktörü - Yeniden yapılanmakta olan şirketin pazarlama planının yapılması - Aktif bir satış ve pazarlama çalışması ile müşteri portföyünün %300 artırılması - Reklam ve Halkla İlişkiler bölümünün kurulması 12/ /1999: BBB A.Ş. - Pazarlama Müdürü - İçecek grubundaki ürünlerden sorumlu olarak üç senelik pazarlama stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanması - Pazar araştırma ve reklam faaliyetlerinin yönetilmesi - - Üç yeni ürünün başarı ile lansmanı, gereken promosyon aktivitelerinin planlanması ve yürütülmesi kişilik satış ve pazarlama ekibinin işe alınması ve geliştirilmesi - - Yapılan aktiviteler sonucu satışlarda %220 ve ürün grubu karlılığında %11 artış sağlanması 03/ /1997: CCC A.Ş. - Ürün Müdürü - XYZ markasına yönelik pazarlama stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanması - Yeni distribütörlerin bulunması - Pazar araştırma ve reklam faaliyetlerini yönetilmesi - Yapılan aktiviteler sonucu satışlarda %150 ve karlılıkta % 10 artış 03/ /1997: CCC A.Ş. - Ürün Müdürü - -XYZ markasına yönelik pazarlama stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanması - - Yeni distribütörlerin bulunması - - Pazar araştırma ve reklam faaliyetlerini yönetilmesi - - Yapılan aktiviteler sonucu satışlarda %150 ve karlılıkta % 10 artış 03/ /1996: CCC A.Ş. - Ürün Yöneticisi Asistanı - XYZ markasına yönelik pazarlama stratejilerine destek - - Promosyon aktivitelerinin planlanması - - Zincir mağazalardaki promosyonların yönetimi - - Pazar Araştırmalarının değerlendirilmesi ve Ürün Yöneticisine sunulması İŞ DENEYİMİ DENEYİM VE TECRÜBELERİ -Tüketim malları piyasalarında Satış ve Pazarlama Yöneticiliği deneyimi, özellikle iş geliştirme konusunda başarılı iş sonuçları -Tanıtım, reklam ve promosyon kampanyaları deneyimi -Pazar Araştırma, Ürün geliştirme ve lansmanı konusunda farklı sektörlerde beş senelik bilgi ve deneyim -Farklı ülkelerden yöneticiler ile birlikte proje yönetimi becerileri -İletişime açık, ikna edici, sonuç odaklı çalışan ve analitik bakış açısına sahip yönetim tarzı.

26 Günümüzde en sık kullanılan CV şeklidir. Bu formatta, kişi aldığı tüm eğitimi ve iş tecrübelerini, en son iş tecrübesinden ve eğitiminden geriye doğru bir tarih sırasında yazar. Bu nedenle inceleyen kişi, genel olarak sizin geçmişine yönelik ana bilgileri kolayca anlayabilir. Kronolojik (zaman sıralı) CV

27 KİŞİSEL BİLGİLER AKADEMİK ÇALIŞMA Uyruğu T.C Doğum YeriElazığ Doğum Tarihi01/01/1970 Askerlik Durumu 11/ /1995 Arasında yedek subay Medeni DurumEvli SERHAT EMİR Abdi İpekçi Cad. Başa Sok. No:12/7 Teşvikiye, Istanbul Ev: (212) , İş: (212) , Cep: (532) Boğaziçi Üniversitesi, İşletme lisans Avusturya Erkek Lisesi VERDİĞİ EĞİTİM VE SEMİNERLER Satış Teknikleri Semineri AAAA—DANIŞMANLIK AŞ Pazarlama Stratejileri BBBB—DANIŞMANLIK AŞ Zaman Yönetimi CCCCC—DANIŞMANLIK AŞ Etkin Yöneticilik Semineri DDDD—DANIŞMANLIK AŞ KARİYER HEDEFİ ÖRNEK CV-2 YABANCI DİL İngilizce: İLERİ SEVİYEDE ALMANCA: İLERİ SEVİYEDE BİLGİSAYAR Windows NT, Microsoft Ofis 98; Excel, Word, PowerPoint, Access, Internet KRONOLOJİK CV ÖRNEĞİ Satış ve pazarlama alanındaki birikim ve iş geliştirme becerilerini bir e-ticaret şirketinde üst düzey yönetici konumunda değerlendirmek. İLGİ ALANLARI Seyahat etmek, fotoğraf çekmek, tenis oynamak REFERANSLARI Ali Yavuz, BBB A.Ş. Genel Müdürü. Tel: Suna Yılmaz, CCC A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi. Tel: Mustafa Cicek, AAA A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi. Tel:

28 09/1999 -: AAA A.Ş. - Pazarlama Direktörü - Yeniden yapılanmakta olan şirketin pazarlama planının yapılması - Aktif bir satış ve pazarlama çalışması ile müşteri portföyünün %300 artırılması - Reklam ve Halkla İlişkiler bölümünün kurulması 12/ /1999: BBB A.Ş. - Pazarlama Müdürü - İçecek grubundaki ürünlerden sorumlu olarak üç senelik pazarlama stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanması - Pazar araştırma ve reklam faaliyetlerinin yönetilmesi - - Üç yeni ürünün başarı ile lansmanı, gereken promosyon aktivitelerinin planlanması ve yürütülmesi kişilik satış ve pazarlama ekibinin işe alınması ve geliştirilmesi - - Yapılan aktiviteler sonucu satışlarda %220 ve ürün grubu karlılığında %11 artış sağlanması 03/ /1997: CCC A.Ş. - Ürün Müdürü - XYZ markasına yönelik pazarlama stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanması - Yeni distribütörlerin bulunması - Pazar araştırma ve reklam faaliyetlerini yönetilmesi - Yapılan aktiviteler sonucu satışlarda %150 ve karlılıkta % 10 artış 03/ /1997: CCC A.Ş. - Ürün Müdürü - -XYZ markasına yönelik pazarlama stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanması - - Yeni distribütörlerin bulunması - - Pazar araştırma ve reklam faaliyetlerini yönetilmesi - - Yapılan aktiviteler sonucu satışlarda %150 ve karlılıkta % 10 artış 03/ /1996: CCC A.Ş. - Ürün Yöneticisi Asistanı - XYZ markasına yönelik pazarlama stratejilerine destek - - Promosyon aktivitelerinin planlanması - - Zincir mağazalardaki promosyonların yönetimi - - Pazar Araştırmalarının değerlendirilmesi ve Ürün Yöneticisine sunulması İŞ DENEYİMİ

29 KİŞİSEL BİLGİLER AKADEMİK ÇALIŞMA Uyruğu T.C Doğum YeriElazığ Doğum Tarihi01/01/1983 Askerlik Durumu 2007 yılına kadar tecilli Medeni Durumbekar AHMET SAĞMAN Abdi İpekçi Cad. Başa Sok. No:12/7 Teşvikiye, Istanbul Ev: (212) , İş: (212) , Cep: (532) Fırat Üniversitesi, Makine Öğretmenliği Elazığ Gazi Meslek lisesi KARİYER HEDEFİ ÖRNEK CV-3 YABANCI DİL İngilizce: orta seviyede BİLGİSAYAR Windows NT, Microsoft Ofis 98; Excel, Word, PowerPoint, Access, SPSS, Internet YENİ MEZUN BİR CV ÖRNEĞİ Uluslararası kimya şirketlerinde görev almak İLGİ ALANLARI Seyahat etmek, fotoğraf çekmek, tenis oynamak REFERANSLARI Ali Yavuz, BBB A.Ş. Genel Müdürü. Tel: Suna Yılmaz, CCC A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi. Tel: Mustafa Cicek, AAA A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi. Tel: DSİ 9.Bölge Müdürlüğü- Merkez Atölye 24 iş günü Karayolları 8.Bölge Müdürlüğü Merkez Atölye 24 iş günü ALTINOVA CİMENTO FABRİKASI Makine ve Torna Atölyesi :9 ay İŞ-STAJ DENEYİMLERİ

30 KİŞİSEL BİLGİLER AKADEMİK ÇALIŞMA Uyruğu T.C Doğum YeriElazığ Doğum Tarihi01/01/1970 Askerlik DurumuYaptı Medeni DurumEvli FETHİ AHMET GEL Hilalkent Mah.Palmiye:3 Daire:8 ELAZIĞ Cep: 0090(535) İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi-Lisans 2001-İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi- Yüksek Lisans devam ediyor(Tez Aşamasında) VERDİĞİ EĞİTİM VE SEMİNERLER Oyak Elazığ Çimento Fabrikası İthalat -İhracat İşlemler Musiad Elazığ Şubİthalat -İhracat İşlemleri,Pazarlama Civelek İnşaatPazarlama ve Satış Teknikleri,Kurumsallaşma Elazığ Genç İşadamları Derneğiİthalat İhracat İşlemleri Mis Holdingİthalat-İhracat İşlemleri İŞ DENEYİMİ Firat Üniversitesi Mali İşler Daire Başkanlığı Ziraat Bankası A.Ş. Dış İşlemler İstanbul Bölgesi Rumeli Holding-İç Denetçi İhlas Holding-Satın Alma ve Bayii Koordinatörü İntem A.Ş.-Satış ve Pazarlama YABANCI DİL İngilizce: Orta Düzey BİLGİSAYAR Windows NT, Microsoft Ofis 98; Excel, Word, PowerPoint ÖRNEK CV-4

31 MÜLAKAT REHBERİ

32 Başarıyı sınırlandıran faktörlerden birisi de “Mazeret Bulma” hastalığıdır. Sağlık Mazereti 1 2 Zekam Yetersiz Mazereti 3 Yaş Mazereti

33

34 Başarı için, HEDEF BELİRLEME önemlidir.

35 Kesinlikle, niteliklerinizi ve tecrübenizi küçümsemeyin !

36 İş Görüşmesine Gitmeden Önce

37 FirmayıTanıyın Şirket hakkında bilgi edinmiş olduğunuzu fark eden görüşmeci, bunu olumlu puan olarak kaydedecektir.

38 Şirketin yerini öğrenin ve nasıl ulaşabileceğiniz konusunda emin olun. Ayrıca firmanın telefonu da, herhangi bir geç kalma durumu için, yanınızda bulunmalıdır.

39 Mülakatı yapacak olan kişinin ismini ve pozisyonunu tam olarak öğrenin ve not alın.

40 İş görüşmesine çok erken gelmek, adayın heyecanlı olduğunun göstergesidir.

41 Yanınızda mutlaka bir kalem ve not alabileceğiniz bir defter bulundurun.

42 MÜLAKAT HAZIRLIĞI

43 İş görüşmesinin başında, mülakatçı havayı yumuşatmak için size sohbet niteliğinde sorular sorabilir. Mülakat sırasında, mülakatçının yaklaşımı ne olursa olsun siz resmiyetinizi bozmayın.

44 İş görüşmeleri, • • GİRİŞ • • GELİŞME • • SONUÇ bölümlerinden oluşur.

45 Mülakatın giriş aşamasında, çoğunlukla mülakatçı sizidinlemeyi arzu eder. sizi dinlemeyi arzu eder. Profesyonel niteliklerinize ve tecrübenize yoğunlaşmayı tercih eder.

46 Gelişme aşamasında; tecrübeniz ve profesyonel nitelikleriniz ile ilgili verdiğiniz cevaplar doğrultusunda sizden daha fazla bilgi toplamaya çalışır.

47 Sonuç aşamasında ise; firmayı ve pozisyonu detaylı olarak anlatır. Eğer mülakat performansınız, mülakatı yapan kişi tarafından beğenilirse pozisyonun maddi imkanlarına da yer verir.

48 MÜLAKATTA BEDEN DİLİNİN ÖNEMİ

49 İLK İZLENİM

50 TOKALAŞMA

51 İÇTEN VE SAMİMİ OLUN

52 BAKIM VE SAĞLIK

53 GÖRÜŞMEYE GİDERKEN NE GİYMELİ?

54 DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI

55 Göz kırpma Burun kıvırma Dudak yalama Yüz buruşturma Ani kafa atımları Omuz silkme Parmaklarıyla oynama Parmakları çıtlatma Ayakları sallama, vurma, sekme Ayak bileğinden germe vb.

56 Mülakat Performansınızı Arttırmak İçin Bazı Temel Kurallar...

57 Sizinle görüşme yapan yetkili ile kendinizden emin bir ifade ile el sıkışın ve hafifçe gülümseyin.

58 İkram edilse bile, asla sigara içmeyin !

59 Size, oturulacak yer gösterilmesini bekleyin.

60 Mülakat sırasında saate bakmamaya özen gösterin.

61 Sorulara cevap verirken, göz teması kurmaya özen gösterin. Eğer aynı anda birden fazla kişi, iş görüşmesinde bulunuyorsa hepsi ile belli aralıklarla göz teması kurmaya çalışın.

62 Dürüst olun ve sorulan sorunun cevabını bilmiyorsanız bilmiyorum demekten çekinmeyin.

63 Kariyeriniz ile ilgili bilgi saklamayın ve yanıltıcı bilgi vermekten kaçının.

64 Başvurulan işe, istekli olduğunuzu mümkün olduğu oranda gösterin.

65 Ücret, izin süreleri ve sosyal haklar hakkında, size iş teklifi yapılmadıkça soru sormayın.

66 ÇALDIĞINIZ KAPILARIN SONUNA KADAR AÇILMASI ÜMİDİYLE…

67 TEŞEKKÜRLER DİLEK SELÇUK İnsan Kaynakları Uzmanı OPTİMAL DANIŞMANLIK OPTİMAL DANIŞMANLIK


"CV HAZIRLAMA, MÜLAKAT TEKNİKLERİ VE MOTİVASYON EĞİTİMİ DİLEK SELÇUK İnsan Kaynakları Uzmanı OPTİMAL DANIŞMANLIK www.optimaldanismanlik.com." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları