Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇOCUĞUMUN KAYGISINI AZALTMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇOCUĞUMUN KAYGISINI AZALTMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?."— Sunum transkripti:

1 ÇOCUĞUMUN KAYGISINI AZALTMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?

2 KAYGI NEDİR? Kaygı kişinin kendisini rahatsız eden bir uyaranla karşı karşıya kaldığında yaşadığı duygusal ve zihinsel değişimlerle kendini gösteren durumdur.Kişinin zihinsel ve duygusal baskı altındayken kendi düşünceleri sonucu ürettiği olumsuz duygular kaygıyı oluşturur Kaygı kişinin kendisini rahatsız eden bir uyaranla karşı karşıya kaldığında yaşadığı duygusal ve zihinsel değişimlerle kendini gösteren durumdur.Kişinin zihinsel ve duygusal baskı altındayken kendi düşünceleri sonucu ürettiği olumsuz duygular kaygıyı oluşturur

3 PERFORMANS Belirli bir amaca dönük olarak öğrencinin tüm bilgilerini ve yeteneğini kullanmasına performans diyoruz.Bazen dış etkenler bazen de öğrencinin kendisinden kaynaklanan nedenler performansının düşmesine neden olur.Bu etkenlerden birisi de yüksek kaygıdır. Belirli bir amaca dönük olarak öğrencinin tüm bilgilerini ve yeteneğini kullanmasına performans diyoruz.Bazen dış etkenler bazen de öğrencinin kendisinden kaynaklanan nedenler performansının düşmesine neden olur.Bu etkenlerden birisi de yüksek kaygıdır.

4 Öyleyse bir alanda başarılı olmak için hiç kaygı yaşamamak mı gerekir? Hayır! her duygu gibi kaygı da kişinin yaşamını sürdürebilmesi ve yaşamdan zevk alabilmesi için gereklidir.Amaç kaygıyı tamamen ortadan kaldırmak değil,kaygıya yenik düşmemek ve yaşanılan kaygıyı belli bir düzeyde tutmaktır.Yoğun kaygı yaşayan öğrenci öğrenmede başarılı olamaz,çalışmak için gerekli enerjiyi kaygıyla tüketir ve gerçek performansının altında bir başarı gösterir.Enerjisini verimli bir şekilde kullanmasını,dikkatini ve gücünü yapacağı işe vermesi güçleşir.

5 SINAV KAYGISININ NEDENLERİ NELERDİR? Öğrencilerin çoğu sınavı kişiliklerini ölçen bir test olarak algılar Öğrencilerin çoğu sınavı kişiliklerini ölçen bir test olarak algılar Sınavda başarısız olma düşüncesinin bir tehdit gibi algılanması,kaygı düzeyini arttırır. Sınavda başarısız olma düşüncesinin bir tehdit gibi algılanması,kaygı düzeyini arttırır. Sınavla ilgili olumsuz düşünceler, öğrencinin kendine güvenini azaltır. Sınavla ilgili olumsuz düşünceler, öğrencinin kendine güvenini azaltır. Öğrenci çevrenin kendisi hakkında ne düşündüğüne kafa yorar ve yaşı gereği olumsuz düşünceler kendisinde endişe uyandırır; Öğrenci çevrenin kendisi hakkında ne düşündüğüne kafa yorar ve yaşı gereği olumsuz düşünceler kendisinde endişe uyandırır; “kazanamazsam akılsız olduğumu düşünecekler” “kazanamazsam akılsız olduğumu düşünecekler” “Kazanamazsam beni filanca kişiyle karşılaştıracaklar,küçük düşeceğim” “Kazanamazsam beni filanca kişiyle karşılaştıracaklar,küçük düşeceğim”

6 SINAV KAYGISININ NEDENLERİ NELERDİR? “Benim kazanmama kesin gözü ile bakıyorlar,ya bu beklentiye cevap veremezsem!” “Benim kazanmama kesin gözü ile bakıyorlar,ya bu beklentiye cevap veremezsem!” “Ailem benim için fedakarlık yapıyor,kazanamazsam karşılığını verememiş olacağım.” “Ailem benim için fedakarlık yapıyor,kazanamazsam karşılığını verememiş olacağım.” “Filanca arkadaşımı muhakkak geçmeliyim ondan daha başarılı olmazsam değerim düşer “Filanca arkadaşımı muhakkak geçmeliyim ondan daha başarılı olmazsam değerim düşer

7 Öğrencinin kendisinden kaynaklanan olumsuz düşünceler; Öğrencinin kendi kişiliğine verdiği değeri sınav başarısı ile ölçmesi, sınavı kazanamadığında kendine saygısını yitirme duygusu,kısacası sınavı bilgiyi ölçen değil, kendi değerini ölçen bir araç olarak görmesi,kaygıyı arttıran bir başka nedendir. Öğrencinin kendi kişiliğine verdiği değeri sınav başarısı ile ölçmesi, sınavı kazanamadığında kendine saygısını yitirme duygusu,kısacası sınavı bilgiyi ölçen değil, kendi değerini ölçen bir araç olarak görmesi,kaygıyı arttıran bir başka nedendir.

8 Kendisini sınava yeterince hazır hissetmeme; Aşırı gerginlik nedeniyle sınava yeterince hazırlanamamak,hiçbir şey bilmiyorum başaramayacağım duygusu sınavda eli kolu bağlayan bir başka nedendir.Sınav kaygısı sınavdan değil öğrencinin sınava bakış açısından kaynaklanır. Aşırı gerginlik nedeniyle sınava yeterince hazırlanamamak,hiçbir şey bilmiyorum başaramayacağım duygusu sınavda eli kolu bağlayan bir başka nedendir.Sınav kaygısı sınavdan değil öğrencinin sınava bakış açısından kaynaklanır.

9 SINAV KAYGISININ NEDENLERİ NELERDİR? Başarısızlıkların abartılması,başarıların küçümsenmesi Başarısızlıkların abartılması,başarıların küçümsenmesi Aşırı genellemeler yapmak,gerçekçi düşünmemek Aşırı genellemeler yapmak,gerçekçi düşünmemek Belirli düzeyde başarıyı zorunlu görmek Belirli düzeyde başarıyı zorunlu görmek Duygusal davranmak Duygusal davranmak Rekabetçi, mükemmeliyetçi ve kontrolü elinde tutmak isteyen bir kişilik yapısı gibi etkenler de öğrenciyi kaygılandıran diğer nedenlerdir. Rekabetçi, mükemmeliyetçi ve kontrolü elinde tutmak isteyen bir kişilik yapısı gibi etkenler de öğrenciyi kaygılandıran diğer nedenlerdir.

10 SINAV KAYGISI YAŞAYAN ÖĞRENCİDE NELER GÖZLENİR? SINAV KAYGISI YAŞAYAN ÖĞRENCİDE NELER GÖZLENİR? Şiddetli bir huzursuzluk duygusu ve ders çalışırken dikkati toplamakta güçlük, Şiddetli bir huzursuzluk duygusu ve ders çalışırken dikkati toplamakta güçlük, Kalp vuruş sayısını ve şiddetinin artması,solunum sıklaşması kesik kesik nefes almak ve farkında olmadan nefes tutmak, Kalp vuruş sayısını ve şiddetinin artması,solunum sıklaşması kesik kesik nefes almak ve farkında olmadan nefes tutmak, Yapılan tekrarlarda zihnin bulanması öğrenilmiş olan bilgilerin karmakarışık olduğu duygusuna kapılma, Yapılan tekrarlarda zihnin bulanması öğrenilmiş olan bilgilerin karmakarışık olduğu duygusuna kapılma, Zamanın çok hızlı geçtiği ve panik duygusu, Zamanın çok hızlı geçtiği ve panik duygusu,

11 SINAV KAYGISI YAŞAYAN ÖĞRENCİDE NELER GÖZLENİR? SINAV KAYGISI YAŞAYAN ÖĞRENCİDE NELER GÖZLENİR? Ders çalışma sırasında bir konuyu tekrarlarken,tam olarak anlamadan bir başka konuya geçme isteği, Ders çalışma sırasında bir konuyu tekrarlarken,tam olarak anlamadan bir başka konuya geçme isteği, Yakın çevredeki arkadaşların sınava daha iyi hazırlandığı ve daha başarılı olacakları duygusu, Yakın çevredeki arkadaşların sınava daha iyi hazırlandığı ve daha başarılı olacakları duygusu, Terleme üşüme, yorgunluk solunumda güçlük,titreme,mide ağrısı Terleme üşüme, yorgunluk solunumda güçlük,titreme,mide ağrısı Baş ağrısı ve uykusuzluk da bedenin yoğun kaygıda gösterdiği tepkilerdir. Baş ağrısı ve uykusuzluk da bedenin yoğun kaygıda gösterdiği tepkilerdir.

12 Bir araştırma; Sınav kaygısı ile ilgili yapılan bir araştırma sonucu sınava hazırlanan öğrencilerin kaygı düzeyi,ameliyata alınacak hastaların kaygı düzeyinden çok daha yüksek bulunmuştur.aynı araştırma bulguları,kız öğrencilerin erkeklerden daha yüksek kaygılı olduklarını göstermiştir. Sınav kaygısı ile ilgili yapılan bir araştırma sonucu sınava hazırlanan öğrencilerin kaygı düzeyi,ameliyata alınacak hastaların kaygı düzeyinden çok daha yüksek bulunmuştur.aynı araştırma bulguları,kız öğrencilerin erkeklerden daha yüksek kaygılı olduklarını göstermiştir.

13 SINAV KAYGISI YAŞAYAN ÖĞRENCİDE NELER GÖZLENİR? Olumsuz soru köklerini hep olumlu gibi algılıyorum. Olumsuz soru köklerini hep olumlu gibi algılıyorum. Zamanı yetiştiremiyorum Zamanı yetiştiremiyorum Takıldığım bir soruyu çözmek için inat ediyorum, çözemezsem rahatsız oluyorum. Takıldığım bir soruyu çözmek için inat ediyorum, çözemezsem rahatsız oluyorum. Uzun sorular beni ürkütüyor. Hiç okumak istemiyorum. Uzun sorular beni ürkütüyor. Hiç okumak istemiyorum.

14 SINAV KAYGISI YAŞAYAN ÖĞRENCİDE NELER GÖZLENİR? İlk doğru gördüğüm seçeneği işaretleyip diğerlerine bakmadığım için yanlışım çok çıkıyor. İlk doğru gördüğüm seçeneği işaretleyip diğerlerine bakmadığım için yanlışım çok çıkıyor. Bu ve buna benzer şikayetler sınav stresi ve sınavla ilgili yanlış alışkanlıklardan kaynaklanmaktadır. Bu ve buna benzer şikayetler sınav stresi ve sınavla ilgili yanlış alışkanlıklardan kaynaklanmaktadır. Her şeyden önce öğrencinin kendisine güveni sağlanmalı geçmişteki başarısızlıkları hatırlatılmamalıdır.Başarının ilgi ve sevgi ile bağlantısı olmamalıdır. Her şeyden önce öğrencinin kendisine güveni sağlanmalı geçmişteki başarısızlıkları hatırlatılmamalıdır.Başarının ilgi ve sevgi ile bağlantısı olmamalıdır.

15 SINAV KAYGISINI AZALTMAK İÇİN NELER YAPILABİLİR? Geçmişteki başarısızlıkları bırakıp gelecekte başarılı olmanın yollar araştırılmalıdır.”Kazanamazsam mahvolurum””Başarılı olmadığım takdirde yaşamamın anlamı kalmaz” gibi düşüncelerin yersizliğine inandırılmalıdır. Geçmişteki başarısızlıkları bırakıp gelecekte başarılı olmanın yollar araştırılmalıdır.”Kazanamazsam mahvolurum””Başarılı olmadığım takdirde yaşamamın anlamı kalmaz” gibi düşüncelerin yersizliğine inandırılmalıdır. Zamana iyi kullanarak sosyal aktivitelere de yer vermek Zamana iyi kullanarak sosyal aktivitelere de yer vermek Spor ve gevşeme egzersizleri yapmak Spor ve gevşeme egzersizleri yapmak

16 SINAV KAYGISINI AZALTMAK İÇİN NELER YAPILABİLİR? Dengeli ve sağlıklı beslenmek sınav stresini azaltmak için kullanılabilecek diğer yöntemlerdir. Dengeli ve sağlıklı beslenmek sınav stresini azaltmak için kullanılabilecek diğer yöntemlerdir. Sınavı kazanma ihtimali ne kadar yüksek olursa olsun bir amaç daha düşünmek sınav stresinin daha az yaşanmasını sağlayacaktır. Sınavı kazanma ihtimali ne kadar yüksek olursa olsun bir amaç daha düşünmek sınav stresinin daha az yaşanmasını sağlayacaktır.

17 SINAV KAYGISINI AZALTMAK İÇİN NELER YAPILABİLİR? Sınavın öğrencinin kişiliğini değerlendiren bir ölçü olmadığını benimsemek ve bunu öğrenciye hissettirmek, Sınavın öğrencinin kişiliğini değerlendiren bir ölçü olmadığını benimsemek ve bunu öğrenciye hissettirmek, Sınavda başarısız olmak“kafasızlık,yeteneksizlik”olar ak değerlendirilmemelidir, Sınavda başarısız olmak“kafasızlık,yeteneksizlik”olar ak değerlendirilmemelidir, Öğrenciler sınavlardan sonra şu şikayetleri dile getirmektedirler”sınavda yapamadığım soruları eve gidince daha rahat yapabiliyorum.” Öğrenciler sınavlardan sonra şu şikayetleri dile getirmektedirler”sınavda yapamadığım soruları eve gidince daha rahat yapabiliyorum.”


"ÇOCUĞUMUN KAYGISINI AZALTMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları