Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Zaman Yönetimi Dr. Berna Bridge Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Zaman Yönetimi Dr. Berna Bridge Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi."— Sunum transkripti:

1 Zaman Yönetimi Dr. Berna Bridge Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi

2 Zaman Yönetimi Kavramı zEn değerli hazinemiz, malvarlığımız zamandır. zZaman soyut bir kavramdır. Ancak temel bir kaynaktır. Herkes için eşit dağıtılmıştır. zZamanımızı etkin geçirmek günümüzde önemli bir yönetim becerisi olarak görülmektedir.

3 zBir gün saniye zZamanımızı etkin kullanabiliyor muyuz? zÖğrencilerimize bu konuda eğitim verebiliyor muyuz? zGeri getirebiliyor muyuz?Ödünç alabiliyor muyuz?

4 Öğretmenin kişisel zaman yönetimi zBugünkü başarımız geçmişte zamanı nasıl kullanabildiğimizin sonucudur. zBugünü yaşarken geleceği planlarız, yaratırız. zGeçmiş, gelecek, bugün birbirine bağlıdır. zYaşamımızı iyi planlamalıyız.

5 zGeçmişe çok odaklanmadan, yalnızca bugüne düşünmeden, geleceği de düşünerek yaşamak başarı getirir.

6 Değişik yaklaşımlar zKendini toparla yaklaşımı-yaşamdaki düzensizliği düzene çevir. İyi bir sistem oluştur. zSavaşçı yaklaşımı-çok yoğun bir iş ortamı içinde bulunanlar verimli ve bağımsız çalışabilme amacıyla zamana sahip çıkma üzerine odaklanır.

7 zHedef yaklaşımı-Uzun, orta, kısa vadeli planlama, hedef belirleme, kendini motive etme üzerine odaklanır. zABC yaklaşımı-Önceliklerin sıralanması, değerlerin belirlenmesi zSihirli araç yaklaşımı-doğru aracı kullan, örneğin bilgisayar, ajanda...

8 zKendini akıntıya bırak yaklaşımı-yaşamın doğal uyumuna dönme yaklaşımı, doğanın akışında uyum vardır anlayışı, geleneksel zaman yönetimine pek yakın değil zİyileştirme yaklaşımı-mükemmeliyetçi kişiler her şeyi en ince ayrıntısına kadar yönetmeye çalışırlar. Bu açıdan oluşan psikolojik ve sosyolojik yetersizliği iyileştirmeye odaklanır

9 Öğretimsel zamanın yönetilmesi zKişisel zamanını iyi yöneten öğretmen kendini daha fazla geliştirebilir. zÖğretmen sınıfta öğretimsel zamanı iyi öğretmelidir. zDerse uygun bir biçimde başlamalı, öğrencilerin öğrenmesi için konuya yeterli zamanı ayırmalı, uygun bir biçimde bitirmelidir.

10 zDers içeriğinin güçlüğüne göre dersin ritmi ayarlanmalıdır. zBekleme süresi 3 ile 10 saniye arası olmalıdır. zÖğretmen sınıfın genel durumunu dikkate almalıdır.

11 Derse başlama zDerse iyi başlamalı, gürültü varsa beklemeli, beklenen dakika sayısı tahtaya yazılmalı ve tenefüste telafisi yapılmalıdır. zÖğretmen derse hazırlı ve motive gelmeli, özel sorunları derse taşımamalı, bir ders ve daha öncesi anlattıklarını anımsamalı, programlı ve planlı olmalıdır.

12 zKötüve bir başlangıç olumsuz bir öğrenme iklimi oluşturur. zDerse güleryüzle ama disiplinli başlamak gerekir. zGeç gelenlerden geç kağıdı istenmelidir, geç kalma kabul edilir bir davranış olmamalıdır.

13 Ders esnasında zÖnce verilen ödev denetlenmeli, üzerinden geçilmeli, anlaşılmayan bölümleri öğretmen tekrar açıklamalıdır. zDaha sonra bir önceki dersin kısa bir özeti verilmelidir. zDaha sonra yeni konu eski konuyla bağlantılandırılarak ve örneklerle anlatılmalıdır.

14 Dersin sonunda zDersin bitimine beş dakika kala o ders anlatılan konu özetlenmeli, konuyla ilgili ezbere dayanmayan, öğrenmeyi desteleyici dakikalık ödev verilmeli, verilen ödevin tüm öğrenciler tarafından bilinmesi için ödev tahtaya yazılmalı ve bir kutu içine alınmalıdır. zEgzersiz ya da problem çözümü yoksa yeni konuyu kitaptan okuma ya da tekrar ödevi verilebilir.

15 Öğrenciler için bireysel zaman oluşturma zDers esnasında oluşturmak olası değilse tenefüste öğrencinin anlamadıı konuda ona yardımcı olunmalıdır. zDers esnasında öğrenciyle bireysel ilgilenmek uğruna diğer öğrenciler ihmal edilmemeli ve gürültülü bir ortama izin verilmemelidir. zAncak diğerleri bireysel çalışma yaparken öğrencilere tek tek zaman ayırmalıdır.


"Zaman Yönetimi Dr. Berna Bridge Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları