Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kaliteli yaşam : Hastalıklara direnç, iyi hissetmek Yaşlılığın geciktirilmesi(Antiaging): Yaşlılığa neden olan faktörlerin kontrol altına alınması.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kaliteli yaşam : Hastalıklara direnç, iyi hissetmek Yaşlılığın geciktirilmesi(Antiaging): Yaşlılığa neden olan faktörlerin kontrol altına alınması."— Sunum transkripti:

1 Kaliteli yaşam : Hastalıklara direnç, iyi hissetmek Yaşlılığın geciktirilmesi(Antiaging): Yaşlılığa neden olan faktörlerin kontrol altına alınması

2 YAŞAM : Metabolik aktivite ENERJİ OKSİDASYON OKSİDASYON

3 OKSİDASYON GIDA + OKSİJEN : ENERJİ GIDA + OKSİJEN : ENERJİ GIDA + OKSİJEN : SERBEST TOKSİK OKSİDASYON RADİKAL(STOR) GIDA + OKSİJEN : SERBEST TOKSİK OKSİDASYON RADİKAL(STOR) METABOLİK AKTİVİTE ve YAŞAM HASTALIK/YAŞLANMA METABOLİK AKTİVİTE ve YAŞAM HASTALIK/YAŞLANMA

4 STOR STOR Hücre membranının Hücre membranının yaralanması: yaralanması: Yaşlanma Yaşlanma Hücre membranının Hücre membranının yırtılması:Hücre yırtılması:Hücre ve doku ölümü ve doku ölümü

5 STOR STOR DNA KANSER

6 Aşırı yağ tüketimi(katı yada sıvı) OKSİDASYON OKSİDASYON Aşırı şeker tüketimi STOR STOR DIABET Şeker

7 Fazla sıvı/katı yağ alımı, nikotin, alkol, çay(tanen), kahve(kafein) ve fazla şeker(unlu ve tatlı mamuller...) STOR ve KH ŞEKER DIABET Atherosclerosis ( STOR ve CH’ün damar çeperlerinde birikmesi) Insulin yetmezliği Insulin yetmezliği Yüksek tansiyon ve diğer kalp-damar Yüksek tansiyon ve diğer kalp-damarhastalıkları

8 İnsulinŞeker (DIABET tip 1) İnsulinŞeker (DIABET tip 1) Gıda (yağ ve şeker) Şeker(DIABET tip 2) Gıda (yağ ve şeker) Şeker(DIABET tip 2) DAMAR Su Hypertension (yüksek tansiyon)

9 Kan şekeri < mg/dL Kan şekeri < mg/dL >140 mg/dL (DIABET) >140 mg/dL (DIABET) <40 mg/dL (hypoglisemia) <40 mg/dL (hypoglisemia) Günde üç-dört defa kan şekerini tespit et. <40 mg ise bir tatlı takviyesi yap. Günde üç-dört defa kan şekerini tespit et. <40 mg ise bir tatlı takviyesi yap. Üç öğün yerine 6-7 kez ancak az miktarlarda beslenme yolunu seç. Üç öğün yerine 6-7 kez ancak az miktarlarda beslenme yolunu seç. Öğün aralararında kepek unu, keten tohumu yani lif tüket. Öğün aralararında kepek unu, keten tohumu yani lif tüket. Alkol kesinlikle yok. Alkol kesinlikle yok. Aşırı çay ve kahve tüketiminden kaçın. Aşırı çay ve kahve tüketiminden kaçın. Sigara kesinlikle yok. Stresi kontrol altına al. Sigara kesinlikle yok. Stresi kontrol altına al. Günlük 200 mg C vitamini kullan. Günlük 200 mg C vitamini kullan. Günde 1-2 tablet Omega 3 ya da Coenzyme Q10 kullan. Günde 1-2 tablet Omega 3 ya da Coenzyme Q10 kullan. Sarmısak, Sarmısak, Soğan, Soğan, Keten tohumu unu, çekilmiş(1 küçük çay kaşığı(kçk), soğuk su ile tüket, kesinlikle sıcak kullanma. Keten tohumu unu, çekilmiş(1 küçük çay kaşığı(kçk), soğuk su ile tüket, kesinlikle sıcak kullanma. Soyalı gıdalar, Soyalı gıdalar, Ca (>1g/gün, 500 g sabah, 500 g öğle ve 500 g akşam) Ca (>1g/gün, 500 g sabah, 500 g öğle ve 500 g akşam) Düzenli egzersiz. Düzenli egzersiz. Brüksel lahanası. Brüksel lahanası. Yeşil biber, kereviz, kabak, havuç, beyaz lahana, kuru meyve, üzüm. Yeşil biber, kereviz, kabak, havuç, beyaz lahana, kuru meyve, üzüm. Brokoli. Brokoli. Yağlı balık. Yağlı balık.

10 LİFLER Çözünür(yumuşak ve peltemsi olanlar)Çözünmeyen(sert) Çözünür(yumuşak ve peltemsi olanlar)Çözünmeyen(sert) Mide ve bağırsak(MB) kanalında ve kandakiMB kanalındaki Mide ve bağırsak(MB) kanalında ve kandakiMB kanalındakiŞekerKanserojenAlerjenKH

11 KH, şeker, STOR, kanserojen ve allerjik maddeye karşı 1 kçk.keten tohumu, 1 kçk.keten tohumu, 1-2 saat sonra; 1-2 saat sonra; 1 k. kepek unu 1 k. kepek unu Önemli ! ; yemek esnasında değil, aralarda

12 Kan sulandırıcılar, CH ve şeker düşürücüler; Coenzyme Q10 Coenzyme Q10 Omega 3 Omega 3 Keten tohumu Asla bunlardan ikisini Keten tohumu Asla bunlardan ikisini bir arada kullanma, iç kanama riski !!! Kişniş ve zencefil Kişniş ve zencefil Cumadin Cumadin Aspirin Aspirin

13 Omega 3 Omega 6 Linolenik acid, EPA, DHALinoleik acid, Arachidonik acid Linolenik acid, EPA, DHALinoleik acid, Arachidonik acid PGE1, TXA3, LTB5PGE2, TXA2, IL 1, IL 2, IL 6, TNF PGE1, TXA3, LTB5PGE2, TXA2, IL 1, IL 2, IL 6, TNF İltihaplanmanın azalmasıİltihaplanmanın artması İltihaplanmanın azalmasıİltihaplanmanın artması Kanın sulanmasıPıhtılaşma, emboli riski! Kanın sulanmasıPıhtılaşma, emboli riski!

14 Omega 3Omega 6 PGE3 iltihap önleyici PGE2uykusuzluk PGE3 iltihap önleyici PGE2uykusuzluk PGD1 uyku faktörüTXA2 yüksek tansiyon(YT) PGD1 uyku faktörüTXA2 yüksek tansiyon(YT) TXA3 YT azaltıcı TXA3 YT azaltıcı LTB5 YT azaltıcı LTB5 YT azaltıcı Yağlı balık kabuklular, Yağlı balık kabuklular, Keten tohumu, zeytinyağı Keten tohumu, zeytinyağı Haftada en az dört kez; her biri 250 gram ! Haftada en az dört kez; her biri 250 gram ! Soya yağı, konola yağı, baklagil, brokoli, kabak Soya yağı, konola yağı, baklagil, brokoli, kabak

15 OMEGA 3 Kalp-damar hastalıkları Kalp-damar hastalıkları Diabet tip 2, Kanser Diabet tip 2, Kanser Stres ve depresyon Stres ve depresyon Alzheimer ve Parkinson Alzheimer ve Parkinson Çocuk hastalıkları Çocuk hastalıkları Ameliyat öncesi ve sonrası Ameliyat öncesi ve sonrası İltihaplanma(arthrit, asthıma, MS, IBD, rhenit...) İltihaplanma(arthrit, asthıma, MS, IBD, rhenit...)

16 Beyne uzun süreli kan yetmezliği Beyin dokuda ölü alanlar Beyin dokuda ölü alanlar Dopamin salgılanmasıParkinson Dopamin salgılanmasıParkinson Dopamin & Seratonin Alzheimer Dopamin & Seratonin Alzheimer

17 Parkinson’da dopamin salgılanmasını artırmak için; Fava fasulyesi Fava fasulyesi Meksika fasulyesi Meksika fasulyesi Sakız bakla Sakız bakla

18 Parkinson’a karşı; Sakız bakla Sakız bakla Omega 3 Omega 3 Baklagil Baklagil Se, Zn, C, B, E ve A Vit. Se, Zn, C, B, E ve A Vit. 2,2.5 L su/gün 2,2.5 L su/gün Sitröz(Narenciye)meyve Sitröz(Narenciye)meyve Öğün aralarında kepek unu ve diğer lifler.. Öğün aralarında kepek unu ve diğer lifler.. Keten tohumu, kişniş, zencefil, tarçın... Keten tohumu, kişniş, zencefil, tarçın...

19 Asla alınmaması gerekenler!!! B 6 vit.; B 6 vit.; Et ve et ürünleri Et ve et ürünleri Süt ve süt ürünleri Süt ve süt ürünleri Karpuz Karpuz Patates Patates Kavun Kavun Yumurta Yumurta

20 Asla alınmaması gerekenler; Kızartma gıda Margarin Dumanlanmış gıda Kürlenmiş gıda alkol nikotin

21 Margarin H-H-H-H-H-H-H-H-H- H-H-H-H-H-H-H-H-H- C - c-c-c-c-c-c-c-c - Normal (cis) form C - c-c-c-c-c-c-c-c - Normal (cis) form H-H-H-H-H-H-H-H-H- H-H-H-H-H-H-H-H-H- H-H-H-H-H-H-H-H-H- ך H-H-H-H-H-H-H-H-H- ך C - c-c-c-c-c-c-c-c -Trans yağ asiti C - c-c-c-c-c-c-c-c -Trans yağ asiti H-H-H-H-H-H-H-H-H- H-H-H-H-H-H-H-H-H-

22 Damar duvarında trans yağ birikimi Atherosclerosis Margarin Tereyağı kullan,Vit A, D, E ve K al !!!

23 Şayet hareketliyseniz, margarin yerine tereyağı tüketebilirsiniz!!! Endişelenme! Tereyağı ile alınan kolesterol testesteron, seratonin, oestrogen hormonları ile D vit. yapımında harcanacaktır.

24 Aşırı miktar STOR Kolesterol Kolesterol Normal kan basıncı Normal kan basıncı Atherosclerotic Atherosclerotic damar (Atherosclerosis) damar (Atherosclerosis)

25 Damar sertliğine karşı ve daha iyi bir kalp ve damar sağlığı için; İltihaplanmayı; İltihaplanmayı; Katı ve sıvı yağ alımını azaltarak, Katı ve sıvı yağ alımını azaltarak, Alkol ve nikotin’den uzak durarak, Alkol ve nikotin’den uzak durarak, Düzenli egsersiz yaparak, Düzenli egsersiz yaparak, Trans yağ asitlerinden uzak durarak(Margarin, cips, kraker, hazır çorba, hazır domates sosları, ketchup, soya sosları) ve özellikle; Trans yağ asitlerinden uzak durarak(Margarin, cips, kraker, hazır çorba, hazır domates sosları, ketchup, soya sosları) ve özellikle; Sıvı yağı bir defalık kullan. Sakın iki kere kullanma!!! Sıvı yağı bir defalık kullan. Sakın iki kere kullanma!!! Sıvı yağları bir defadan fazla kullanmada trans yağ asitleri oluşur. Sıvı yağları bir defadan fazla kullanmada trans yağ asitleri oluşur.

26 Omega 3 PG2 baskılanır Oksidasyon baskılanır PG2 baskılanır Oksidasyon baskılanır STOR’u azaltır STOR’u azaltır Atherosclerosis ve Diabet’i önler Atherosclerosis ve Diabet’i önler Damarı genişletir ve kan dolaşımını rahatlatır Damarı genişletir ve kan dolaşımını rahatlatır

27 12-8 Normal 12-8 Normal 13-9 ve yukarı Hipertansiyon 13-9 ve yukarı Hipertansiyon Aşırı oksidasyon Atherosclerosis Aşırı oksidasyon Atherosclerosis Hipertansiyon Hipertansiyon Omega 3 Omega 3

28 Yüksek tansiyona karşı; Aşağıdakileri içeren bir antioksidant kullan; Aşağıdakileri içeren bir antioksidant kullan; SeZnVit CVit B SeZnVit CVit B Aşağıdakileri içermesin; Aşağıdakileri içermesin; Vit E Vit A Vit E Vit A

29 Yüksek tansiyona karşı; Coenzme Q10 Coenzme Q10 Kanı sulandırır(anticoagulant) Kanı sulandırır(anticoagulant) Damar esnekliğini artırır Damar esnekliğini artırır Kan dolaşımını kolaylaştırır Kan dolaşımını kolaylaştırır Kan damarlarını genişletir Kan damarlarını genişletir Bu nedenlerle yüksek tansiyona karşı oldukça etkilidir. Bu nedenlerle yüksek tansiyona karşı oldukça etkilidir. Ancak, Ancak, Basındaki iletilerin aksine herhangi bir enerji vericiliği yoktur!!! Basındaki iletilerin aksine herhangi bir enerji vericiliği yoktur!!!

30 Yüksek tansiyona karşı; Magnesium350 mg/day Magnesium350 mg/day Kalsiyum1 g/day Kalsiyum1 g/day Isoflavon; tarçın, nane, kişniş, zencefil, kimyon, köfte baharı, tatlı kırmızı biber, kekik, yeşil biber, tatlı patates, tatlı kabak Isoflavon; tarçın, nane, kişniş, zencefil, kimyon, köfte baharı, tatlı kırmızı biber, kekik, yeşil biber, tatlı patates, tatlı kabak Sarmısak ve soğan Sarmısak ve soğan Baklagil Baklagil Lif yönünden zengin gıdalar(brokoli, brüksel lahanası, kereviz, enginar, yeşil yapraklılar, havuç...) Lif yönünden zengin gıdalar(brokoli, brüksel lahanası, kereviz, enginar, yeşil yapraklılar, havuç...) Keten tohumu(öğün aralarında) Keten tohumu(öğün aralarında) Kepek unu(öğünler arasında) Kepek unu(öğünler arasında) Yağlı balık(her biri 250 g, haftada en az 4-5 kez.) Yağlı balık(her biri 250 g, haftada en az 4-5 kez.) Sitröz meyve(portakal, mandalina, greyfurt, limon, kivi, ananas, çilek, böğürtlen..) Sitröz meyve(portakal, mandalina, greyfurt, limon, kivi, ananas, çilek, böğürtlen..)

31 Yüksek tansiyona karşı; Margarin, hazır çorba, kraker ve cips yok. Margarin, hazır çorba, kraker ve cips yok. Kızartma gıda yok. Kızartma gıda yok. Dumanlanmış gıda yok. Dumanlanmış gıda yok. Kürlenmiş gıda yok. Kürlenmiş gıda yok. Dikkat!!!Colaiçerdiği yüksek fosfat’la Ca atımına sebeb olur. Dikkat!!!Colaiçerdiği yüksek fosfat’la Ca atımına sebeb olur. Hypertension Hypertension

32 Zeytinyağını tek başına kullanma!!!; Yerine, Yerine, Aşağıdaki yağların eşit oranlardaki karışımını (tüm yemeklerde) kullan; Aşağıdaki yağların eşit oranlardaki karışımını (tüm yemeklerde) kullan; zeytinyağı mısır yağı ayçiçek yağı zeytinyağı mısır yağı ayçiçek yağı


"Kaliteli yaşam : Hastalıklara direnç, iyi hissetmek Yaşlılığın geciktirilmesi(Antiaging): Yaşlılığa neden olan faktörlerin kontrol altına alınması." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları