Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminde Kullanılacak Başlıca Yöntem Teknikler  Beyin Fırtınası  Bir Öğretim Materyali Olarak Film  Tartışma Yöntemi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminde Kullanılacak Başlıca Yöntem Teknikler  Beyin Fırtınası  Bir Öğretim Materyali Olarak Film  Tartışma Yöntemi."— Sunum transkripti:

1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminde Kullanılacak Başlıca Yöntem Teknikler  Beyin Fırtınası  Bir Öğretim Materyali Olarak Film  Tartışma Yöntemi  Küçük Grup Oluşturma  Örnek Olay İncelemesi  Fotoğraf ve Resimlerin Analiz Edilmesi (Fotoğraf/Resim Okuma)  Gözlem Gezisi Yöntemi

2  Drama  Altı Şapkalı Düşünme Tekniği  Problem Çözme  Görüş Geliştirme  Kavram Haritaları ve Din Öğretiminde Kullanımı  Din Öğretiminde Ayetlerin Kullanımı  Din Dili Çalışmaları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminde Kullanılacak Başlıca Yöntem Teknikler

3 Kavram Haritaları ve Din Öğretiminde Kullanımı Din öğretiminde kullanılan veriyi öğrenciye sunarken, en iyi biçimde sunmak ve sonuçta anlamlı bir öğrenmenin gerçekleşmesini sağlamak için eğitim bilimlerinin ortaya koyduğu yöntem ve araçlar kullanılır. Kullanılan bu yöntem ve araçlardan biri de kavram haritalarıdır. Kavram haritaları, daha çok soyut kavramlardan oluşan bir içeriğe sahip olan din öğretiminde işe koşulabilir bir yaklaşımdır. Bu içeriği somutlaştırma ve anlamlı bir hâle getirmede kavram haritaları kullanılabilir.

4 Aşağıda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi ile ilgili bazı kavram haritası türleri

5

6

7 VAKİTLERİTÜRLERİ HAZIRLIK ŞARTLARI HÜKÜMLERİNE GÖRE NAMAZ SABAH ÖĞLE İKİNDİ AKŞAM YATSI GÜNLÜK NAMAZLAR CUMA NAMAZI KÂBE’YE YÖNELMEK NİYET TEMİZLİK GİYİNİK OLMAK ABDEST VAKİT KAZA ÖRÜMCEK HARİTA BAYRAM NAMAZI TERAVİH NAMAZI CENAZE NAMAZI NAFİLE SÜNNET VACİP FARZ

8 PAYLA Ş MA VE YARDIMLA Ş MA ZEKÂT Zekât verilecek ki ş iler Fakirler Dü ş künler Borçlular Yolda kalmı ş lar Zekât vermenin ş artları Müslüman olmak Akıllı olmak Ergen olmak Zengin olmak Zekât verilecek mallar Hayvan Menkul Ticaret E ş yası Toprak ürünleri SADAKA Fıtır sadakası Sadakaicariye Yol Köprü Çe ş me Mal, para, güzel davranı ş Hayır kurumları OLAYLAR ZİNCİRİ HARİTASI

9 Din- akıl-bilim kavramlarının özelliklerini gösteren kavram haritası EK-3

10

11 DÜŞÜNME YARGILAMA AKIL ARAŞTIRMA KAVRAMA KEŞFETME -nın, -nin ön şartıdır. Aklın önemini ortaya koyan kavram haritası

12 UYUM DÜZEN KURALLAR YARATMA ALLAH HERŞEYİ BİR ÖLÇÜYE GÖRE YARATMIŞTI R (54. Kamer, 49) Dünya – Güneş arasındaki uzaklık Atmosfer tabakasının kalınlığı Ay’ın Dünya’ya olan uzaklığı Dünya’nın kendi etrafındaki dönüş hızı Gece gündüzün oluşması Gel–git olayı Her cismin yörüngesinde hareket etmesi Mevsimlerin sürekliliği Gece – gündüzün birbirini takip etmesiTabiat olaylarını yaratmıştır. Canlı varlıkları yaratmıştır. Allah’ın yaratmasındaki ölçüye ilişkin kavram haritası Mevsimlerin oluşması Yer çekiminin olması Cansız varlıkları yaratmıştır.

13 EVRENDEKİY ASALAR BİYOLOJİK YASALAR Canlıların oluşumu Gelişimi Canlılık özellikleriyle ilgili yasalardır Her canlı farklı biyolojiye sahiptir. Bilimsel olarak ortaya konulmuştur. TOPLUMSAL YASALAR Sosyolojinin alanıdır. Yaşam ve insan ilişkileri konu edinir. İnsanlar tarafından oluşturulur. Neden – sonuç ilişkisi vardır. FİZİKSEL YASALARI Maddenin ve enerjinin değişimi Değişimi Yapısı Hareketi incelenir. Maddeler arası ilişkilerle ilgilidir. Deney – gözlem ve araştır- malarla ortaya konulmuştur. Evrenseldir. Evrendeki yasaları gösteren kavram haritası Sonuçlar test edilebilir.

14 İNSANIN KADERİ İNSANIN KADERİNİ ETKİLEYEN UNSURLAR Kişinin annesi babası Yaşayacağı ömrü Başına gelecek olaylar Boyu, ten rengi Yaşadığı coğrafya EYLEMLER İnsan özgür bir varlıktır. İnsana akıl verilmiştir. İnsana düşünme yeteneği verilmiştir. İyiyi kötüyü ayırt edebilecek özelliktedir. Vahiyle doğru yol gösterilmiştir. İnsan kaderini etkileyen bazı özellikleri gösteren kavram haritası İnsan eylemlerinden sorumludur.

15 İNSAN Baskı ve zorlama Cüz-i iradeyle EylemleriSeçimlerinde özgürdür. -nden sorumludur. İnsan hürriyeti ve eylemlerine ilişkin kavram haritası şekillenir. yoktur.

16 Dindeki Anlayış farklılıkları İLGİLİ KURUMLAR Mezhepler Tarikatlar Cemaatler Dindeki anlayış farklılıklarının sebepleri, sonuçları ve ilgili kurumlar Dü şünce zenginliği Dinî canl ılık Farkl ı seçenekler Ekonomi Siyaset Ortam ve kültür SEBEPLERİ SONUÇLARI İnsanın yapısı


"Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminde Kullanılacak Başlıca Yöntem Teknikler  Beyin Fırtınası  Bir Öğretim Materyali Olarak Film  Tartışma Yöntemi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları