Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

M İ N İ VOLEYBOL. Mini V oleybol Eğitim Modeli •Bu model çocukların anatomik ve ruhsal gelişimlerini dikkate alarak, Gruplandırılmıştır. 7-8 Yaş Grubu.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "M İ N İ VOLEYBOL. Mini V oleybol Eğitim Modeli •Bu model çocukların anatomik ve ruhsal gelişimlerini dikkate alarak, Gruplandırılmıştır. 7-8 Yaş Grubu."— Sunum transkripti:

1 M İ N İ VOLEYBOL

2 Mini V oleybol Eğitim Modeli •Bu model çocukların anatomik ve ruhsal gelişimlerini dikkate alarak, Gruplandırılmıştır. 7-8 Yaş Grubu 9-10 Yaş Grubu Yaş Grubu Yaş Grubu Yaş Grubu Yaş Grubu Yaş Grubu

3 A- 7-8 Yaş Arası •Bu dönem karşımızda oyun çocuğu var, •Sağlıklı Çocuklar oyun oynamak isterler •Bireysel yeteneklerini ortaya koymak ister, •Devamlı aktif olmak ister, •Bu nedenle; •Voleybol çağrıştıran,basit kuralları olan oyunlar, (Eğitsel oyunlar,Voleybol oyunları) Voleybol Oyunları,(tutma,atma,yuvarlama davranışları ile) •1 e 1 oyun 3x3 m lik alanda •2 ye 2 oyun 4x4 m lik alanda-(Mini Voleybol sistemi) •3 e 3 oyun 4,5x 6 m lik alanda(Mini Voleybol sistemi veya adam eksiltmeli)

4 B Yaş •Bu dönemde anatomik yapıda küçük değişimin başladığı zaman, •Voleybol teknikleri basit kaba formuyla verilebilir. •Motorsal Becerilerin geliştirme dönemi •Asla Uzmanlaşma olmamalı,(Pasör,libero smaçör,orta smaçör vb) •Şenlik Mini Voleybol’u oynamalı yarışma olmamalı •2-2,3-3 Mini Voleybol

5 11-12 Yaş •Anatomik yapıda ki değişimin hızlanmaya başladığı dönem •Voleybol teknikleri basit kısa anlaşılır ayrıntılarla verilmeli, •Motorsal Becerilerin geliştirme dönemi •Bu dönemde de asla Uzmanlaşma olmamalı, •(Köşe Smaçör,Orta Smaçör,Pasör,libero vb) •Müsabaka Mini Voleybol’u ile yarışmaya başladıkları dönem,

6 Ek Bilgi C- 14 Yaş ve sonrası • Uzmanlaşmanın başladığı dönem (Pasör.libero,smaçör gibi) •Zor tekniklerin uygulamaları •Sistemler •Modern voleybol denemeleri

7 Çocuklar ve Mini Voleybol •6-8 Yaş •TEMEL AMAÇ VE ÖNERİLEN AKTİVİTELER • 6-8 Yaş arasında çocuklar kavrama ve harekete ilişkin yeteneklerini geliştirir.Çalışmalar kavrama ve hareketli oyunlar içermeli, 1- Fiziksel gelişim için yüzme,esneklik,koordinasyon için temel jimnastik, 2- Satranç oynamalılar;(Düşünerek hareket,Planlı hareket,Çabuk düşünmek,kendine güven,dikkatini tek konu üzerinde yoğunlaştırabilme yetilerinin gelişmesi için,) 3-Dikkatleri kısa olduğundan,direktifler kısa ve öz olmalı, 4-Proğram;dayanıklılık,esneklik ve çabukluk aktivitelerini dengeli içermeli, Bu yaş grubuna özel kuvvet çalışması yapılmaz. 5-Bireysel, eşli ve küçük grup çalışmaları,basit ve eğlenceli olmalı, 6-Bu dönem,Temel hareket becerilerini geliştirme zamanı 7-Tanımlama,kullanma,yön,hız vb. 8-Yapılan çalışmalar,yuvarlama,fırlatma,yakalama,depar atma,eğilme, germe,ağırlığı taşıma(uygun ağırlık)vb hareketleri yapma fırsatı vermelidir.

8 TEMEL AMAÇ VE ÖNERİLEN AKTİVİTELER 9-Bu yaş grubunda voleybol’un temel teknikleri (parmak pas,manşet pas servis,smaç vb) ayrıntılı öğretimine asla geçilmemeli 10-Mini voleybol ‘un tutarak oynanan oyun modeli uygulanmalı,burada da Küçük top,plastik top ve balon kullanılmalıdır. 11-Bireysel yeteneklerini sergilemelerine fırsat verin, 12-Sizi eğlendiren oyunlar değil, onları eğlendiren oyunlar oynatın, 12-Oyun oynama temelini geliştirmek için;bireysel hareketler,top becerileri yardımlaşma,izlediği beceriyi başarılı uygulama çalışmaları, 13- sınırlı uygulanması gereken,1 e 1 ve 2 ye 2, tutmalı,atmalı top beceri uygulamalarını içermelidir. 14- Genel olarak bu seviye vücudu tanıma ve hareket biçimlerinin öğrenildiği başlangıç aşaması olarak görülür.

9 9-10 Y a ş G r u b u  TEMEL AMAÇ VE ÖNERİLEN AKTİVİTELER  Temel Amaç 1-Kendine Güvenin gelişmesi 2-Voleybol’a özgü kavramlar 3-Sağlıklı benlik gelişimi için,devamlı olumlu destek verilmeli, 4-Temel oyun becerilerinin kazanılması üzerine vurgu yapılmalı, 5-Uzmanlaşma bu aşamada olmamalı, 6-Bu yaşta kızlar koordinasyon becerilerinde erkeklerden daha iyi durumdadırlar.Çünkü fizyolojik olarak kızlar 1-2 yıl öndedirler. 7-Cinsiyet farkı önemlidir. 8-Bu yaşlarda hareketliliklerin den kaynaklanan kaza yapma riskleri fazladır, 9-Dikkat süreleri,yetenekleri 6-8 yaşa göre artmıştır, 10-Organize oyunlara ilgi duyarlar.Ancak karmaşık oyun kurallarını kavrayamazlar.(Örn.5-1 oyun sistemi,modern 4-2 oyun sistemi,uygulanmamalı) 11-Kolay heyecanlanırlar,eleştirilmekten hoşlanmazlar,kırılırlar. 12-Küçük oyun gruplarında liderliği üstlenirler 13-Oyunlarda daha küçük ve hafif toplar kullanılır.

10 9-10 Yaş Beceriler A- 8-9 Yaş grubunda yapılan becerilerin gözden geçirilmesi, B-Yeni Beceriler  Voleybol’a özgü ayak çalışma biçimleri, (Geriye,ileri,yanlara,çapraz,kayma,tek adım bağlantılı çift kayma,karışık, diz çekme,sekme,zıplama(sıçrama değil) vb.ayak çalışmaları,  Yakalama ve parmak pas,manşet pas,(Plastik top,hafif küçük top kullan) (Parmaklarda taşıma,yerde sektirme,havaya atıp tutma,arkadaşına atma, yakalama,peşinden koşma)  Aşağıdan fırlatılarak servis(küçük top)Alttan servis vuruşu, (Servisten geleni tutmak,baş üstünde tutmak,manşet pozisyonunda tutmak, tutarak oyuna başlamak,) C-Oyun formatında seviyesine uygun dayanıklılık geliştirmek, D-Esneklik geliştirmek(Pasif germeler,çevirmeler) E-Temel jimnastik hareketleri(tırmanma,yuvarlanma vb.)

11 9-10 Yaş S T R A T E J İ A-Topu kendi alanında yere düşürmemek,amaç rakibin alanında yere düşürmek, B-Hücum ve savunmada yardımlaşmayı önemse,2 ye 2, 3 e 3 oyunculardan oluşan takımlarla oyunlar, C-Bir üst becerileri izlet ve uygulamalarını iste, D-Bu dönem oyun becerilerinin oyun becerilerinin kazanılmaya başladığı dönem olarak görülür. O Y U N U Y A R L A M A L A R I A-Voleybol da ki temel hareketler  Topun tanıtılması  Fırlatma ve yakalama  Depar  Voleybol için gerekli aktiviteleri içeren yarışmalı oyunlar,eğitsel oyunlar,(Toplu- topsuz,) B-Voleybol oyunları  Yardımlaşma Voleybol’u hedef top,toptan kaçma,topu yakalama,fırlat ve yakala,  Küçük oyun alanlarında,küçük grup oyunları,(2 ye 2, 3 e 3 ve 4,5X6 m lik oyun alanında)  Herkes oynayacak (Mini Voleybol oyun sistemini kullan)  Diğer hareketler,Yüzme,jimnastik,Satranç,Ritmik Cimnastik

12 11-12 Yaş Grubu  Temel Amaç 1-Bu yaş grubuna sağlıklı düşük dozda rekabet ve takım aktiviteleri uygulanmalıdır. 2-Uzun süreli müsabakalar bu yaş grubu için uygun Ancak 1-1,5 saatlik aktiviteler ve müsabakalar önerilir. 3- Olumlu destek sağlanmalı,hatalar sık sık vurgulanmamalı.Olumsuz sözler, kırıcı sözler söylenmemeli (Berbat yapıyorsun,kazma,bu kadar kötü olunmaz vb) Bu tür uygulamalar,çocuğun;”kendisini iyi yaparsam iyi bir kişiyim,kötü yaparsam kötü bir kişiyim”algılamasına getirir. 4-Temel oyun becerileri kazandırılmalıdır. 5-Uzmanlaşma olmamalıdır.(Pasör,smaçör,orta oyuncu,libero gibi)

13 11-12 Yaş Beceriler A-Bir alt yaş grubunda ki becerilerin gözden geçirilmesi, B-Yeni beceriler 1- Parmak pas geliştirici beceri uygulamaları  Belirli hedefe yüksek pas,pas atacağın hedefe yönünü çevirerek pas at,  Değişik yönden gelen topları,pas olarak göndereceğin hedefe yönünü dönerek pas,  İleri geri parmak pas uygulamaları 2- Manşet pas geliştirici uygulamalar  Kendi üstüne manşetle top saydırma  Değişik yönlerden gelen toplara vücudu çevirerek,topu göndereceğin hedefe dönerek manşet pas,uygulamaları  İleri geri manşet pas 3-Alttan servis  Hedefe alttan servis 4-Pasörlük denemeleri,tüm oyuncular pas atmalı,yüksek pas,paslar fileye yakın olmamalı(50 cm-1.5 m arası),top netin yukarısında,

14 11-12 Yaş Beceriler 5- Hücum’a başlangıç  Belirli hedefe,boş alana topu atarak hücum denemeleri,  Kendi baş üstüne attığı topa,alçak filede sıçramadan hedefe hücum vuruşu,  Netin üzerine atılan pasa hücum 6-Smaç hareketi,  Temel adımlama teknikleri  Kolun ve elin durumu 7-Temel blok uygulamaları(basit uygulamalar,ayaklar ve kolların durumu) 8-Müdafa çalışmaları  Zor topları çıkarma  Müdafa da düşme teknikleri  Dikkat yoğunlaştırıcı gevşeme hareketleri 9-Aerobik kondisyonu yükselt 10-Esneklik becerileri 11-Dayanıklılık aktiviteleri(seviyeye uygun)

15 11-12 STRATEJİ A-Servis 1-Alttan servis uygulaması 2-Üstten tenis servis(Seviyesine uygun topla) B-Servis karşılama 1-Önce Parmak pasla,sonra manşet pas ile karşılama, C-Savunma 1-Zor topları çıkarma 2-Düşme,dalma teknikleri, 3-Rakipten gelen,file üstü top müdafası D-Oyun kurma 1-Parmak pasla 2-Manşet pasla E-Hücum 1-Önce parmak pasla boş alana 2-Sıçrayarak parmak pasla boş alana 3-İkinci dönemde kontrollü vurarak.

16 11-12 Yaş OYUN UYARLAMALARI A-Mini Voleybol  3 e 3 ve 4 e 4 oyun  Uzmanlaşma yok 1-Oyuncular her pozisyon oynar, 2-Yer değiştirme yok  Kurallara uygun oynamalılar,  Karşıdan kendi alanına gelen topu,tek pasla karşı alana göndermek yok, üç pas zorunlu,  Mini voleybol topu kullan,plastik top kullanma,ikinci dönem de 12 yaş,normal voleybol topu kullanılabilir,  Fileyi en uzun oyuncunun sıçrama yüksekliğinden yüksek yapınız.Bu smaç ve blok avantajını zorlaştıracaktır.Topun daha çok oyunda kalmasını sağlayacaktır, Buda çocukların,oyundan daha çok zevk almalarını sağlayacak ve top teknikleri daha iyi gelişecektir. REKABET DERECESİ  Az rekabet,oyundan zevk almalı,bütün oyuncular oynamalı,  Takım oyuncuları yer değişebilir.  Hafta da 2-4 idman,maximum 1.5 saat.  4-4 Mini voleybol,6 veya 8 kişiden oluşan takımlar,  Zamanlı veya sayılı oyun,  6-6 büyük sahada voleybol yok. DİĞER AKTİVİTELER  Yüzme,satranç,atletizm,cimnastik 6 m6 m

17 HÜCUM VE SAVUNMA SİSTEMLERİ  Oyun Modeli Mini Voleybol  Oyun alanı 6x6 m,  6 veya 8 kişiden oluşan takımlar,  Oyun alanı içinde 4 kişi,6 kişilik takımda 2,sekiz kişilik takımlarda 4 kişi dışarıda  4 e 4 müsabakalar,  Takım da tüm oyuncular aktif,  Servis karşılama sistemi  Bir kişi fileye yakın diğer üç oyuncu ile servis karşıla,  Arka orta içeride veya cap sistemi ile servis karşıla,  Defans  Tekli blok  Arka orta içeride defans,veya dışarıda defans,  Hücum  Tekli ve ikili hücum kullan  Hücum bölgesi;sağdan-soldan veya sağdan ve ortadan,  Yüksek topa hücum,hızlı top yok,kısa,kurşun vb top yok

18 Lütfen Unutma  SPORCULARINIZIN ÇOCUK OLDUĞUNU  ÇOCUKLARIN,YETİŞKİNLERİN YAPABİLDİKLERİNİ YAPAMADIKLARINI,  ÇOCUKLARIN OYUN OYNAMAKTAN BÜYÜK HAZ DUYDUKLARINI  ÇOCUKLARIN; BÜYÜKLERİN OYUNLARINA KARIŞMALARINDAN HOŞLANMADIKLARINI  HATALARINI AZ, BAŞARILARINI DAHA ÇOK KONUŞMANIZI,  SÖYLEMEK YERİNE UYGULAMA YAPTIRMAYI  DÜŞMEYİ ÖĞRETMEDEN PLANJON ATTIRMAMAYI,  TOPU TUTMAYI ÖĞRETMEDEN.VURDURMAMAYI Nurettin HAYTA Mini Voleybol Kurul Üyesi


"M İ N İ VOLEYBOL. Mini V oleybol Eğitim Modeli •Bu model çocukların anatomik ve ruhsal gelişimlerini dikkate alarak, Gruplandırılmıştır. 7-8 Yaş Grubu." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları