Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bilgisi oldukça yüksek düzeyde olan bir aday yoğun kaygı nedeniyle beklenilen kadar başarılı olamıyor. Bilgi düzeyi daha düşük ancak dengeli kaygı yaşayan.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bilgisi oldukça yüksek düzeyde olan bir aday yoğun kaygı nedeniyle beklenilen kadar başarılı olamıyor. Bilgi düzeyi daha düşük ancak dengeli kaygı yaşayan."— Sunum transkripti:

1

2 Bilgisi oldukça yüksek düzeyde olan bir aday yoğun kaygı nedeniyle beklenilen kadar başarılı olamıyor. Bilgi düzeyi daha düşük ancak dengeli kaygı yaşayan bir adayın arkasında kalabiliyor. ‘Kötü not alacağım, başarısız olacağım, herkese rezil olacağım’ türü düşünceler kişinin sınav kaygısının olmasına sebep olurken bunun yanı sıra fizyolojik etkenler de çocuğun gerçek başarısı engelleyen en temel faktördür.

3 Kan basıncı, kalp atışı, solunum sayısının artması, ağız kuruluğu, terleme, titreme, baş ağrısı, kasların gerilmesi sınav kaygısının en büyük nedenidir. Orta düzeyde kaygı yaşayan öğrenciler sınavların ilk dakikalarında bu bedensel belirtilerin bazılarını yaşayabilir. Bir süre sonra her şey normale döner. Ama sınav kaygısı olan öğrencilerde bu belirtiler sınav süresince devam eder. Bu tür öğrenciler sınavlarda bildiği soruyu yanlış yapan öğrencilerden oluşur. Dikkat eksikliğine de neden olan bu kaygı öğrencilerin başarısını önemli derecede etkiler.

4 Sınav kaygısı giderilebilir mi? Her birey kendi yetilerine göre bütün kaygıları ortadan kaldırabilecek yeteneğe sahiptir. Birtakım yöntem ve etkinliklerin kullanıldığı dikkat testleri dışında birey ilk önce kendini kontrol etmelidir.

5 Sınavın ilk dakikalarında kalp atışı yüksek çıkan çocuklar ilk çözmeye başladıkları soruları, sınavın sonuna doğru ise yetiştirememe korkusu ile son çözdükleri soruları yanlış yaparlar.

6  yaşları arasında; normal kalp atışı dakikada 70 – 80’dir. Kalp atışı dakikada 90 ya da 100ün üzerine çıkıyorsa sınav kaygısı başlamış demektir. Kalp atışı, nabız sayısı değildir. Nabız sayısı, atardamarın bir dakikadaki vuruş sayısıdır. Kalp atışı fazla olan kişilerin damarları geniş ise nabız sayısı kalp atışına göre düşük kalır.

7 KALP ATIŞI KONTROL

8 Bu bölgeye Sağ elimizi 1 dakika bastırıp bekliyoruz. Daha sonra kalbimizde 20 saniye atışı dinleyip 3 ile çarpıyoruz. KALP ATIŞI KONTROL ETKİNLİKLERİ-1 Kalp atışı, nabız sayısı değildir. Bu etkinlikte kalp atış sayımız önemlidir.

9 20 saniyede 30 atıştan fazla olan kalp atışı aşırı heyecan ve sınav kaygısı olan öğrencileri belirlemek için yeterlidir. Bu öğrenciler bütün konuları öğrense bile sınavlarda en az 5-8 arasında değişen yanlışlar yaparlar.

10 1. ETKİNLİK Öğrencilere 20 soruluk bir test için 10 dakika süre verilir. Sınavda her soruyu doğru yanıtlayan öğrenciye ya da birinci olacak öğrenciye ödül verileceği söylenir. 10 dakika süre zarfında öğrencilerin en az 10 soruya doğru yanıt vermesi beklenmelidir. 7 doğrudan aşağısına düşen öğrenciler sınav kaygısı yaşayan öğrencilerdir. Bu öğrencilere hız testleri ara sıra yapılmalı, öğrencilerin ortama ve sebebe alışmaları sağlanmalıdır. Daha sonra ölçülen atışların bu çocuklarda 30 un altına düştüğü görülecektir.

11 2. ETKİNLİK Dikkat eksikliği ve dikkat bozukluğu Vücudumuzdaki damarlar uç uca eklendiğinde dünyanın etrafını 2 kere dolanacağını biliyor musunuz? Kalpten pompalanan kan vücudumuzda damarlarımız aracılığı ile dolaşım yapar. Kan dolaşımının normalden hızlı ya da yavaş olması dikkat eksikliklerine ve bozukluklarına neden olur. Burada kalp atışı değil nabız sayısı önemlidir.

12  3 Temel bölgeye göre dikkat eksikliği yaşayan öğrencilerde  1. bölge: Dikkat bozukluğu  2. bölge: Dikkat yoğunluğu  3. bölge: Dikkat eksikliği görülür.

13 Öğrencilere verilen bir sayfada sadece “a” harflerini bulmaları istenir. Sayfa oranına göre süre tutulur. Örnek olarak; Sayfadaki a harfi sayısı toplam 150 ise: 160’dan fazla bulan öğrenciler dikkat bozukluğu yaşıyor ve 1. bölgede problem var demektir. 150 civarı bulan öğrencilerde dikkat yoğunluğu ve normal durumda oldukları görülür. 140’dan aşağı bulan öğrencilerde dikkat eksikliği var demektir ve 3. bölgede sorun yaşıyor demektir.

14 Dikkat bozukluğu  Bu bölgede sorun yaşayan çocuklar, televizyona ve bilgisayara çok düşkünlerdir. Bunlar azaltılmalıdır.  Harf bulma etkinliği tekrarlanır, bulunacak harf verilmeden önce kafa sağa ve sola, ön ve arkaya hareket ettirilerek 20 ye kadar sayılır sonra etkinliğe devam edilir. Farklı sayfalarda farklı harfler vererek sonuca yaklaşması beklenir.

15 Bu bölgedeki öğrenciler dikkat yoğunluğunu güçlendirmek için harf bulma çalışmalarına devam edebilirler.

16  Bu bölgede sorun yaşayan çocuklarda denge sorunu, başladığı işi bitirememe, karşısındakini dinlemiyormuş gibi görünme, sık idrara çıkma, aşırı heyecanda göbek bölgesinde ağrı, unutkanlık ve zihni yoran işlerden kaçınma görülür.  Harf bulma etkinliği tekrarlanır, bulunacak harf verilmeden önce bacaklar dizlerden 90 derece kırılacak şekilde oturup kalkma hareketi yaptırılır 20 ye kadar sayılır sonra etkinliğe devam edilir. Farklı sayfalarda farklı harfler vererek sonuca yaklaşması beklenir.

17

18  Her hafta belirli aralıklarla kalp atış kontrolü ve dikkat çalışmaları yapan öğrenciler 1 sene sonunda sınav kaygısını tamamen yenebiliyorlar.  Sınav kaygısını ve dikkat bozukluğunu ya da eksikliğini ortadan kaldıran bu yöntemlerle öğrenciler başarıyı artırıyorlar.


"Bilgisi oldukça yüksek düzeyde olan bir aday yoğun kaygı nedeniyle beklenilen kadar başarılı olamıyor. Bilgi düzeyi daha düşük ancak dengeli kaygı yaşayan." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları