Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1883 yılında Hamidiye Ticari mektebi adında kurulan Üniversitemiz, 1959 yılında İktisadi ve Ticari Bilimler Akademisi olarak yeniden yapılandırılmıştır.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1883 yılında Hamidiye Ticari mektebi adında kurulan Üniversitemiz, 1959 yılında İktisadi ve Ticari Bilimler Akademisi olarak yeniden yapılandırılmıştır."— Sunum transkripti:

1

2 1883 yılında Hamidiye Ticari mektebi adında kurulan Üniversitemiz, 1959 yılında İktisadi ve Ticari Bilimler Akademisi olarak yeniden yapılandırılmıştır yılında ise zengin geçmişi olan yüksek eğitim kurumlarının katılımı ile MARMARA ÜNİVERSİTESİ olarak yeniden organize olmuştur.

3

4 ders yılı başından itibaren Rektörlüğümüze bağlı olarak faaliyete geçen Yabancı Dil Hazırlık Bölümü’nde önce İngilizce Hazırlık, daha sonra ise Almanca ve Fransızca Hazırlık Bölümleri açılmıştır. Yabancı Diller Bölümü tarihinde Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı ile Yabancı Diller Yüksekokulu olmuştur. Marmara Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu

5 Toplum hizmetine sunulan eğitim programlarının düzenlenmesini, yürütülmesini ve koordinasyonunu sağlayan birimidir. MÜSEM 8 Aralık 2000 sayılı Resmi Gazete ilanıyla, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 2880 sayılı kanun'la değişik 7/d maddesi uyarınca kurulmuştur. 8 Ocak 2001 de ilk genel kurulu yapılmıştır. MÜSEM kuruluşundan bu yana 28 değişik konuda ve 150 civarındaki programda eğitim vermiştir.

6 2002 yılının ikinci yarısından başlamak üzere, ulusal ve uluslararası kuruluşlarla eğitim programı ve sertifika vermeyi amaçlamakta ayrıca, diğer üniversitelerin sürekli eğitim merkezlerine hazırlık aşamalarında yardımcı olmaya çalışmaktadır.

7  Kampüsümüzde Mediko Sosyal Tesisimiz, doktor, diş hekimi ve hemşireleri ile öğrencilerimize hizmet vermektedirler.  Kültür faaliyetleri olarak dans, drama, müzik kurslarımız ücretsiz devam etmektedir.  Bilişim Merkezi’mizde interneti kullanmak mümkündür.  Kütüphanemiz, hafta içi her gün mesai saatlerinde açıktır.

8  Kampüsümüzde spor salonumuz, basketbol, tenis kortlarımız mevcuttur.  Spor alanında aerobik ve step kurslarımız yine ücretsiz olarak devam etmektedir.  Kampüsümüzde yemekhanemiz öğrencilere öğlen ve akşam yemeklerini vermektedir.  Yine kampüsümüzde komandatura, erkek berberi, bayan kuaförü, PTT, a la carte restaurant mevcuttur.

9 Akademik ve etik standartları en üst düzeyde olan eğitim programlarımızda, yabancı dil öğrenimi birçok becerinin geliştirilmesi ile gerçekleşmektedir. Tüm becerilerin en iyi biçimde geliştirilmesi için programlarımızda son teknikler ve yaygın yöntemler kullanılmaktadır. Bilgisayar laboratuvarımız aktif bir şekilde kullanılarak, tüm görsel ve işitsel cihazlar, öğrencilerimizin hizmetine sunulmaktadır. Tümü kadrolu öğretim elemanlarımızdan oluşan öğretim kadromuzla, daha etkin bir şekilde yabancı dil öğretebilmek için yoğun çaba içindeyiz. Genel Bilgi

10  Programlar Hakkında Detaylı Açıklama Marmara Üniversitesi, Sürekli Eğitim Merkezi, Yabancı Dil Eğitim Programları 2009 akademik yılı içerisinde Kış Akademik Yılında 8 devre halinde değişik seviyelerde verilmiştir. Yapılan toplantılar ve hizmet içi eğitimler sonrasında başlangıç ve ileri seviyelerin 104 saatten 156 saate çıkarılması ön görülmüş ve bu şekilde uygulanmaya devam etmektedir. Eğitim verilen saatler hafta sonu sabah saatleridir. Hafta sonları ise sabah saatlerinde uygulanan haftalık sekiz saatlik program, hem yetişkinlere hem de 6. sınıftan itibaren yabancı dilinin gelişmesini isteyen veya derslerinde bu konuda zorlanan öğrencilere sunulmaktadır. Özellikle Anadolu Liselerinde yabancı dil derslerinin haftalık ders saatlerinin azaltılması, hazırlık sınıflarının kaldırılması ve özel okulların artan ücretlerinin veliler tarafından güçlükle ödenmesi, bu yüzden çocuklarını okullardan almaları ve devlet okullarına yerleştirmeleri bu sınıflarımız için talebi artırmıştır.

11 Hiç yabancı dil bilmeyen ya da belli bir düzeyde yabancı dil bilerek gelen öğrencilere, dört beceriyi (okuma, dinleme, konuşma, yazma) bir bütün halinde vererek ve bilgisayar destekli derslerle birlikte orta seviye ve ileri seviye olmak üzere iki seviye üzerinden sertifika alma fırsatı verilmektedir. Bu durumda orta seviye veya ileri seviye düzeyinde sertifika alan bir öğrenci, Avrupa Konseyi Dil Gelişim Dosyasına göre aşağıdaki bilgileri kazanmış olarak kurumumuzdan ayrılmaktadırlar:

12 İş yerinde, okulda, ya da her hangi bir yerde alışılagelmiş bildik konularda standart verilerin amaçlarını anlayabilir. Dilin konuşulduğu yerlerde seyahat ederken ortaya çıkabilecek durumlarla başa çıkabilir. Deneyimlerini, olayları, rüyalarını, umutlarını ve gerçekleştirmek istediği hayallerini anlatabilir; fikirlerinin ve planlarının kısaca nedenlerini ve açıklamalarını verebilir. Tanıdık günlük ifadeleri ve somut ihtiyaçların giderilmesi ile ilgili gerekli temel deyimleri anlayıp kullanabilir. Kendini ve başkalarını tanıtabilir; nerede yaşadığını, tanıdığı insanları ve sahip olduğu şeyler gibi kişisel ayrıntılar hakkında soru sorabilir ve yanıtlayabilir. Karşısındaki kişi yavaş ve anlaşılır biçimde konuşarak yardımcı olmaya hazır olduğu takdirde basit bir düzeyde iletişim kurabilir.

13  2010 Akademik Çalışma Başlangıç seviyesinde olan sınıflarımız, sınav sonucu ayrı kurlarla başlayarak temel İngilizce alt yapıları tamamlandıktan sonra orta seviyeye yükselmişlerdir. Orta seviyedeki öğrencilerimiz ise, TOEFL ve IELTS sınavlarına hazırlık aşamasında verilen bir ara köprü eğitiminden geçirilerek okuma tekniklerine, kelimelere, konuşma ve yazma becerilerine hakim olmaları sağlanmaya çalışılmıştır. Bu beceriler üzerinde çalışmalar sadece kitaplarla kısıtlı kalmamış, ekibin ortaklaşa hazırladığı materyaller, bir derleme halinde öğrencilere sunulmuştur. Ayrıca, bu dönemde sınıflar kendi içlerinde konuşma ve dinleme saatlerinde ikiye bölünerek derslerin daha verimli geçmesi sağlanmıştır.

14 Öğrencilerimiz ileri seviyeye çıktıkları zaman tamamen girecekleri sınava yönelik çalışma test kitapları ile laboratuvarda test çalışmaları başlamıştır. Bu dönemde kendileri bireysel laboratuvar saatlerinde dünyada kullanılan tüm kitap ve CDlerden faydalanarak, kendilerini geliştirme ve test etme fırsatı yakalamışlardır. Yine bu dönemde, sınıf mevcutları çok azaltılarak (5-12 öğrenci / sınıf) tüm öğrencilerle birebir ilgilenme sağlanmıştır.

15 Sınavlar Sınavlar aylık olarak verilmektedir. Başlangıç seviyesinde sınavlar, genel sınav olarak klasik tarzda açık uçlu sorulardan oluşurken, orta seviyede her beceri (okuma, dinleme, konuşma, yazma, dil kullanımı) için ayrı ayrı testler uygulanmaktadır. Sınavlar kendi girecekleri teste birebir benzerlik gösterir. İleri seviyede ise alacakları testin aynısı yine laboratuvar ortamında verilmektedir. Sınav sonuçlarımız orijinal sınavlara çok yakın sonuçlar vermektedir. Bu bağlamda verilen eğitim ve sınavların kalitesini bir kez daha gözlemlemiş olmaktayız. Şu ana kadar en yüksek TOEFL sonucumuz 106, en yüksek IELTS sınav sonucumuz 7 dir. Öğrencilerimiz, daha program tamamlanmadan kabullerini şartlı veya şartsız olarak almışlardır.


"1883 yılında Hamidiye Ticari mektebi adında kurulan Üniversitemiz, 1959 yılında İktisadi ve Ticari Bilimler Akademisi olarak yeniden yapılandırılmıştır." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları