Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR. 2 Bir önceki ders..  BDE yazılımlarının genel özellikleri oYazılıma giriş bölümü oÖğrenci kontrolü özellikleri oBilginin sunulması.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR. 2 Bir önceki ders..  BDE yazılımlarının genel özellikleri oYazılıma giriş bölümü oÖğrenci kontrolü özellikleri oBilginin sunulması."— Sunum transkripti:

1 1 ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR

2 2 Bir önceki ders..  BDE yazılımlarının genel özellikleri oYazılıma giriş bölümü oÖğrenci kontrolü özellikleri oBilginin sunulması oYardım bölümü oYazılımın sonlanması

3 3 Bu ders.. o Öğretici Yazılım Özellikleri o Öğretici Yazılım Örnekleri o Öğretici Yazılım Ekran Özellikleri

4 4 Öğretim Aşamaları Bilginin Sunulması Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme Öğretici Programlar

5 5 Öğretici Programların Genel Yapısı Giriş Bölümü Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama

6 6 1. Programa Giriş Hedeflerin sunulması Önbilgilerin hatırlatılması Öntest

7 7 A. Hedeflerin Sunulması Bu dersin sonunda 2 basamaklı sayılarla çarpma işlemi yapabileceksiniz. Bu dersten sonra, 2. Dünya Savaşının çıkma nedenlerini açıklayabileceksiniz. Bu ders size bir resmin modern, empresyonist veya klasik dönemlerden hangisine ait olduğunu öğretecek. Bu dersin sonunda 2. Dünya Savaşına neden olan olayları anlayacaksınız. Farkı dönemlere ait resimleri belirleyerek ayırt etmeyi öğreneceksiniz. Davranışsal Olmayan

8 8 A. Hedeflerin Sunulması Öğrenciler;  hedefleri anlayabilmeli,  İhtiyaçlarının fark edildiğini görerek motive olmalılar.

9 9 İnsanlar ancak yeni öğrendikleri bilgi ile eski bildikleri arasında ilişki kurabilirlerse öğrenirler. Programın ön bilgiyi detaylı sunması gerekmez, ancak hatırlatma amacı ile genel bir bakış açısı verebilir. B. Önbilgilerin Hatırlatılması

10 10 C. Öntest Öğretmene kullanma veya kullanmama opsiyonu tanıyarak program içerisinde; Öğrenciye testi yanıtlama veya atlama opsiyonu tanıyarak program içerisinde kullanılabilir.

11 11 C. Öntest Böyle bir testin 3 muhtemel ürünü vardır:  Öğrenci bu program için hazır değildir,  Öğrenci hazırdır ve program uygulanabilir,  Öğrenci bu bilgilerin bir kısmını veya tamamını bilebilir ve bu bölümün bazı kısımları atlanabilir.

12 12 2. Sorular ve Cevaplar Öğrencilerle etkileşime girmeden bilgi veren öğretmenler başarılı olamazlar. Sorular;  Öğrenenleri aktif tutar,  Egzersiz yaptırır,  Gelecek öğrenmelere teşvik eder,  Bilginin anlaşılmasını ve hatırlanmasını sağlar.

13 13 Doğru-YanlışDoğru-Yanlış Çoktan Seçmeli EşlemeEşleme Sürükle Bırak Kısa Yanıtlı KlasikKlasik Soru Türleri Diğer..Diğer..

14 14 Doğru-YanlışDoğru-Yanlış Soru Türleri

15 15 Çoktan Seçmeli Soru Türleri

16 16 EşlemeEşleme Soru Türleri

17 17 Kısa Yanıtlı KlasikKlasik Soru Türleri

18 18 Sürükle Bırak Soru Türleri

19 19 Simülasyon Soruları Diğer Soru Türleri

20 20 Boşluk Doldurma Diğer Soru Türleri

21 21 Bulmaca Diğer Soru Türleri

22 22 Karışık Bulmaca Diğer Soru Türleri

23 23 “Yeni yazılımıyla uyumlu olmak için beynimi upgrade etmem gerekiyomuş.” Hiçbir işi doğru yapamaz mısın sen !!??..

24 24 Yanıtı yargılama dönüt vermek amacı ile;  öğrencinin verdiği yanıtın değerlendirilmesi,  programdaki sonraki adımlara karar verilmesi,  öğrenci performans kayıtlarının tutulması sürecidir. Bir yanıt için olası birkaç yargıya varılabilir. Yanıtı Yargılama

25 25 Olası yargılar:  Yanıt beklenen bir hata içeriyor.  Yanıt beklenmeyen bir hata içeriyor.  Yanıt kısmen doğru.  Yanıt doğru yada yanlış. Yanıtı Yargılama

26 26 Dönüt Dönüt, programın öğrencinin yanıtına verdiği tepkidir. Metin, grafik, ses ve video gibi farklı formatlarda sunulabilir. Dönüt anında mı, yoksa bir süre bekledikten sonra mı verilmelidir? Dönüt ve Hatırlatma

27 27 Nasıl bir dönüt?  Yanıtın doğruluk nedenini açıklayan, pekiştirici  Yanlış yanıtı doğru düşünceye yönlendirme  Yanlış yanıt olduğuna ilişkin özel nedenleri belirtme  Hatırlama için uygun yöntemler önerme  İstendiğinde uygun içerik sağlama ve yardım sunma Dönüt ve Hatırlatma

28 28 Hatırlatma  Verilmiş olan bilgi tekrar sunulabilir.  Verilmiş olan bilgiye ait özet bilgi sunulabilir.  Bilgiler farklı cümlelerle ve daha basit biçimde sunulabilir. Dönüt ve Hatırlatma

29 29 Öğretici programların amacı öğrenci başarısını değerlendirmek değil, içeriği anlama aşamasında yönlendirmektir. Bu nedenle dönüt ve hatırlatmanın ardından öğrenciye tekrar deneme olanağı sunulmalıdır. Ancak bu denemeler öğrencinin moralini bozmayacak ve motivasyonunu yitirmeyecek düzeyde sınırlandırılmalıdır. Dönüt ve Hatırlatma

30 30 Öğretici programlarda öğrencinin her çıkışı geçici çıkıştır. Yani programa bir sonraki girişinde öğrenciye kaldığı yerden devam etme olanağı sağlanmalıdır. Öğrenci programı tamamladığında özet bilgi ve performansına ait rapor sunulabilir. Programdan Çıkış

31 31 Bir sonraki ders.. o Alıştırma Yazılımı Özellikleri o Alıştırma Yazılımı Örnekleri o Alıştırma Yazılımı Ekran Özellikleri


"1 ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR. 2 Bir önceki ders..  BDE yazılımlarının genel özellikleri oYazılıma giriş bölümü oÖğrenci kontrolü özellikleri oBilginin sunulması." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları