Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ULAŞIM PLANLAMASI İnsan ve yükün güvenli,yeterli,uygun ve ekonomik taşınabilmesi için çeşitli sistemler ve unsurların planlaması ve projelendirilmesidir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ULAŞIM PLANLAMASI İnsan ve yükün güvenli,yeterli,uygun ve ekonomik taşınabilmesi için çeşitli sistemler ve unsurların planlaması ve projelendirilmesidir."— Sunum transkripti:

1

2 ULAŞIM PLANLAMASI İnsan ve yükün güvenli,yeterli,uygun ve ekonomik taşınabilmesi için çeşitli sistemler ve unsurların planlaması ve projelendirilmesidir.

3

4 ULAŞIM Ulaşım veya ulaştırma,insanın,mal ve hizmetlerin çeşitli ulaşım araçları ile ülke içinde,ülkeler arasında ya da bir kıtadan başka bir kıtaya naklini kapsamaktadır.

5 ULAŞIM İlk çağlarda insanlar kervanlarla ve kara yolu aracılığı ile bir yerden bir yere gidebiliyorlardı.

6 ULAŞIM Yeni Çağın başlarından itibaren kara yoluna,deniz yolu ulaşımı eklenmiştir.

7 ULAŞIM 1800 yılların sonundan itibaren buharlı işleyen gemi ve trenlerin devreye girmesiyle ulaşımda büyük ilerlemeler katedilmiştir.

8 ULAŞIM İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra ise hızı 1000km/saat’i aşan jet uçaklarının icadıyla 3-4 saat içinde bir kıtadan başka bir kıtaya gitmek mümkün olmuştur.

9

10 Kuzey Atlantik Yolu Panama Kanalı Süveyş Kanalı İstanbul Boğazı Malaka Boğazı Hürmüz Boğazı

11

12 Deniz yolu, denizlerin işlek yerleridir. KUZEY ATLANTİK YOLU

13 Buralardan türlü deniz taşıtlar geçer. KUZEY ATLANTİK YOLU

14 Kuzey batı Avrupa limanları ile Kuzey ve Güney Amerika arasındaki yoldur KUZEY ATLANTİK YOLU

15 Dünyanın en işlek deniz yollarından birisi de Kuzey Atlantik Deniz yoludur. KUZEY ATLANTİK YOLU

16 Batı Avrupa ile Kuzey Amerika’nın doğu kıyıları arasındaki Kuzey Atlantik deniz yolu. KUZEY ATLANTİK YOLU

17 Bu deniz yolu, yeryüzünün iki büyük endüstri alanını, iki kalabalık yerini birbirine bağlamıştır. KUZEY ATLANTİK YOLU

18 Dünyanın en yoğun trafiği Kuzeybatı Avrupa ile Kuzey ve Güney Amerika arasındadır. KUZEY ATLANTİK YOLU

19 Bunda her iki kıtanın dünyanın en önemli tarım,sanayi,ticaret ve bunlara bağlı çeşitli faaliyetlerin gelişmiş olduğu yerler olması etkili olmuştur. KUZEY ATLANTİK YOLU

20

21 DÜNYADA SU KANALLARI PANAMA KANALI SÜVEYŞ KANALI

22

23 PANAMA KANALI Panama kanalı Orta Amerika’nın dar bir kesiminde Pasifik ve Atlantik okyanuslarını deniz ulaşımı açısından birbirine bağlar.

24 PANAMA KANALI Kanalın açılması dünya ticaretine çok büyük katkılar sağlamıştır.

25 PANAMA KANALI Dünya ticareti’nin %5 i kadarı bu kanal üzerinden yapılmaktadır.

26 PANAMA KANALI Yılda bin gemi geçmekte dir.

27 PANAMA KANALI Gemilerin kılavuz kaptan almaları zorunludur.

28 PANAMA KANALI Panama kanalının uzunluğu 80km’dir.

29 PANAMA KANALI Panama kanalında çalışan personel sayısı 9000’dir.

30 PANAMA KANALI Panama kanalı dünyanın mühendislik harikasıdır ve en pahalı kanalıdır.

31 PANAMA KANALI Panama kanalı deniz seviyesinden 28 metre yukarıdadır.

32

33 SÜVEYŞ KANALI Uluslar arası ulaşıma 17 Kasım 1869’da açılmıştır.

34 SÜVEYŞ KANALI Mısır topraklarında bulunan ve Akdeniz ile Kızıl deniz’i birleştiren 161 km uzunluğunda yapay su yoludur.

35 SÜVEYŞ KANALI Süveyş Kanalı Hint Okyanusu ve ötesine bağlantıyı sağladığı gibi karadan da Afrika ile Asya’yı birbirine bağlar.

36 SÜVEYŞ KANALI Dünyada kapakları olmayan en uzun kanaldır.

37 SÜVEYŞ KANALI Kaza oranı neredeyse sıfır dır.

38 SÜVEYŞ KANALI Sefer yapan büyük tankerler için barınma imkanına sahiptir.

39 SÜVEYŞ KANALI Gemi Trafik Yönetim Sistemi mevcuttur.

40 SÜVEYŞ KANALI Süveyş kanalının rekabet gücünün artırılması amacıyla özellikle hacimli ve ağır gemilerin geçişinin sağlanabilmesi için genişliği ve derinliğini artırılması yönünden çalışmalar vardır.

41

42 Uzunluğu düz olarak 32km En dar yeri 760 m. En geniş yeri 3600 m’dir. En derin yeri 120 m’ dir.

43 Dünyanın en işlek yollarındandır. Panama’nın 4, Süveyş’in 3 katı trafiğine sahiptir.

44 Büyük gemiler boğazı 2 saate geçer de gemi geçmiştir. Daha çok petrol taşınır. Yıllık 60 milyon ton petrol. Geçişlerin %10-15 tehlikeli yükler oluşturur.

45 Möntrö sözleşmesi ile ‘’mutlak bir serbest geçiş’’ hakkı tanınmıştır. Bundan dolayı: I.Kılavuz kaptan zorunlu değildir. II.Alınan para değerinin çok altındadır. Kazaların % 85’i Kılavuz Kaptan olmadığından dolayı olur. İstanbul Boğazı Nizamettin KILIÇASLAN

46 Malaka Boğazı

47 Endonezya’nın Sumatra adası ile Malaya yarımadası (Malezya Singapur) arasında yer alır. Malaka Boğazı

48 Boğazdan geçen gemilere günümüzde Hızlı sürat tekneli modern KORSANLAR saldırmaktadır. Malaka Boğazı

49 Ekonomik ve stratejik açıdan bakıldığında Malaka Boğazı dünyanın en önemli deniz yollarından biri olup, Süveyş Kanalı ve Panama Kanalı´nın bir eşdeğeridir. Malaka Boğazı

50 Boğaz Hint Okyanusu ve Büyük Okyanus arasında ana denizyolu pasajını oluşturmakla, aynı anda dünyanın en kalabalık 3 ülkesi olan Hindistan, Endonezya ve Çin´i deniz yoluyla bağlılığını sağlamaktadır. Malaka Boğazı

51 Bununla kalmayıp yörenin en gelişmiş Ticaret Devlerini; Japonya, Güney Kore ve Tayvan´ı uluslararası ticarete bağlar. Malaka Boğazı

52

53 HÜRMÜZ BOĞAZI Basra körfezi ile Umman körfezini birbirine bağlar.Umman ile İran arasındadır.

54 HÜRMÜZ BOĞAZI Kuzeydoğuda Şattülarab ırmağı ağzından başlayan ve Güneydoğuda Hürmüz Boğazı'na kadar uzanan Basra Körfezi'nin uzunluğu yaklaşık olarak 805 km’dir.

55 Genişliği yaklaşık 280 km. derinliği ise ortalama m arasında değişmektedir.

56 Derinliğin en fazla olduğu ve 100 metreye ulaştığı yer Hürmüz Boğazı'dır.

57 1980 ile 1988 arasında süren İran- Irak Savaşı'nın odak noktasıdır.

58 1991 yılında Körfez Savaşı'nda temel olmuştur.

59

60 Panama Kanalının bölgeye kazandırdıkları Dünya ticaretinin yaklaşık %5’i bu kanal üzerinden yapılmaktadır. Yılda bin geminin geçtiği bu kanaldan geçiş parası olarak alınan ücret büyük bir gelir kaynağıdır.

61 Panama kanalı kapanırsa Büyük Okyanus ile Atlas Okyanusu arasındaki ulaşım çok zorlaşırdı. Yol çok uzar,bu durumda maliyetler de çok artardı.

62 Süveyş Kanalının Mısır ekonomisine katkısı Çok geniş bir mesafede kanala sahip olan Mısır’ın kanaldan elde ettiği gelir yıllık 5 milyar dolar civarındadır.

63 Süveyş Kanalının Küresel Önemi Kanal dünya ticaretinin önemli bir damarıdır. Avrupa bu kanal ile Hint Okyanusu ve Uzakdoğu’ya bağlanır. Kanal karadan da Afrika ve Asya’yı bağlar. Süveyş Kanalı farklı ülke ve kıtaları üretim ve tüketim bağlamında birbirine bağlar.

64 Süveyş kanalı kapanırsa Avrupa,Akdeniz ve Karadeniz ile Doğu Afrika,Doğu ve Güney Asya arasındaki ulaşım önemli ölçüde zorlaşır ve uzardı. Bazı noktalar arasında ulaşım yolu bugüne göre %90’lara varan oranda uzardı.

65 İstanbul Boğazının kaza riski neden yüksektir? İstanbul Boğazının keskin dönüşleri vardır. Boğaz dardır. Güney rüzgarları ile oluşan ters akıntı gemilerin manevra kabiliyetini zorlaştırmaktadır. Bazen iklimin de olumsuz etkisi de vardır.

66 İstanbul Boğazı’ndaki kazaların tarihsel ve çevresel etkileri İstanbul Boğazı’ndaki teknik düzenlemeler, Möntrö Sözleşmesinin farklı yorumlanmasıyla yapılamamaktadır. Bu durum da kaza sebebidir. Ayrıca,petrol ve nükleer atıklara kadar bir çok tehlikeli madenin taşınması,yaşanan kazalarda çevresel konuda maksimum zararları doğurmaktadır.


"ULAŞIM PLANLAMASI İnsan ve yükün güvenli,yeterli,uygun ve ekonomik taşınabilmesi için çeşitli sistemler ve unsurların planlaması ve projelendirilmesidir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları