Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SBS SINAV BAŞARISI BİLGİ ZAMANI DOĞRU KULLANMAK DİKKAT KAYGI TEPKİSİNİ KONTROL DOĞRU STRATEJİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SBS SINAV BAŞARISI BİLGİ ZAMANI DOĞRU KULLANMAK DİKKAT KAYGI TEPKİSİNİ KONTROL DOĞRU STRATEJİ."— Sunum transkripti:

1 SBS SINAV BAŞARISI BİLGİ ZAMANI DOĞRU KULLANMAK DİKKAT KAYGI TEPKİSİNİ KONTROL DOĞRU STRATEJİ

2 BİLGİ •SBS, 1 YIL İÇİNDE NEYİ NE KADAR ÖĞRENDİĞİNİZİ ÖLÇEN BİR SINAVDIR. •SON GÜNLERİ YENİ BİLGİ ÖĞRENMEK İÇİN DEĞİL BİLDİKLERİNİZİ PEKİŞTİRMEK İÇİN KULLANABİLİRSİNİZ. •FAZLA SAYIDA SORU GÖRMEK, ÇABUK ALGILAYIP DOĞRU KARAR VERMEDE AVANTAJ SAĞLAR. BU NEDENLE 2 GÜN KALANA KADAR TEST VE DENEME SINAVI ÇÖZEBİLİRSİNİZ

3 ZAMANI DOĞRU KULLANMAK •SINAVA MUTLAKA KOL SAATİNİZLE GİRİNİZ. •HER TESTİN SONUNDA KALAN ZAMANINIZI KONTROL EDEREK TÜM SORULARI GÖREBİLECEK ŞEKİLDE SÜRENİZİ AYARLAYINIZ. •Bir soruyu tekrar tekrar okuma ihtiyacı duyuyorsanız ya soru zor gelmiştir ya da dikkatiniz dağılmıştır. Her iki durumda da soruya işaret koyarak atlayın ve tüm soruları yaptıktan sonra kalan sürenizde işaretlediğiniz soruya geri dönünüz

4 DİKKAT! •Doğru kodlama yapmak, kontrol •KAYGI KONTROLÜ •Farklı düşüncelere daldığının farkında olmak ve sınav ortamına çabuk dönebilmek. •Sınav içi gerekli molaları vererek zihni aktif tutmak

5 KAYGI TEPKİSİNİ KONTROL BEDENSEL TEPKİLER •DİŞLERİNİ SIKMA • KARIN AĞRISI •KALBİN HIZLI ÇARPMASI •TERLEME •Ağız kuruluğu ZİHİNSEL TEPKİLER •OKUDUĞUNU ANLAYAMAMA •DİKKATİN ÇABUK DAĞILMASI VE TOPARLAMADA GÜÇLÜK YAŞAMAK •UNUTKANLIK DÜŞÜNCELERİNİ ORGANİZE EDEMEME, SAHİP OLDUĞU POTANSİYELİ ORTAYA KOYAMAMA

6 Duygusal Tepkiler •Gerginlik hissi sinirli, karamsar, korkulu, heyecanlı hale gelmek. Davranışsal Tepkiler Kaçma davranışı: sınavı yarıda bırakma ya da çalışmayı bırakma, Kaçınma davranışı: çalışmayı erteleme ya da sınava girmeme vb...

7 •Kaygıyı oluşturan durumlar her birimiz için farklı olmakla birlikte, kaygıya karşı bedenlerimizin gösterdiği fizyolojik tepkiler birbirine benzer. İnsan yeni bir tehdit yada yeni bir uyarıcı ile karşılaştığınızda beyinde bir bölge olan hipotalamus bedenimizin diğer bölgelerine seri işaretler gönderir ve saniyeler içinde çok karmaşık bir seri bedensel tepkiyi harekete geçirir. Bedende daha fazla enerji sağlamak için hormon üretimi artar. Parasempatik sistem yavaşlar.Sempatik sistem hızlanır. • Bedende birikmiş şekeri enerjiye dönüştürmek için gerekli oksijeni sağlamak amacıyla solunum hızlanır. Beyine, kaslara ve gerekli organlara yeterli kan göndermek üzere kalp atışları hızlanır ve kan basıncı artar. Kana daha fazla alyuvar karışarak daha fazla oksijen taşınması sağlanmış olur. Kaslar hareket için hazırlanır ve gerginleşir. Sindirim sistemi durur ve sistemdeki kan, beyin ve kaslara yönelir. Terleme artar, vücudun aşırı ısınması önlenir. Bağırsak ve idrar torbası kasları kaygı anında vücudu hafifletmek için gevşer. Tüm duyumlar optimum düzeye gelir. Gözbebekleri genişleyerek, göze daha fazla ışık girmesine dolayısıyla görüşün keskinleşmesine yardımcı olur.

8 KAYGI YARATAN İÇ KONUŞMALAR •Kalbim yerinden fırlayacakmış gibi çarpıyor. – O kadar gerginim ki midem altüst olmuş durumda. – Çok perişan durumdayım. – Bu sınava gireceğim için paniğe kapıldım, elim ayağım birbirine dolaşıyor. – Kendimi bir sis bulutu içinde hissediyorum, hiçbirşey bilmiyorum ve hatırlamıyorum. – Gözlerim kararıyor, midem bulanıyor, soğuk soğuk terliyorum. •Başarısız olursam herkes aptal olduğumu düşünecek. •İyi bir okulda okumazsam iyi bir geleceğim olamaz •Çevreme arkadaşlarıma, aileme rezil olurum. •Zaten daha önce de bir çok konuda başarısız oldum bunu da başaramayacağım. •Sınav sırasında bildiğim herşeyi, unutabilirim. YERİNE Sakin olmak, tüm gücümü sınavda iyi kullanmama yarayacak Başkalarının düşüncelerinin üzerimde baskı yaratmasına izin vermeyeceğim vb. iç konuşmalar yapmak

9 •Eğer, kendi zihninizin ürettiği bu olumsuz düşüncelerin tutsağı olmaktan kurtulursanız, endişelerinizin azaldığını ve artık bedeninizden gelen sinyallerin de eskisi kadar olumsuz yorumlamadığınızı göreceksiniz

10 FİZİKSEL GERGİNLİĞİ GİDERMEK İÇİN; •NEFES EGZERSİZLERİ •KASMA-GEVŞETME EGZERSİZLERİ

11 •Kahve,çay ve kola yerine ıhlamur,adaçayı,nane ve papatya gibi bitki çayları kafein gibi zararlı maddeler içermediği için normal çayın yol açtığı uyarılma durumunun tam aksine sakinleştirici etki gösterir. Vitamin ve demir eksikliği de kaygıya ve hafızanın zayıflamasına yol açmaktadır. Kaygılı zamanlarda sinir sistemi, iç salgı sistemlerinin düzgün çalışmasını sağlamak için özellikle C ve B vitaminlerine ihtiyaç vardır. •Kuru baklagiller, kırmızı et, ayçekirdeği, balık, yoğurt, süt, peynir, yeşil yapraklı sebzeler, tavuk eti, hindi, yerfıstığı, muz, kavun, brokoli, ıspanak, domates, yumurta, kavun ve enginar kombinasyonları B grubu (complex) vitaminlerini garanti eden besin kaynaklarıdır. •Tüm kırmızı etler, kuru baklagiller, koyu yeşil sebzeler, domates ve pekmez demir açısından zengin olan yiyeceklerdir.

12 Sınav Kaygısı ile Başaçıkma Konusunda Öneriler •· Son anda hazırlanmayınız. · Konulara son anda göz atmayınız. · Sınavdan önce iyi uyuyunuz ve iyice dinleniniz. · İyi ve doğru besleniniz. · Sınavdan önce herhangi bir ilaç almayınız. · Fizyolojik belirtilerini fark edip, azaltmaya çalışınız. (Nefes egzersizi, konsantrasyon çalışmaları vb ile.) · Kaygıyı bastırmayınız, kabul edip tanımaya çalışınız. · Kendi performansınızla ilgili gerçekçi beklentilerde bulununuz. · Daha önce karşılaşılan kaygı yaratıcı durumlarda sorunla nasıl başa çıktığınızı anımsayınız. · Sınavla ilgili eksik yanlarınız kadar, başarılı yanlarınızı da görünüz ve sınav sonucunu kişiliğinize ait bir başarı veya başarısızlık değil sadece bu sınava ait başarı olarak görünüz. Size uğur getirdiğine inandığınız bir nesneyi yanınızda getirmek psikolojik açıdan güven verebilir. •Pozitif düşünmenin gücünü kullanınız.

13 DOĞRU STRATEJİ •SINAVA HANGİ ALANDAN BAŞLAYACAĞINIZA ÖNCEDEN KARAR VERMİŞ OLMALISINIZ •SÜRENİZ VARSA VE BOŞ BIRAKTIĞINIZ TEREDDÜTLÜ OLDUĞUNUZ SORULARA BAKABİLECEK DURUMDAYSANIZ ÖNCE TÜRKÇE –MATEMATİK ALANINDAKİ DAHA SONRA SOSYAL-FEN VE EN SON İNGİLİZCE SORULARINA GERİ DÖNÜNÜZ. •SINAVA EN İYİ OLDUĞUNUZ ALANDAN BAŞLAMANIZ KENDİNİZE OLAN GÜVENİNİZİ ARTTIRACAKTIR. •SINAV ANINDABİR ALANIN SORULARINI BİTİRMEDEN DİĞER ALANA GEÇİŞ YAPMAK DİKKATİNİZİ VE İLGİNİZİ BÖLECEĞİNDEN ASLA YAPILMAMALIDIR. •HER TESTİN SONUNDA SÜRE KONTOLÜ YAPMAK ZAMANLA YARIŞINIZDA SİZE AVANTAJ SAĞLAYACAKTIR.

14 •SINAVI BİR YIL TÜBİTAK BİR YIL MEB HAZIRLIYOR TÜBİTAK HAZIRLADIĞINDA ZOR OLUYOR. •SON SAATE KADAR ÇALIŞAN KAZANIYOR. •……. PUANI AŞARSAM …… OKULA GİRERİM SINAVLA İLGİLİ YANLIŞ BİLGİLER

15 HEPİNİZE BAŞARILAR DİLERİM AYBEN UYSAL


"SBS SINAV BAŞARISI BİLGİ ZAMANI DOĞRU KULLANMAK DİKKAT KAYGI TEPKİSİNİ KONTROL DOĞRU STRATEJİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları