Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

UZAKTAN EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME Uzm.Nazime Tuncay.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "UZAKTAN EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME Uzm.Nazime Tuncay."— Sunum transkripti:

1 UZAKTAN EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME Uzm.Nazime Tuncay

2 2 U ZAKTAN EĞITIMDE DEĞERLENDIRMEYI KIM YAPAR ? Öğretmen Sanal Kütüphane Uzaktan Öğrenen İletişim Teknolojileri Diğer Öğrenciler Ders Tasarım Ekibi Yönetim Destek Servisleri Uzm.Nazime Tuncay

3 Uzm.Nazime Tuncay Bu sunumda anlatılan konular: • Değerlendirme türleri • Alternatif Değerlendirme Yöntemleri • Geleneksel Değerlendirme Yöntemleri • “AEIOU” Değerlendirme Modeli •Değerlendirme Çıktıları

4 4 1. D EĞERLENDIRME T ÜRLERI Düzey Belirleyici Değerlendirme Biçimlendirici Değerlendirme Uzm.Nazime Tuncay

5 5 2. G ELENEKSEL D EĞERLENDIRME Y ÖNTEMLERI Çoktan Seçmeli Doğru-Yanlış Eşleştirme Kısa-yanıtlı Klasik Uzm.Nazime Tuncay

6 6 3.A LTERNATIF D EĞERLENDIRME Y ÖNTEMLERI Otantik değerlendirme Portfolyo Değerlendirme Proje Tabanlı Değerlendirme Uzm.Nazime Tuncay

7 7 4.“AEIOU” D EĞERLENDIRME M ODELI A ccountability (Sorumluluk) E E ffectiveness (Etkililik) I I mpact (Etki) O O rganizational Context (Kurumsal Bağlam) U U nanticipated Outcomes (Beklenmeyen Çıktılar) Uzm.Nazime Tuncay

8 8 “AEIOU” D EĞERLENDIRME M ODELI Accountability (Sorumluluk)  Kaç öğrenci katıldı?  Kaç tane öğretim materyali üretildi ve ne kadarı dağıtıldı?  Yeteri kadar ders yapıldı mı? Projeyi planlayanlar söylediklerini gerçekleştirebildi mi?

9 9 “AEIOU” D EĞERLENDIRME M ODELI Effectiveness (Etkililik)  Katılımcılar yaşadıkları uzaktan eğitim deneyiminden memnun kaldılar mı?  Öğrenciler öğrenmeleri beklenen konuları gerçekten öğrendiler mi?  Öğretmenler kendilerini yeterli gördüler mi? Proje uygulaması ne kadar iyiydi? Uzm.Nazime Tuncay

10 10 “AEIOU” D EĞERLENDIRME M ODELI Impact (Etki)  Uzaktan eğitim sisteminin kullanımı arttı mı?  Uzaktan eğitime ilişkin kurallar ve yönergeler geliştirildi veya güncellendi mi?  Öğrenciler, diğer uzaktan eğitim derslerine de kayıt yaptırdı mı? Proje, ders veya program bir fark yarattı mı? Uzm.Nazime Tuncay

11 11 “AEIOU” D EĞERLENDIRME M ODELI Organizational Context (Kurumsal Bağlam)  Projenin uygulaması sırasında karşılaşılan zorluklar nelerdi?  Öğrenci başarılarını etkileyen faktörelr nelerdi?  Dersi daha etkili kılmak adına neler yapılabilirdi? Projenin amacına ulaşmasını sağlayan veya engelleyen faktörler nelerdi? Uzm.Nazime Tuncay

12 12 “AEIOU” D EĞERLENDIRME M ODELI Unanticipated Outcomes (Beklenmeyen Çıktılar)  Öğrenci ve öğretmen arasındaki etkileşimler süreci nasıl etkiledi?  Uzaktan eğitim sistemi öğrenci başarısı üzerinde beklenenin dışında bir etki yarattı mı? Projede ne tür beklenmeyen sonuçlar ve değişiklikler yaşandı? Uzm.Nazime Tuncay

13 13 5.D EĞERLENDIRME IÇIN K AYNAKLAR Dokümanlar Araştırmalar Görüşmeler Odak Grupları Gözlemler Uzm.Nazime Tuncay


"UZAKTAN EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME Uzm.Nazime Tuncay." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları