Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SBR 129 – Spor Bilimleri ve Rekreasyona Giriş Dr. Alpan Cinemre.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SBR 129 – Spor Bilimleri ve Rekreasyona Giriş Dr. Alpan Cinemre."— Sunum transkripti:

1 SBR 129 – Spor Bilimleri ve Rekreasyona Giriş Dr. Alpan Cinemre

2 Modern Teknoloji Günlük Aktivite Gereksiniminde Azalma Ev Temizliği Çamaşır, Bulaşık Yıkama İşe, Okula Gidiş-Geliş vb.

3 Modern Teknoloji Günlük Aktivite Gereksiniminde Azalma Serbest Zaman Miktarında Sedanter Yaşam Tarzı

4 - Koroner Kalp Yetmezliği - Hipertansiyon Fiziksel - Hiperkolosterol Hareketsizlik - Kanser - Obezite - İskelet-Kas Sistemi Hastalıkları

5 Wellness :Bir Bütün Olarak Sağlıklı Olma Hali •Wellness = optimal sağlık ve yaşama gücü •Wellness’in Boyutları o Fiziksel o Duyuşsal o Zihinsel o Ruhsal o Kişilerarası ve sosyal o Çevresel, veya dünya için

6 Sağlıklı Olma Figure 1.1 Düşük Wellness Düzeyi Fiziksel, zihinsel ve duyuşsal semptomlar Değişim ve büyüme Yüksek Wellness Düzeyi Keyifsizlik ve SıkıntıAnlamlı Yaşam Tarzı

7 Bir Yaşam Tarzı olarak Wellness Bir Yaşam Tarzı olarak Wellness

8 Wellness’i Destekleyen Davranışlar •Fiziksel olarak aktif ol •Sağlıklı diyet seç •Sağlıklı kilonu koru •Stresle verimli şekilde başa çık •Sigara ve uyuşturucudan uzak dur ve alkol alımını sınırla •Kendini hastalık ve sakatlıklardan koru

9 Yaşam Tarzı ve Wellness •TV izlemeye daha fazla zaman ayırma = Obezite ve şeker hastalığına (diabet) yakalanma riskinde artış Obezite Riski Tip 2 Şeker Hastalığı Riski Oturarak TV izleme sa/hft (a) Sedanter Yaşam Tarzı ve Obezite ve Tip II Şeker Hastalığı Riski

10 Yaşam Tarzı ve Wellness •Sigara İçme = Akciğer Kanseri Olma Riskinde Artış (b) Sigara İçme ve Akciğer Kanserinden Ölme riski Kadın Erkek Sigara İçmemiş Bırakmış Sigara <15/gün Sigara 15/gün Akciğer Kanserinden Ölme Riski (Relatif)

11 Yaşam Tarzı ve Wellness •Sebze ve Meyvelerin Düşük Miktarda Alımı = Kalp Rahatsızlıkları Riskinde Artış (c) Sebze ve Meyve Alımı ve Kalp Hastalıkları Riski Günlük Sebze ve Meyve Alımı (Servis) Düşük Alım (Toplam 3 servis, 0.2 yeşil lifli sebze) Yüksek Alım (Toplam 10 servis, 1.5 yeşil lifli sebze) Yeşil Lifli Sebze Servisi Yeşil Lifli Sebze ve Meyve Servisi Kalp Hastalığı Riski (Relatif)

12 Yaşam Tarzı ve Wellness •Az sayıda sağlıklı davranış = kalp hastalıkları riskinde artış Beş Dört Üç Hiç Sağlıklı Yaşam Tarzı Faktör Sayısı (düşük risk) (d) Yaşam Tarzı Faktörleri ve Kalp Krizi Riski Kalp Hastalıkları Riski(Relatif)

13

14

15

16

17 Antrenman Kişinin yaşadığı yaşam biçiminin baskı ve zorluklarına başarılı bir uyum için gerekli olan, kontrollü ve düzenli yapılan alıştırmalardır. (Dick, 2000)

18 Antrenmanın Amaçları 1. Çok Yönlü Fiziksel Gelişim 2. Spora Özel Fiziksel Gelişim 3. Teknik Gelişim 4. Taktik Gelişim 5. Psikolojik Faktörler 6. Takım Hazırlığı 7. Sağlığın Korunması 8. Sakatlıklara Karşı Direnç 9. Kuramsal Bilgi Gelişimi Bompa ve Haff, 2009

19 ANATOMIFİZYOLOJIBIYOMEK.ISTATISTIK TEST ve OLÇÜM SPOR HEKIML. PSIKOLOJI BECERI ÖĞRENIMI PEDAGOIİBESLENMETARIH SOSYOLOJI ANTRENMAN TEORISI VE METODOLOJISI Bompa, 2009


"SBR 129 – Spor Bilimleri ve Rekreasyona Giriş Dr. Alpan Cinemre." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları