Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TAHSİN YILMAZ TÜRK KAMU YÖNETİMİNDE DİJİTALLEŞME SUNUMU Beykoz 2011 Bilişim Kelimesi Analog ve Dijital Bilgiişlem.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TAHSİN YILMAZ TÜRK KAMU YÖNETİMİNDE DİJİTALLEŞME SUNUMU Beykoz 2011 Bilişim Kelimesi Analog ve Dijital Bilgiişlem."— Sunum transkripti:

1 TAHSİN YILMAZ TÜRK KAMU YÖNETİMİNDE DİJİTALLEŞME SUNUMU Beykoz Bilişim Kelimesi Analog ve Dijital Bilgiişlem Amme İdaresi ve Neye Dikkat Ettiği Amme İdaresi ve Plastik Kelimeler Türk Amme İdaresi Rüştünü İspatladı İş ve İşlemlerin Dijitalleşmesi Evrak ve Takibinin Dijitalleşmesi Hizmet-İçi Eğitimin Dijitalleşmesi Denetimin Dijitalleşmesi

2 Birbirimizi, işbu mecliste, bakışarak konuşarak muhatap almış olduk, olmaktayız. Memnum ve müteşekkirim. Diliyorum ki sizler de memnun olasınız. Ne gibi beklentiyle bakışıyor ve hangi bilgi alanının hangi gündeminde konuşuyoruz? Bilgiişlem Uzmanı ve İşletme Yönetimi Danışmanıdır bendeniz. Acizane bilgiişlem ve işletme yönetimi uzmanıyım. Sizler de umera, hukema, ulemadan insanlar olarak teveccüh ediyorsunuz.

3 Bu oturumun ana fikri, teması Türk Amme İdaresi’nin Dijitale Dönüştürülmesi dairesindedir. Bu fikre müteallik ‘tefekkür cehdi’ içindeki insanlar olarak, Türk Amme İdaresi’nin Dijitale Dönüştürülmesi konusunda fikir sahibiyiz. Sokrates’in bir sözü var. ‘Hiç bir konuda fikrim yok, konuştukça fikir sahibi oluyorum’. Oysa herkes bilir ki… ve herkesin öyle bildiğini kendisi de bilir ki, Sokrates, ‘tefekkür cehdi’ içinde herkesle konuşarak yaşayor yani.

4 Sokrates, aslında, ‘insanlarla konuşuklukla tecrübe ettiğim fikirlerim yedeğimde iken yeni insanlarla veyahut yeni konuları konuşarak yeni fikirler edineceğim’ demektedir. İşte şu bencileyin Sokrates müsveddesi ile onu karşılarına kabul etmiş siz Sokratesler; fikir sahibi olduğumuz Türk Amme İdaresi’nin Dijitale Dönüştürülmesi konusunda yeni veyahut kuvvetlenmiş fikirler edinmeyi amaçlamış kişiler oturumu açtık.

5 Bu oturum iki safhadan ibaret olacak. Doğrusu bir kaide tesbiti için muvafakatinize müracaat ediyorum. İlkin, Bilgileşme- Bildirişme Teknolojilerinde Türkiye’nin yaşadığı sergüzeşti ve Türk Amme İdaresi’nin alet-edevat değişmeleri dolayımındaki tecrübesini; amme idaresi işine ilişkin sakınımlar-edinimler belirleme için muayeneye açalım diyorum.

6 Bu muayeneyi takiben, belirleyebildiğimiz sakınımlara-edinimlere arzetmek üzere Süreç Yönetimi, Doküman Yönetimi, Denetim, Hizmet İçi Yayın yazılımlarını teşrih masasına yatıralım. Eğer mutabık isek devam edelim. Her iki fasılda da diyalektik metodu işletebiliriz. Sizler, fikirlerinizi ‘soru kalıbında ifade ederek’ muhaveremizin değerine değer katabilirsiniz böylece.

7 Bilişim kelimesi odaklı yahut bilişim dolayısıyla söylenen birçok sözün; hemen hemen bütün broşür, bülten, rapor, afiş, gazete, vb. mecralarında aşağıdaki paragrafa benzer şekilde ifade edildiğini görüyoruz. Bilişim bir temel ihtiyaçtır. Kamu sağlığının muhafazası işlevini yerine getirir. Sonuçta o, sadece bilgi mübadelesine hizmet etmez. Hatta tüketimin artmasına ve o sebeple de üretimin artmasına hizmet eder. O yeni ve aşırı bir gelişme- kalkınma alanıdır. Değerler yaratır. Kişi bu arada bilişimi geniş anlamda… sanat, politika, bilim şeklinde düşünür. Bilişim kişileri birbirleriyle partner kılar. Çok yönlü partnerlik oluşturur.

8 Bu kelimelerin hiçbir anlamı yok. Çünkü bağlamları, pazarlama büyücüleri sayesinde siz nereye isteseniz oraya düğümlenebilir kılınmışlardır. Amme İdaresi İşi’nizi yapıyorsunuz. Yani doküman yönetmiyorsunuz. Evrak işliyor, işletiyor, işlettiriyorsunuz. Yani süreç yönetmiyorsunuz. Görevlendirme ve işleyişi tanımlıyorsunuz, takip ediyorsunuz. Bütçe yönetimi sistemi yapmıyorsunuz. Bütçeyi yapıyorsunuz. Vergi Denetimi Otomasyon Programı yapmıyor, vergi denetimi işi yapıyorsunuz. Merkezi Nüfus İdaresi Sistemi yapmıyor, nüfus kütüğü tutuyorsunuz. Ulusal Yargı Ağı Projesi yapmıyorsunuz, yargılama işi yapılırken doğan bilgileri adliye ve diğer kamu kurumları arasında konuşukluğa açıyorsunuz.

9 Mesleğiniz ‘devlet memuriyeti’. Memursunuz. Devlet mesuliyetinin icabı olan işleri yapıyorsunuz. Patron, yani ‘etrafını kendine göre biçimlendiren’ bir kişi yok. Patronunuz, o yaptığınız iş. Yazılımlar değil yani. İş kendini belli ettiği anda o işin nasıl yapılacağını tarif ediyorsunuz. Fakat bu başarınız, irade merkezlerinin kararlığı ve idare teşkilat ve tesislerinin kılcallarının tedahülesine bağlı. Amme İdaresi bilgiyi işler. Bir resmi dairede, devletin hangi sorumluluğuna giren, o sorumluluğun ilzam ettiği hangi göreve muvafık işlerin yapıldığı, hangi safhalarla o işlerin tamamlandığı; diğer bir resmi daireyle alakası; haneyle, kişiyle, teşebbüsle, halle mutabakatı; hangi bilgi ve malumatın yazılacağı ve yanına hangi diğer bilgi ve malumatın kondurulacağı tanzim ettiğiniz ‘evrak’ ile zabtedilir.

10 MEKTEPLER OLMASA İDİ, MAARİF NE GÜZEL İDARE EDİLİRDİ. Bu sözü söyleyen maarif nazırı hazretin meramı o ki, medrese sistemi ve mektep sisteminden ibaret çatal kazık yere batmıyor, bunlardan ya birini terkedelim ya esaslı bir telifle mezcedelim.

11 Artık eski alet ve yeni alet ikilisini birlikte yürütmekten mütevellit tezgahta çalışmanın çatışmasından ve idare işi – bilgi işleme işi halvetinden habersiz kişilerin yanıltmalarından yani onların elindekiler arasından kötünün iyisini seçme dayatmasından kurtulmuş bir Amme İdaresi görebileceğiz. Giderek,bağlamından kopuk kelimeler gibi olup, vaadettiğini/çağrıştırdığını karşılamayan yazılımların Amme İdaresi bağlamı kazanmaları yolunda mihmandarlık yapan bir Türk Kamu Yönetimi kararlığı oluştu.

12 - Kurumdaki bütün görevleri bütün genetiği ve kimyasıyla göz önünde tutar. - Plan ve proje ve taktik görevlendirmelerini ayrı veyahut bileşik gerçekleştirebilir. - Zamanlamada otomatikleştirme sunar. - Plan ile sonuçlar ve kişi ile sonuçlar ve benzer şekilde mihenklerle randıman ölçümü verir. - Kuruma ortak iş iletişimi dili kazandırır. !..Görev tanımlamayı ve görevlendirmeyi basitleştirmek.Her güvenlik mecraına uyarlık..Her iletişim altlığında çalışırlık..Bütün geliştirmelere açıklık..Her kurumun bilişim envanterine adapte edilirlik..Kullanıcıda uyandırdığı zihinsel intikalle yapılan iş arasında boşluk doğurmazlık..Gerçek Web Tabanlılık..Ucuza bütçelenebilinirlik..Çok dillilik.

13 -Büyük kurumlarda yıllık görev ve alt görev sayısı milyonlarla sayılıyor. -Görevlendirme çoğu kez mail, yazılı bildirim, sözlü iletişim ya da telefonla yapılıyor. -Yöneticiler için bütün bu görevlerin aynı anda takibi olağanüstü zor. -Görev takibini sağlamak için sık yapılan toplantılar hem yöneticiler hem de ekipleri için zaman kaybına yol açıyor. -Çalışanların iş yükü tam olarak bilinemiyor. !..Görev tanımlamayı ve görevlendirmeyi basitleştirmek.Her güvenlik mecraına uyarlık..Her iletişim altlığında çalışırlık..Bütün geliştirmelere açıklık..Her kurumun bilişim envanterine adapte edilirlik..Kullanıcıda uyandırdığı zihinsel intikalle yapılan iş arasında boşluk doğurmazlık..Gerçek Web Tabanlılık..Ucuza bütçelenebilinirlik..Çok dillilik.

14 -Kurumdaki bütün evrakı birer ‘dijital değer’ envanteri sayar. -Kurumdaki bütün evrakı, yapılan işin bir parçası kılar. -Kurumdaki bütün evrakı, denetimin mecraı eder. -Kurumdaki bütün evrakı, kurum içi ve dışı iş bilgisi paylaşımının aracısı kılar. !..Alet işler el övünür, Evrak işler iş görünür..Her güvenlik mecraına uyarlık..Her iletişim altlığında çalışırlık..Bütün geliştirmelere açıklık..Her kurumun bilişim envanterine adapte edilirlik..Kullanıcıda uyandırdığı zihinsel intikalle yapılan iş arasında boşluk doğurmazlık..Gerçek Web Tabanlılık..Ucuza bütçelenebilinirlik..Çok dillilik.

15 -Hangi belgeye müracaat edilse ilgilisini, sorumlusunu hangi sorumluya sorulsa belgesini, işletişini öğrenemiyoruz. -Hangi belgeye müracaat edilse mükerrer içerikle karşılaşıyoruz. -E-imza için E-sertifika için ayrı sistemleri otomasyona katmak güçlükleri çekiyoruz. -Bir ekrandan o evrakın atıf ve gerektirdiği (alma-gönderme gibi) işlemler için takip güçlüğü çekiyoruz. !..Alet işler el övünür, Evrak işler iş görünür..Her güvenlik mecraına uyarlık..Her iletişim altlığında çalışırlık..Bütün geliştirmelere açıklık..Her kurumun bilişim envanterine adapte edilirlik..Kullanıcıda uyandırdığı zihinsel intikalle yapılan iş arasında boşluk doğurmazlık..Gerçek Web Tabanlılık..Ucuza bütçelenebilinirlik..Çok dillilik.

16 -Hedefiyle tutarlı aktif yayıncılık, aktif hizmet içi eğitim, aktif lansman, tanıtım, reklam mecraı sağlar. -Kullanıcıya özel içeriklerle kurum içi eğitimleri vermenizi ve projelerinizi sunmanızı sağlar. -İnteraktif uygulamalarınızı, bilgi veya reklamlarınızı tüketici ile birebir paylaşmanıza olanak tanır. -İçeriği tek noktadan veya farklı noktalardan kolayca yönettirir. !..Et-tekraru ahsen velev kâne yüzseksen..Her güvenlik mecraına uyarlık..Her iletişim altlığında çalışırlık..Bütün geliştirmelere açıklık..Her kurumun bilişim envanterine adapte edilirlik..Kullanıcıda uyandırdığı zihinsel intikalle yapılan iş arasında boşluk doğurmazlık..Gerçek Web Tabanlılık..Ucuza bütçelenebilinirlik..Çok dillilik.

17 -Farklı kanallardan on-line içerik değişimi ve yönetimi başarılamıyor. -İçeriğin istenilen zaman diliminde yayınlanması sağlanamıyor. -Devamlı ilgi ve dikkat odaklı yapı (aktif, değişken metin, resim, animasyon ve video filmler), dijital değer yaklaşımı gerektiriyor. -On-line haber, RSS-Feeds, Borsa vs. bilgilerin gösterimi için yazılımcı yeteneği maliyetini gerektiriyor. -Farklı kanal yoksunluğu istenilen alan, bölge ve bireylere yönelmeyi imkansızlaştırıyor. -Abone sistemi ekleyemezlik bireye özel seçme hakkı tanımıyor. !..Et-tekraru ahsen velev kâne yüzseksen..Her güvenlik mecraına uyarlık..Her iletişim altlığında çalışırlık..Bütün geliştirmelere açıklık..Her kurumun bilişim envanterine adapte edilirlik..Kullanıcıda uyandırdığı zihinsel intikalle yapılan iş arasında boşluk doğurmazlık..Gerçek Web Tabanlılık..Ucuza bütçelenebilinirlik..Çok dillilik.

18 -Her türlü yerel ve küresel sertifikasyona uygun soru kataloglarının ve normların yüklenmesini sağlar. -Riski tanımlama ve ölçütleme, işleyişi kontrol etme ve kontrol altında tutma ile kurumsal yönetim işlevlerini bir işbirliği içinde tutarak kuruma sistematik bir yaklaşım kazandırır. -Yeni ve kuruma özgü soru katalogları oluşturabilmeyi sağlar. -İşleyiş standardı – denetim standardı ile planlar – sorgular alemine spatial ilişki getirir. -Denetimin denetimi (denetim planlama) imkanı verir. -Denetime açtığınız İŞ’in akışını güncelleyerek optimize eder. !..Görevlerinden müteşekkil olmayanı denetleyemezsiniz..Her güvenlik mecraına uyarlık..Her iletişim altlığında çalışırlık..Bütün geliştirmelere açıklık..Her kurumun bilişim envanterine adapte edilirlik..Kullanıcıda uyandırdığı zihinsel intikalle yapılan iş arasında boşluk doğurmazlık..Gerçek Web Tabanlılık..Ucuza bütçelenebilinirlik..Çok dillilik.

19 -Denetimi, kurum kültürüyle entegre bir otomasyon kılmak gereği ihmal edilemez. - Çok sayıda olan denetim konularını bir tek yüzeye bir tek vektöre indirmek güçlüğü çekiliyor. -Denetim esnasında denetim planı revize edilemiyor. -Denetim araçları, işi kurgulayan akıldan genellikle bağımsız tutulduğu için israf doğuyor. !.. Görevlerinden müteşekkil olmayanı denetleyemezsiniz..Her güvenlik mecraına uyarlık..Her iletişim altlığında çalışırlık..Bütün geliştirmelere açıklık..Her kurumun bilişim envanterine adapte edilirlik..Kullanıcıda uyandırdığı zihinsel intikalle yapılan iş arasında boşluk doğurmazlık..Gerçek Web Tabanlılık..Ucuza bütçelenebilinirlik..Çok dillilik.


"TAHSİN YILMAZ TÜRK KAMU YÖNETİMİNDE DİJİTALLEŞME SUNUMU Beykoz 2011 Bilişim Kelimesi Analog ve Dijital Bilgiişlem." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları