Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Dr. Berna Bridge Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Dr. Berna Bridge Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi"— Sunum transkripti:

1 Dr. Berna Bridge Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Sınıf Organizasyonu Dr. Berna Bridge Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi

2 Sınıf organizasyonu Sınıf ortamının ders yılı başlamadan eğitim ve öğretime uygun duruma getirilmesi gerekir. Sınıf organizasyonu öğrencinin öğrenmesini ve davranışını etkiler. Sınıfın temizliği, havalandırılması, eşyaların yerleşme biçimi, sıcak, soğuk, kalabalık, gürültülü olması öğrenci-öğretmen etkileşimini etkiler.

3 Görsel boyut: Resimler, tablolar, grafikler, mevsim şeritleri…
İyi bir sınıf çevresi öğrenmeyi destekler, motivasyonu arttırır, iyi bir etkileşim sağlar. Öğrenciler haftada 5 gün, 7 saat, yani evdeki odalarından daha çok zamanı sınıflarında geçirir.

4 Dört temel ilke Serbest dolaşım alanlarını belirlemek
Öğrenciler öğretmen tarafından kolayca görülebilmeliler. En önemli yönetim görevi öğrencileri dikkatle gözlemlemektir. Öğretmenin sınıfı yönetme başarısı her zaman her öğrenciyi görebilme yeteniğine bağlıdır.

5 Çok sık kullanılan öğretim materyallerini korumak ve öğrencilerin kolayca ulaşabilmesini sağlamak
Sınıftaki bütün öğrencilerin ders, tahtayı ve gösterileri kolayca görebildiğinden emin olmak

6 Öğrenci sayısı Otuzun üstünde olması çok sağlıklı değil.
16 dan daha az ise, küçük sınıf, orta sınıf, 30 üstü büyük sınıf Az sayı olduğunda öğretmen daha iyi ilgilenebiliyor, daha güçlü bir etkileşim ve daha az istenmeye davranış oluyor, öğretmen öğrenciyi daha iyi tanıyor.

7 Işık ve ısı Ideal sınıf ısısı 19-21
Işıktaki değişim başarı ve tutumlarda çok etkili değil. Tahtayı görebilmek ve yazılanları okuyabilmek yeterli.

8 Renk ve görünüm Renkler öğrenci psikolojisini etkilemekte… Yeşil-güven
Siyah-güç ve tutku Mavi-sakinlik, dinlendirici Lacivert-otorite, verimlilik Pembe-rahatlatıcı, aynı zamanda çocuk rengi Sarı-geçici,dikkat çekici Kırmızı-uyarıcı, kan akışı, tansiyonu yükseltici

9 Sınıf duvarlarında açık renkler yeğlenmeli
Sınıf ferah görünmeli İnsan doğası estetiği arar

10 Gürültü Sınıfın fiziksel düzenini bozar
Öğrenci öğretmenin anlattığını duymakta zorlanır Dikkati dağılır Öğretmen sınıf içindeki gürültüyü engelleyebilir, engellemelidir

11 Temizlik Sınıfı temiz tutmak tüm öğrencilerin görevi olmalıdır.
Temiz olmamam hali insan doğasına aykırı bir durumdur. Herkes temiz bir ortamda yaşamak ve çalışmak ister.

12 Sınıfın temiz olması eğitim ve öğretime verilen önemi de gösterir.
Sınıf temizliği öncelikli sınıf kuraları arasında yer almalıdır. Sınıf temizliği öğrenci ve öğretmenlerin ailede kazandığı temizlik alışkanlığıyla da ilgilidir. Ailede kazanılan temel temizlik alışkanlığı sınıf ortamında sürer.

13 Sınıfın fiziki düzeninin oluşturulması
İlköğretim sınıflarında sınıf kütüphaneleri, okuma, yazma merkezleri, motivasyon köşeleri oluşturulabilir. (Öğrenme merkezleri) Bireysel çalışma köşeleri, bir masa ve iki sandalye, duvara dönük, kitap dolabına yakın olabilir. Öğrenme köşeleri-öğrencinin düzeyine göre ödev verilen, küçük çalışma grupları

14 Her öğrencinin öğrenme köşesinde geçireceği süre gerçekçi olarak belirlenmelidir.
Gereğinden fazla olan süreler öğrencinin öğrenme kaybına neden olabilir.

15 Davranışların şekilllenmesi
Güvenlik ve korunma-psikolojk ve fiziksel Sosyal ilişkiler Sembolik özdeşim-ilköğretim, lise Öğretim araçları Gelişme Hoşnutluk-sınıf ortamı çekici ve hoş mu?

16 Sınıf yerleşim düzeni Öğretmen oturma düzenine göre öğrencilerle iletişim kurar. Yerleşim planı yaparken öğretmen biryesel özellikleri dikkate almalı ancak adil olmalıdır. 15-20 günde bir adil olmak için yerleşim planını değiştirmeli, her öğrenciye önde, arkada, sağda, solda oturma olanağı vermelidir.

17 Birbiriyle samimi olanlar yakın oturursa gürültü olabilir.
Başarı ve ilgi düzeyi düşük olan öğrenciler ön sıralarda oturmalıdır.

18 Sıralı yerleşim düzeni-klasik düzen, iki kişilik sıralarla
Bireysel yerleşim düzeni-tek kişilik sıralarla Çok gruplu yerleşim düzeni-dörtlü, küme çalışması düzeninde Tek grup düzeni-U şeklinde ve herkes yanyana Oditoryum düzeni-Tek kişilik sıralarda, arka arkaya


"Dr. Berna Bridge Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları