Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

6111 SAYILI BAZI ALACAKLARIN YENİDEN YAPILANDIRILMASI İLE SOSYALSİGORTALAR VE GENEL SAĞLIK SİGORTASI KANUNU VE DİĞER BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "6111 SAYILI BAZI ALACAKLARIN YENİDEN YAPILANDIRILMASI İLE SOSYALSİGORTALAR VE GENEL SAĞLIK SİGORTASI KANUNU VE DİĞER BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE."— Sunum transkripti:

1 6111 SAYILI BAZI ALACAKLARIN YENİDEN YAPILANDIRILMASI İLE SOSYALSİGORTALAR VE GENEL SAĞLIK SİGORTASI KANUNU VE DİĞER BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUNU İlgili çalışma, ilgili kanun komisyon metnini temel alarak hazırlanmıştır.Kanun’un Resmi Gazete’de yayımlanmasını takiben olası değişiklikler tarafınıza bildirilecektir. Söz konusu çalışma Kanun ile ilgili genel bilgi verme amacı taşımaktadır.Müşterilerimiz ilgi duydukları bölümlere ilişkin detaylı bilgiyi tarafımızdan alabilirler.Ayrıca ihtiyaç duyulan verilerin tarafımıza ulaştırılması durumunda kanun kapsamında ödenecek vergi ve taksit tutarları gibi konularda gerekli hesaplamalar yapılacaktır.

2 KAPSAM (MADDE 1)

3 YENİDEN YAPILANDIRMANIN KAPSAMI ALACAKLI İDARELERALACAK TÜRLERİ MALİYE BAKANLIĞI VERGİLER, VERGİ CEZALARI, GECİKME FAİZLERİ VE GECİKME ZAMLARI GÜMRÜK MÜSTEŞARLIĞI GÜMRÜK VERGİLERİ, İDARİ PARA CEZALARI, FAİZLER, ZAMLAR VE GECİKME ZAMLARI SOSYAL GÜVENLİK KURUMU SOSYAL GÜVENLİK PRİMLERİ, İDARİ PARA CEZALARI, GECİKME CEZASI VE GECİKME ZAMMI ALACAKLARI BELEDİYELER ÇEŞİTLİ HARÇ VE KATILMA PAYI GİBİ BAZI ALACAKLARI BÜYÜKŞEHİR BELEDİYELERİ SU VE KANALİZASYON İDARELERİ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYELERİNİN SU VE ATIK SU ALACAKLARI TEDAŞ ELEKTRİK ALACAKLARI KOSGEB DESTEKLERDEN KAYNAKLANAN ALACAKLARI TOBB VE TOBB’A BAĞLI ODALAR ODA AİDATI ALACAKLARI ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİ ELEKTRİK, SU DOĞALGAZ ALACAKLARI İLE YÖNETİM AİDATLARI ALACAKLARI

4 VERGİLER VE GÜMRÜK BEYANNAMELERİ tarihinden önceki dönemlere ilişkin vergiler ve bunlara bağlı vergi cezaları, gecikme faizleri ve gecikme zamları, -Beyana dayanan vergilerde tarihine kadar verilmesi gereken beyannamelere ilişkin vergiler ve bunlara bağlı vergi cezaları, gecikme faizleri ve gecikme zamları, yılına ilişkin olarak tarihinden önce tahakkuk eden vergiler ve bunlara bağlı vergi cezaları, gecikme faizleri ve gecikme zamları, yılına ilişkin tarihinden önce tahakkuk eden emlak vergisi, çevre temizlik vergisi, motorlu taşıtlar vergisi, tarihinden önce yapılan tespitlere ilişkin olarak vergi aslına bağlı olmayan vergi cezaları.

5 SOSYAL GÜVENLİK PRİMLERİ Kasım 2010 ve önceki aylara ait; -İşveren ve sigortalılara ilişkin sigorta primi, emeklilik keseneği ve kurum karşılığı işsizlik sigortası primi, sosyal güvenlik destek primi, -İsteğe bağlı sigortalılar ve topluluk sigortalılarına ilişkin primler, -Yaşlılık, emekli aylığı veya malullük aylığı bağlandıktan sonra sigortalı sayılmasını gerektirir nitelikteki kendi nam ve hesabına bağımsız çalışanların aylığından kesilmesi veya kendisince ödenmesi gereken sosyal güvenlik destek primi, -Sosyal Güvenlik Kurumunca takip edilen damga vergisi, özel işlem vergisi, eğitime katkı payı, - 30/11/2010 tarihine kadar bitirilmiş özel nitelikteki inşaatlar ile ihale konusu işlere ilişkin eksik işçilik tutarı üzerinden hesaplanan sigorta primi, tarihine kadar işlenen fiillere ilişkin idari para cezaları ile bunlara bağlı gecikme cezası ve gecikme zammı alacakları.

6 tarihinden önce ödenmesi gereken elektrik ve su alacakları Elektrik ve su alacakları TOBB ve bağlı odaların aidatları Kanun’un yürürlüğe girdiği tarihten önce ödenmesi gereken aidatlar Diğer alacaklar tarihi itibariyle vadesi geldiği halde Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte ödenmemiş olan alacaklar.

7 KESİNLEŞMİŞ ALACAKLAR (MADDE 2)

8 KAPSAMA GİREN KESİNLEŞMİŞ ALACAK ÖDENECEK TUTAR TAHSİLİNDEN VAZGEÇİLEN TUTAR ÖDEME PLANI VADESİ GELDİĞİ HALDE ÖDENMEMİŞ OLAN YA DA ÖDEME SÜRESİ HENÜZ GEÇMEMİŞ VERGİLER/GÜMRÜK VERGİLERİ VE FER’İLERİ (MADDE 2/1-a) VERGİLERİN ÖDENMEMİŞ KISMININ TAMAMI + TEFE/ÜFE’YE GÖRE HESAPLANACAK TUTAR FER’İ AMME ALACAKLARI (FAİZ + GECİKME FAİZİ + GECİKME ZAMMI) PEŞİN VEYA KANUNUN YÜRÜRLÜĞE GİRDİĞİ TARİHİ İZLEYEN ÜÇÜNCÜ AYDAN İTİBAREN İKİŞER AYLIK DÖNEMLER İTİBARİYLE 6, 9, 12, 18 TAKSİT ŞEÇENEKLERİYLE.(MADDE 18)

9 KAPSAMA GİREN KESİNLEŞMİŞ ALACAK ÖDENECEK TUTAR TAHSİLİNDEN VAZGEÇİLEN TUTAR ÖDEME PLANI DAHİLDE İŞLEME İZİN BELGESİ KAPSAMINA GİREN KAMU ALACAKLARI (MADDE 2/8) VERGİLERİN ÖDENMEMİŞ KISMININ TAMAMI + TEFE/ÜFE’YE GÖRE HESAPLANACAK TUTAR FER’İ AMME ALACAKLARI (FAİZ + GECİKME FAİZİ + GECİKME ZAMMI) PEŞİN VEYA KANUNUN YÜRÜRLÜĞE GİRDİĞİ TARİHİ İZLEYEN ÜÇÜNCÜ AYDAN İTİBAREN İKİŞER AYLIK DÖNEMLER İTİBARİYLE 6, 9, 12, 18 TAKSİT ŞEÇENEKLERİYLE.(MADDE 18)

10 KAPSAMA GİREN KESİNLEŞMİŞ ALACAK ÖDENECEK TUTAR TAHSİLİNDEN VAZGEÇİLEN TUTAR ÖDEME PLANI İHTİRAZI KAYITLA VERİLEN BEYANNAMELER (MADDE 2/2) VERGİLERİN ÖDENMEMİŞ KISMININ TAMAMI + TEFE/ÜFE’YE GÖRE HESAPLANACAK TUTAR FER’İ AMME ALACAKLARI (FAİZ + GECİKME FAİZİ + GECİKME ZAMMI) PEŞİN VEYA KANUNUN YÜRÜRLÜĞE GİRDİĞİ TARİHİ İZLEYEN ÜÇÜNCÜ AYDAN İTİBAREN İKİŞER AYLIK DÖNEMLER İTİBARİYLE 6, 9, 12, 18 TAKSİT ŞEÇENEKLERİYLE.(MADDE 18)

11 KAPSAMA GİREN KESİNLEŞMİŞ ALACAK ÖDENECEK TUTAR TAHSİLİNDEN VAZGEÇİLEN TUTAR ÖDEME PLANI FER’İ ALACAKLAR (FAİZ,GECİKME FAİZ + GECİKME ZAMMI) (MADDE 2/1-a-b-c) TEFE/ÜFE’YE GÖRE HESAPLANACAK TUTAR FER’İ ALACAĞIN TAMAMI PEŞİN VEYA KANUNUN YÜRÜRLÜĞE GİRDİĞİ TARİHİ İZLEYEN ÜÇÜNCÜ AYDAN İTİBAREN İKİŞER AYLIK DÖNEMLER İTİBARİYLE 6, 9, 12, 18 TAKSİT ŞEÇENEKLERİYLE.(MADDE 18)

12 KAPSAMA GİREN KESİNLEŞMİŞ ALACAK ÖDENECEK TUTAR TAHSİLİNDEN VAZGEÇİLEN TUTAR ÖDEME PLANI VERGİ ASLINA BAĞLI OLMAKSIZIN KESİLEN VERGİ CEZALARI (USULSÜZLÜKLER) (MADDE 2/1-b) %50 + TEFE/ÜFE’YE GÖRE HESAPLANACAK TUTAR % 50 + GECİKME ZAMMI PEŞİN VEYA KANUNUN YÜRÜRLÜĞE GİRDİĞİ TARİHİ İZLEYEN ÜÇÜNCÜ AYDAN İTİBAREN İKİŞER AYLIK DÖNEMLER İTİBARİYLE 6, 9, 12, 18 TAKSİT ŞEÇENEKLERİYLE.(MADDE 18)

13 KAPSAMA GİREN KESİNLEŞMİŞ ALACAK ÖDENECEK TUTAR TAHSİLİNDEN VAZGEÇİLEN TUTAR ÖDEME PLANI İŞTİRAK, TEŞVİK YARDIM FİİLLERİ NEDENİYLE KESİLMİŞ CEZALAR (MADDE 2/1-b) %50 + TEFE/ÜFE’YE GÖRE HESAPLANACAK TUTAR % 50 + GECİKME ZAMMI PEŞİN VEYA KANUNUN YÜRÜRLÜĞE GİRDİĞİ TARİHİ İZLEYEN ÜÇÜNCÜ AYDAN İTİBAREN İKİŞER AYLIK DÖNEMLER İTİBARİYLE 6, 9, 12, 18 TAKSİT ŞEÇENEKLERİYLE.(MADDE 18)

14 KAPSAMA GİREN KESİNLEŞMİŞ ALACAK ÖDENECEK TUTAR TAHSİLİNDEN VAZGEÇİLEN TUTAR ÖDEME PLANI GÜMRÜK YÜKÜMLÜLÜĞÜ NEDENİYLE GÜMRÜK VERGİSİ ASLINA BAĞLI OLMAKSIZIN KESİLEN İDARİ PARA CEZALARI (MADDE 2/1-b) %50 + TEFE/ÜFE’YE GÖRE HESAPLANACAK TUTAR % 50 + GECİKME ZAMMI PEŞİN VEYA KANUNUN YÜRÜRLÜĞE GİRDİĞİ TARİHİ İZLEYEN ÜÇÜNCÜ AYDAN İTİBAREN İKİŞER AYLIK DÖNEMLER İTİBARİYLE 6, 9, 12, 18 TAKSİT ŞEÇENEKLERİYLE.(MADDE 18)

15 KAPSAMA GİREN KESİNLEŞMİŞ ALACAK ÖDENECEK TUTAR TAHSİLİNDEN VAZGEÇİLEN TUTAR ÖDEME PLANI İDARİ PARA CEZALARI (ASKERLİK KANUNU, TRAFİK KANUNU GİBİ MADDE 1-1/b KAPSAMINDA) BUNLARA BAĞLI FAİZ + GECİKME FAİZİ+GECİKME ZAMMI (MADDE 2-1/c) %50 + TEFE/ÜFE’YE GÖRE HESAPLANACAK TUTAR % 50 + GECİKME ZAMMI PEŞİN VEYA KANUNUN YÜRÜRLÜĞE GİRDİĞİ TARİHİ İZLEYEN ÜÇÜNCÜ AYDAN İTİBAREN İKİŞER AYLIK DÖNEMLER İTİBARİYLE 6, 9, 12, 18 TAKSİT ŞEÇENEKLERİYLE.(MADDE 18)

16 KAPSAMA GİREN KESİNLEŞMİŞ ALACAK ÖDENECEK TUTAR TAHSİLİNDEN VAZGEÇİLEN TUTAR ÖDEME PLANI 2010 YILINA İLİŞKİN I.,II. VE III. DÖNEM GEÇİCİ VERGİYE BAĞLI GECİKME FAİZİ+ GECİKME ZAMMI (MADDE 2/3) %50 + TEFE/ÜFE’YE GÖRE HESAPLANACAK TUTAR VERGİ ASLINI ÖDEME ŞARTI ARANMAKSIZIN HESAPLANAN GECİKME ZAMMININ TAMAMI PEŞİN VEYA KANUNUN YÜRÜRLÜĞE GİRDİĞİ TARİHİ İZLEYEN ÜÇÜNCÜ AYDAN İTİBAREN İKİŞER AYLIK DÖNEMLER İTİBARİYLE 6, 9, 12, 18 TAKSİT ŞEÇENEKLERİYLE.(MADDE 18)

17 Başvuru zamanıKanun’un yayımını izleyen ikinci ayın sonuna kadar yazılı başvuru KESİNLEŞMİŞ ALACAKLARIN YENİDEN YAPILANDIRILMASINDA BAŞVURU VE ÖDEME ZAMANI(MADDE 18) Ödeme zamanıKanun’un yayımı tarihini izleyen ikinci ayın sonuna kadar peşin veya ilk taksit Kanun’un yayımı tarihini izleyen üçüncü ayda başlamak üzere 18 taksitte (36 ay) ödeme Ödeme Süresi ve Faizi Verginin bir kerede ödenmesi halinde, Kanun’un yayımı tarihinden ödeme tarihine kadar geçen süre için faiz hesaplanmaz veya bir artırım yapılmaz Taksitle Ödemelerde Kullanılacak Katsayılar 6 taksitte 12 ayda yapılacak ödemelerde 1,05 9 taksitte 18 ayda yapılacak ödemelerde 1,07 12 taksitte 24 ayda yapılacak ödemelerde 1,10 18 taksitte 36 ayda yapılacak ödemelerde 1,15

18 KESİNLEŞMEMİŞ ve DAVA SAFHASINDA BULUNAN AMME ALACAKLARI (MADDE 3)

19 KAPSAMA GİREN KESİNLEŞMEMİŞ ALACAK ÖDENECEK TUTAR TAHSİLİNDEN VAZGEÇİLEN TUTAR ÖDEME PLANI VERGİ MAHKEMESİNDE DAVA AÇILMIŞ VEYA DAVA AÇMA SÜRESİ GEÇMEMİŞ ALACAKLAR (MADDE 3/1) VERGİ ASLININ %50’Sİ + BU TUTAR ÜZERİNDEN TEFE/ÜFE’YE GÖRE HESAPLANACAK TUTAR VERGİ ASLININ %50’Sİ + ALACAĞIN TAMAMINA BAĞLI FAİZ + GECİKME FAİZİ + GECİKME ZAMMI ASLA BAĞLI OLAN VERGİ CEZALARI/İDARİ PARA CEZALARI + CEZALARA BAĞLI GECİKME ZAMLARININ TAMAMI PEŞİN VEYA KANUNUN YÜRÜRLÜĞE GİRDİĞİ TARİHİ İZLEYEN ÜÇÜNCÜ AYDAN İTİBAREN İKİŞER AYLIK DÖNEMLER İTİBARİYLE 6, 9, 12, 18 TAKSİT ŞEÇENEKLERİYLE.(MADDE 18)

20 ÖDENECEK TUTAR TAHSİLİNDEN VAZGEÇİLEN TUTAR ÖDEME PLANI VERGİNİN %20’Sİ + TEFE/ÜFE’YE GÖRE HESAPLANACAK TUTAR(MADDE 3/2-a) VERGİNİN %80’İ + ALACAĞIN TAMAMINA BAĞLI FAİZ + GECİKME FAİZİ + GECİKME ZAMMI + VERGİ CEZALARI + CEZALARA BAĞLI GECİKME ZAMLARININ TAMAMI PEŞİN VEYA KANUNUN YÜRÜRLÜĞE GİRDİĞİ TARİHİ İZLEYEN ÜÇÜNCÜ AYDAN İTİBAREN İKİŞER AYLIK DÖNEMLER İTİBARİYLE 6, 9, 12, 18 TAKSİT ŞEÇENEKLERİYLE.(MADDE 18) BÖLGE İDARE MAHKEMELERİ VEYA DANIŞTAY’DA İTİRAZ VEYA TEMYİZ AŞAMASINDA BULUNAN ALACAKLAR SON KARARIN TERKİN KARARI OLMASI DURUMUNDA

21 ÖDENECEK TUTAR TAHSİLİNDEN VAZGEÇİLEN TUTAR ÖDEME PLANI VERGİNİN TAMAMI + TEFE/ÜFE’YE GÖRE HESAPLANACAK TUTAR(MADDE 3/2-b) FAİZ + GECİKME FAİZİ + GECİKME ZAMMI+ VERGİ CEZALARI+ CEZALARA BAĞLI GECİKME ZAMLARININ TAMAMI PEŞİN VEYA KANUNUN YÜRÜRLÜĞE GİRDİĞİ TARİHİ İZLEYEN ÜÇÜNCÜ AYDAN İTİBAREN İKİŞER AYLIK DÖNEMLER İTİBARİYLE 6, 9, 12, 18 TAKSİT ŞEÇENEKLERİYLE.(MADDE 18) BÖLGE İDARE MAHKEMELERİ VEYA DANIŞTAY’DA İTİRAZ VEYA TEMYİZ AŞAMASINDA BULUNAN ALACAKLAR SON KARARIN TASDİK KARARI VEYA TADİLEN TASDİK KARARI OLMASI DURUMUNDA

22 ÖDENECEK TUTAR TAHSİLİNDEN VAZGEÇİLEN TUTAR ÖDEME PLANI VERGİNİN %20’Sİ + TEFE/ÜFE’YE GÖRE HESAPLANACAK TUTAR(MADDE 3/2-b) VERGİNİN %80’İ + ALACAĞIN TAMAMINA BAĞLI FAİZ + GECİKME FAİZİ + GECİKME ZAMMI + VERGİ CEZALARI + CEZALARA BAĞLI GECİKME ZAMLARININ TAMAMI PEŞİN VEYA KANUNUN YÜRÜRLÜĞE GİRDİĞİ TARİHİ İZLEYEN ÜÇÜNCÜ AYDAN İTİBAREN İKİŞER AYLIK DÖNEMLER İTİBARİYLE 6, 9, 12, 18 TAKSİT ŞEÇENEKLERİYLE.(MADDE 18) BÖLGE İDARE MAHKEMELERİ VEYA DANIŞTAY’DA İTİRAZ VEYA TEMYİZ AŞAMASINDA BULUNAN ALACAKLAR SON KARARIN BOZMA KARARI OLMASI DURUMUNDA

23 ÖDENECEK TUTAR TAHSİLİNDEN VAZGEÇİLEN TUTAR ÖDEME PLANI VERGİNİN TAMAMI + TEFE/ÜFE’YE GÖRE HESAPLANACAK TUTAR(MADDE 3/2-b) FAİZ + GECİKME FAİZİ + GECİKME ZAMMI, VERGİ CEZALARI+ CEZALARA BAĞLI GECİKME ZAMLARININ TAMAMI PEŞİN VEYA KANUNUN YÜRÜRLÜĞE GİRDİĞİ TARİHİ İZLEYEN ÜÇÜNCÜ AYDAN İTİBAREN İKİŞER AYLIK DÖNEMLER İTİBARİYLE 6, 9, 12, 18 TAKSİT ŞEÇENEKLERİYLE.(MADDE 18) BÖLGE İDARE MAHKEMELERİ VEYA DANIŞTAY’DA İTİRAZ VEYA TEMYİZ AŞAMASINDA BULUNAN ALACAKLAR KARARIN KISMEN ONAMA KISMEN BOZMA KARARI OLMASI DURUMUNDA ONANAN KISIM İÇİN

24 ÖDENECEK TUTAR TAHSİLİNDEN VAZ GEÇİLEN TUTAR ÖDEME PLANI VERGİNİN %20’Sİ + TEFE/ÜFE’YE GÖRE HESAPLANACAK TUTAR(MADDE 3/2-b) VERGİNİN %80’İ + ALACAĞIN TAMAMINA FAİZ + GECİKME FAİZİ + GECİKME ZAMMI + VERGİ CEZALARI + CEZALARA BAĞLI GECİKME ZAMLARININ TAMAMI PEŞİN VEYA KANUNUN YÜRÜRLÜĞE GİRDİĞİ TARİHİ İZLEYEN ÜÇÜNCÜ AYDAN İTİBAREN İKİŞER AYLIK DÖNEMLER İTİBARİYLE 6, 9, 12, 18 TAKSİT ŞEÇENEKLERİYLE.(MADDE 18) BÖLGE İDARE MAHKEMELERİ VEYA DANIŞTAY’DA İTİRAZ VEYA TEMYİZ AŞAMASINDA BULUNAN ALACAKLAR KARARIN KISMEN ONAMA KISMEN BOZMA KARARI OLMASI DURUMUNDA BOZULAN KISIM

25 Başvuru zamanıKanun’un yayımını izleyen ikinci ayın sonuna kadar yazılı başvuru KESİNLEŞMEMİŞ VEYA DAVA AŞAMASINDA BULUNAN ALACAKLARDA BAŞVURU VE ÖDEME ZAMANI (MADDE 18) Ödeme zamanıKanun’un yayımı tarihini izleyen ikinci ayın sonuna kadar peşin veya ilk taksit Kanun’un yayımı tarihini izleyen üçüncü ayda başlamak üzere 18 taksitte (36 ay) ödeme Ödeme Süresi ve Faizi Verginin bir kerede ödenmesi halinde, Kanun’un yayımı tarihinden ödeme tarihine kadar geçen süre için faiz hesaplanmaz veya bir artırım yapılmaz Taksitle Ödemelerde Kullanılacak Katsayılar 6 taksitte 12 ayda yapılacak ödemelerde 1,05 9 taksitte 18 ayda yapılacak ödemelerde 1,07 12 taksitte 24 ayda yapılacak ödemelerde 1,10 18 taksitte 36 ayda yapılacak ödemelerde 1,15

26 İNCELEME ve TARHİYAT SAFHASINDA BULUNAN VERGİLER (MADDE 4)

27 KAPSAMA GİREN ALACAK ÖDENECEK TUTAR TAHSİLİNDEN VAZ GEÇİLEN TUTAR ÖDEME PLANI TAMAMLANMAMIŞ HALEN DEVAM EDEN İNCELEMELER İLE TAKDİR, TARH VE TAHAKKUK İŞLEMLERİ (MADDE 4/1) İNCELEME SONUCUNA GÖRE TARH EDİLEN VERGİNİN %50’Sİ+TEFE/ÜFE+VERGİ ASLINA BAĞLI OLMAYAN CEZALARDA CEZANIN %25’İ VERGİ ASLININ %50’Sİ+- GECİKME FAİZİNİN TAMAMI - VERGİ ASLINA BAĞLI OLMAYAN CEZALARDA CEZANIN %75’İ - VERGİ ASLINA BAĞLI CEZANIN TAMAMI İLK TAKSİT İHBARNAMENİN TEBLİĞ TARİHİNDEN BAŞLAYARAK 12 AYDA 6 EŞİT TAKSİT İNCELEME VE TARHİYAT SAFHASINDA BULUNAN İŞLEMLER

28 İNCELEME BİTİRME SÜRESİ BAŞVURU SÜRESİ ÖDEME ZAMANI MATRAH VE VERGİ ARTIRIMINDAN YARARLANILMASI DURUMUNDA KANUN’UN YAYIMI TARİHİNİ İZLEYEN AYIN BAŞINDAN İTİBAREN BİR AY BİTİRİLMEYEN İNCELEMELERE DEVAM EDİLMEZ. İHBARNAMENİN TEBLİĞİ TARİHİNDEN İTİBAREN 30 GÜN İÇİNDE YAZILI BAŞVURU İLK TAKSİT İHBARNAMENİN TEBLİĞİNİ İZLEYEN AYDAN BAŞLAMAK ÜZERE İKİŞER AYLIK DÖNEMLER HALİNDE ALTI EŞİT TAKSİT. İNCELEME VE TARHİYAT SAFHASINDA BULUNAN İŞLEMLER İLE İLGİLİ SÜRELER

29 PİŞMANLIKLA VE KENDİLİĞİNDEN YAPILAN BEYANLAR (MADDE 5)

30 KAPSAMA GİREN ALACAK ÖDENECEK TUTAR TAHSİLİNDEN VAZ GEÇİLEN TUTAR ÖDEME PLANI KANUNUN YAYIMLANDIĞI TARİHİ İZLEYEN 2. AYIN SONUNA KADAR PİŞMANLIKLA YAPILACAK BEYANLAR (MADDE 5/1-a-1) TARH VE TAHAKKUK ETTİRİLEN VERGİ ASLININ TAMAMI + TEFE/ÜFE’YE GÖRE HESAPLANACAK TUTAR PİŞMANLIK ZAMMI + VERGİ CEZASININ TAMAMI PEŞİN VEYA KANUNUN YÜRÜRLÜĞE GİRDİĞİ TARİHİ İZLEYEN ÜÇÜNCÜ AYDAN İTİBAREN İKİŞER AYLIK DÖNEMLER İTİBARİYLE 6, 9, 12, 18 TAKSİT ŞEÇENEKLERİYLE.(MADDE 18) PİŞMANLIK BEYANLARI-I

31 KAPSAMA GİREN ALACAK ÖDENECEK TUTAR TAHSİLİNDEN VAZ GEÇİLEN TUTAR ÖDEME PLANI VUK 30/4’E GÖRE KENDİLİĞİNDEN VERİLEN BEYANNAMELER (MADDE 5-1/a-2) TARH VE TAHAKKUK ETTİRİLEN VERGİNİN TAMAMI + TEFE/ÜFE’YE GÖRE HESAPLANACAK TUTAR GECİKME FAİZİ + VERGİ CEZALARININ TAMAMI PEŞİN VEYA KANUNUN YÜRÜRLÜĞE GİRDİĞİ TARİHİ İZLEYEN ÜÇÜNCÜ AYDAN İTİBAREN İKİŞER AYLIK DÖNEMLER İTİBARİYLE 6, 9, 12, 18 TAKSİT ŞEÇENEKLERİYLE.(MADDE 18) PİŞMANLIK BEYANLARI-II

32 Başvuru zamanıKanun’un yayımını izleyen ikinci ayın sonuna kadar yazılı başvuru PİŞMANLIKLA VERİLEN BEYANNAMELER BAŞVURU VE ÖDEME ZAMANI(MADDE 18) Ödeme zamanıKanun’un yayımı tarihini izleyen ikinci ayın sonuna kadar peşin veya ilk taksit Kanun’un yayımı tarihini izleyen üçüncü ayda başlamak üzere 18 taksitte (36 ay) ödeme Ödeme Süresi ve Faizi Verginin bir kerede ödenmesi halinde, Kanun’un yayımı tarihinden ödeme tarihine kadar geçen süre için faiz hesaplanmaz veya bir artırım yapılmaz Taksitle Ödemelerde Kullanılacak Katsayılar 6 taksitte 12 ayda yapılacak ödemelerde 1,05 9 taksitte 18 ayda yapılacak ödemelerde 1,07 12 taksitte 24 ayda yapılacak ödemelerde 1,10 18 taksitte 36 ayda yapılacak ödemelerde 1,15

33 MATRAH VE VERGİ ARTIRIMI

34 Mükelleflerin 2006 ila 2009 yıllarında beyan ettikleri; o Gelir Vergisi, o Kurumlar Vergisi, o Gelir Stopaj Vergisi, o Katma Değer Vergisi, matrahlarını/vergilerini Kanunda öngörülen oranlarda artırmaları ve belli bir oranda vergi ödemeleri koşuluna bağlı olarak bu vergi türlerinden inceleme ve tarhiyata muhatap olmamaları yönünde düzenleme yapılmıştır.

35 GELİR VE KURUMLAR VERGİSİNDE MATRAH ARTIRIMI(MADDE 6)

36 GELİR VERGİSİ MÜKKELLEFLERİ MATRAH ARTIRIMI (BİLANÇO ESASINA GÖRE DEFTER TUTAN) YILMARTRAH ARTIRIM ORANI (%) ASGARİ MATRAH ARTIRIM TUTARI(TL) ARTIRILAN MATRAH ÜZERİNDEN ÖDENECEK VERGİ ORANI(%) VERGİSİNİ TAM VE SÜRESİNDE ÖDEYENLER İLE YENİDEN YAPILANDIRMADAN + DAVA SAFHASINDA BULUNAN ALACAKLARA İLİŞKİN HÜKÜMLERDEN YARARLANILMAMIŞ OLANLAR İÇİN VERGİ ORANI(%) Mükelleflerinin, artırımda bulunmak istedikleri yıl ile ilgili olarak vermiş oldukları ilgili vergi beyannamelerinde, zarar beyan edilmiş olması veya indirim ve istisnalar nedeniyle matrah oluşmaması ya da hiç beyanname verilmemiş (ilgili yıllarda faaliyette bulunmuş veya gelir elde etmiş olup da bu faaliyetlerini ve gelirlerini vergi dairesinin bilgisi dışında bırakanlar dâhil) olması halinde, vergilendirmeye esas alınacak matrah veya artırılan matrah “asgari matrah artırım tutarı” sütununda yer alan değerlerden az olamaz.

37 GELİR VERGİSİ MÜKKELLEFLERİ MATRAH ARTIRIMI (İŞLETME HESABINA GÖRE DEFTER TUTAN) YILMARTRAH ARTIRIM ORANI (%) ASGARİ MATRAH ARTIRIM TUTARI(TL) ARTIRILAN MATRAH ÜZERİNDEN ÖDENECEK VERGİ ORANI(%) VERGİSİNİ TAM VE SÜRESİNDE ÖDEYENLER YENİDEN YAPILANDIRMADAN + DAVA SAFHASINDA BULUNAN ALACAKLARA İLİŞKİN HÜKÜMLERDEN YARARLANILMAMIŞ OLANLAR İÇİN VERGİ ORANI(%) Mükelleflerinin, artırımda bulunmak istedikleri yıl ile ilgili olarak vermiş oldukları ilgili vergi beyannamelerinde, zarar beyan edilmiş olması veya indirim ve istisnalar nedeniyle matrah oluşmaması ya da hiç beyanname verilmemiş (ilgili yıllarda faaliyette bulunmuş veya gelir elde etmiş olup da bu faaliyetlerini ve gelirlerini vergi dairesinin bilgisi dışında bırakanlar dâhil) olması halinde, vergilendirmeye esas alınacak matrah veya artırılan matrah “asgari matrah artırım tutarı” sütununda yer alan değerlerden az olamaz.

38 KURUMLAR VERGİSİ MÜKELLEFLERİ MATRAH ARTIRIMI YILMARTRAH ARTIRIM ORANI (%) ASGARİ MATRAH ARTIRIM TUTARI(TL) ARTIRILAN MATRAH ÜZERİNDEN ÖDENECEK VERGİ ORANI(%) VERGİSİNİ TAM VE SÜRESİNDE ÖDEYENLER YENİDEN YAPILANDIRMADAN + DAVA SAFHASINDA BULUNAN ALACAKLARA İLİŞKİN HÜKÜMLERDEN YARARLANILMAMIŞ OLANLAR İÇİN VERGİ ORANI(%) Mükelleflerinin, artırımda bulunmak istedikleri yıl ile ilgili olarak vermiş oldukları ilgili vergi beyannamelerinde, zarar beyan edilmiş olması veya indirim ve istisnalar nedeniyle matrah oluşmaması ya da hiç beyanname verilmemiş (ilgili yıllarda faaliyette bulunmuş veya gelir elde etmiş olup da bu faaliyetlerini ve gelirlerini vergi dairesinin bilgisi dışında bırakanlar dâhil) olması halinde, vergilendirmeye esas alınacak matrah veya artırılan matrah “asgari matrah artırım tutarı” sütununda yer alan değerlerden az olamaz.

39 KATMA DEĞER VERGİSİNDE ARTIRIM (MADDE 7)

40 KDV MATRAHINDA ARTIRIM YILLAR İTİBARİYLE ARTIRIM ORANLARI YILORAN(%) 20063, , , ,5 KATMA DEĞER VERGİSİ MÜKELLEFLERİNİN HER BİR VERGİLENDİRME DÖNEMİNE İLİŞKİN OLARAK VERDİKLERİ BEYANNAMELERDEKİ HESAPLANAN KATMA DEĞER VERGİSİNİN YILLIK TOPLAMI ÜZERİNDEN YUKARIDA BELİRTİLEN ORANLARDA KATMA DEĞER VERGİSİNİ ARTIRMALARI HALİNDE İLGİLİ DÖNEMLERE İLİŞKİN KATMA DEĞER VERGİSİ İNCELEMESİ VE TARHİYATI YAPILMAYACAKTIR. İLGİLİ YILLARDA KDV BEYANNAMESİ VERMEMİŞ MÜKELLEFLER, GELİR/KURUMLAR VERGİSİ AÇISINDAN MATRAH ARTIRIMINDA BULUNMUŞ OLMAK ŞARTIYLA, ARTIRILAN MATRAHLAR ÜZERİNDEN %18 ORANINDA KDV ÖDEYEREK KANUNUN SAĞLADIĞI AVANTAJLARDAN FAYDALANABİLİR.

41 GELİR(STOPAJ) VE KURUMLAR(STOPAJ) VERGİSİNDE ARTIRIM (MADDE 8)

42 GELİR(STOPAJ) VE KURUMLAR(STOPAJ) VERGİSİNDE ARTIRIM YILLAR ITIBARIYLA ARTIRIM ORANLARI YILORAN(%) GVK 94/1-1 UYARINCA HİZMET ERBABINA ÖDENEN ÜCRETLERDEN VERGİ TEVKİFATI YAPMAYA MECBUR OLANLARIN MUHTASAR BEYANNAMELERİNDE BEYAN ETTİKLERİ ÜCRET ÖDEMELERİNE İLİŞKİN TUTARLARIN YILLIK TOPLAMI ÜZERİNDEN YUKARIDA BELİRTİLEN ORANLARDA GELİR (STOPAJ) VERGİSİNİ ARTIRMALARI HALİNDE, İLGİLİ DÖNEMLERE İLİŞKİN ÜCRET YÖNÜNDEN GELİR (STOPAJ) VERGİSİ İNCELEMESİ VE TARHİYATI YAPILMAYACAKTIR.

43 GELİR(STOPAJ) VE KURUMLAR(STOPAJ) VERGİSİNDE ARTIRIM 8-3-a GVK-94/1-2 GVK-94/1-5 KVK-15/1-b SERBEST MESLEK İŞLERİ KİRALAMA İŞLERİ KOOPERATİFLERE AİT TAŞINMAZLARIN KİRALARI BU MADDEDEN YARARLANMAK İSTEYEN VE YUKARIDA BELİRTİLEN ÖDEMELER KAPSAMINDA VERGİ TEVKİFATI YAPAN MÜKELLEFLERİN, MUHTASAR BEYANNAMELERİNDE YER ALAN BU KAPSAMDAKİ HER BİR ÖDEME TÜRÜ İÇİN AYRI AYRI OLMAK ÜZERE GAYRI SAFİ TUTARLARIN YILLIK TOPLAMI ÜZERİNDEN AŞAĞIDAKİ ORANLARDA ARTIRIMA GİTMELERİ GEREKMEKTEDİR. YIL ARTIRIM ORANI (%) ASGARİ TUTAR (TL) VERGİ ORANI (% )

44 GELİR(STOPAJ) VE KURUMLAR(STOPAJ) VERGİSİNDE ARTIRIM MADDEÖDEME TÜRÜ YILLARI İÇİN HERBİR YIL İTİBARİYLE 8-3/b GVK-94/1-3 YILLARA SARİ İNŞAAT İŞLERİ KVK-15/1-a YILLARA SARİ İNŞAAT İŞLERİ KVK-30/1-a YILLARA SARİ İNŞAAT İŞLERİ GVK-94/1-11 ÇİTFÇİLERDEN SATIN ALINAN ZİRAİ MAHSÜLLER VE HİZMETLER GVK-94/1-13 ESNAF MUAFLIĞINDAN YARARLANANLARA YAPILAN ÖDEMELER %1 %2

45 MATRAH VE VERGİ ARTIRIMINA İLİŞKİN ORTAK HÜKÜMLER (MADDE 9) -Hesaplanarak veya artırılarak ödenen vergiler, gelir veya kurumlar vergisi matrahlarının tespitinde gider veya maliyet unsuru olarak kabul edilmez; indirim, mahsup ve iade konusu yapılmaz. -Artırılan matrahlar nedeniyle geçici vergi hesaplanmaz ve tahsil olunmaz. -Daha önce nezdinde vergi incelemesi yapılmış olan mükellefler, vergi incelemesi yapılan yıllar için de artırımda bulunabilirler. -Bu Kanuna göre matrah veya vergi artırımında bulunulması, bu Kanunun yayımlandığı tarihten önce başlanılmış olan vergi incelemeleri ile takdir işlemlerine engel teşkil etmez. Ancak, artırımda bulunan mükellefler hakkında başlanılan vergi incelemeleri ve takdir işlemlerinin, bu Kanunun 6 ncı maddesinin onbirinci fıkrası ve 7 nci maddesinin altıncı fıkrası hükümleri saklı kalmak kaydıyla, bu Kanunun yayımlandığı tarihi izleyen ayın başından itibaren bir ay içerisinde sonuçlandırılamaması halinde, bu işlemlere devam edilmez. -Matrah veya vergi artırımı dolayısıyla mükelleflerce verilen yıllık, muhtasar ve katma değer vergisi beyannameleri ve diğer beyannameler için damga vergisi alınmaz.

46 STOK BEYANLARI (MADDE 10)VE KAYITLARDA YER ALDIĞI HALDE İŞLETMEDE BULUNMAYAN EMTİA, KASA MEVCUDU VE ORTAKLARDAN ALACAKLAR(MADDE 11) STOK TÜRÜ İŞLETMEDEKAYITLARDAKAYDA ALINACAK DEĞER SORUMLU SIFATIYLA ÖDENECEK KDV KDV İNDİRİMİ EMTİA MEVCUTYOKRAYİÇ BEDEL a)Genel Oranda ise %10 b)İndirimli Oranda ise yarısı esas Yapılabilir MAKİNA, TECHİZAT ve DEMİRBAŞ MEVCUTYOKRAYİÇ BEDEL a)Genel Oranda ise %10 b)İndirimli Oranda ise yarısı esas Yapılamaz EMTİA YOKVAR MALİYET+ KAR (Cari yıl kar oranı kullanılarak belirlernen) %8 veya %18 Her türlü vergisel yükümlülük yerine getirilir KASA VE ORTAKLAR NET CARİ HESABI YOK VAR ( itibariyle) -%3- Beyan ve Ödeme Zamanı: Mükellefler kanunun yayımlandığı tarihi izleyen 3.Ayın sonuna kadar vergi dairelerine bildirilmek suretiyle kayıtlarını düzelterek, hesaplanan vergileri beyanname süresi içinde öderler.

47 (MADDE 10) ve (MADDE 11) HAKKINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR -Bildirime dahil edilen kıymetler için amortisman ayrılmamaktadır. Bununla birlikte mükellefler,aktiflerine kaydettikleri emtia için ayrı, makine, teçhizat ve demirbaşlar için ayrı olmak üzere özel karşılık hesabı açacaklardır. Emtia için ayrılan karşılık, ortaklara dağıtılması veya işletmenin tasfiye edilmesi halinde sermayenin unsuru sayılır ve vergilendirilmez. Makine, teçhizat ve demirbaşlar envantere kaydedilir ve ayrılan karşılık birikmiş amortisman olarak kabul edilir. -Bildirilen kıymetlerin satılması halinde satış bedeli, bunların deftere kaydedilen değerinden düşük olamaz. -Kasa ve ortaklar cari hesabına ilişkin hüküm kapsamında ödenen vergiler, gelir veya kurumlar vergisinden mahsup edilmez, beyan edilen tutarlar ve ödenen vergiler, kurumlar vergisi matrahının tespitinde gider olarak kabul edilmez.


"6111 SAYILI BAZI ALACAKLARIN YENİDEN YAPILANDIRILMASI İLE SOSYALSİGORTALAR VE GENEL SAĞLIK SİGORTASI KANUNU VE DİĞER BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları