Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 E-TİCARET (III). Place (Yer): İnternetin sınırsız, engelsiz sadece sunucuların işlem gücüyle bağlantılı ortamı. Price (Fiyat): İnternette olmak firma.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 E-TİCARET (III). Place (Yer): İnternetin sınırsız, engelsiz sadece sunucuların işlem gücüyle bağlantılı ortamı. Price (Fiyat): İnternette olmak firma."— Sunum transkripti:

1 1 E-TİCARET (III)

2 Place (Yer): İnternetin sınırsız, engelsiz sadece sunucuların işlem gücüyle bağlantılı ortamı. Price (Fiyat): İnternette olmak firma çalışma anlayışında açıklık ve şeffaflığın egemen olmasını gerektirir. Herkesin fiyatı açıktır, sizinki de açık veya bilinebilir olacaktır. Product (Ürün): Müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını karşılayan, çalışmasını kolaylaştıran faydalarla dolu teklifiniz. Promotion (Tanıtım): On-line ve off-line olarak yaptığınız herşey.

3 Websitesi99,00% 94,00% Doğrudan Pazarlama82,30% Canlı etkinlikler/Fuarlar77,30% Basına Reklam Verme75,70% Arama Motoru74,90% Online Reklam68,90% Sosyal Medya64,00% Outbound Telemarketing49,70% Açık Hava Reklamcılığı27,90% Webcasts/Sanal Etkinlikler26,60% Radyo Reklamı26,00% TV Reklamı22,00% Diğer48,00% İngiltere’de Pazarlamacıların Kullandığı Pazarlama Araçları ve Taktikleri Ocak 2010 (582 cevap, yüzdeler) eMarketer

4 Web siteniz artık sahip olduğunuz en değerli pazarlama aracıdır. Her firma; bir medya kuruluşu gibi düşünüp, nitelikli, güncel içerik ve estetik bir dağıtım tarzını uygulamak zorundadır.

5 2013 DİJİTAL TRENDLER • İçerik pazarlaması (pazarlamasız pazarlama) • Müşteriye dönüştürme • İçeriği off-line ve on-line yaymak (hizmet, inovasyon, ürün geliştirme) • Hedefleme ve kişiselleştirme (satın alma geçmişi, davranışsal) • Müşteri deneyimi: On-line/off-line, mobil/masa üstü, mağaza/alet, pazarlama/hizmet • Pi şeklinde pazarlamacı: Analitik, veriyle karar veren, markaları anlayan, hikaye anlatan, deneyimsel pazarlamacı

6 6 A DİKKAT I İLGİ D ARZU A EYLEM KİŞİSELLEŞTİRME İNTERAKTİVİTE

7 Firmanızın Bulunması - Arama Motoru Optimizasyonu - Blog - Sosyal Medya - On-line Reklam - E-ticaret Siteleri Gelen Taleplerin Dönüştürülmesi - Sitenize Giriş Sayfası (Landing Page) - Potansiyel Müşterileri Sitede İzleme ve Yorum - Talep Yönetimi Analiz Etme - Pazarlama Analizleri - Rekabet Analizleri - Taleplerin Derecelendirilmesi

8 Farkına Varma İhtiyacın farkına varmaya yardımcı olma, çözümleri tanımlama ve daha fazla araştırmaya teşvik etme Değerlendirme Potansiyel müşterilerin satışa devri uygun mu? Onların satın alma kriterlerini belirlemelerine yardımcı olma, teklifinizi bu kriterlerle konumlandırma, ihtiyaçları daha çok öğrenme ve uygun bilgiyle cevap verme Seçim Potansiyel müşterinin açığa çıkmamış, algıladığı riskleri belirlemek, bunları gidermeye yardımcı olmak, firmanızın ve ürününüzün seçimini haklı çıkarmak. Satın Alma, Alıcının uzaklığını gidermek ve en kısa sürede almanın değerini vurgulamak

9 Neden web sitesi değiştirilir? • Yeni bir işletme havası ve yaklaşımı • Eskisinden sıkılmak • Son yeniliğin üzerinden zaman geçmesi • CEO böyle istiyor • Trend böyle Neden değiştirilmelidir? • Daha çok potansiyel müşteri tarafından bulunur olmak • Daha iyi içerik • Daha çok içerik • Optimize içerik • Gelen ziyaretçileri sıcak satın alma sürecine yönlendirmek • Daha iyi teklif ve eyleme çağrı • Daha çok teklif ve eyleme çağrı • Optimize edilmiş giriş sayfaları ve formlar • Markayı canlı tutmak • Firmayı topluma sevdirmek

10 YENİDEN TASARIMDA DİKKAT EDİLECEK KONULAR • Mevcut sitenin en değerli bölümlerinin korunması – İçerik – Linkler – Keyword rank – Dönüştürme araçları (potansiyelden ilgiliye)

11 • Kaç sayfanız var? • Kaçı yok edilecek? • Sayfalar yeni bir URL’ye taşınacak mı? • Kaç yeni sayfa yaratılacak? • En popüler içerik? • En güçlü içerik?

12 Çevreye duyarlılık (basmadan önce düşünün) Go Green X, Y, Z Kuşakları - Eğlenmeyi seven - Paylaşmayı seven - Entellektüel kendini geliştirme - Esnek çalışma saatleri - Topluluk halinde paylaşma Topluluk oluşturma Kendini uzman olarak konumlandırma Teknolojiyi yaşamı basitleştirmek için kullanma Basit olma Tek bir ekranı kullanma 3 tıklamada ulaşma Link alma, link verme Zengin Medya /Rich Media (podcast, video, vd., webinar) Sosyal Medya Blog, RSS, Sosyal Medya, SEO Daima bilgi toplama (CRM) MUTLAKA DİKKATE ALINMASI GEREKEN TRENDLER Müşterilerin ortalama satın alma süresi

13 Blog, RSS, Sosyal Medya, SEO Bütün sitelerde blog olmalıdır RSS olmalıdır: Really Simple Syndication Zengin site özeti anlamına gelen RSS seçilen haber, makale ve mesaj kaynaklarındaki yeni yazıların başlık ve özetlerini, kullanıcı için bir araya toplayan bir yazılımdır. Ziyaretçiler ne zaman, nerede ve hangi araçla isterse sitenizdeki içeriğe ulaşırlar. Sosyal Medya Pazarlamasına yardım eder. İzinli pazarlamadır. RSS

14 Online İşletmelerin Kullandığı En Önemli Zengin Medya (Rich Media) Araçları, Dünya, Ocak 2010 (Tüm katılımcıların %) Audio26% Animasyon25% Dinamik görüntülü reklam (banner, carousel, tabbed, grid views)25% Arama sonrası özel landing page22% İnteraktif katalog ve broşürler22% Videolar (Reklam, sergileme ve satış için)20% Alternatif imajlar20% Hızlı bakışlar, rollover görünüşler18% Zoom18% Color swatching/colorizing18%

15 WEB SİTESİ PLANLAMA REHBERİ 1. Aşama: Web sitesinden beklediğiniz amaçlar? Firmanızın hedefleri ve amaçları, stratejik planlaması, pazarlama planı ve e-pazarlama içinde, geniş biçimde bakmanız gerekmektedir. Sitenizin en önemli amaçları nelerdir? Uygun olanı işaretleyin. Pazarlama ve yeni müşterileri çekmek Markayı geliştirmek ve firmanın tanınırlığını artırmak On-line satış Müşteri hizmetlerini geliştirmek Mevcut müşterilerle iletişimi güçlendirmek Firma çalışanları arasındaki işbirliği ve iç iletişimi geliştirmek Satış gücünü güçlendirmek, dağıtımın verimliliğini artırmak İş ortaklarıyla işbirliğini kolaylaştırmak Diğer:

16 Sitenizin kısa ve uzun dönemli hedefleri nelerdir? Kısa Dönem: Uzun Dönem: Web siteniz genel işletme stratejisi içine nasıl uyacaktır? Web siteniz genel pazarlama stratejinizin içine nasıl uyacaktır? Web sitesi geliştirme projenizin ayrılmış bütçesi nedir? Web sitesi geliştirme projesinin zaman planlaması nasıl? Ne zaman yayına geçecek?

17 2. Aşama: Hedef Kitlenin Belirlenmesi Web sitenizin başarılı olup olmayacağı burada belli olur. Hedeflediğiniz ziyaretçiler kimlerdir? Bu kişileri sitenizle ilişki içinde harekete teşvik etmek, onların bireysel ihtiyaçlarını karşılayarak olabilir. Bu hareket; bilgi talep edilmesi, sipariş verilmesi, newsletter’a üyelik veya sadece sitenizi gelecek ziyaretler için bookmark’lamak veya diğer şekillerde olabilir. Hedef Kitle # 1 Bu izleyici grubu için amacınız: Bu izleyici grubu için gerekli olan bilgi, ürün özellikleri, faydalar

18 3 Aşama: Rakipleri Analiz Etmek Etkili tasarlanmış bir web sitesi küçük bir firmanın büyük görünerek rakipleriyle yarışmasını sağlar. Ya da zayıf bir site büyük ve güçlü bir firmanın imajına zarar verip küçük ve önemsiz gösterebilir. Sitenizin rakiplerinkiler arasından öne çıkmasını sağlayın. İlk izlenimi muhteşem olmalı, devamında değerli bilgi ve ürün özellikleriyle ziyaretçileri müşteriye dönüştürmelidir. Nasıl öne çıkabilirsiniz? En önemli rakipleriniz kimlerdir? Onların sitelerini incelemeye zaman ayırın. Onların başarı ve başarısızlıklarından öğrenin. Rakip # 1 Web sitesi adresi: Bu sitede hoşunuza giden şeyler: Bu sitede beğenmediğiniz şeyler: Firmanızı bu rakipten daha farklı ve daha iyi yapan şey nedir?

19 4. Aşama: Mevcut Web Sitenizi Gözden Geçirin Sitenizin yenilenmesi gerektiği aşamada bile bu haliyle iyi çalışan ve yenisine aktarılması gereken özellikleri olabilir. İyi Yönler Mevcut sitenizde beğendiğiniz özellikler nelerdir? İyi çalışan şeyler nelerdir? Kötü Yönler Mevcut sitenizde beğenmediğiniz özellikler nelerdir? Nerede problem vardı? Geri Bildirim Müşterilerimiz ve müşteri adayları genellikle en sıkı eleştirmenlerimizdir. Bu kişiler siteniz hakkında neler söyledi?

20 5. Aşama: Site İçeriği ve Özelliklerini Dikkatlice Düşünme Aklınızda mutlaka hedef izleyici kitlesi olmalıdır. Onların arzu ettiği içerik ve özellikleri eklemeliyiz. Unutmayın, siteniz sizin için değil, onlar içindir. Tamamen onların ihtiyaçları üzerinde yoğunlaşın. Siteniz müşterilerinizin sizinle iş yapmasını kolaylaştırmalıdır. 1.Web sitesinde hangi içerik sunulacak? 2.Bu içerik nereden gelecek? Yeni mi, yeniden biçimlendirilmiş mi, ikisi mi? 3.İçerik farklı ziyaretçi bölümleri için ayrıca kişiselleştirilecek mi? Evetse, nasıl? 4.Hangi sıklıkta yeni içerik eklenecek? İçeriği kim güncelleştirecek?

21 6. Aşama: Başarı Ölçütlerinizi Belirleyin Şimdi, başarı kriterlerimize karar vereceğiz. Ölçülemeyen şey yönetilemez. Başarı ölçütleri neler olabilir? 1.Firmanızın teklifine gelen talep sayısı 2.On-line satış rakamları 3.Newsletter üye sayısı 4.Arama motorlarındaki sıralama (ranking) 5.Siteye gelen ziyaretçi sayısının artması 6.Müşteri hizmet verimliliğindeki artışlar

22 Daha detayda aşağıdaki kriterler de her birinin firmanız için uygunluğu ekip olarak düşünülerek seçilebilir. 1.Ziyaretler (Visits) 2.Ziyaretçiler(Visitors) 3.Sayfa İzleme(Pageview) 4.Tekil Ziyaretçi (Unique Visitor) 5.Toplam Ziyaretçi Sayısı (Total Visitors) 6.Tıklanma Oranı (Clickthrough Rate- CTR) 7.Tıklama Başına Maliyet (Cost per Click) 8.Sipariş Başına Maliyet (Cost per Order) 9.Müşteri Edinme Maliyeti (Cost Per Customer Acquired) 10.Terk Etme Oranı (Abandonment Rate) 11.Ziyaret Süresi (Length of Page Visit/Lenght of User Views) 12.Trafik Kaynakları (Traffic Sources) 13.Geri Dönüş Oranı (Bounce Rate) Lütfen beş adet başarı kriteri seçiniz:

23 • Arama motorları taze içeriği sever • Ziyaretçiler taze içeriği sever • SEO için daha çok şans • Dikkat çeken, önemli şeyler yaratma imkanı • Daha çok her zaman daha iyidir NİTELİKLİ İÇERİK DAHA ÇOK ZİYARETÇİ ÇEKER

24 İÇERİK PAZARLAMASI/ÖZELLEŞTİRİLMİŞ MEDYA ÜRÜNLERİ • Makaleler (online rehberlere, forumlara, bloglara, web sitelerine) • Bloglar • Örnek Olaylar (Case Studies) • Veriye bağlı içerik pazarlaması (online hesap makinaları, tahmin) • Dijital dergiler • eKitaplar • eNewsletters • Kişisel etkinlikler • Mikrositeler • Mobil içerik (PDA/iPhones, smart phone içerikleri) • Podcasts • Basılı dergiler • Basılı haber bültenleri • Geleneksel medyada tanıtım (white papers/ diğeriçeriği basılı reklamla tanıtmak) • Araştırma Raporları • Blog dışındaki sosyal medya (Twitter, Facebook, LinkedIn, etc.) • Video • Sanal Konferanslar • webinars/webcasts • white papers

25 On-line ürün katalogları E-ticaret özellikleri/On-line ürün satışı Talep yaratma becerileri On-line müşteri hizmet özellikleri Password’lü alanlar/ “Sadece üyelere özel” içerik İntranet: Çalışanların iletişimi ve işbirliği Extranet: İş ortaklarıyla iletişim ve işbirliği İnteraktif demolar/sunuşlar İçerik Yönetimi Araçları/Teknik olmayan web yayıncılığı sistemi İzinli programları/E - Newletter Yeni Eleman Alma/Kariyer Fırsatları Tartışma Forumları Yatırımcı ilişkileri/basınla ilişkiler Arama motoru pazarlaması programları Firma içindeki mevcut veritabanları/uygulamalarla entegrasyon Diğer:

26 26 İÇERİK AÇISINDAN BAŞARILI BİR SİTENİN ÖN HAZIRLIĞI İlk şart: Gerçekten kaliteli ve farklı bir ürün/hizmet/fikre sahip olmak 1- Doğru bir iş tanımı, strateji ifadesi 2- Kurumsal kimlik ve imajın belirlenmesi 3- Firmanın farklılıklarının belirlenmesi: Karşı taraf sizden ürünü değil sunduğunuz çözümü, faydayı satın alır. Bunda üstün olduğunuz özellikleri anlatın. 4- Ürün/hizmetin yansıtılması 5- Firmanın kuruluşu, kısa tarihi, yöneticileri, üretim tesisleri, kalite belgeleri, yönetim politikası 6- Sosyal sorumluluk çalışmaları 7- İşçi çalıştırma ve çevreye ilişkin yaklaşım 8- Dağıtım politikası 9- Referanslar 10- Alınan ödüller

27 27 • Sitede kaç sayfa olacak? • Her sayfada sunulacak metin ve grafikler • Grafikler nereden gelecek, metni kim yazacak? • Masrafları kısmak için pazarlamanın halen kullandığı metin, fotoğraf ve diğer materyallerden yararlanılabilir mi? • Renk? • Firmanın kullandığı, bilinen bir logosu varsa bu sitede nasıl kullanılacak? • Sitede ses olacak mı? Neden? Müzik? Neden? • Görüntülü video veya video klipler olacak mı? Neden? • Fabrika ve ofisleri gösteren harita/krokiler kullanılacak mı? • Basın duyuruları ve makalelere yer verilecek mi? Evetse nasıl? • Yatırımcılar için bilgi verilecek mi? • İşe almada kullanılacak mı? • Online ders, kurs, yardım bilgisi olacak mı? • Bağlı, ilişkili diğer sitelere link verilecek mi? Bu linklerle birlikte isim, logo, URL, reklam banner’ı veya diğer içerik de ilişkilendirilecek mi? • Siteden bilgi, dosya veya yazılım indirilmesine izin verilecek mi?

28

29

30

31 31 ETKİLİ WEB SİTESİ KURUN 1- Nitelikli İçerik 2- Sitede Rahat Dolaşım 3- Bilginin İletilmesi 4- Kolay Erişim/Yükleme 5- Sürekli Güncelleme

32 32 Kullanıcı merkezli bir web sitesinin tasarımı • Ana Sayfa: Etkili arama aracı olan, ana işlevlerin açıkça anlatıldığı, basit ve net bir sayfa • Kategorileştirme: Hizmetlerin, araçların ve ürünlerin basit yerleştirimi ve sınıflandırılması • Ürün Bilgisi: Açık resimler, kesin ve yeterli açıklamalar, ürünlerin anlaşılır biçimde kıyaslaması • Müşteri Hizmeti: Kolay erişim ve müşteri problemleri ve ilgili konularda iletişim adresleri • Çıkış ve kayıt kolaylığı

33

34

35 35

36 FAYDALAR Maliyet tasarrufları (Cost savings) Zaman tasarrufu (Time savings) Artan etkililik (Increased efficiency) Artan verimlilik (Improved productivity) Kalite (Quality) Son kullanıcı faydaları (Benefits for the end- user) Topluma faydaları (Benefits for the society) TEKNOLOJİK UZMANLIK Profesyonellik (Professionalism) Uzmanlık (Expertise) Deneyim (Experience) Beceri (Capability) Yeterlilik (Competence) Teslimat detayları (Delivery details) Teknolojik liderlik (Technological leadership) İLİŞKİ TAAHHÜTLERİ Bağlılık (Commitment) İşbirliği (Cooperation) Ortaklık (Partnership) İletişim/ilişki (Interaction/Communication) Bilgi paylaşımı (sharing knowledge) Ortak hedefler (shared goals) Destek (Support) Müşteri odaklılık (Customer Orientation) Müşterinin işini anlamak (Familiarity with customer’s business) Müşteri ihtiyaçlarını karşılamak (Meeting the customer’s needs) Müşteri göre uyarlama (Customization) Esneklik (Flexibility) Güven(Trust) Güvenilirlik (Reliability) Verdiği sözleri tutmak (Keeping Promises) Sorumluluk (Responsibility) Uzun dönemli ilişki(Long term relationship) İlişki tarihi (History of the relationships) Gelişen ilişkiler (Developing relationships) İlişkinin geleceği (Future of the relationship)

37

38

39 39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50 3M’s Legacy Home Page June 2009 “3M’s Global Home Page Redesign: Collaboration That Delivered Business Results”

51 3M’s Redesigned Home Page (US Version) June 2009 “3M’s Global Home Page Redesign: Collaboration That Delivered Business Results”

52 3M’s New Home Page Fits Local User Expectations In Hong Kong June 2009 “3M’s Global Home Page Redesign: Collaboration That Delivered Business Results”

53

54

55

56

57 Design principleExplanationExamples ContrastOur visual system is hardwired to discern the differences between things we see, starting with the biggest differences and working down to the smallest. Contrast accentuates the differences between elements in a design. Benefits: • Helps users sort through information more efficiently • Draws attention to the most important content • Improves legibility and ease of use (especially important for sites designed for seniors) How to implement: • Manipulate physical size of imagery on page and white space surrounding it to create contrast. • Use a complementary color palette for maximum contrast and maximum visual stability (for example, black and white, blue and orange, red and green, yellow and violet). Apple (www.apple.com) High-contrast photography on all pages draws attention to design and product features; white background accentuates contrast. Nine West (www.ninewest.com) Monochromatic scheme, photos shot in high-contrast glamorous lighting, and white background draw attention to essential content (products). Repetition or rhythmRepetition or rhythm creates a sense of harmony and visual unity. Benefits: • Creates a unified, cohesive feel • Projects a sense of order that makes it easier for customers to understand content • Showcases a product or idea in a more visually appealing manner How to implement: • Repeat or alternate images, lines, shapes, colors, textures, or patterns. • Create a patterned background with repetitive elements. • Repeat a style (rounded corners, color scheme, bold rules) throughout the site to increase visual consistency. TED (www.ted.com) Image links (searchable by theme, title, and speaker) to speeches are repeated on page in an unconventional layout adding excitement and interest to the page. Apple (www.apple.com) Photos of latest products are repeated horizontally across pages, each representing a different feature. Emphasis or dominanceEmphasis or dominance is used to create a focal point that makes the most important element in a design stand out. Benefits: • Used to create a systematic visual hierarchy • Draws the user’s eye to the most relevant content How to implement: • Change size of imagery to emphasize or de-emphasize. • Place important elements in the center of photos or illustration to draw maximum attention. • Use contrasting colors to accentuate differences. H&M - Fashion Against AIDS (http://projects.greatworks.se/ hm/FAA/demo/Container/ index2.html) A full-page photo in high- contrast black and white against a neutral deep gray background puts emphasis on the fashion designer. Tiffany (www.tiffany.com) Site opens with a large-sized, close-up photo emphasizing the famous blue Tiffany gift box with white ribbon; large product shots with ample surrounding white space dominate secondary pages.

58

59

60

61

62

63

64 64 WEB SİTELERİNİN RATİNGİNİ ÖLÇÜN Google Insights For Search Iconinteractive.com/Tools

65 65 1- ARAMA MOTORU OPTİMİZASYONU 2- ÜCRETLİ ARAMA/TIKLAMA BAŞINA ÖDEME (PPC) 3- DİKEY ARAMA MOTORLARI VE REHBERLER 4- BAĞLAMSAL REKLAMLAR ARAMA MOTORU PAZARLAMASI

66 66 RobotlaraSevimliGörünme Grafikleri azaltın. Bunları değil sadece metni görürler. Grafiklerin üstüne metin, başlık koyun. Her sayfanın altına firma iletişim bilgisi, update tarihi Güçlü bir web sitesi başlığı seçin. Bookmark’da bu okunacaktır. Meta tag’ları geliştirin. Anahtar kelimeler üzerinde çalışın. Anahtar kelimeleri sayfalardaki yazılarda, en başta kullanın Link verin, link alın Anahtar kelime: Hem uzun, hem kısa, çeşitli kullanımlar, ingilizce’de çoğul, bölge ismi, yanlış yazım, dünyadaki adlandırmalar Sayfalara gizli, ilgisiz kelimeler yazmayın... ARAMA MOTORU OPTİMİZASYONU

67 VIEW-GÖRÜNÜM SOURCE-KAYNAK

68 68 Grainger Industrial Supply

69 TITLE TAG-SAYFA BAŞLIĞI DESCRIPTION- HTML METATAG TANIM

70 Grainger Industrial Supply WEB SİTESİ BAŞLIĞI-TITLE TAG

71 VIEW-GÖRÜNÜM SOURCE-KAYNAK

72 TITLE TAG-SAYFA BAŞLIĞI DESCRIPTION- HTML METATAG TANIM

73 LANDING PAGE 1- E-ticaret sitesi 2- Marka tanıtımı amaçlı 3- Talep yaratma amaçlı 4- Eğitim amaçlı

74 74 SİTETRAFİĞİNİÖLÇÜN Ne kadar ziyaretçiyi çekiyoruz? Kaç sayfamıza bakılıyor? Ne kadar kişi tekrar geri dönüyor? Bunlar kim? Hangi arama motorlarından geliyorlar? Tipik web-hosting düzenlemeleri nedir? Hangi anahtar kelimeleri kullanıyorlar? Ne zaman geliyorlar? Siteye nereden giriyorlar? Nereden çıkıyorlar? Bedava içerik için mi geliyorlar? Kaç sayfa okuyorlar? Hangi linklere tıklıyorlar? En popüler sayfalar?

75 75 WEB SİTENİZİN TANITIMI Arama Motorları Rehberler B2B e-pazaryerleri Doğrudan Pazarlama ( ile tanıtım) Klasik Yöntemler: Tüm basılı materyallerinizde web adresinizi belirtin

76

77

78


"1 E-TİCARET (III). Place (Yer): İnternetin sınırsız, engelsiz sadece sunucuların işlem gücüyle bağlantılı ortamı. Price (Fiyat): İnternette olmak firma." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları