Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Eğitimde Rehberlik 2008 – 2009 yaz okulu. PDR’de İLKELER 1)Her birey seçme özgürlüğüne sahiptir. 2)İnsan saygıya değer bir varlıktır 3)İsteğe bağlılılık.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Eğitimde Rehberlik 2008 – 2009 yaz okulu. PDR’de İLKELER 1)Her birey seçme özgürlüğüne sahiptir. 2)İnsan saygıya değer bir varlıktır 3)İsteğe bağlılılık."— Sunum transkripti:

1 Eğitimde Rehberlik 2008 – 2009 yaz okulu

2 PDR’de İLKELER 1)Her birey seçme özgürlüğüne sahiptir. 2)İnsan saygıya değer bir varlıktır 3)İsteğe bağlılılık (gönüllülük) 4)Hayat boyu yararlanılacak bir hizmettir 5)Gizlilik esastır 6)Tüm öğrencilere açık bir hizmettir 7)İlgililerin işbirliği ile yürütülmelidir 8)Bireysel farklara saygı esastır 9)Hem topluma hem de bireye karşı sorumludur 10)Eğitimin ayrılmaz bir parçasıdır.

3 HATALI ALGILAR 1) PDR yardımı bireye tek yönlü olarak doğrudan doğruya yapılan bir yardım değildir. 2) PDR yardımının temelinde bireye acımak, onu kayırmak, kol kanat germek, yol göstermek, nasihat vermek ve teselli etmek değildir. 3) PDR yardımı sadece duygusal yön ile ilgilenmez 4) PDR’de kullanılan bütün yöntem ve teknikler amaç değil araçtır.

4 HATALI ALGILAR dvm... 5) PDR yardımı akademik bir öğrenme ya da ders değildir. 6) PDR yardımı her tür problemi çözebilecek sihirli bir güce sahip değildir. 7) PDR sadece sorunlu öğrencilere verilen bir hizmet değildir.

5 REHBERLİK ANLAYIŞINDA DEĞİŞME VE GELİŞMELER Kriz Yönelimli Rehberlik Yaklaşımık İyleştirici – Çare bulucu Rehberlik yak Önleyici Rehberlik Yaklaşımı Gelişimsel Rehberlik Yaklaşımı Bireye yaşamının değişik dönemlerinde meydana gelen olağanüstü olaylar ve kriz durumlarında yardım etmedir. Örneğin; ana-baba boşanması, intihar deneyimi, ana-baba birinin kaybı, cinsel istismar, şiddete maruz kalma gibi Bireyin eksik yanları ve hatalı davranaışları üzerinde odaklaşarak bunları tamamlayıcı- iyleşitirici bir amaç edinmektedir. Okul başarısızlığı, iletişim sorunlarından kaynaklanan olumsuzluklar, düşük benlik saygısı gibi durumlar Önceki iki yaklaşımın sınırlılıklarını gidermek amacıyla ortay açıkmıştır. Olası sorunlar ortaya çıkmadan önce kestirilmekte ve rehberlik etkinlikleri ile sorunların ortaya çıkmadan önce önlenmesi söz konusudur Öğrencilerin içinde bulundukları yaş ve gelişim dönemlerinin bir gereği olarak yerine getirmeleri beklenen gelişim görevleri olduğu gerçeğinden hareketle, rehberlik hizmetlerinin çocuklara bu gelişm görevlerini kazanmaları için sistemli ve programlı bir şekilde yardım etmeyi öngörür...

6 Gelişimsel REHBERLİK Gelişimsel rehberlik çok yönlüdür. Bireyin bir bütün olarak gelişmesine odaklanır. Gelişimsel rehberlik, tedavi edici, önleyici ve kriz yaklaşımını içine alır. Gelişimsel rehberlikte psikolojik danışman algısı; okulda öğretmen ile birlikte çalışan ve bütün öğrencilere ulaşabilen bir rolü vardır.

7 PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİKTE BAŞLICA HİZMET TÜRLERİ Hizmet Alanlarına Göre Problem Alanlarına Göre Birey Sayısına Göre Öğretim Basamağına Göre Temel İşlevlerine Göre 1.Eğitim1.Eğitsel1.Bireysel1.Okulöncesi1. Uyum Sağlayıcı 2. Sağlık2. Mesleki2. Grupla2. İlköğretim2. Yöneltici 3. Endüstri3. Kişisel/Sosyal3. Ortaöğretim3. Ayarlayıcı 4. Sosyal Yardım 4. Yükseköğretim4. Geliştirici 5. Önleyici 6. Tamamlayıcı


"Eğitimde Rehberlik 2008 – 2009 yaz okulu. PDR’de İLKELER 1)Her birey seçme özgürlüğüne sahiptir. 2)İnsan saygıya değer bir varlıktır 3)İsteğe bağlılılık." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları