Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sınıf Organizasyonu Dr. Berna Bridge Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Sınıf Organizasyonu Dr. Berna Bridge Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi."— Sunum transkripti:

1 Sınıf Organizasyonu Dr. Berna Bridge Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi

2 Sınıf organizasyonu zSınıf ortamının ders yılı başlamadan eğitim ve öğretime uygun duruma getirilmesi gerekir. zSınıf organizasyonu öğrencinin öğrenmesini ve davranışını etkiler. zSınıfın temizliği, havalandırılması, eşyaların yerleşme biçimi, sıcak, soğuk, kalabalık, gürültülü olması öğrenci-öğretmen etkileşimini etkiler.

3 zGörsel boyut: Resimler, tablolar, grafikler, mevsim şeritleri… zİyi bir sınıf çevresi öğrenmeyi destekler, motivasyonu arttırır, iyi bir etkileşim sağlar. zÖğrenciler haftada 5 gün, 7 saat, yani evdeki odalarından daha çok zamanı sınıflarında geçirir.

4 Dört temel ilke zSerbest dolaşım alanlarını belirlemek zÖğrenciler öğretmen tarafından kolayca görülebilmeliler. En önemli yönetim görevi öğrencileri dikkatle gözlemlemektir. Öğretmenin sınıfı yönetme başarısı her zaman her öğrenciyi görebilme yeteniğine bağlıdır.

5 zÇok sık kullanılan öğretim materyallerini korumak ve öğrencilerin kolayca ulaşabilmesini sağlamak zSınıftaki bütün öğrencilerin ders, tahtayı ve gösterileri kolayca görebildiğinden emin olmak

6 Öğrenci sayısı zOtuzun üstünde olması çok sağlıklı değil. z16 dan daha az ise, küçük sınıf, orta sınıf, 30 üstü büyük sınıf zAz sayı olduğunda öğretmen daha iyi ilgilenebiliyor, daha güçlü bir etkileşim ve daha az istenmeye davranış oluyor, öğretmen öğrenciyi daha iyi tanıyor.

7 Işık ve ısı zIdeal sınıf ısısı zIşıktaki değişim başarı ve tutumlarda çok etkili değil. zTahtayı görebilmek ve yazılanları okuyabilmek yeterli.

8 Renk ve görünüm zRenkler öğrenci psikolojisini etkilemekte… zYeşil-güven zSiyah-güç ve tutku zMavi-sakinlik, dinlendirici zLacivert-otorite, verimlilik zPembe-rahatlatıcı, aynı zamanda çocuk rengi zSarı-geçici,dikkat çekici zKırmızı-uyarıcı, kan akışı, tansiyonu yükseltici

9 zSınıf duvarlarında açık renkler yeğlenmeli zSınıf ferah görünmeli zİnsan doğası estetiği arar

10 Gürültü zSınıfın fiziksel düzenini bozar zÖğrenci öğretmenin anlattığını duymakta zorlanır zDikkati dağılır zÖğretmen sınıf içindeki gürültüyü engelleyebilir, engellemelidir

11 Temizlik zSınıfı temiz tutmak tüm öğrencilerin görevi olmalıdır. zTemiz olmamam hali insan doğasına aykırı bir durumdur. zHerkes temiz bir ortamda yaşamak ve çalışmak ister.

12 zSınıfın temiz olması eğitim ve öğretime verilen önemi de gösterir. zSınıf temizliği öncelikli sınıf kuraları arasında yer almalıdır. zSınıf temizliği öğrenci ve öğretmenlerin ailede kazandığı temizlik alışkanlığıyla da ilgilidir. Ailede kazanılan temel temizlik alışkanlığı sınıf ortamında sürer.

13 Sınıfın fiziki düzeninin oluşturulması zİlköğretim sınıflarında sınıf kütüphaneleri, okuma, yazma merkezleri, motivasyon köşeleri oluşturulabilir. (Öğrenme merkezleri) zBireysel çalışma köşeleri, bir masa ve iki sandalye, duvara dönük, kitap dolabına yakın olabilir. zÖğrenme köşeleri-öğrencinin düzeyine göre ödev verilen, küçük çalışma grupları

14 zHer öğrencinin öğrenme köşesinde geçireceği süre gerçekçi olarak belirlenmelidir. zGereğinden fazla olan süreler öğrencinin öğrenme kaybına neden olabilir.

15 Davranışların şekilllenmesi zGüvenlik ve korunma-psikolojk ve fiziksel zSosyal ilişkiler zSembolik özdeşim-ilköğretim, lise zÖğretim araçları zGelişme zHoşnutluk-sınıf ortamı çekici ve hoş mu?

16 Sınıf yerleşim düzeni zÖğretmen oturma düzenine göre öğrencilerle iletişim kurar. zYerleşim planı yaparken öğretmen biryesel özellikleri dikkate almalı ancak adil olmalıdır. z15-20 günde bir adil olmak için yerleşim planını değiştirmeli, her öğrenciye önde, arkada, sağda, solda oturma olanağı vermelidir.

17 zBirbiriyle samimi olanlar yakın oturursa gürültü olabilir. zBaşarı ve ilgi düzeyi düşük olan öğrenciler ön sıralarda oturmalıdır.

18 zSıralı yerleşim düzeni-klasik düzen, iki kişilik sıralarla zBireysel yerleşim düzeni-tek kişilik sıralarla zÇok gruplu yerleşim düzeni-dörtlü, küme çalışması düzeninde zTek grup düzeni-U şeklinde ve herkes yanyana zOditoryum düzeni-Tek kişilik sıralarda, arka arkaya


"Sınıf Organizasyonu Dr. Berna Bridge Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları