Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KALİTE KONTROL VE KALİTE GÜVENCE KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KALİTE KONTROL VE KALİTE GÜVENCE KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON."— Sunum transkripti:

1 KALİTE KONTROL VE KALİTE GÜVENCE KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

2  KALİTE KONTROL NEDİR ?  KALİTE GÜVENCE NEDİR ?  NERELERDE UYGULANIRLAR ?  NELERLE İLGİLENİRLER ? KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

3 KALİTE KONTROL NEDİR ?  Ürün ve/veya hizmetlerin, önceden belirlenmiş hedeflere uygunluğunu sağlamak amacıyla teknik, istatistik, ölçüm, deney gibi uygulamalar ile yürütülen faaliyetlerdir KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

4  ISO9000 STANDARDI, KALİTE KONTROLU ŞÖYLE TARİF EDER :  KALİTE GEREKLİLİKLERİNİ KARŞILAMAK ÜZERE KULLANILAN OPERASYONEL TEKNİKLER VE FAALİYETLER KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

5  ISO9000 KALİTE GÜVENCEYİ İSE ŞÖYLE TANIMLAR :  BİR KURULUŞUN KALİTE GEREKLİLİKLERİNİ YETERLİ DERECEDE GÜVEN ALTINA ALMAK AMACIYLA UYGULANAN PLANLANMIŞ FAALİYETLER SİSTEMİ KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

6  ISO9000 standardının 7. Maddesi üretim ve hizmetin gerçekleştirilmesi başlığı altında kalite kontrol yöntemlerini tanımlanmaktadır. Üretim ve hizmet sunumunun kontrolü, üretim ve hizmet sunumunun serbest bırakılması, izleme, ölçme bölümlerinde kalite kontrol konuları yer almaktadır. KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

7 KALİTE KONTROL NERELERDE UYGULANIR ? KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

8  KK, İMALAT VE HİZMET SEKTÖRLERİNDE KULLANILIR.  KK, BİR İŞLETMENİN BÜTÜN FONKSİYONLARINDA UYGULANABİLİR (TASARIM,ÜRETİM, İK, FİNANS, SATINALMA,VB) KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

9 KK AŞAMALARI  GİRDİ KK  SÜREÇ KK  ÇIKTI (FİNAL) KK KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

10

11 GİRDİ KK UYGULAMASI  İŞLETMEYE ÜRÜN VEYA HİZMET ÜRETİMİ AMACIYLA DIŞ KAYNAKLARDAN TEDARİK EDİLEN GİRDİLERİN,ÖNCEDEN BELİRLENMİŞ KRİTERLERE GÖRE KONTROL EDİLMESİ KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

12  SÜREÇ KK KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

13 ÇIKTI (FİNAL) KK  İŞLETMEDE YÜRÜTÜLEN ÇEŞİTLİ FAALİYETLER SONUCU ORTAYA ÇIKAN ÜRÜN VEYA HİZMETİN, ÖNCEDEN BELİRLENMİŞ KRİTERLERE UYGUNLUĞUNUN KONTROLU. KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

14

15

16

17 17 Process Focus and Continuous Improvement  A process is a sequence of activities that is intended to achieve some result

18 KALİTE KONTROLUN İŞLETMEYE KATKILARI (AZALAN)  Hurda, fire, ıskarta, atık, vb oranının azalması,  Girdilerin azalması(hammadde, enerji, vb),  Yeniden düzeltme (tashih) işlemlerinin azalması,  Üretimdeki duraklamaların azalması,  Müşteri şikayetlerinin azalması,  İadelerin azalması,  Maliyetlerin azalması, KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

19 KALİTE KONTROLUN İŞLETMEYE KATKILARI (ARTAN)  Daha yüksek bir üretim hızına ulaşılması,  Çıktıların artması,  Verimliliğin artması,  Çalışanların firmaya bağlılığının artması,  Müşteri istek ve beklentilerinin karşılanma oranının artması,  Marka imajı ve güvenilirliğin artması  Satışların artması,  Maliyetlerin artması KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

20  100 BİRİM ÜRÜNDE %10 HATA/FİRE ORANI İLE ÇALIŞILDIĞINDA ELDE EDİLEN ÇIKTI MİKTARI:  100 x0,9=90 BİRİM ÜRÜN KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

21  AYNI İŞ YERİNDE AYNI ÜRÜNÜN %10 HATA/FİRE ORANI İLE DEĞİL AMA % 5 HATA/FİRE ORANI İLE ÜRETİLDİĞİNİ DÜŞÜNECEK OLURSAK :  100x0,95=95 BİRİM ÜRÜN KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

22  YİNE AYNI İŞYERİNDE DURAKLAMALARIN, DUR-KALKLARIN, AYAR DÜZELTME VEYA YENİ AYAR ÇALIŞMALARININ AZALTILMASI İLE ÜRETİM HIZININ %10 ARTTIĞINI KABUL EDERSEK :  100x1,10 =110 BİRİM ÜRÜN  110x0,95 =104,5 BİRİM ÜRÜN KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

23  İLK DURUM : 90 ÜRÜN  SON DURUM :104.5 ÜRÜN  VERİM ARTIŞI : (104,5-90)/90X100= %16,11 KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

24 KALİTE GÜVENCEKALİTE KONTROL TANIM SİSTEM KALİTESİ PARÇA VE ÜRÜN KALİTESİ ODAKLANMA SÜREÇLERHATALAR HEDEF SÜREKLİ İYİLEŞMEHATA TESPİTİ NASIL KYS SÜREKLİLİĞİPROBLEM ÇÖZME NE ÖNLEYİCİMUHAFAZA EDİCİ SORUMLULUK HERKESÖZEL EKİP

25  Examples  Airlines :On-time, comfortable, low-cost service  Health Care : Correct diagnosis, minimum wait time, lower cost, security  Food Services :Good product, fast delivery, good environment  Postal Services : Fast delivery, correct delivery, cost containment  Academia :Proper preparation for future, on-time knowledge delivery  Consumer Products : Properly made, defect-free, cost effective  Insurance : Payoff on time, reasonable cost  Military : Rapid deployment, decreased wages, no graft  Automotive : Defect-free  Communications : Clearer, faster, cheaper service KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

26 Statistical Quality Control Quality Assurance Quality Management

27 KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON Quality Management Quality Planning Criteria driven Quality Assurance Prevention driven Quality Control Inspection driven

28 KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

29 Internal and External Benefits of Quality Reduces costs Increases dependability Increases speed Boosts moral Increases customer retention Increases profit Internal BenefitsExternal Benefits Customer gets correct product or service Correct specifications Appropriate intangibles Customer satisfaction Customer retention

30 KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48 Control chart -illustration of construction X-chart Copper Warning limit Action limit Central line Control value

49 When to Take Action?

50

51

52 KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON  Quality and Personal Values  Personal initiative has a positive impact on business success  Quality begins with personal attitudes  Quality-focused individuals often exceed customer expectations  Attitudes can be changed through awareness and effort (e.g., personal quality checklists)

53 KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON Continuous Improvement  Enhancing value through new products and services  Reducing errors, defects, waste, and costs  Increasing productivity and effectiveness  Improving responsiveness and cycle time performance

54 KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON  Parterning  Learning systems  Adaptability and speed of change  Environmental sustainability  Globalization  Knowledge focus  Customization and differentiation  Shifting demographics Contemporary Influences on Quality

55 KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON  Transcendent definition: excellence  Product-based definition: quantities of product attributes  User-based definition: fitness for intended use  Value-based definition: quality vs. price  Manufacturing-based definition: conformance to specifications Definitions of Quality

56 KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON  “Meeting or exceeding customer expectations”  Customers can be...  Consumers  External customers  Internal customers Customer-Driven Quality

57 KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON  Customer and stakeholder focus  Participation and teamwork  Process focus and continuous improvement ...supported by an integrated organizational  infrastructure, a set of management practices,  and a set of tools and techniques Principles of Total Quality

58 KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON  Customer is principal judge of quality  Organizations must first understand customers’ needs and expectations in order to meet and exceed them  Organizations must build relationships with customers  Customers include employees and society at large Customer and Stakeholder Focus

59 KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON

60

61

62

63

64

65

66


"KALİTE KONTROL VE KALİTE GÜVENCE KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları